YouTube -appreciation thread

1,823 posts, 92 pages, 1,034,655 views

ezzy

Posts: 8,060

#1161 • • ezzy Droid-pappa

Zapa, 17.1.2008 16:09:
---

Siksi erotan, että tämä on mulle street dancea (vaikka virallinen nimi voi olla house-tanssi) joka ei kuulu house-klubeille ainakaan euroopassa. Jos se kuuluu USAssa ja Ausseissa, fine. Toki tämä tanssi voi virallisesti kuulua house-kulttuuriin, minä suljen sen ulkopuolelle ja laitan sen street-danceen, sä voit pitää sen house-kulttuurissa, all happy? Etkö sinä esim erottele asioita joista tykkäät ja joista et? Kaikki on "hyvää" ja oikeata, kun ne on "kulttuurissa", weird.



Wtf? En oiken tajua miksi mikään tanssityyli pitäis ees sitoa tiettyyn musatyyliin tai klubiin edes.

Suomessa ei ole edes eri klubien ja musatyylien välillä mitään muuta eroa kuin nopeus. Sääli sinänsä. Mitään kulttuuria kun ei ole olemassa nimeksikään.
Timce

Posts: 5,381

#1162 • • Timce
Enchanté..



*plur*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Wolverine

Posts: 1,860

#1163 • • Wolverine

Timce, 17.1.2008 17:37:
Enchanté..



*plur*



wunuxzo (23 hours ago) Show Hide Marked as spam +2 Reply The added music is terrible but when I turned it off I was still able to masturbate.

toi kertoo kyl kaiken tarvittavan :P
Zapa

Posts: 1,393

#1164 • • Zapa Mr Wrangler

ezzy, 17.1.2008 17:34:
---
Zapa, 17.1.2008 16:09:
---

Siksi erotan, että tämä on mulle street dancea (vaikka virallinen nimi voi olla house-tanssi) joka ei kuulu house-klubeille ainakaan euroopassa. Jos se kuuluu USAssa ja Ausseissa, fine. Toki tämä tanssi voi virallisesti kuulua house-kulttuuriin, minä suljen sen ulkopuolelle ja laitan sen street-danceen, sä voit pitää sen house-kulttuurissa, all happy? Etkö sinä esim erottele asioita joista tykkäät ja joista et? Kaikki on "hyvää" ja oikeata, kun ne on "kulttuurissa", weird.


---


Wtf? En oiken tajua miksi mikään tanssityyli pitäis ees sitoa tiettyyn musatyyliin tai klubiin edes.

Suomessa ei ole edes eri klubien ja musatyylien välillä mitään muuta eroa kuin nopeus. Sääli sinänsä. Mitään kulttuuria kun ei ole olemassa nimeksikään.



WTF? Kannattaisko lukea ihan koko ketju alusta eikä takertua yhteen lauseeseen. "Ei kuulu" i.e. ei ole näkynyt & ei tanssita euroopan klubeilla.
ezzy

Posts: 8,060

#1165 • • ezzy Droid-pappa

Zapa, 17.1.2008 19:32:
---
ezzy, 17.1.2008 17:34:
---
Zapa, 17.1.2008 16:09:
---

Siksi erotan, että tämä on mulle street dancea (vaikka virallinen nimi voi olla house-tanssi) joka ei kuulu house-klubeille ainakaan euroopassa. Jos se kuuluu USAssa ja Ausseissa, fine. Toki tämä tanssi voi virallisesti kuulua house-kulttuuriin, minä suljen sen ulkopuolelle ja laitan sen street-danceen, sä voit pitää sen house-kulttuurissa, all happy? Etkö sinä esim erottele asioita joista tykkäät ja joista et? Kaikki on "hyvää" ja oikeata, kun ne on "kulttuurissa", weird.


---


Wtf? En oiken tajua miksi mikään tanssityyli pitäis ees sitoa tiettyyn musatyyliin tai klubiin edes.

