Netistä tilaaminen

22 posts, 2 pages, 5,877 views

xl8r

Posts: 2,227

#1 • • Edited xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
En ainakaan löytänyt aiheesta topiccia (korjatkaa ja ohjatkaa muualle, jos löytyy), joten päätin aloittaa aiheesta keskustelun.

Eli millaisia kokemuksia ihmisillä on eri webbishopeista yms.? Onko ollut ongemia? Minkä shoppien kanssa asioiminen on ollut vaivatonta? Tarkoituksena olisi siis kartoittaa vähän, mistä kannattaa tilata, mistä ei.

Omakohtaisina kokemuksina on useitakin ongelmia, mm. Pixmanian toiminnan kanssa.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

tomii

Posts: 3,594

#2 • • tomii kallion herttua

xl8r, 19.12.2006 17:16:
En ainakaan löytänyt aiheesta topiccia (korjatkaa ja ohjatkaa muualle, jos löytyy), joten päätin aloittaa aiheesta keskustelun.

Eli millaisia kokemuksia ihmisillä on eri webbishopeista yms.? Onko ollut ongemia? Minkä shoppien kanssa asioiminen on ollut vaivatonta? Tarkoituksena olisi siis kartoittaa vähän, mistä kannattaa tilata, mistä ei.

Omakohtaisina kokemuksina on useitakin ongelmia, mm. Pixmanian toiminnan kanssa.



Mä en ole _mitään_ hardwarea tilannut ulkomailta lähinnä takuun takia. (paitsi Thomannilta, joka on tosi jees mesta) CDON:sta on tullut ja tulee edelleenkin tilailtua aika paljon levyjä. Toimiva paikka. Lenswaysta nykyään tilailen piilarit, ei mainittavia ongelmia tämänkään paikan kanssa. Amazonista tilattu kanssa joskus kirjoja, toimii tämäkin. Play.comista piti tilata jotakin joskus, mutta se jäi. Kaverit kehuneet tosin toimivaksi paikaksi. Nämä nyt tulivat ensiksi mieleen. Ei oikein ole tullut mitään huonoja nettikauppoja vastaan. Johtuu ehkä osittain siitä, että aika paljon olen juuri kavereilta kuullut ensin kehuja ks. kaupasta, ennekuin tilailen itse. :) Ainiin ja tietty Verkkokauppa.com <- ihan edelläkävijä suomalaisessa verkkossa käytävästä kaupasta. Ja kaveri ymmärtääkseni tilaa kaikki Applen sälät kanssa suoraan netistä apple-storesta eikä ole valittanut ikinä mitään.

--
reivaan kunnes kuolen

mza

Posts: 2,954

#3 • • mza Erikoismies erikoistehtävässä
Mulla ainakin on kaupat onnistuneet Pixmanian kans.
Paketit tulleet parissa päivässä Ranskasta kotiovelle DHL:n toimesta ja sisältökin on ollut sitä mitä on luvattu.
*joo*

Ainoa mikä kyseisessä firmassa v*tuttaa on se sähköpostien määrä, vaikka oon pistänyt et en haluu mainospämmiä.
*dissaa*
Apo

Posts: 1,574

#4 • • Edited Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut
Nykyisin aika monella pienellä toimijalla tuntuu olevan hyvin pienet omat varastot, jos tavaraa ei varastoista löydy pitää pahimmillaan odottaa että:

1) maahantuoja saa tarpeeksi ison tilauksen kasaan
2) valmistaja/tukku kasaa paketin ja lähettää sen maahantuojalle
3) tilaus saapuu maahantuojan varastoon
4) toimittajan tilaus lähtee maahantuojan varastosta toimittajalle
5) tilaus saapuu toimittajan postiin ja siirtyy toimittajan varastoon
6) lähtee asiakkaallee

Tämän ketjun takia arvioinnit saapumisajoista tuntuvat vaihtelevan aika paljon.

t. Peliohjainta viikon sijaan kuukauden odottanut. Eipä mitään lahjakorttiakaan näkynyt vaikka kaupan sivuilla lukee että "Jos toimitus viivästyy tai tuote on loppu voit saada elektronisen lahjakortin". Kaupan nimeä en viitsi kuitenkaan mainita, koska kauppa ei ole syyllinen siihen että meizillä on liian tarkka maku ;)

+ verkkokauppa.com
+ amazon.com - antaa toimitusaikoja hieman pessimistisesti, paketit tulevat yleensä arvioita nopeammin perille
+ cdon.com - toimitusajat tuntuvat välillä kyllä venyvän

- Ukin musiikkikauppa. Itse en ole käyttänyt mutta kun muut dissaavat (niin paljon).
Nee-Chee

Posts: 244

#5 • • Edited Nee-Chee
Tänään jo vuodatin tuonne Päivän :( -threadiin kokemuksiani, mutta lisättäköön tännekin jos joku suunnitelee Saksasta vaatteiden tilaamista.

