Millä lasket? +keskustelua laskettelusta

123 posts, 7 pages, 40,281 views

noena

#101 • • Edited noena first breath after coma
Taisin olla 2 vuotias tytön tyllerö kun mulle on ekan kerran monot jalkaan laitettu, kolme vuotiaana sitte jo valjaat päällä vedetty mäkee alas syöksynä kun ei auraaminen kiinnostanut :D Eli joku 18 vuotta sitä on suksilla tullut laskettua, yhtenä talvena kun ikää oli noin 10 v. kokeilin lautaa isosiskon mallista mut ei se ollut yhtään mun juttu :)
Valitettavasti tossa yhdessä vaiheessa oli kahden talven tauko, mitä on nyt kolmena viime talvena koittanu ottaa kiinni, hirvee himo päästä laskemaan taas! Sovittiin jo systerin kanssa et koitetaan lähtee jonnekki laskemaan, satasella savoon ja silleen :D Uudet sukset pitäis kyllä hankkia, tällä hetkellä en kaiketi edes omista suksia *ding* *hmph*

--
TwistedLife™ Amusement Park

papana

#102 • • papana K-queen

noena, 28.1.2009 10:48:
Taisin olla 2 vuotias tytön tyllerö kun mulle on ekan kerran monot jalkaan laitettu, kolme vuotiaana sitte jo valjaat päällä vedetty mäkee alas syöksynä kun ei auraaminen kiinnostanut :D

Sovittiin jo systerin kanssa et koitetaan lähtee jonnekki laskemaan, satasella savoon ja silleen :D

Juuh oli mullakin sukset ekaks, ja niillä tuli pikkutyttönä suihkittuu rinteitä alas, mutta kun sen laudan 9-veenä sain oli se menoa se...

Mutta siis, satasella savoon... Mä lähden kans! *joo*

--
life is trip and then you die...

noena

#103 • • noena first breath after coma

papana, 28.1.2009 18:27:

Juuh oli mullakin sukset ekaks, ja niillä tuli pikkutyttönä suihkittuu rinteitä alas, mutta kun sen laudan 9-veenä sain oli se menoa se...

Mutta siis, satasella savoon... Mä lähden kans! *joo*

systeri kans laskenu eka suksilla ja sitte laudalla mut nyt se siirty takasin suksiin 9v lautailun jälkeen, tykkää kummastakin :) En tiiä miten noita tahkon reissuja enää järkätään, pari vuotta sitte oli noita satasella savoon tarjouksii mut en kyllä oo ottanu selville miten nykyään *ding* Mut vois kyl lähtee joku vknloppu käymään jossain laskee, pitää ite sit vaan vuokrata kamat mut menossa ollaan! *hihu*

--
TwistedLife™ Amusement Park

liikkuva muna

#104 • • liikkuva muna an egg on the move
Mulla oli semmoset hienot metriset hopeenvihreet Kästlet mutta ne katos mystisesti jonnekin.
Nasutin

#106 • • Nasutin
Mä lasken vaan jäseniä, jotka mun äijä murtaa laskiessaan laudallaan! Ite lasken korkeintaan jätesäkillä...

--
Nasulle käy joskus niin, että kun Ajattelee Asioita, ne ovat aivan Asiallisia silloin kun ne ovat vielä päässä,
mutta muuttuvat kokonaan kun ne tulevat esiin kaikkien nähtäviin!

remotion

#107 • • Edited remotion nostatus guru
Salomon Xscream 8, ensimmäisiä hieman tiimalasimaisia suksia...
lähemmäs 10v vanhathan nuo ovat jo.

Mutta, parasta on että ne ovat juuri suksihuollossa.
Viikonloppuna kohti itävaltaa! :)
innae

#108 • • innae PaskaJätkä
Suksilla. Merkki riippuu siitä et mitä vuokraamon pojat antaa mulle (työetuna ilmaiset laskuvehkeet) :)
Oli tuossa n.8 vuoden tauko. Kyl sieltä päältä aina alas pääsee, tyyli on sit välillä perse edellä tai lumessa :D
Hiihtokoulun pojat on luvanneet antaa oppituntia telluille ja laudalle, katsotaan tos joku päivä et kuinka käy :)

--
PaskaJätkä

Amma

#109 • • Amma Hapanimelä. On-Off. Kennurupoliisi tungelissa.
Alotin suksimisen kun iskä raahas mut vaahtosammuttimenkokosena Keravan Keinukalliolle. Hiihdonopettajanani toimi Eero, joka teki päivätyönään muistaakseni poliisin hommia. Eero nappas mut kainaloonsa, kantoi rinnettä jonkin matkaa ylös ja sitten tultiin auralla kiemurrellen alas. Sillon Keinukalliolla oli vielä ihan hissikin, joten homman edistyessä Eeron ei tarvinnu kantaa meitsiä kukkulan laelle asti...

Perheen kanssa käytiin laskemassa kaikki hiihtolomat Rukalla ja yhellä Epsanjan reissulla Sierra Nevadassakin. Sitten hevoiset veivät mukanaan ja tuli öpaut 14 vuoden tauko laskemiseen, kunnes rupesin joskus muutama vuosi sitten näkemään unta laskettelusta ja palasin rinteisiin viime talvena (Ounasvaara ja Ruka). Kummasti se liike oli vaan jääny selkäytimeen. O_o
Lautaa en oo koskaan kokeillut enkä ole ajatellut kokeillakaan, koska mun kroppani on jo ihan riittävän rikki muutenkin ja tulis hirmu kalliiks diggailla sekä suksista että laudasta. :P

Tänä talvena reilun vkon sisällä on tullut koettua seuraavat mäennyppylät: Espoon Swinghill, Perniön Meri-Teijo, Pälkäneen Sappee ja Lahden Messilä, joista kolme ensiksi mainittua niissä järjestettyjen ilmaisten suksitestausten takia. Suksia tuli testattua ihan kiitettävä määrä ja sieltähän ne elämäni (kalleimmat) suksét sitten myös löytyivät.

