Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,308,879 views

Timce

Posts: 5,381

#1441 • • Edited Timce
Star Trek Nemesis

st10.jpg

Tykkäsin ihan helvetisti. Henkilöhahmot leffassa/sarjassa on kyllä niin loistavat, etten pysty parempia mistään muusta ohjelmasta pongaamaan.
Juoni oli vähän outo, kun Romulaanit olivat ensin vihollisia ja yhtäkkiä loikkasivat ilman mitään syytä Federaation puolelle, mut mitä väliä, kun katsottavaa ja pohdittavaa riitti joka minuutille.
Täytyy myöntää, että tein samalla muita hommia ja keskittyminen vähän herpaantui. (Ja tästäkin viestistä tuli aika mitäänsanomatonta diipadaipaa.)

edit: niin joo, vielä pitäis katsoa noi muut leffat. Onneks sataa <3

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

martina

Posts: 1,875

#1443 • • martina FINRG-martat, superhifistelijä

Tropico, 9.7.2007 19:39:
The Prestige.

Erittäin, erittäin hyvä.



Phtyi! Ärsyttävä leffa, jossa paljastettiin tarinan "prestige" jo keskivaiheilla leffaa.

Turha elokuva oli myöskin The Reeker. Liikaa aukkoja muka-onnistuneessa juonessa.
Bio

Posts: 4,429

#1444 • • Bio The Bullies / Pinky
Transformers

Olis pitäny ottaa oma lapsena joululahjaksi saatu optimus prime mukaan sillä nyt lopultakin se leffa tuli nähtyä :) Enkä todellakaan pettynyt. Aivan järjettömän hienot tehosteet, äänet oli ihan huimia! Juoni nyt ei ollut kummoinenkaan, mut ei se pahemmin haitannut. Aivan mahtava fiilis, kun lopultakin on nähny tän <3

btw.. soiko tunnusmelodiaa leffassa? Mä en ainakaan kuullu..
asdf

Posts: 3,155

#1445 • • asdf
Transformers

Positiivinen yllätys kyllä, tykkäsin kovasti. Vaikka en lapsuuttani ko. piirretyn tai sarjiksen parissa viettänytkään, oli juonesta helppo saada kiinni eikä tuntunut siltä, et olisin jääny paitsi mistään. Toisaalta leffa ois varmaan ollu suurempi elämys, jos jotain fanipohjaa ois ollu alla.

Leffassa oli imo oikeestikin hauskoja juttuja, vaikka wtf-reaktion aiheuttavia "läppiä" löytyi myös (tästä hyvänä esimerkkinä se saatanan vikisevä pikkurobo, ei voi helvetti olla ärsyttävämpää olentoa olemassa). Myös aika selvästi huomas, et leffa on ehkäpä tarkotettu pääasiassa nuoremmalle kansalle, mut eipä se meikäläistä ainakaan haitannu.

Kaiken kaikkiaan todella upeesti toteutettu leffa, musat oli mun makuun ja pääosapoju oli jotenki nii symppis et pelkästään sen takia yks tähti lisää tälle pätkälle. Mut myöskin tässä, kuten miltei jokaisessa ison budjetin Hollywood-filkassa, oli ihan liikaa sankarilässytystä ja patriotismia. Niin, ja pakolliset ihmissuhdekuviotkin alkaa häiritsemään pikkuhiljaa. Noi on kuitenki vaan pieniä vikoja, jotka ei niin suuresti mun elokuvanautintoa pilannut. :)

4/5
remotion

Posts: 5,283

#1446 • • remotion nostatus guru

Janisa, 8.7.2007 06:45:
Multa olis kylla irronnut samantein leffan jalkeen! Tai ehka jo elokuvan aikanakin...! *nauru*

Edit. Mutta shhh, ala kerro kenellekaan -muuten ne luulee etta ma oon helppo. *vink*



pitääkö tähän nyt liittää quote eräästä "levyarviosta" xDD ;P
Bio

Posts: 4,429

#1447 • • Bio The Bullies / Pinky

Zenni, 10.7.2007 22:14:
Transformers
Myös aika selvästi huomas, et leffa on ehkäpä tarkotettu pääasiassa nuoremmalle kansalle, mut eipä se meikäläistä ainakaan haitannu.



