Mikseri musiikin kuunteluun

19 posts, 1 page, 5,514 views

Markus--

Posts: 6

#1 • • Markus--
Terve!
Kierrättääkö joku normaalisti kuuntelemansa musiikin mikserinsä kautta? Tavoitteena olis saada "esivahvistin" tyylinen ratkaisu hyvää äänenlaatua silmällä pitäen. Ensisijaisesti laite tulee "HiFistelyyn", mutta miksaus ominaisuus olisi suuri plussa! Eli siis tietokoneelta musiikit mikseriin ja siitä kuulokkeille ja kaiuttimille. Eikös noissa laitteissa pidä olla ainakin kuulokkeille jonkinlainen vahvistin?

Muutenhan ostaisin suoraan tavallisen esivahvistimen, mutta kun tuo miksauskin kiinnostaisi. Laittakaa jtn merkki- ja malliehdotuksia ihan perus 2ch miksereistä(tyyliin Pioneer DJM-300). Olis kiva saada vastauksia ainakin sellaisilta, jotka ovat kuunnelleet sekä ns. HiFilaitteilla, että myös perus mikserin kautta.
miinus

Posts: 44

#2 • • miinus
jos hyvää ääntä haet myös ni sit varmaa kannattaa heti unohtaa toi Pioneer.
Markus--

Posts: 6

#3 • • Markus--
Ok. No mikäs sitte olis hyväääninen vehje? Jostain muistaakseni olinkin lukenu, että Pioneerissa olisi metallinen ääni. Mikäs sitte olis semmonen hyvin soiva mikseri? Tuola toisella foorumilla(hifimaailma) ehdotettiin UREI 1601E. Onko kokemuksia? Käytettynä SAATTAISI sopia kukkarolle.
Snaggo

Posts: 1,147

#4 • • Snaggo ;__;
se mikä mua ainakin vitutti vanhassa mikserissä oli se suhina joka tuli kuulokkeissa kun ei musiikki soinu. tiedä sitten onko laadukkaissa dj-miksereissä ollenkaan tota noisea. kuulokkeille vahvistin?*täh* siis kytkee vain kuulokkeet nii kyl kuuluu.

--
bojoing.

Jussi Soro

Posts: 6,385

#5 • • Jussi Soro choon!
Joku nauhoitusmikseri vois olla ihan pätevä tohon hommaan, jos laitteella siis ei oo tarkoitus soitella dj-mielessä.

Esim Mackie on ihan jees ja suht edukas, kolmensadan pintaan irtoo jo useampi kanava ja laadukas esiaste.

Pieksee ainakin äänenlaadussa kaikki alle tonnin dj-mikserit.

Esimerkkejä:
http://www.thomann.de/fi/mackie_1402_vlz_pro.htm
http://www.thomann.de/fi/alesis_multimix_12usb.htm
$

Posts: 1,802

#6 • • $ Destination weekend!

Snaggo, 25.1.2007 22:46:
se mikä mua ainakin vitutti vanhassa mikserissä oli se suhina joka tuli kuulokkeissa kun ei musiikki soinu. tiedä sitten onko laadukkaissa dj-miksereissä ollenkaan tota noisea. kuulokkeille vahvistin?*täh* siis kytkee vain kuulokkeet nii kyl kuuluu.



Urei 1620LE:stä lähtee vaimea suhina Senkun 70-ohmisilla luureilla ilman sisään tulevaa tavaraa. Linjat taas ovat hiljaiset niin kuin pitääkin. Tosin kuulokeulostulossa on aivan järkyttävän paljon potkua jo potikan ollessa alle 20% auki. <--Voisiko tuota ilmaista yhtään selkeämmin? :D
Snaggo

Posts: 1,147

#7 • • Snaggo ;__;

$, 25.1.2007 22:56:

Urei 1620LE:stä lähtee vaimea suhina Senkun 70-ohmisilla luureilla ilman sisään tulevaa tavaraa. Linjat taas ovat hiljaiset niin kuin pitääkin. Tosin kuulokeulostulossa on aivan järkyttävän paljon potkua jo potikan ollessa alle 20% auki. <--Voisiko tuota ilmaista yhtään selkeämmin? :D



Emmä mistään ureista puhunu. *ding* ...ihan yleisellä tasolla.
mut tosiaan joo, oon huomannu et dj-miksuttimista lähtee hullut kuulokevolat jo pienellä potikankäännöllä

--
bojoing.

