lohikarme, 15.7.2008 14:58:
Vaste 20Hz - 20Khz
Tää nyt ei kerro toistolaitteesta vielä mitään, ellei kerrota missä toleransseissa mennään. Esm ±3dB, ±7dB, vai kenties ±20dB.. Kyllähän "kaikki" saadaan toistamaan mitä vaan kun riittävästi potikasta käännetään.
*Stardust*, 17.7.2008 17:17:
Aiheen vierestä: osaako kukaan luureja enemmänkin harrastava suositella hyviä luureja ihan peruskäyttöön esim. kävellessä paikasta A paikkaan B tai luistellessa? Tähän asti olen käyttänyt Kossin PortaPro -luureja mutta kaipaisin hieman syvempää bassoa. Kossit myös alkavat rätisemään melko pienelläkin volumella, tietenkin riippuen pakatun musatiedoston bitratesta ja soittimesta mutta silti...
Olisin juurikin suositellut Kossin Porta Prota.. en kyl osaa sanoa kuinka paljon syvempää bassoa niihin kaipaat, niissä on jo valmiiksi bassokorostunut toisto (joka toistuu melkosen alas)
Tuo rutina ja rätinä on ikävän tuttua, mutta itse huomasin sen ongelman johtuvan käytännössä siitä, että pehmusteen läpi menee hiuksia elementin rakenteisiin. Pehmusteet irti ja elementtiä suojaava muoviritilä pois ja kalvon pinta puhtaaksi. Kalvo on melko kestävää ja vaikka sormella painaen tulisi ruttuja pintaan, niin ne oikenee kyllä saman tien kun sormen kalvosta irrottaa :)
Pienistä kuulokkeista Kossin Porta Prot on varmaan hintalaatusuhteeltaan yhdet parhaista. Ite kaipasin niihin hiukan kirkkaampaa yläpäätoistoa, mutta hyvin ne toimi (paitsi liikennemelussa joutuu laittamaan lisää volumea)
EDIT:
Ja mitä noihin bling-bling-luureihin tulee, niin eihän ne ole mitään muuta kuin normikuulokkeet joissa on "tehdasmodaus"..Joten.. Koko kansa luuriluukulle, taskuun Sennheiserit ja viereisestä kaupasta askartelumaaleja ja lakkaustarpeet. Itse modatut luurit on aina persoonalliset
omat vanhat Sennheiserit. Pitäis modata nykyiset luurit myös