Hila, 18.3.2007 21:22:
Annan sulle nyt aihetta haukkua mua pessimistiksi, mutta mielestäni globaalimmin ajateltuna yhteiskunta on jo sitä paskaa haukannut. Suomalaiset saattavat tulevina vuosikymmeninä jopa vielä vaurastua, mutta en usko koko maapallon elinolojen paranevan pitkälläkään aikavälillä. Suomenkaan vaurastumista ei kyllä edistetä sosiaalitukien korotuksilla.
Mielestäni on aika yksiselitteistä että tämän kiven resurssit eivät riitä tarjoamaan sitä kansoittaville ihmismassoille tasavertaisia elinoloja, vaan "pyramidirakenne" (köyhät massat pohjalla, harvat rikkaat huipulla) tulee aina säilymään...
...ellei sitten ihmisluonne muutu jostain kumman syystä vähemmän itsekkääksi.
No, musta sä et anna aiheutta haukkua pessimistiksi vaan pahviksi, joka iskee hanskat tiskiin ja ryhtyy järjestämään tuomiopäivän bileitä nähdessään ettei tulevaisuus vaikuta valoisalta sen sijaan että pyrkisi tekemään asioille jotain omalta pieneltä osaltaan. Juuri tollanen sun osoittamasi tylsämielinen tappiomentaliteetti on merkittävä syy siihen ettei asioissa tapahdu kehitystä, koska "menee niin perseelleen ettei kannata edes yrittää muuta kuin pitää mahdollisimman kivaa lopun aikaa." Just sun kaltaset tyypit korkkaa kossupullon kun soutuveneessä iso reikä sen sijaan että yrittäis äyskäröitä minkä perse antaa myöten.
Toi ei mene mulle jakeluun eikä erityisesti niin nuorelta kundilta kuin sinä. Jos sä oot jo nyt antanut periksi etkä jaksa välittää tulevaisuudesta huomista pidemmälle, niin tekee pahaa ajatellakin et millaiset mittasuhteet toi "aivan sama"-ajattelu saavuttaa ennenkuin täytät viisikymmentä. Jos asioille ei edes yritä tehdä mitään, niin se on se varmin ja nopein tie päin persettä.
Propsit kuitenkin siitä, että kuitenkin äänestit. Erityisen railakkaasti mua nimittäin sapettaa äänestämättä jättäminen ja kaikkein eniten silloin kun sitä pidetään omaa rintaa rummuttaen jonain älykkäänä protestina systeemiä vastaan.