Markus--

Posts: 6

#8 • • Markus--
Totanoin nii... Haluaisin kyllä semmosen jolla vois sitä miksausta harrastaa, koska muuten ottaisin perus esivahvistimen/DACn, joka ei kuitenkaan varmaankaan tulisi maksamaan 200tä enempää. Näissä rajoissa haluaisin mahdollisimman hyvää ääntä, ja mieluiten DJ-mikserinä.
Markus--

Posts: 6

#10 • • Markus--
Banaani: mutta mä puhuin ;D
Timce

Posts: 5,381

#11 • • Edited Timce

Markus--, 25.1.2007 23:03:
Totanoin nii... Haluaisin kyllä semmosen jolla vois sitä miksausta harrastaa, koska muuten ottaisin perus esivahvistimen/DACn, joka ei kuitenkaan varmaankaan tulisi maksamaan 200tä enempää. Näissä rajoissa haluaisin mahdollisimman hyvää ääntä, ja mieluiten DJ-mikserinä.



200$:lla on varmaan aivan sama minkä mikserin ostaa. :)

Mua kyllä vähän häiritsee tämä "miksailun harrastus" tuossa, mutta luotetaan nyt siihen, että tiedät mistä puhut. ;)

edit1:typo
edit2:tietty, jos ostat sekoittimen käytettynä, saa 200 eskolla jo vaikka mitä.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Caro²

Posts: 5,301

#12 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
En o ihan päässy testaamaan himassa, mutta denonin dn-x300:ssa vaikutti olevan kohtuu hyvä soundi - kelvannee siis kuuntelutarkoitukseen. Täytyy vielä kyllä koeajaa se tarkemmin oliko ensivaikutelma oikea vai väärä :)
Markus--

Posts: 6

#13 • • Markus--
No 200 ajattelin hintakatoksi sen takia, että kuvittelin sillä saavani ton Pioneer DJM-300, ja luulin sitä melko hyvä ääniseksi vehkeeksi. Eli käytetyt siis kelpaa. Tiedän, että kaikessa laatu paranee hinnan mukana(yleesä). Mulla vaan on sellanen tapa että innostun aina kaikenlaisesta(yleensä aina melko kallista :D ). Nyt kuitenkin haluaisin päästä koettamaan miksausta ja siinä samalla parantaa kuulokkeitteni sointia. Ehkä mahdoton yhtälö tuolla budjetilla, mutta pitää sitä ainakin yrittää, jos vaikka jollakin olisi hyvä vinkkituohon :P Periaatteessahan mulle kelpais vehje jossa olis Hyvä ääninen kuuloke ulostulo ja vaan vaikka ihan paskat miksaus systeemit ;D Kokeilla kuitenki haluaisin :)
KD

Posts: 154

#14 • • KD sick mind
Mulle ei ihan selvinny, et mihin sä tarviit mikseriä tietokoneen kanssa? Eiks oo parempi ostaa kuulokevahvistin siihen tietokoneeseen ja sit mikseri erikseen, jos sille on käyttöä? *ding*

--
Do it without the attitude or don&#039;t do it at all!

Markus--

Posts: 6

#15 • • Markus--
Ihan vaan sen takia, ku mulla lähes mun kaikki musiikki siirrettynä koneelle wav:eina, FLACeina ja MPkolmosina ja ajattelin tappaa kaks kärpästä yhdellä iskulla, eli molemmat vehkeet samassa paketissa.

