Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,817 views

drS

#802 • • drS
aika jäätävät fiilikset oli kyllä kun katseli sitä kokoomuksen voitonjuhlaa. pikkasen pelottaa miten seuraavat neljä vuotta menevät, mutta katsotaan nyt. sikäli hieman ristiriitaiset fiilikset ollu, että toi heinäluoman ja nykyisen SDP:n toiminta ei oo tuntunut juuri yhtään paremmalta vaihtoehdolta kuin kokoomuksenkaan meininki ja tää tappio tosiaan saanee aikaan sen että SDP korjailee linjauksiaan ja valkkaa toisen johtajan. neljä vuotta aikaa skarpata.
itelläkin on opiskeluaika alkamassa niin ei hirveesti innosta kokoomuksen(kin) into ajaa opiskelijat ottamaan sitä lainaa tai tekemään töitä opiskelujen ohessa :/ kyllähän ne sitä opintotuen korotustakin lupailee mut veikkaan että jää taas vaihteeks lupauksen tasolle.
#803 • • Annakins Guest

Hansu, 19.3.2007 10:43:
---
WiljamiDzay, 19.3.2007 10:27:
Ei mitään puoluetta kuitenkaan voida pitää sellaisena että sillä olisi vakiopaikka hallituksessa.
---

RKP:llä näköjään on, oli vaalimenestys kuinka surkea hyvänsä. Käsittämätöntä.

Just meinasin kommentoida samaa.

Tulee kyllä mielenkiintoinen hallitus, jos siinä on Keskusta, Kokoomus ja RKP...
Sallakat

#804 • • Sallakat jungle, baby !

Lost-Soul, 19.3.2007 10:47:
---
Sallakat, 19.3.2007 10:09:
mietiskelin eilen, että mitä tämä kertoo nyky suomesta kun sdp ei välttämättä edes pääse/mene hallitukseen? jotenkin olen aina miettinyt että sdp on tosi suomalaisuutta. ja mitä se tarkoittaa jos suomeen tulee (pitkästä aikaa?) porvarihallitus...

aika friikkiä on, että se vahamies niinistö sai noin julmetusti ääniä. pelottavaa..

---

Eilen joku mainitsi mielestäni oikein, kun totesi että SDP:n pelottelu tapa ei enää pure. Itseäni juuri SDP:n tienvarsimainonta pisti pahiten silmään (varsinkin itseäni lähimmän pysäkin seinään laitettu mainos). Osan mainoksista pystyi ymmärtämään monellakin tapaa ja useimmat tavat eivät ole mitenkään positiivisia.

sdp ei olisi ollut myös minunkaan puoluevaihtoehtoni, en edes arponut heidän suhteensa kertaakaan. he kuitenkin ovat olleet "vallan kahvassa" niin pitkään, että porvarihallitus yhtäkkiä tuntuukin kovin kummalliselta ajatukselta. pitää ihmetellä, että miten keskusta voi saada täällä uudellamaallakin niin paljon ääniä, taitaa heidän maaseutupuolue-maine olla vähän muuttunut. ehkä he ottavat sdp:n paikan "tavallisen kansan" puolueena. Ei kyllä houkuttele sekään ajatus.
Heli

#805 • • Heli vai kuka se oli

drS, 19.3.2007 10:59:
sikäli hieman ristiriitaiset fiilikset ollu, että toi heinäluoman ja nykyisen SDP:n toiminta ei oo tuntunut juuri yhtään paremmalta vaihtoehdolta kuin kokoomuksenkaan meininki ja tää tappio tosiaan saanee aikaan sen että SDP korjailee linjauksiaan ja valkkaa toisen johtajan. neljä vuotta aikaa skarpata.

kyl oon samoilla linjoilla. musta suomessa on ollut porvarihallitus aina, sillä onks sdp muka oikeesti työväen asialla, hahhahahhaa. sanoisin että EI ole tän päivän suomessa. eläköön luokkaerojen kasvava kuilu, eipä sinivihree hallitus sitä helpottane :(

plus et jos sdp profiloituu pelkästään Heinäluomaan, niin mitä se kertoo puolueesta?

