Eduskuntavaalit 2007

917 posts, 46 pages, 189,577 views

vinsku

#441 • • Edited vinsku huba huba

Jone, 13.3.2007 11:01:
---
vinsku, 12.3.2007 14:17:

Aini, oma ääni menee Vihreille ja ehdokaskin on jo löytynyt. Nuoret vihreät eduskuntaan 2007!

Myös kokoomukselta löytyy aitoa vihreyttä *joo* vihreät olis ihan ok, mutta arvot ei mee yksiin. Itse kun kannatan NATOa ja ydinvoimaa, vihreät taas ihan päin vastoin. Oli siellä eduskunnassa ketä vaan, niin kaiken paras on jos on nuoria. *joo* Koska nuoret ymmärtää meitä nuoria tietty parhaiten ja se olis hyvä. (Nuorissa on tulevaisuus *piis*)

--
Proge on niille, jotka osaavat iloita elämän pienistä asioista. -Hurjimus

Lost-Soul

#442 • • Lost-Soul los pallos
Niinistö oli melkein mun oven edessä.. Tosin en päässy kysymään siltä mitään tiukkoja kysymyksiä, kun nimikirjotusten hakijat olivat tehneet ihmismuurin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

vinsku

#443 • • vinsku huba huba

m_a, 13.3.2007 17:08:
mua ainakin pelottaa suomeenkin rantautunut oikeistopopulismi,
varsinkin nuorten keskuudessa.

Täällä päin se on kyllä enemmänkin vihreäpopulismia kun oikestopopulismia.

--

Lyylikki

#444 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Iäni on mennynä. Eipähän tarvihe sunnuntaina rapuloissa täristä äänestämään.
Chatte

#445 • • Chatte Team Teknolipat :)
Kävin äänestämässä.

--
Ainoa kuolema, jonka kuolemme, tulee joka päivä, jos kieltäydymme elämästä.
-Zorbas

Arismus

#448 • • Arismus
sunnuntaina äänestämään.
Tyranoid

#449 • • Tyranoid FINRG
Hittolainen, en influenssan ja työkiireiden takia ehtinyt ennakkoäänestämään. Joutuu toista kertaa elämässä äänestämään vasta vaalipäivänä.
gerry

#450 • • gerry
En ole käynyt enkä käy.. Miks äänestäisin täysin tuntemattomia, naamakertoimen perusteel on vaikea sanoa kuka mun elämänlaatua tulis parantamaan;D

Niin, ja vaalimainokset sais kieltää kyl laissa. Niitä tulee tuutin täydeltä joka mediasta ja jokaises formaatis.

--
by B.C.S

Unik

#451 • • Unik
Joo äänestämässä käyty.
vinsku

#452 • • vinsku huba huba
Perkele ku en tienny että tänään loppu ennakkoäänestys ni nyt joutuu sunnuntaina tuleen Helsingistä tänne hämptoniin uurnille vaan siks et voi äänestää.. *eiei*

--

anniini

#453 • • anniini a-double n-double i-n-a
kansalaisvelvollisuus hoidettu tänään. nyt on siis oikeus valittaakin.

--
Take the forward path
Have a big slice of the city
Get the upper hand
While you re still pretty

Jone

#454 • • Edited Jone Archibald Haddock

tbo, 13.3.2007 15:35:
[omien ennakkkoluulojen levittelyt] En mä tiedä, ehkä kyseessä on vaan mä, mutta koko Kokoomuksen nuorisosiipi tuntuu paradoksilta jota ei pitäis olla oikeesti edes olemassa.[/omien ennakkoluulojen levittelyt]

Oon aikalailla samoilla linjoilla tän asian kanssa. Jotenkin ei ihan mene jakeluun miten kukaan "normaali nuori" (...ja tällä siis tarkoitan kaikkia muita kuin taloudellisesti erityisen etuoikeutetussa asemassa olevia nuoria) haluaisi olla sellaiseen puolueen nuorisojaoston jäsen, jonka arvomaailma on niin kaukana nuorten maailmasta kuin Kokoomuksen. Mä en oikeasti tässä kolmenkympin korvillakaan vielä pysty näkemään mitään yhteistä mun ja Kokoomuksen arvomaailmassa. En haluis ajatella sen johtuvan siitä että oon tenava vaan siitä, että ko. puolue ajaa Suomen sisällä monin tavoin kansan yhä jyrkempää luokkiin jakamista elämään annettuja edellytyksiä eliitin eduksi muuttamalla - joka on siis mun mielestäni kahdella sanalla sanoen vastenmielistä paskaa, eikä erityisen kompostikelpoista sellaista.