Mä olen likainen vanha setä ja tätä leffaa on odotettu piiiiitkäään :D

Vois ettii kellarista vanhat transformers-lelut :D
asdf

Posts: 3,155

#1448 • • asdf

Bio, 10.7.2007 22:20:
Mä olen likainen vanha setä ja tätä leffaa on odotettu piiiiitkäään :D

Vois ettii kellarista vanhat transformers-lelut :D



Sunkaltaisia on ilmeisesti aika paljon, koska mä huomasin olevani nuorin koko leffateatterissa. :D
soturi

Posts: 194

#1450 • • soturi hypnotoad
Kuka viritti ansan Roger Rabbit?*nauru*

--
ALL GLORY TO THE HYPNOTOAD!

juska

Posts: 89

#1451 • • juska

Zenni, 10.7.2007 22:29:
---
Bio, 10.7.2007 22:20:
Mä olen likainen vanha setä ja tätä leffaa on odotettu piiiiitkäään :D

Vois ettii kellarista vanhat transformers-lelut :D

---


Sunkaltaisia on ilmeisesti aika paljon, koska mä huomasin olevani nuorin koko leffateatterissa. :D



Käytiin Amsterdamin reissulla kattomassa kans tää, eikä siellä kovin nuoria montaa näkynyt.. Ja voi että oli upea niiden leffateatteri *whaat*
samlainio

Posts: 1,264

#1452 • • samlainio
kattelin eilen "Perfune - The Story Of A Murderer"

aika mielenkiintoinen näkökulma elokuvaan =) Viel puol välin jälkeen oli vähän sellanen perus diipadaapa olo, mutta lopussa jotenkin oli sellanen olo, ett täähän oli hyvä. Erikoinen!
Mikx

Posts: 134

#1453 • • Mikx Miikka
Transformes tuli katottua läpi. Tiesin jo valmiik että oli hyvä leffa, traileri säväytti jo sen varran paljon.
Tiinuliinu81

Posts: 510

#1454 • • Tiinuliinu81 Säätäjä
^

Sama ja tykkäsin.

--
Jos oisit kohtelias, hyvätapainen
jos oisit vähemmän vittumainen
tai äiti Teresan sukulainen...

trustus

Posts: 178

#1455 • • trustus
88 minutes *nauru*hyvä oli...
Sinza

Posts: 2,227

#1456 • • Sinza
Free Jimmy, sellanen aikuisten animaatio. Ihan OK, mut ei mikään erikoinen.

--
Mooi! Hyvä meininki!! Käytsä usein täällä?! *nauru*

KooKie

Posts: 4,338

#1457 • • KooKie aka. Petress Pan
Transformers

Korvanviereiset esihypetykset menivät tähän malliin. "Ui juma, ui juma! Transformerseista tulee elokuva! Ne on olleet mun sankareita koko mun iän! Ui juma, ui juma!!"
-- myöhemmin --
"Siit mitä helvettiä?! Eiiiiih.... Michael Bay ohjaajana? C'moon, se tekee siitä vain erikostehosteiden läjän ja kadottaa idean ja syvyyden"

Omat odotukset olivat nollilla, koska en ole itse ehkä ikäluokkani vuoksi Transformerseille nuorempana altistunut, enkä täten tiennyt ko. "saagasta" mitään. Tämän vuoksi en myöskään voi arvioida elokuvan uskollisuutta originellille esikuvalleen. Mä en kuitenkaan odottaisi ideaa ja syvyyttä elokuvasta, joka kertoo kulkuvälineiksi muotoaan muuttavista avaruusolioista, jotka taistelee ihmiskunnan puolesta tahi vastaan - oli ohjaaja kuka hyvänsä.

Olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla monien edelläannettujen kommenttien kanssa ko. elokuvasta:

Erikoistehosteiden määrä oli mielestäni juuri sopivan maltillinen ollakseen suhtkoht "uskottava", mutta juonta ajatellen kuitenkin riittävä. En tiedä mistä johtuen edellä arvioineiden neitien pikkarit kostuivat, mutta mulla ne kostuivat juurikin tästä syystä. Räjähdysten audiovisuaalinen kokemus oli kiihottava, mutta tarpeellisten bassojen puute jätti orgasmia vaille. Koneiden muodonmuutokset oli esitetty jännän "yksityiskohtaisesti" unohtamatta ääniefektejä, mutta allekirjoittanutta jäi häiritsemään se, että suhteellisen pienikokoisesta esineestä kasvoi noin kymmenkertaiselta näyttävä jätti. Ehkä tällainen nillittäminen on turhaa, kuten viereltä tuli kommenttia, niin mikä vain voi olla "uskottavaa", jos elokuvan aihe ovat metalliromut (anteeksi, fanit lukekaa: metallisankarit) avaruudesta.

Kysymys: Pystyivätkö transformersit muotoutumaan vain tietyksi kulkuvälineeksi? Jos pystyivät useammaksi, niin miksi ihmeessä ne käyttivät niitä typeriä muotojaan tilanteissa, missä taistelua varten olisi ollut parempiakin vaihtoehtoja? Ja jos pystyivät vain yhdeksi, niin mitä järkeä siinä on? Kysehän on ihmiskunnan luomista laitteista, eikä avaruusolioiden tällöin pitäisi olla sidottuja vain johonkin tiettyyn formulaan.

Rakkaustarinat risovat aina. Mulla on yksi hyvä syy, miksen romanttisia komedioita katso. Niiden idea on juuri se, mitä en voi elokuvissa enää sietää: Rakkaustarinat. Nähty, epäuskottavaa, nähty, klisee, nähty, onnellinen loppu, ööö... Mieltä ylentävää viihdykettä, uusia ajatuksia, syvyyttä - niitä on turha etsiä varsinkaan teinitarinoista, joiden on tarkoitus päätyä rakkaustarinoista pitäviä tyydyttävään, eli onnelliseen loppuun. Olenko mä oikeasti ainoa, joka toivoo jokaisessa elokuvassa jonkun päähenkilöistä kuolevan dramaattisesti, että suuria tunteita saisi ihan oikeasti välitettyä katsojalle sen ainaisen naamallekuolaamisen sijaan? Joten kyllä, sen olisi tästä elokuvasta voinut jättää pois. Tosin olihan se Megan Foxin naama hymyineen ja pisamineen kuolaamisen arvoinen - Sama toimii elokuvan kompastuskivenä mielessä, joka viereltä mulle esitettiin: Elokuvat, joissa käytetään vain mallinuken näköisiä näyttelijöitä ovat niin epäuskottavia, että silmiin sattuu, vaikka ne ovatkin tarkoitettu hellimään silmiä.

Toinen edellämainittuun ongelmaan liittyvä valinta elokuvassa on Rachel Taylorin rooli "nörttinä". Haloo, jos puhutaan neidin näköisestä lukiosta juurivalmistuneesta tytöstä, niin sillä ei kyllä päässä liiku mitään muita signaaleja, kuin yritykset vietellä vastakkaisen sukupuolen edustajia. Hyvännäköisillä, nuorilla tytöillä ei ylipäänsä liiku päässään muuta - paitsi tietenkin mulla.;D Rachel Taylorin ongelma oli myös aksentti, joka häiritsi mua suunnattomasti teennäisellä sävyllään. Vierestä tuli kommenttia, että mun oma - kuulemma maailman ärsyttävin - aksenttini kuulostaa aivan samalta.