Suomessa ei ole edes eri klubien ja musatyylien välillä mitään muuta eroa kuin nopeus. Sääli sinänsä. Mitään kulttuuria kun ei ole olemassa nimeksikään.

---


WTF? Kannattaisko lukea ihan koko ketju alusta eikä takertua yhteen lauseeseen. "Ei kuulu" i.e. ei ole näkynyt & ei tanssita euroopan klubeilla.



En edelleenkään tajua mitä merkitystä sillä on. Eri asioiden nimet ja käyttötarkoitukset vaihtelevat mantereittain. Jos joku tanssityyli on keksitty house-piireissä, nimetty sen mukaan aikoinaan tyyliksi X, niin miks hitossa sitä pitäis alkaa tänäpäivänä kutsumaan joksikin muuksi?
Epailija

Posts: 5,636

#1166 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Zapa, 17.1.2008 16:09:
Siksi erotan, että tämä on mulle street dancea (vaikka virallinen nimi voi olla house-tanssi) joka ei kuulu house-klubeille ainakaan euroopassa. Jos se kuuluu USAssa ja Ausseissa, fine. Toki tämä tanssi voi virallisesti kuulua house-kulttuuriin, minä suljen sen ulkopuolelle ja laitan sen street-danceen, sä voit pitää sen house-kulttuurissa, all happy? Etkö sinä esim erottele asioita joista tykkäät ja joista et? Kaikki on "hyvää" ja oikeata, kun ne on "kulttuurissa", weird.]



Erottelen toki. En esim. käy hevikonserteissa moshaamassa tai pukeudu mustaan, vaikka raskaampi musiikki uppoaa välillä vieläkin. En siitä huolimatta menisi väittämään, etteivätkö nämä asiat kuitenkin olisi osa metallikulttuuria vain sillä perusteella, että en itse niistä metallikulttuurin puolista oikein perusta.

Joo, nimen syntyminen voi olla perua tuolta. Kuten tässä olen useampaan otteeseen sanonut, vahvempana tämä varmasti näkyy USAssa ja Ausseissa. Kun en ole siellä klubeissa käynyt, en voi tietää. Ainakin videot viittaa sinne ja euroopassa en ole törmännyt kuin Ibizalla Jenkkien toimesta, thank god. Historia ja nykypäivä on ihan erikseen kuitenkin. Pitäisikö jämähtää house-tanssiin ja vetää hipety-hipiä oikein urakalla joka klubilla, kun se kerta on siellä "keksitty" alunperin? Onneksi se asia ei ole sinun päätettävissä, olisin luovuttanut house-clubeilla käymisen jo aikaa sitten.



Niin. Onneksi meillä on tämä iki-ihana yhden askeleen tanssi tamppaaminen. :D Ei siinä mitään, on sitä itsekin tullut tampattua ja tamppaan vastakin (kun en housea osaa), eikä kenenkään tietenkään tarvitse osata tanssia housea. House-tanssi ei kuitenkaan ole millään muotoa historiaa, vaikka skene olisi osin jakautunutkin, vaan se on todennäköisesti vain kasvattamassa suosiotaan ja minusta on sääli, että Suomessa ollaan pitkälti autuaan tietämättömiä house-kulttuurin tästä osasta.

Ei se mun mielestä kuulosta traagiselta, olen kokenut hyvinkin paljon eri asioita housesta ja tanssi- & bilekulttuurista ylensäkin. Joistakin vaan tykkää, tämä menee yrjö-osastolle. Se on mun mielipide ja sulla on omasi, eletään niiden kanssa.



Juu, ei minua se haittaa, että olet tuota mieltä itse tanssista. Se, mikä minulla tässä meni vastakarvaan oli tuo asenne, ettei house-tanssi oikein sovi house-clubeille ja kuten sanottu niin ymmärrän kyllä mistä se asenne kumpuaa. Se vain on yhtä vääristynyt käsitys kuin siinä kohta kuoliaaksi piiskatussa tangoanalogiassa.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Timce

Posts: 5,381

#1167 • • Timce
:DDDDDDDDDD

&NR=1

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Jammailija

Posts: 3,224

#1168 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Zapa, 17.1.2008 09:07:
---
Epailija, 16.1.2008 22:56:
---
*clips*

---
Sen sijaan esim Ibizalla jenkkibilettäjät kyllä vetää tuota styleä ja ihan karseen näköistä.