Tämä on se puolue, joka hymyillen sanoo koko kansalle että "vastakkainasettelun aika on ohitse" ja kuitenkin kaiken aikaa puuhailee sellaisten asioiden parissa, jotka edistävät vastakkainasettelua ja -asettautumista. Musta se on samaan aikaan sekä käsittämättömän hilpeää, että surullista.
Jone

#455 • • Jone Archibald Haddock

vinsku, 13.3.2007 16:45:
Myös kokoomukselta löytyy aitoa vihreyttä *joo*

Haluisitko noin "kokkarinuorena" kertoa et miten, koska mulle asti se ei ainakaan ole välittynyt?

vinsku, 13.3.2007 16:45:
vihreät olis ihan ok, mutta arvot ei mee yksiin. Itse kun kannatan NATOa ja ydinvoimaa, vihreät taas ihan päin vastoin.

Olis hauskaa myös tietää mikä saa sut kannattamaan näitä asioita?

Miksi haluat valtiomme sitoutuvan puolustusliittoon, johon kuulumisesta ei ole meille käytännössä mitään ylimääräistä tai erityistä etua, mutta joka velvoittaa meitä moneenkin asiaan? Miksi sotilaallista liittoutumista tulisi lisätä ja mitä uhkaa vastaan haluat liittoutua?

Miksi kannatat sellaisen energiamuodon lisäämistä, jota ollaan muualla Euroopassa kaiken aikaa pikkuhiljaa ajamassa alas, joka sälyttää vastuun tehdyistä energiapoliittisista päätöksistä tuleville sukupolville ja jonka kanssa on toistuvia vakavia turvallisuusongelmia?
zaler

#456 • • zaler e h k i s

astaroth, 13.3.2007 16:03:
vanha kunnon http://www.punikkila.fi/ jaksaa vieläkin nostaa vitutuksen stratosfääriin ja muistuttaa aivokuolion tullessa, miksi en porvarille tule ääntäni antamaan

hah, vähän toi on hyvä :D
"Punikkilan vasemmistolainen ihanneyhteiskunta on tosielämässä niin utopiaa, että ufotkin lentävät taivaalla harva se päivä" *nauru*

--
let´s eat to the beat!

drS

#457 • • drS

gerry, 13.3.2007 20:11:
Miks äänestäisin täysin tuntemattomia, naamakertoimen perusteel on vaikea sanoa kuka mun elämänlaatua tulis parantamaan;D

No siitä vaan vaalimökeille kahville ja jutteleen ehdokkaiden kanssa kasvotusten. Monet vastailevat lisäksi sähköpostiinkin varsin aktiivisesti ja osa tarjoaa jopa puhelinnumeroaan nettisivuillaan. Jos ei itse jaksa nähdä vaivaa sopivien kysymysten miettimisessä niin vaalikoneet auttaa.
Jone

#458 • • Jone Archibald Haddock
Harmi et Paavo on ehdokkaana Helsingin vaalipiiristä, joka on mulle väärä. Vois mennä multa ääni niinkin typerällä perusteella, että se olis ensimmäinen kansanedustaja, joka todistettavasti osaa maalata graffitejakin:

http://www.punajuuri.net/index.php?tmp=9

*nauru*
aj_

#459 • • aj_

Jone, 14.3.2007 10:52:
Harmi et Paavo on ehdokkaana Helsingin vaalipiiristä, joka on mulle väärä. Vois mennä multa ääni niinkin typerällä perusteella, että se olis ensimmäinen kansanedustaja, joka todistettavasti osaa maalata graffitejakin:

Helsingin vaalipiirissä ehdokkaiden parhaasta päästä. Uskoisin, että läpi menee. Tällaisia ehdokkaita kun olisi enemmän.
Verano

#460 • • Verano Merituuli
Arhinmäki on mulla tässä ollut aika vahvoilla ehdokkaaksi, vaikka lopullista päätöstä en ole vielä tehnytkään. Olisi ensimmäinen kerta kun äänestän missään vaaleissa miestä. Sukupuoli ei ole tärkein eikä varsinkaan missään nimessä ainoa peruste, mutta yksi peruste kumminkin. Hyviä ehdokkaita kun on naisista aina löytynyt.

Puolueet, joita olen äänestänyt ovat Vasemmistoliitto, Vihreät ja SDP. Nämä riippuen ehdokkaista sekä mistä vaaleista on kysymys.

Tälläkin kertaa joutuu miettimään pitäisikö sittenkin äänestää SDP:ta, kun uhkana on, ettei se pääse ollenkaan hallitukseen, sitä myötähän Vasemmistoliittokin voi hyvinkin jäädä oppositioon. Tässä asiassa on tietenkin aina oma problematiikkansa, joka ehkäpä eniten näkyy presidentinvaaleissa, oli sitten kysymys vaikkapa Heidi Hautalasta tai Ralph Naderista.