X-trax:in kanssa on ollut suunnattomasti ongelmia. Tilaus saatetaan lähettää useassa erässä, joka taas johtaa postimaksujen maksuun useaan otteeseen jne. Henkilökohtaisesti en voi suosittella.

Deecom:ilta kaikki tuli todella nopeasti ovelle asti ja tilauksen mukaisesti. *hymy*

Monelta firmalta olen saanut erinomaista palvelua ihan vain sähköpostia laittamalla. Esimerkiksi Golla Oy toimitti kaksi laukkua pelkästään sillä että kysyin mistä liikkeestä saattaisin kyseistä tuotetta löytää. Siitä tuli todella hyvä mieli. *hihu*

Kotimaisten nettikauppojen kanssa ei ole ollut suurempia ongelmia. Kukunor:ilta tilattujen tuotteiden tuleminen saattaa joskus kestää kauemminkin, mutta firmalla on erinomainen asiakaspalvelu jossa asiakkaasta pidetään huolta ja ajantasalla kaikista muutoksista. *hymy*

Mulla ainakin on pääasiassa vain hyviä kokemuksia ja jatkossakin varmasti käytän nettikauppoja, siksi onkin mukavaa, että voi täältä sitten lukea mitä liikettä käyttää. *hihu*

--
Gather experience... Look at what you should not look at. A feeling of anxiety is the sure and certain evidence that you should do this. -Clive Barker

Tyranoid

Posts: 1,552

#8 • • Tyranoid FINRG
Lainaan itseäni toisesta topikista:

Pixmaniaa ei todellakaan tueta. Sain taistella melkein vuoden ennen kuin sain rahani takaisin takuuaikana hajonneesta mp3-soittimesta. Eivät myyneet enää samanlaisia, joten yrittivät tarjota jotain naurettavaa lahjakorttia ja vielä pienemmälle summalle kuin mitä olin soittimesta alunperin maksanut. Syynä tähän oli, että soittimen arvo oli kuulemma laskenut niiden muutaman kuukauden aikana kun se minulla oli. :D

Euroopan kuluttajakeskuksen avulla ja poliisilla yms. uhkailtuani sain lopulta kaikki rahani takaisin. Mutta todellakaan en Pixmaniasta enää koskaan tilaa mitään. Euroopan kuluttajakeskuksella on kuulemma oma työntekijänsä pelkästään Pixmania-valituksia varten...

Muista nettikaupoista:

-Thomannilta olen tilaillut musatavaraa usein, ei ongelmia.
-Amazonista kirjoja ja levyjä paljon, ainoa ongelma oli eräs Saksan Amazonin kautta tilattu cd-sinkku joka sisälsi originaaliversion sijasta huonon remixin ko. biisistä. En jaksanut valittaa kun ei ollut isosta rahasta kyse.
daffy

Posts: 737

#9 • • daffy duck and cover
play.com:sta vain hyviä kokemuksia monen vuoden ajalta, toimitukset alle viikossa ilman postikuluja Suomeen. Huomaa kuitenkin tämän saitin kohdalla että n. 40 euron ylittävistä tuotteista kannetaan Suomen päässä tulli. Tämä ei yleensä ole ongelma sillä lähettävät kaikki tuotteet eri lähetyksinä vaikka tilaisikin samassa tilauksessa useampia leffoja tms., lähinnä siis kalliiden DVD-boxsettien kohdalla kannattaa laskeskella kokonaiskustannuksia.

amazon.com:n kohdalta hyviä kokemuksia laadun ja nopeuden osalta mutta hinnat nousevat usein melko korkeiksi postimaksujen takia ja jos huonosti käy niin päälle saattaa napsahtaa vielä tulli ja verot. Lähinnä jotain kurssikirjoja olen saanut haalittua käytettynä huomattavasti alle Suomen hintojen.

--
Ph´nglui mglw´nafh Cthulhu R´lyeh wgah-nagl ftaghn

Individual

Posts: 10,942

#10 • • Individual HYPNO!

tumpsi, 19.12.2006 18:21:
---
JussiS, 19.12.2006 18:19:
---
Apo, 19.12.2006 17:33:
- Ukin musiikkikauppa. Itse en ole käyttänyt mutta kun muut dissaavat (niin paljon).

---

Ööh...

www.ukinmusiikki.fi

Uskaltaaks joku tilata tuolta muka jotain? Joku joka on nähny ton saitinkin?

---

tai tän http://stealthunit.net/message.aspx?intMessageID=324508&intBoardID=3

:DDD



Tai tän...

Hevarit avatuu Ukin musiikista
akir0

Posts: 2,554

#11 • • akir0 idleRPG champion 2009
Thomannilta, ac-fotosta, decks-recordsista, amazon.co.uk:sta, amazon.comista, mx5parts.co.uk, techinik-direct:stä nyt on tullu tänki vuoden aikana ainakin tilattua.

