Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,298,258 views

Metz^^

Posts: 264

#5861 • • Metz^^

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Daverian, 7.4.2010 09:15:
---
Metz^^, 6.4.2010 00:56:
---
Cloudberry, 5.4.2010 12:11:
---
Metz^^, 4.4.2010 02:09:
ne usein tekee sen yvennyksen kyllä muttei tuo mitään ulos valkokankaalta :(

---


Ömmm.. Tuopas?
Ainakin oma kokemus on, että jutut tulee nimenomaan kohti katsojaa, eikä suinkaan syvenny valkokankaan sisään, joten..
Ko. teatterin tekniikassa vika? Laseissa vika? Silmissä vika? *ding*

---


esim alice, trailerissa kissa tuli oikeesti muutaman sentin päähän sun naamasta, oikeessa leffassa ei mitää.. taistelukin oli vaa syvennetty laatikko :(
Avatarissa kyllä esim lentävät kivet tuli kohti mutta hahmot pysy aina ruudun sisällä..

---


Tämä johtuu luultavasti siitä että kivi ei jää valkokankaan reunojen taakse, vaan on koko ajan valkokankaalla. Kun taas hahmot usein ovat niin isoja että joku osa hahmosta on aina valkokankaan reunojen takana "piilossa". Tämä estää täydellisen 3D kokemuksen, sillä ihmisen aivot ymmärtävät että hahmo ei voi tulla reunan läpi. Täten hahmo jää aina valkokankaan reunojen taakse. Ihmisen aivoja on vaikea huijata tässä asiassa.



Voi olla, tosin jos tuo on tiedostettu asia niin olisi voinut varata muutaman minuutin leffassa oikeesti sellasiin kohtauksiin missä ääsis fiilisteen just tota ulottuvuutta :P

--
Minulla on ratkaisu, se vain ei sovi ongelmaan.

Cloudberry

Posts: 493

#5863 • • Cloudberry

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Daverian, 7.4.2010 09:15:
Ihmisen aivoja on vaikea huijata tässä asiassa.



Pff! En tiiä toisista, mutta minun aivoja ainakin on huijattu hyvin onnistuneesti! Täydestä on menny kaikki ulottuvuudet..
Nolostuisin tästä ''herkkäuskoisuudesta'' muuten, mutta tässä asiassa kai parempi näin päin. *pepsodent*
Epyx

Posts: 466

#5865 • • Epyx

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 3.4.2010 20:21:
---
kmmo, 3.4.2010 20:11:
ehkä tää on lapsille jees, mut ite petyin.. vaikka kyllähän tää
disneymeininki olikin odotettavissa.

---



Ts. hyväksykää jo se, että te ette ole lapsia. Olette nähneet netistä/TV:stä yhtä sun toista paskaa ja teitä syöttöporsaita on vitun vaikea miellyttää; varsinkaan lasten elokuvilla.

ps. Sori :D




Kyllä mun mielestä hyvin tehdyllä lasten leffalla viihdytetään myös vanhempaa yleisöä ihan helposti, esim. Ghibli, Pixar ja Disneykin on tämmöisiä pystynyt tuottamaan paljonkin.

Toi Alice ei kyllä siihen ryhmään kuulu millään
epicuros

Posts: 7,734

#5866 • • epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Epyx, 9.4.2010 18:27:
Kyllä mun mielestä hyvin tehdyllä lasten leffalla viihdytetään myös vanhempaa yleisöä ihan helposti, esim. Ghibli, Pixar ja Disneykin on tämmöisiä pystynyt tuottamaan paljonkin.

Toi Alice ei kyllä siihen ryhmään kuulu millään



Tottakai, mut en mä silti lähtis paljoa odottamaan LASTENELOKUVALTA tai varsinkaan valittamaan julkisesti, ettei se toiminut! :D

--
Valid criticism does you a favor.

Ergilion

Posts: 751

#5867 • • Ergilion

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:


Tottakai, mut en mä silti lähtis paljoa odottamaan LASTENELOKUVALTA tai varsinkaan valittamaan julkisesti, ettei se toiminut! :D



Aina voi valittaa *jiihaa*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

tomii

Posts: 3,594

#5868 • • Edited tomii kallion herttua
Mä en taida olla tarpeeksi aikuinen, vieläkään, kun en todellakaan pidä suurinta osaa Ghibli/Pixar/Disney-animaatioista tai jotakin Alice In Wonderlandin Burton-filmatisointia lastenelokuvana. Does not compute. *ding* No, meitä on moneen junaan.