Mä en kyl jenkeissäkään nähny tota tyyliä, vaikka siel klubeilla kävinkin Kaliforniassa. Ton tanssityylin tunnistan kyl vanhoilt Prodigyn musavideoilta. Ja eikös ton tanssin juuret oo just hiphopis ja breakdances?

Ite joskus kikkailin tohon samaan tyyliin. Onpa siitä videokin muistona. Ja sen ajan taidot kestää viel ajan hammasta. Ihan hyvin tuli vedettyy.*nauru*.

Mut toi musa ei kyl käyny tohon yhtään*eiei*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

anis

Posts: 2,451

#1169 • • anis

moksu, 12.1.2008 20:57:
---
Acid-Kun, 6.8.2007 14:42:



*nauru*

---

Tää on kyll niin kesto helmi:D hauskuttanut monta kertaa.. ja nyttenkin pienellä punaviinin avustuksella *nauru**känni*



Taitaa kaverilla olla vähän nuha tossa :D

--
Pidätte minusta vain koska minäkin pidän itsestäni.

wammi

Posts: 627

#1170 • • wammi
&feature=related

&feature=related

en nyt jaksanu plärää, et löytyyks nää jo, mut..hitto et vetää hiljaseks:D
Epailija

Posts: 5,636

#1172 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Jammailija, 18.1.2008 22:13:
Mä en kyl jenkeissäkään nähny tota tyyliä, vaikka siel klubeilla kävinkin Kaliforniassa. Ton tanssityylin tunnistan kyl vanhoilt Prodigyn musavideoilta. Ja eikös ton tanssin juuret oo just hiphopis ja breakdances?



Prodigyn tanssivideoissa en muista itse koskaan nähneeni housea. Katsoin äsken muistin virkistykseksi No Goodin musiikkivideon ja siinä oli ehkä muutaman sekunnin pätkä, joka näytti houselta. Jos muistat miltä videolta löytyy housea, niin pistä vain biisin nimeä. Housen tanssiminen Prodigyn tahtiin on kuitenkin haasteellista, sillä toisaalta house noudattelee tanssina house-musiikin letkeää fiilistä ja tanssijat askeltavat yleensä ottaen varsin kevyesti, toisaalta taas housessa on paljon nopeita jalkajuttuja, jotka ovat vaikeita letkeän housebiitinkin tahdissa. Prodigyn tahtiin tulisi siis todennäköisesti helvetillinen kiire ja kaikki rentous ja keveys katoaisi hyvin nopeasti, jolloin koko tanssin fiilis muuttuisi täysin.

Juurien suhteen päätin katsastaa, mitä Wikipedialla oli tarjottavana ja siellä sanotaan seuraavaa:

"House dance itself is a lot older than house music, which arose in the late 1970's upon the end of the disco era during the times of such nightclubs as Chicago's Warehouse, New York's Loft and Paradise Garage. House dance takes from many different dance elements such as the Lindy era, African, Latin, Brazilian, jazz, tap, and even modern."

Itse tanssista sanotaan mm. että:

"In house dancing there is an emphasis on the subtle rhythms and riffs of the music, and the footwork follows them closely. This is one of the main features that distinguishes house dancing from dancing that was done to disco before house emerged, and current dancing that is done to techno as part of the rave culture."

(Tässä mainio esimerkki tästä: http://youtube.com/watch?v=Yp2PdA30jbQ)

http://en.wikipedia.org/wiki/House_dance

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Jammailija

Posts: 3,224

#1173 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s
Prodigyn "Everybody in the place" ja "Out of space" on semmosii musavideoita, jossa oli mun mielest samaa tyyliä mitä tos alkuperäises keskustelun herättänees videos. Jos jostain pystyt kaivamaan niit, ni voit kertoo, että onx ne sun mielest tota samaa tyyliä, eli house-tyyliä. Mä ite jotenkin luen ton hiphopist tulevax, mut voit hyvinkin olla oikeassa*hymy*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...