Ja se Josh Duhamel... Mun mielestä tää herra olisi edelläviljellyssä hengessä ollut elokuvan kannalta täysin korvattavissa jollain "taviksemmalla" näyttelijällä. Suoraan sanottuna roolisuoritus oli yhtä tyhjän kanssa kokonaisuudessaan ja mun mielestä miehen esiintymistä elokuvassa on turha kehrätä enempää.

Elokuvan huumori toimi mun mielestä hyvin sellaisena ikäluokattomana/sukupuolettomana viihteenä, joka uppoaa kaikkiin, joille elokuva oli suunnattukin. Olivathan sketsit sut wanhoja ja täten myös kliseisiä, mutta eiväthän kaikki elokuvat ole suunniteltu rakentamaan mitään uusia uria ihmisten huumoriaisitille tai muillekaan mieltymyksille. Transformers nyt selvästi oli nimenomaan kassamagneetiksi tarkoitettu ja sitä se varmasti onkin juuri sovinnaisuudellaan ja nuorekkuudellaan.

Jotkut yksityiskohdat elokuvan juonessa häiritsivät, mutta kokonaisuudessaan elokuva toimi hyvin sellaisena huumorillisena kokoperheenactionpläjäyksenä, mikä kyllä upposi muhun tarpeeksi hyvin antaakseni sille kehun tai kaksi. :)

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

Avatar
#1458 • • ALIEN Guest
Transformers

Olen ihan tyytyväinen,

mut pitää ottaa huomioon, etten myöskään paljon odottanut, kun ohjaajana kuitenkin toimi Michael Bay - imho vitun ylikaupallistuneita kohtauksia ja takuu-varmoja ideaköyhiä tarinoita, sekä blingbling-tason lookseja (ihan kuin elokuvien tarvitsis näyttää joltain MTV:n musavideoilta?) *pthyi!*. Mutta jokainen tavallaan ja mielipiteet kaikilla.

Elokuva ei vaikuttanut, ei säväyttänyt, ei aiheuttanut jännitystä. Ei mitään muuta, kuin visuaalisesti upeita efektejä, kivoja kohtauksia ja suht köyhiä näyttelijöitä.

Mut in the end...OLI VITUN KIVAA NÄHDÄ PITKÄSTÄ AIKAA VANHOI KAVEREITA, kuten Megatron, Prime ja Bumblebee - vaikka olivatkin hiukan eri näköisiä ;)

*tähti**tähti**tähti*
KooKie

Posts: 4,338

#1459 • • KooKie aka. Petress Pan

KooKie, 11.7.2007 22:29:
Transformers

Korvanviereiset esihypetykset menivät tähän malliin. "Ui juma, ui juma! Transformerseista tulee elokuva! Ne on olleet mun sankareita koko mun iän! Ui juma, ui juma!!"
-- myöhemmin --
"Siit mitä helvettiä?! Eiiiiih.... Michael Bay ohjaajana? C'moon, se tekee siitä vain erikostehosteiden läjän ja kadottaa idean ja syvyyden"



ALIEN, 11.7.2007 22:31:


mut pitää ottaa huomioon, etten myöskään paljon odottanut, kun ohjaajana kuitenkin toimi Michael Bay - imho vitun ylikaupallistuneita kohtauksia ja takuu-varmoja ideaköyhiä tarinoita, sekä blingbling-tason lookseja (ihan kuin elokuvien tarvitsis näyttää joltain MTV:n musavideoilta?) *pthyi!*. Mutta jokainen tavallaan ja mielipiteet kaikilla.

Mut in the end...OLI VITUN KIVAA NÄHDÄ PITKÄSTÄ AIKAA VANHOI KAVEREITA, kuten Megatron, Prime ja Bumblebee - vaikka olivatkin hiukan eri näköisiä ;)



I rest my case. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!