Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,610 views

#761 • • niomic Guest

Nauskiss, 19.3.2007 01:08:
---
niomic, 19.3.2007 00:37:
---
Nauskiss, 19.3.2007 00:27:
Tietenkin on myös niitä, jotka ovat aidosti sitoutuneita oikeistolaiseen, konservatiiviseen politiikkaan; he ovat yleensä vähän vanhempaa polvea.

---

Tulee aina pieni kyynel ja viulukvartetti soittamaan ku luen Suomessa oikeistosta ja vasemmistosta :) Kaipa niitä on vieläkin ihan kiva viljellä, mut eiköhän täällä edusteta aika pitkälti semmosta keskischeissee pienillä painotuseroilla (joitain pienpuolueita lukuunottamatta).

---

Kunpa oliskin noin... Kokoomuksen ohjelma -07 on kyllä harvinaisen radikaali. Sellaista yhteiskuntajärjestystä, joka k.o. ohjelman konkreettisen toteuttamisen seurauksena syntyisi ei ollakaan tässä maassa vielä ikinä koettu. (Ellei sitten vertailukohdaksi oteta tavallaan sitä aikaa, jolloin raha keskittyi ns. vanhan rahan suvuille.)

Ja viimeksi kun jonkun puolueen poikkeavampi agenda toteutui 100% tai lähellekään tässä massa oli milloin? Tosin henk koht voin myöntää, että parempi tullakin vähän häkin heiluttelua ja kovempaa linjaa - saadaan ehkä taas asioita esille ja eteenpäin ja jengiä kiinnostumaan oikeasti maansa asioista. Olen vieläkin katkera viimekerran tuloksesta äänestettäessä kauppojen aukioloaikoja säätelevästä laista. Ehkä pääsen sen yli jos rupee räiskyy enemmän ;)
sonni

#762 • • sonni
ei mutta ihan oikeasti, miksi pieniä yrittäjiä täytyy piiskata ja jättimäisiä suosia eikä toisinpäin? tietysti kaikki lähimmäistä rakastavat proletaarit ovat jokainen vasemmistolaisia ja omistava verenhimoinen sikaluokka pelkästään oikeistolaista. loput selvästi aatelistoa ja papistoa. helppoa kuin piirakan jako.

eli juuri nyt kaikki on siis kaikilla tosi hyvin. opiskelijoilla ei ole valittamista, eläkeläisillä porskuttaa, työttömien kurssit tekevät ihmeitä, ja kaikilla sairaanhoitajilla on miljoonan mersut ja porealtaat. vanhempien tulojen täytyy vaikuttaa opintotuen saamiseen, perintöveron on lisättävä entuudestaan isoa menetyksen järkytystä pitämällä huolen myös lommoisesta lompakosta. yrittäjän puolison on oltava itsestäänselvästi puolisonsa hommissa eikä lääkkeitä saa vapauttaa alv:stä. ja kaikki tämä hyvinvointi tuhoutuu - jopa vuoden sisällä - kyynel..?

miksi siivoamaan joutunut aikaisempi porvarihallitus saa syyn niskoilleen myös neuvostoliiton romahduksesta ja ovatko nämä hyvinvointivaltion päättymisen pelottelut jotain uhkauksia vai?

provo: vasemmistolla on selvästi yksinoikeus olla se joka välittää - vaikka väkipakolla eli lakolla.
ella_

#763 • • ella_
kiitos tästä aamuhuvista. Etenkin nautin Azonicin kommentista siitä että DUUNARIHAN KAIKEN MAKSAA. Näinhän se menee :D

--
Elementary, my dear.

Jone

#764 • • Jone Archibald Haddock

ella_, 19.3.2007 07:18:
kiitos tästä aamuhuvista. Etenkin nautin Azonicin kommentista siitä että DUUNARIHAN KAIKEN MAKSAA. Näinhän se menee :D

Haluatko sä näin aamutuimaan vaihteeksi huviksesi selittää miksi äänestät Kokoomusta? Mikä Kokoomuksen arvoissa on se hieno juttu, jonka takana sä ilolla ylpeänä seisot? Tän lisäksi olisi hauskaa kuulla pidätkö Kokoomuksen kampanjointia näissä ja edellisissä eduskuntavaaleissa asiallisena, asiapitoisena ja rehellisenä?
Steven Hoaks

#765 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Ei päässyt oma *uuh*

No ainakin vihreät sai yhden paikan lisää *hihu* Plussaa sekin *joo*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

ella_

#766 • • ella_

Jone, 19.3.2007 07:46:

Haluatko sä näin aamutuimaan vaihteeksi huviksesi selittää miksi äänestät Kokoomusta? Mikä Kokoomuksen arvoissa on se hieno juttu, jonka takana sä ilolla ylpeänä seisot? Tän lisäksi olisi hauskaa kuulla pidätkö Kokoomuksen kampanjointia näissä ja edellisissä eduskuntavaaleissa asiallisena, asiapitoisena ja rehellisenä?