Minkälaisissa hinnoissa tuo denonin dn-x300 pyörii? Onko muilla positiivisia käyttökokemuksia niin ääneltään ku muunki käytön kannalta?
Timce

Posts: 5,381

#16 • • Timce

Markus--, 25.1.2007 23:27:
Ihan vaan sen takia, ku mulla lähes mun kaikki musiikki siirrettynä koneelle wav:eina, FLACeina ja MPkolmosina ja ajattelin tappaa kaks kärpästä yhdellä iskulla, eli molemmat vehkeet samassa paketissa.

Minkälaisissa hinnoissa tuo denonin dn-x300 pyörii? Onko muilla positiivisia käyttökokemuksia niin ääneltään ku muunki käytön kannalta?



Pistä tietokoneen outista piuha vahvistimen inessiiviin, niin siinä on. :) Säästyy rahat.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Indigo

Posts: 918

#17 • • Indigo


Pistä tietokoneen outista piuha vahvistimen inessiiviin, niin siinä on. :) Säästyy rahat.



Jep minäkään en ymmärrä miksi laittaa väliin turhaa miksaajaa heikentämään äänenlaatua jos ei mitään pidä miksata. Useimmissa hifi-vahvistimissa lienee kuitenkin kuulokeliitäntä.

Ja jos oikein hyvää äänenlaatua kaivataan niin silloinhan kannattaa sijoittaa mieluummin hyvään äänikorttiin - niissä on todellakin eroja - ja jo pikkurahalla saa äänikortin jossa kuulokeliitäntä ja digitaaliset sisään- ja ulostulot.
z

Posts: 1,146

#18 • • z
Oletuksena siis oli, että normaali hifivahvari kelpaisi muuten, mutta miksaamaankin pitäisi pystyä..

Itsellä ollut viimeiset >10v juurikin tällainen ratkaisu, eli tietokone + muut äänilähteet diskotiskiin ja siitä sitten päätteeseen. Ei siis tarvetta turhille esiasteille. Lisäplussana (mikseri poislukien) siistimpi setup, kun päätteen voi piilottaa näkymättömiin.

Dj-mikserien heikko kohta tällaisessa on yleenä kuulokeulostulo, jonka laadussa ei ole tarvinnut ottaa huomioon hifi-kuuntelua. Tämän saa onneksi ostotilanteessa testattua helposti.

200e integroituun vahvistimeen viittaa, että mitään high-endiä tässä ei olla hakemassa. Sellaisessa sitten tietysti tarvitaankin erillinen tiski miksauskäyttöön ja esivahvistin pelkkään kuunteluun.

Pioneerin 300:a olen nähnyt esivahvistimena käytettävän, mutta enpä ole saundia itse tarkemmin kuunnellut. Oma Vestaxi ainakin toimii ihan kiitettävästi rahinoitta & vuodoitta.
Apo

Posts: 1,574

#19 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Indigo, 25.1.2007 23:58:

Jep minäkään en ymmärrä miksi laittaa väliin turhaa miksaajaa heikentämään äänenlaatua jos ei mitään pidä miksata. Useimmissa hifi-vahvistimissa lienee kuitenkin kuulokeliitäntä.

Ja jos oikein hyvää äänenlaatua kaivataan niin silloinhan kannattaa sijoittaa mieluummin hyvään äänikorttiin - niissä on todellakin eroja - ja jo pikkurahalla saa äänikortin jossa kuulokeliitäntä ja digitaaliset sisään- ja ulostulot.



Komppaan Indigoa. Laatua et saa tietokoneesta ulos ellei siinä ole hyvää äänikorttia ja/tai digiulostuloa ja halvat dj-mikserit paskentavat ääntä vain lisää.

Jos haluat miksata ääntä ja mahdollisesti lisätä useampia äänilähteitä, niin hanki tietokoneeseen ulkoinen äänikortti ja mikseri missä on tarpeeksi kanavia. Vaihtoehtoisesti mikseri missä on digisisääntulo. Kaksikanavainen mikseri ei riitä kuin tietokoneelle ja toiselle laitteelle, nelikanavaiseen saa jo tietokoneen, pelikonsolin ja dekit.