--
ei se väärin ole.

#806 • • ville olen oikeasti ujo

ella_, 19.3.2007 07:54:
Kuten aiemmin olen sanonut, kaikista omin itselleni olisi oikeistovihreät, sellaista kun ei toistaiseksi vain ole olemassa.

Tai sitten sä luulet olevasi oikealla ja vihreillä arvoilla, mutta et sitä ole?

Mä olen kuitenkin ollut huomaavinani, että vaikka vaalikoneisiin vastaa talouden suhteen jonkun verran liberaalisti mutta kuitenkin vihreitä arvoja korostaen, niin vihreiden joukosta pomppaa pari ehdokasta hyvinkin korkealle. Jos sulla näin ei ole, niin vastaat joko ihan puutaheinää tai sitten ihan oikeasti sun arvot ei kovin virheitä ole...

Noin muutenkin mulla on sellainen tuntu, että aika monet mieltää itsensä "vihreäksi" pelkästään sen takia, että on kiinnostunut säilyttämään maapallon elinkelpoisena ja diggaa juosta lenkin mielummin metsäpolulla kuin uudenmaankadulla. Sitten, kun kysytään missä/miten haluaa asua, miten/millaista sähköä kuluttaa, millainen pitäisi olla energia/bensiini/tmv verotus jne jne niin ajatukset ei ole vihreitä nähneetkään....
WiljamiDzay

#807 • • Edited WiljamiDzay Nyypiö

Annakins, 19.3.2007 11:03:
---
Hansu, 19.3.2007 10:43:
---
WiljamiDzay, 19.3.2007 10:27:
Ei mitään puoluetta kuitenkaan voida pitää sellaisena että sillä olisi vakiopaikka hallituksessa.
---

RKP:llä näköjään on, oli vaalimenestys kuinka surkea hyvänsä. Käsittämätöntä.

---

Just meinasin kommentoida samaa.

Tulee kyllä mielenkiintoinen hallitus, jos siinä on Keskusta, Kokoomus ja RKP...

Meinasin alkuperäiseen viestiin laittaa juuri tuon RKP:n poikkeuksena joka vahvistaa säännön, mut en jaksanu muistaa, onko se ollut aina hallituksessa... Periaatteessa sinänsä outoa että edes tarvitaan RKP:tä... sama kuin kaikki suomalaiset äänestäisivät vain PS:ää *ding*

edit. ja tiedän etteivät kaikki suomenruotsalaiset äänestä RKP:tä ja että RKP:tä ilmeisesti äänestää jokunen suomeakin puhuva... ajatus oli siis siinä että miksi pitää olla kansallisuuspuolue*täh*

--
Nimim. Viherpeukalo, tiedät kai missä.

San Mejor

#808 • • Edited San Mejor www.sanmejor.com

ville, 19.3.2007 11:08:
---
ella_, 19.3.2007 07:54:
Kuten aiemmin olen sanonut, kaikista omin itselleni olisi oikeistovihreät, sellaista kun ei toistaiseksi vain ole olemassa.

---

Mun mielestä oikeistovihreät kuulostaa erittäin hyvältä :) Äänestin vihreiden ja kokoomuksen vaaliliittoa (lapissa), mun mielestä siinä on hyvä paketti: vihreitä arvoja + taloudellista ajattelua (jotenkin odotan dissausta tästä, mutta olkoon :). Vähän balanssia tähän hommaan: vihreiden ideat ei jää unelmoinnin tasolle, ja kokoomus ei myy sielunsa paholaiselle porvaripolitiikkaa ajaessaan. Mut ei tollainen liitto ole oikeasti mahdollinen koko suomessa.