Mun ääneni perustuu vaalikoneeseen, jossa aina ekoina tulevat kristilliset, rkp ja kokoomus. kristillisissä ja rkp:ssä tökkii jo ihan nimistä esiintyvät juttunsa, joten jäljelle jää kokoomus. Kampanjoista en tiedä, en pahemmin edes välitä.

Ajatuksiltani olen selvästi enemmän oikealla kuin vasemmalla, minkä huomaa etenkin käsityksistäni koskien perustuloa, yrittäyyttä, verotusta och så vidare. Ei siinä paljoa puolueita jäljelle jää.

Kuten aiemmin olen sanonut, kaikista omin itselleni olisi oikeistovihreät, sellaista kun ei toistaiseksi vain ole olemassa.

--
Elementary, my dear.

Hupsu

#767 • • Edited Hupsu

Lost-Soul, 18.3.2007 23:25:
Niinistö 60498 ääntä!

Varmaan aikalailla pressanvaalien jälkiefekti. Niinistö sai siinä jo hyvin medianäkyvyyttä. 60000 ääntä vastaa jopa 1,5% äänioikeutetuista, joten Kokoomuksen menestys lienee vahvasti myös Niinistön ansiota.

Edit: Pilknus

--
Päivän mietelause?

Jone

#768 • • Edited Jone Archibald Haddock

ella_, 19.3.2007 07:54
Mun ääneni perustuu vaalikoneeseen

...ja oot sit tästä huolimatta naureskelemassa täällä kuin valistuneempikin äänestäjä? Onko tää se kohta kun mä saan nauraa aamukahvini kanssa? *nauru*

ella_, 19.3.2007 07:54
Kampanjoista en tiedä, en pahemmin edes välitä.

Toi on musta aika sääli, koska Kokoomus on esittänyt viimeisten kaksien eduskuntavaalien aikana niin uskomattomia suorituksia asioiden kaunistelun, suoranaisen valehtelun (itseään ja arvojaan kansalle esiteltäessä) ja muiden puolueiden mauttoman torppaamisen suhteen, että yksin sen pitäisi vaikuttaa kenen tahansa itseään kunnioittavan nuoren aikuisen äänestyspäätökseen Kokoomus-vastaisesti. Ruiskukat jauhavat ympärilleen täyttä paskaa sekä itsestään että muista ja katsovat kuitenkin olevansa jollain moraalisella high groundilla, josta voi sit huudella "vasemmiston lokakampanjoinnista." Mulle tulee jo tästä oikeasti niin voimakas oikeistopahoinvointi, että en vaan tajua teitä Kokoomuksen äänestäjiä ollenkaan.
ella_

#769 • • ella_

Jone, 19.3.2007 08:07:

...ja oot sit tästä huolimatta naureskelemassa täällä kuin valistuneempikin äänestäjä? Onko tää se kohta kun mä saan nauraa aamukahvini kanssa? *nauru*

tässä kohtaa saat nimenomaan nauraa. muakin naurattaa, koska en mielestäni ole koskaan missään mielessä väittänyt olevani valistunut äänestäjä, olen vaan kirjoitellut tänne paljon siitä, että olen tyytyväinen vaalien tulokseen. mut kyse ei ole mun mielestä mitenkään politiikasta, jos mua naurattaa että duunarit maksaa :D

--
Elementary, my dear.

isfnbojbbssn

#770 • • isfnbojbbssn sdonvoinv
no voi v*tun pohjanmaa! hieman ei-niin-yllättäen joku
juha mieto saanut eniten ääniä... ja muutenkin aivan
kokoomus/keskusta/rkp-linjalla mennään. eikä kyllä
muutenkaan nää maanlaajuiset tulokset naurata :/

--
dasinoaisnvs

Steven Hoaks

#771 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
Mä tunnen pari tyttöä jotka äänesti yhtä suomenruotsalaista poikaa kun se oli niin söpö *poks*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Hupsu

#772 • • Hupsu

Steven Hoaks, 19.3.2007 08:29:
Mä tunnen pari tyttöä jotka äänesti yhtä suomenruotsalaista poikaa kun se oli niin söpö *poks*

Ois myös kiinnostavaa tietää millä perusteella Uuspaavalinniemi meni läpi? Todennäköisesti keski-ikäiset rouvat vauhdissa. :D Tosin enpä tiiä herran linjauksista juurikaan mitään.

--
Päivän mietelause?

Steven Hoaks

#773 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

Hupsu, 19.3.2007 08:42:
Ois myös kiinnostavaa tietää millä perusteella Uuspaavalinniemi meni läpi? Todennäköisesti keski-ikäiset rouvat vauhdissa. :D Tosin enpä tiiä herran linjauksista juurikaan mitään.

Etkö sä ole koskaan kattonu The Omen elokuvaa?

"The son of the devil will rise from the world of politics."