T-mu

Posts: 2,980

#1174 • • T-mu Läskimooses
En jaksa lukee tätä tanssityylispekulointia alusta asti mutta toi lähdevideo mielestäni näyttää perus melbourne shufflelta mikä on käsittääkseni iso juttu kengurumaassa.

Siellä keikkaillessa joka bileissä oli paikallinen porukka mitkä veti _todella_ vakuuttavan näkösesti (paikaltaan takaperin voltteja jne.) isossakin tyhmässä noita ihme liikesarjoja. Kyseinen melbourne shuffle siis tanssitaan rankemman konemusan (hardstyle/freeform) tahtiin.
Timce

Posts: 5,381

#1175 • • Timce
Joku saa kyl luvan opettaa miten Prodigyn Leroy vetää sen jalat siksakkiin ees-taas-jutun. Tosi mageen näköistä.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Progress

Posts: 955

#1177 • • Progress

Jammailija, 18.1.2008 22:13:
---
Zapa, 17.1.2008 09:07:
---
Epailija, 16.1.2008 22:56:
---
*clips*

---
Sen sijaan esim Ibizalla jenkkibilettäjät kyllä vetää tuota styleä ja ihan karseen näköistä.

---



Ite joskus kikkailin tohon samaan tyyliin. Onpa siitä videokin muistona. Ja sen ajan taidot kestää viel ajan hammasta. Ihan hyvin tuli vedettyy.*nauru*.




Se video on kyl hyvä! Tarkotat siis varmaan sitä sun ja Kapan videota... *nauru* te ootte NIIN sulosia siinä!!! *hihu' *nauru* *tirsk*

--
Mulla on ikävä sua Samu. *sydän*

adix

Posts: 69

#1179 • • adix
Pari melbourne shuffle pätkää.. tätä siis tanssitaan austaaliassa rankemman konemusiikin tahtiin .. hardstyle hardtrance ect..


"FUCK YEA SHUFFLE PT 2"

"THE 4TH MELBOURNE SHUFFLE COMPILATION"

"Hsa vs Fkc shuffle"

sitten vielä
"Girls can shuffle"

Tämä viimeinen on kyllä editoitu paskasti..


Tätä threadia lukiessa sai semmosen käsityksen että porukka täällä tyyliin haukkuu ja inhoaa tätä tanssityyliä.. No samase, itellä ainakin ihan eri mielipiteet ja mielestäni nämä videot on ihan katsomisen arvoisia :)
Jammailija

Posts: 3,224

#1180 • • Jammailija d a n c e m a c h i n e s

Progress, 20.1.2008 00:36:
---
Jammailija, 18.1.2008 22:13:
---
Zapa, 17.1.2008 09:07:
---
Epailija, 16.1.2008 22:56:
---
*clips*

---
Sen sijaan esim Ibizalla jenkkibilettäjät kyllä vetää tuota styleä ja ihan karseen näköistä.

---



Ite joskus kikkailin tohon samaan tyyliin. Onpa siitä videokin muistona. Ja sen ajan taidot kestää viel ajan hammasta. Ihan hyvin tuli vedettyy.*nauru*.



---


Se video on kyl hyvä! Tarkotat siis varmaan sitä sun ja Kapan videota... *nauru* te ootte NIIN sulosia siinä!!! *hihu' *nauru* *tirsk*


Ihana, muistit!*nauru* Pitää kattoo se taas joku kerta vanhojen aikojen kunniaks*hihu*.

--
Näkemys yksilöstä oli se, että tällä ei ole pysyvää minää ja se kaipaa jonkinlaista pysyvää onnea, turvaa ja vakautta ja on alituisesti tarkoituksettoman toimelias...