Koko kirjava setti on nyt siis kasassa.
Sukset: Atomic Metron B5i *sydän*
Monot: Salomon (halpisversiot, kunnolliset ehkä sit seuraavasta alesta... hehheh..)
Sauvat: Rossignol (äipän perintöä vuodelta miekka ja kivi, toimivat)
Potta: Boeri (kuuluu ääniä)
Lasit: Bollé (jotku punaoranssit)

kilobitti, 27.1.2009 20:03:
Metronin B5 v. 2007, tykkään pirusti. Näyttää siltä etten tänä kaudella pääse lainkaan rinteeseen, harmittaa.

Meillä on sama maku. ^_^
Ja senkus vaan järkkäät ittes sinne rinteeseen nyt kun jopa etelässä on lunta! *takapuoleen potkiskel* *hih*

Jinkso, 27.1.2009 21:47:
Ja kypäräkin tuli tänään uusittua, Bern Baker Audio

Kiitti vaan vinkistä... Arvaa, oliko nyt sit pakko ostaa tollanen sisäänrakennetulla korvaruokinnalla varustettu potta (ku muuten ois riittäny ihan tavallinen kypärä ja oisin voinu jatkaa iPodin omilla nappikuulokkeilla leikkimistä)? *nauru*

--
*etsiskel*

Timce

#110 • • Timce
890090.jpg

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

mza

#112 • • Edited mza Erikoismies erikoistehtävässä
Gotamat tositoimissa... *iloinen*
jyrkkaa.jpg
Tyranoid

#113 • • Tyranoid FINRG
Kahden viikon päästä ekaa kertaa Alpeille, jänskää. Pitäis ehkä ostaa uudet sukset, nykyiset on halvimmat Headit mitä urheilukaupasta sai joskus 4 vuotta sitten.
Sssan*

#114 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa
Liukurilla <3 Pulkkakin menettelee mut paras on sellanen pyöree jonka keskelle voi istuu ja siin on sellaset pitimet joista voi pitää kiinni...ja se kans yleensä pyörii samal ku laskee..*pepsodent*
Yiihaa, lauantaina pääsee pulkkaileen!!

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

larzizi

#115 • • larzizi

Sssan*, 10.2.2009 00:40:
paras on sellanen pyöree jonka keskelle voi istuu ja siin on sellaset pitimet joista voi pitää kiinni...ja se kans yleensä pyörii samal ku laskee..*pepsodent*

Alias ufo-liukuri? *nauru* Toi selitys oli kyllä ihan paras *tirsk*

--
Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth.

Lyylikki

#118 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

noena, 2.2.2009 19:46:
systeri kans laskenu eka suksilla ja sitte laudalla mut nyt se siirty takasin suksiin 9v lautailun jälkeen, tykkää kummastakin :) En tiiä miten noita tahkon reissuja enää järkätään, pari vuotta sitte oli noita satasella savoon tarjouksii mut en kyllä oo ottanu selville miten nykyään *ding* Mut vois kyl lähtee joku vknloppu käymään jossain laskee, pitää ite sit vaan vuokrata kamat mut menossa ollaan! *hihu*

No järkkää ne edelleen niitä reissuja, mutta tällä hetkellä ne on 129 € pe-su, että ei sekään paha hinta oo. Ja ilmeisesti tohon saa 50 eurolla la-su hissilipun *hymy* En tiedä, että kuinka suosittuja mahtavat olla, mutta olisi ihan hauska tommonen toteuttaa jollain porukalla vielä kevään aikana.

Meillä on Ylläksellä pari mökkiä, niin siellä tulee käytyä kerran pari vuodessa. Valitettavasti se on kova poika vuokraamaan noita mökkejä toi meidän isä eli omalle väelle ei meinaa löytyä vapaita hiihtoviikkoja ollenkaan. Oon itse vaan vähän huono nykyään enää laskemaan, jalat ei jotenkin meinaa kestää sitä. Toi jalkapohjan kaari tulee älyttömän kipeäksi, varsinkin hississä (laudalla), mutta onneksi just Ylläkselle on tullut gondoli ja tuolihissit tässä muutamien viimevuosien aikana, niin on vähän helpompaa siirtää itseään ylös. Itselläni on lauta alla, mutta lasettelen myös välillä vuokrasuksilla.

olipa jotenkin vammaisesti kirjoitettu *ding*
Sssan*

#119 • • Sssan* Kalastaa kalsarit jalassa

larzizi, 10.2.2009 01:57:
---
Sssan*, 10.2.2009 00:40:
paras on sellanen pyöree jonka keskelle voi istuu ja siin on sellaset pitimet joista voi pitää kiinni...ja se kans yleensä pyörii samal ku laskee..*pepsodent*

---

Alias ufo-liukuri? *nauru* Toi selitys oli kyllä ihan paras *tirsk*

Juu, ufo-liukuri rules..*aplodit*

--
Yy kaa yy kaa, minä olen Hämähäkki..

Fakiiri

#120 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.
Lauta lauta, huomenna Andorraan laskemaan *hihu*

andorra-trailmap.jpg

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.