--

Mikcore

#774 • • Mikcore Eternity has passed

ella_, 18.3.2007 21:53:
hyvä kokoomus :)

Hyvä Niinistö *vink*
Melkoisen äänimäärän kyseinen herra sai...
Hienoa!
Hupsu

#775 • • Hupsu

Steven Hoaks, 19.3.2007 08:48:
---
Hupsu, 19.3.2007 08:42:

---

Etkö sä ole koskaan kattonu The Omen elokuvaa?

"The son of the devil will rise from the world of politics."

Nada.

Tosin nyt ehkä pitää alkaa katsomaan Uuspaavalinniemen toimintaa vähän tarkemmin.

[...] Church is sure that it confirms the eve of the Armageddon. [...]

Lähde Imbd.

--
Päivän mietelause?

Karski

#776 • • Karski Pomon kätyri

poro, 19.3.2007 06:43:
provo: vasemmistolla on selvästi yksinoikeus olla se joka välittää - vaikka väkipakolla eli lakolla.

Ei ole ei, mutta Kokoomuksella tuntuu olevan
hankaluuksia selittää, mistä kaikkien näiden luvattujen
verohelpotusten jälkeen saadaan varoja terveydenhuollon
ja opetuksen kehittämiseen jne.

...

No, eipä sillä. Kolmen suurimman konsensushymistely
tuskin tulee radikaalisti muuttumaan, ja eniten vaalien
jälkeen vitutusta keräävätkin kokoomuksen voiton asemesta:

Juha Mieto (Juha parka)
Lasse Viren (Juokse Lasse johonkin)
Pertti Salovaara (Eihän se viimekskään saanu mitään aikaan!?)
Mikko alatalo (Sama)
Tanja Saarela (Voi helvetti)
Äänestysprosentti (Mitä vittua jengi kelaa)

No, ehkä verenpaine laskee ennen kunnallisvaaleja,
sit pääsee taas kiroileen Bogomoloffin mörkönaamaa
kun se vaalimainoksissa uhkaa syödä koko kaupungin.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

ipe

#777 • • Edited ipe X-Rust / Holvi
ihan perseelleen meni nämäkin vaalit. väärä puolue voitti, ja vasurit menettivät paikkoja.

kyllä kansa tietää... *justjoo*

seuraavaks varmaan taas alennetaan vähän verotusta, varsinkin hyvätuloisilta. ja voivotellaan heti perään ettei edelleenkään ole varaa eikä oikeasti edes tarvetta korottaa eläkkeitä, opintotukia, lapsilisiä, yms. eikä varsinkaan ole varaa lisärahoitukseen terveyden- ja vanhustenhoidossa. kiva kiitos!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Karski

#778 • • Edited Karski Pomon kätyri
Ai niin, ja sit tää suhteellinen vaalitapa,
ks. esim. Tarja Cronberg Pohjois-Karjalassa:
toisiksi eniten ääniä vaalipiirissä (7802) - ei eduskuntaan
kun muilla vihreillä ei ollut tarpeeksi kannatusta.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

vaavu

#779 • • vaavu vara-vana

ella_, 19.3.2007 07:54:
Mun ääneni perustuu vaalikoneeseen, jossa aina ekoina tulevat kristilliset, rkp ja kokoomus.

Kristilliset? o_O

Mitä oikein laitoit sinne niihin kysymyksiin, joilla mitataan sosiaalista liberalismia? Kristilliset kun on perussuomalaisten kanssa niitä, jotka kaikkein vähiten kannattaa esim. homojen, naisten ja maahanmuuttajien oikeuksia, ja kaikkein eniten kannattaa koti-uskonto-isänmaa -juttuja.

Kuten aiemmin olen sanonut, kaikista omin itselleni olisi oikeistovihreät, sellaista kun ei toistaiseksi vain ole olemassa.

Pelkkä oikeisto-vasemmisto -akseli on aika vanhentunut tapa hahmottaa poliittista nelikenttää. Se kun sijoittaisi esimerkiksi vihreät ja keskustan samalle kohtaa. Ota mieluummin erikseen taloudellisen liberalismin ja sosiaalisen liberalismin dimensiot, niin voit varmaan hahmottaa paremmin, mitä itse ajattelet, ja mikä puolue parhaiten vastaa omia ajatuksiasi.

Tuosta oikeistovihreän kaipuusta voisi päätellä, että olet sekä taloudellisesti että sosiaalisesti liberaali. Ihmetyttää kuitenkin, miten sitten sait niitä kristillisdemokraatteja vaalikoneista tulokseksi.
Karski

#780 • • Karski Pomon kätyri

vaavu, 19.3.2007 09:07:
Kristilliset kun on perussuomalaisten kanssa niitä, jotka kaikkein vähiten kannattaa esim. homojen, naisten ja maahanmuuttajien oikeuksia, ja kaikkein eniten kannattaa koti-uskonto-isänmaa -juttuja.

Niinpä, Päivi Räsänen totes mm. että ei itse suostuis
esim. tekemään aborttia raiskatulle, jne. Jäätävää
porukkaa.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.