--
reivaan kunnes kuolen

epicuros

Posts: 7,734

#5869 • • Edited epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

tomii, 9.4.2010 19:34:
Mä en taida olla tarpeeksi aikuinen, vieläkään, kun en todellakaan pidä suurinta osaa Ghibli/Pixar/Disney-animaatioista tai jotakin Alice In Wonderlandin Burton-filmatisointia lastenelokuvana. Does not compute. *ding* No, meitä on moneen junaan.



No ei sit muuta ku autoilla leikkimään! *brrrrRRUUUUUMMM* :D

--
Valid criticism does you a favor.

Teach

Posts: 35

#5871 • • Teach
Tuli viimeyönä katottua Brick

Oli odotukset alhaalla, mutta sai yllättyä isomman kerran. Suosittelen!
Bio

Posts: 4,429

#5872 • • Bio The Bullies / Pinky
Clash of the Titans

Nojaa, oli aika huono kaikilta puolin. Percy Jacksonkin oli paljon parempi. Tässä 3D ei ollu mitenkään kummallista ja taistelukohtaukset oli ihan suhrua. Eikä toi Sam Worthington oikee sopinu tälläiseen rooliin. Tuntus et koko leffa oli vaan tehty kiireellä dollarin merkin silmissä.
epicuros

Posts: 7,734

#5873 • • epicuros

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Bio, 10.4.2010 18:00:
Clash of the Titans
Tuntus et koko leffa oli vaan tehty kiireellä dollarin merkin silmissä.



No senhän näki jo pelkästään trailerista. Tekis silti mieli kiittää jo etukäteen varoituksesta, mut olis viel yks vapaalippu menos vanhaks ja kai sen voi tähän uhrata :)

--
Valid criticism does you a favor.

Bio

Posts: 4,429

#5874 • • Bio The Bullies / Pinky

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

epicuros, 10.4.2010 18:05:
---
Bio, 10.4.2010 18:00:
Clash of the Titans
Tuntus et koko leffa oli vaan tehty kiireellä dollarin merkin silmissä.

---


No senhän näki jo pelkästään trailerista. Tekis silti mieli kiittää jo etukäteen varoituksesta, mut olis viel yks vapaalippu menos vanhaks ja kai sen voi tähän uhrata :)



No mulla oli just yks vapaalippu menos vanhaks kans, joten uhrasin sen tähän :D
KeijoK

Posts: 1,495

#5875 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale
Men Who Stare At Goats

en ole ihan varma pidinkö tästä vai en....outoa =D mutta on sitä tosiaan heikompia esityksiä nähty vaikka clooneyta ei niin paljon komediassa muttaettä näinkin kävi ja tästä tuli tosi sekava arvostelu =D

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

Bio

Posts: 4,429

#5877 • • Bio The Bullies / Pinky
Push

Aaargh, mitä scheissea. Säälittävä yritys tehdä X-Men tyyppinen leffa tai Heroes-sarja :D

Moon

Mukavan pimee leffa, joka piti alusta loppuun asti otteessaan. Lisäksi tää oli suht erilainen mitä oletin, joten hyvä sekin.
drifter

Posts: 834

#5878 • • Edited drifter RoadMonkey | K1
Veronika päättää kuolla

Paulo Coelhon kirjasta tehty elokuva, monin tavoin vänskä mutta kuten usein noissa kirja-väännöksissä niin väittäisin, että taas kerran kirja oli parempi.

Ohjauksen osuus hiukan tökkii ja Buffy-beipenä tunnettu Sarah Michelle Gellarin näyttely kyllä hiukan takkuilee lopun tunteellisemmissa kohtauksissa.

Suosittelen kuitenkin jos haluatte elokuvalta välillä muutakin kuin verta ja suolenpätkiä tai esimerkiksi Almondovarin elokuvat ovat jollain tavalla säväyttäneet.

--
If its dry, smoke it.
If its wet, drink it.
If it moves, screw it.
If it doesnt move, load it into the truck.

isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#5880 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv
I'm a Cyborg, But That's OK
http://www.imdb.com/title/tt0497137/

oli tää ihan ok ja välillä aika hauska ja koskettava, mutta ei tää
mulle mikään wow -kokemus ollut... ja jotenkin tää tuntu musta
hieman liian pitkältä.

ei varsinaisesti huono, mutta vähän vaisu yleisfiilis jäi.

--

2001: A Space Odyssey
http://www.imdb.com/title/tt0062622/

voi herravitunjumala miten hyvä tää oli! <3

oon nähnyt tän joskus about 12 vuotiaana ja silloin ei kyllä
oikein kolahtunut (ihmekös tuo :D).. mutta nyt sain viimein
aikaseksi katottua tän aikuisin silmin ja voi morjens, että
toimikin!

melkein täydellinen elokuva! *joo*

--
dasinoaisnvs