Ja voin kyllä tunnusta, että en ole "oikeasti" vihreä, jos se villen "kaavan" menee :D Vihreät on kyllä mielestäni ainoa puolue joka oikeasti keskittyy ilmanstonmuutokseen ja se on mielestäni tärkein juttu tällä hetkellä, joka menee puolue-eroja tärkeämmäksi.

#809 • • ville olen oikeasti ujo

San Mejor, 19.3.2007 11:19:
Ja voin kyllä tunnusta, että en ole "oikeasti" vihreä, jos se villen "kaavan" menee :D Vihreät on kyllä mielestäni ainoa puolue joka oikeasti keskittyy ilmanstonmuutokseen ja se on mielestäni tärkein juttu tällä hetkellä, joka menee muiden puolue-eroja tärkeämmäksi.

Siis sä olet mielestäsi vihreä, maapallon pelastaminen ilmastomuutokselta olisi kiva juttu, mutta et ole valmis tekemään asian eteen mitään? Hommasta puuttuu enää se, että seuraavaksi toteat "perkeleen kiinalaiset ja bush eivät tee asian eteen yhtään mitään, tosi urpoa jengiä" *ding*
Gateway

#810 • • Gateway Club Therapy

ville, 19.3.2007 11:27:Hommasta puuttuu enää se, että seuraavaksi toteat "perkeleen kiinalaiset ja bush eivät tee asian eteen yhtään mitään, tosi urpoa jengiä" *ding*

Homma vain menee niin että viimeisetkin kilpailukyvyn siemenet menetetään jos täällä pohjolassa ruvetaan sooloilemaan. Pakkohan kaikki on saada samaan rintamaan?
San Mejor

#811 • • San Mejor www.sanmejor.com

ville, 19.3.2007 11:27:
---
San Mejor, 19.3.2007 11:19:
Ja voin kyllä tunnusta, että en ole "oikeasti" vihreä, jos se villen "kaavan" menee :D Vihreät on kyllä mielestäni ainoa puolue joka oikeasti keskittyy ilmanstonmuutokseen ja se on mielestäni tärkein juttu tällä hetkellä, joka menee muiden puolue-eroja tärkeämmäksi.

---

Siis sä olet mielestäsi vihreä, maapallon pelastaminen ilmastomuutokselta olisi kiva juttu, mutta et ole valmis tekemään asian eteen mitään? Hommasta puuttuu enää se, että seuraavaksi toteat "perkeleen kiinalaiset ja bush eivät tee asian eteen yhtään mitään, tosi urpoa jengiä" *ding*

Päinvastoin.
Olen valmis tekemään asian suhteen jotain. Tää menee kyl offtopikiksi, mutta kierrätän, yritän säästän energiaa ja sit kun _jos_ joskus ostan auton, niin ostan hybridin (tai whatever non-oil auton). Mun mielestä on just harmittavaa, että jengi vaan lotraa bensaa omilla vitun isoilla autoilla, kuluttaa sähköä tolkuttomiin tai vielä kaiken lisäksi sanoo että "ilmastonmuutos on kiinalaisten vika".

Mutta en silti koe olevani vihreä, koska liberaalit (lue. kokoomus) arvot ovat lähellä ajatteluani. Noissa on vain se vika, että tuo "talouspolitiikkaa" ei oikeasti ota huomioon mitään ilmasto-asioita.
Äänestin vihreitä siis, eli jollain tavalla tuen siis vihreiden politiikkaa.
Karski

#812 • • Edited Karski Pomon kätyri

San Mejor, 19.3.2007 11:34:
a en silti koe olevani vihreä, koska liberaalit (lue. kokoomus) arvot ovat lähellä ajatteluani.

ERROR *ding*

Kokoomus on konservatiivipuolue, ja vihreät liberaali.
Katos vaikka viime kauden äänestystuloksia eduskunnassa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

San Mejor

#813 • • Edited San Mejor www.sanmejor.com

Karski, 19.3.2007 11:36:
---
San Mejor, 19.3.2007 11:34:
a en silti koe olevani vihreä, koska liberaalit (lue. kokoomus) arvot ovat lähellä ajatteluani.
---

ERROR *ding*

Kokoomus on konservatiivipuolue, ja vihreät liberaali.