Ei oo kyl koskaan ollu mitään ongelmia, joka vähän ihmetyttääki. Tosin oon pyrkiny tilaamaan vain paikoista, joissa tiedän, että homma hoituu.
Timce

Posts: 5,381

#12 • • Timce
Ympäri eurooppaa ja amerikkaa on tullut tilattua piskuisista nettikaupoista ja yksityisiltä henkilöiltä tavaraa ja joka kerta kaupat ovat sujuneet mallikkaasti.
Parasta aikaa olen yhteyksissä erääseen sveitsiläiseen firmaan, jonka nettisivut ovat ranskaksi ja luottokortillakaan ei voi maksaa. Englannilla ja ystävällisyydellä on tässäkin asiassa päästy jo pitkälle ja tavara lähtee tulemaan huomenna. :) I <3 PayPal

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Individual

Posts: 10,942

#13 • • Individual HYPNO!
Cdon.com:ista aikoinani tilaisin useitakin cd:tä. Pari kolme kertaa taisi käydä niin, että tilaamaani cd.tä ei pystytty toimittamaan minulle, mutta muuten homma skulas kylläkin. Thomannilta olen tilannut kerran mikserin ja luurit ja toisella kerralla äänikortin ja molemmat paketit tulivat perille niinkuin piti ja sisälsivät sitä mitä piti. Decksistä olen kaksi kertaa tilannut köntän vinyyliä ja siinäkään ei ole valittamista.

Siinäpä niitä...
Lyra

Posts: 666

#16 • • Edited Lyra

Nee-Chee, 19.12.2006 18:16:
Tänään jo vuodatin tuonne Päivän :( -threadiin kokemuksiani, mutta lisättäköön tännekin jos joku suunnitelee Saksasta vaatteiden tilaamista.



joo toi x-trax sukkaa ilm tosiaan mut ei kaikki kaupat saksast, koska mä oon tilannut pari vuotta sit sielt (erilafka) levylaukun ja tuli nopeesti, kyselivät onko kaikki ok ja asiakaspalvelu oli todella kohteliasta.

tässä tänään tuli sit vaatteit saksast eikä siihenkään mennyt kuin reilu viikko,vaikka tilauksessa oli useimpia tuotteita. (klubituspaitakaupasta)

muutenkin saksasta suosittelen vaatteita ostamaan mieluummin kuin usasta koska ameriikasta saattaa tulla hillittömät tullimaksut (7 v sit tilauksesta 3 paitaa = 40 e pelkästään tullimaksua) kun taas saksan puolesta ei ollenkaan. (tässä vielä tuli huomautus tuolta että saksassa on yleensä aina edullisemmat postikulut, esim. englantiin verrattuna. myös ameriikasta tulee hitaammin posti ja kalliimmat postikulut.)
typo

Posts: 685

#17 • • Edited typo Testaaja
Ainoat nettikaupat, mistä mä olen jotain tilannut on Juno ja Decks, ja ne toimii molemmat ku junan vessa.

GEMM.com:sta olen kans jotain tilaillut, mutta sen luotettavuus on aina tilauskohtainen ja riippuu 100% myyjästä. Toistaiseksi pelkästään positiivisia kokemuksia (pl. yksi levy, jota liike myi uutena ja kotelo näyttää siltä, et se on nuhjannu jonkun levylaukussa viimeiset 2v joka keikalla mukana... levy tosin itsessään soi moitteettomasti).

.pi.

--
.psychedelicious.

tomii

Posts: 3,594

#18 • • tomii kallion herttua
Ainiin... T-Shirt Hell <- tuolta ollaan frendien kanssa tilailtu paitoja. Onnistuu kanssa tosi kivuttomasti. Vaatii tosin sen Visan tai Masterin, niinkuin noi jenkkilän kaupat yleensäkin.

--
reivaan kunnes kuolen

Timce

Posts: 5,381

#19 • • Timce

uana
aika moni on erimielta http://www.paypalsucks.com/



100 miljoonaa tiliä sisältävä systeemi ei ole aukoton ja kämmejä syntyy.

Tosin olihan tuolla mielenkiintoista luettavaa mm.

According to PayPal accepting their ToS (Terms of Service) in effect means you waive your rights to credit card consumer protection laws if you want to use their service, and that you may not issue a chargeback for unauthorized use of your credit card and PayPal account, or if you do, then they have the right to limit your account.

If your account is accessed by a criminal using one of these methods, (Phishing & spoof sites.) PayPal will hold YOU monetarily & legally responsible!

..Tuossa nyt alkuun jotain.

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

typo

Posts: 685

#20 • • typo Testaaja

Timce, 19.12.2006 20:05:
100 miljoonaa tiliä sisältävä systeemi ei ole aukoton ja kämmejä syntyy.

Tosin olihan tuolla mielenkiintoista luettavaa mm.

[snip]



Itse oon käyttänyt Netelleriä. Rajoitetummin hyväksytty, mutta toistaiseksi pelkästään positiivisia kokemuksia.

.pi.

--
.psychedelicious.