Joo, menin itsekin vähän hukkaan tässä.
Pointtini oli siis sanoa, että tuen kokoomuksen taloudellisia arvoja, mutta virheä ajattelu on mielestäni menee tässä asiassa etusijalle.

Mistä noita äänestystuloksia voi muuten katsoa?
#816 • • Edited Annakins Guest

San Mejor, 19.3.2007 11:47:
---
Annakins, 19.3.2007 11:44:
---
San Mejor, 19.3.2007 11:39:
Mistä noita äänestystuloksia voi muuten katsoa?

---

http://www.yle.fi/vaalit/tulospalvelu/index.htm löytyy kattavasti infoa.

---

Niin siis, meinasin että tarkoitat itse _eduskunnassa_ tehtyjä äänestyksiä, että miten kansanedustajat äänesti siellä eri juttujen kohdalla. Noihin vaalituloksiin oon kyllä perehtynyt.

uups.

Eduskunnan sivuilta löytyy ainakin tiedot uusimmista äänestyksistä, varmaankin pidemmällä kaivelulla myös vanhemmista. SIeltä pitäisi löytyä.

Edit: http://www.eduskunta.fi/thwfakta/aanestys/aax/aax3000.shtml pitäisi pystyä hakemaan hakusanalla.
Jussi Soro

#818 • • Jussi Soro choon!

Karski, 19.3.2007 10:22:
*igor*

Sun ääni olis kuitenki tukenu myös sitä
puoluetta johon ko. ehdokas kuului.
Esim. Vihreiden Tarja Cronberg
ei päässyt läpi, koska vihreiden
kokonaisäänimäärä Pohjois-Karjalassa
ei riittänyt vaikka Cronberg saikin
vaalipiirissä toiseksi eniten ääniä.

Just tän takia mua vituttaa ne 1/3 suomalaisista
jotka ei äänestäny.

Toisaalta taas tuskin suurtakaan muutosta kannatusprosentteihin tulisi, vaikka enemmänkin ihmisiä olisi käynyt äänestämässä. En usko että mikään puolue erityisesti hyötyy tai kärsii alhaisesta äänestysprosentista.

#819 • • ville olen oikeasti ujo

GateWay, 19.3.2007 11:30:
Homma vain menee niin että viimeisetkin kilpailukyvyn siemenet menetetään jos täällä pohjolassa ruvetaan sooloilemaan. Pakkohan kaikki on saada samaan rintamaan?

Ei se kyllä ihan noin mene.

Suomalaiset on aina olleet "by the book" jengiä ts. siinä missä vaikkapa eteläeurooppa näyttää uudelle direktiiville persettä, suomalaiset on jo miettimässä mitä pitää tehdä seuraavaksi. Tämä on osittain syynä siihen, miksi monet suomalaiset tuotteet ja palvelut ovat maailmanmittakaavassa haluttua high-tech tavaraa.

Ilmastonmuutos tulee joka tapauksessa älyttömän kalliiksi ja mitä nopeammin tähän herätään, sitä halvemmalla selvitään. Keskittymällä jo nyt sopivaan teknologiaan, kuluttamalla vähemmän energiaa ja miettimällä mitä voidaan tehdä, suomi/eurooppa saa kilpailuedun moniin kehittyviin maihin verrattuna. Sitten, kun kiina alkaa hajoilla omaan paskaansa, meiltä lähtee kiinaan kasa konsultaatiota ja tekniikkaa, joka kertoo, miten homma saadaaan toimimaan myös kiinassa.

Lyhyesti sanottuna Suomen/Euroopan pitää olla tällaisissa asioissa aina edellä, koska jos me pyritään pysymään vaan samassa, peli on jo menetty.
ella_

#820 • • ella_

ville, 19.3.2007 11:08:

Tämä on itseasiassa varmaan hyvinkin totta.

--
Elementary, my dear.