Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,298,789 views

Josssu

Posts: 506

#5641 • • Josssu
Mulla on ollut jalka kipsissä jouluusta asti ja voisin sanoa, että taidan olla leffojen kattelun suurkuluttaja..

Tänään tuli katsottua kotimainen Haarautuvan rakkauden talo http://www.finnkino.fi/movie/6751/
Tajusin etten ole pitkiin aikoihin repeillyt näin pahasti. Leffa oli mielettömän hauska. Suosittelen *nauru*
C-Hill

Posts: 1,141

#5642 • • C-Hill Syna / Deck Jagger
Near Dark - Pimeyden läheisyys 8+ / 10

Cameronin ex-vaimo, The Hurt Lockerin viimeksi ohjannut Kathryn Bigelow debytoi aikanaan tällä vampyyri/western-leffalla joka olisi voitu kusta oman aikansa Twilightiksi. Toki samankaltainen menestys olisi varmaan lämmittänyt, sillä tämä pätkä floppasi lippuluukuilla. Sittemmin rainasta on tullut kulttiklassikko, jonka nimeen olen törmännyt ehkä 5 miljoonaa kertaa, kun kaikkien aikojen kauhuleffoista on kyse.

Lainassa on kolme Aliens-kastin näyttelijää (Bill Paxton, Lance Henriksen, Jenette Goldstein) ja pääosassa Heroes-sarjasta tuttu Adrian Pasdar. Naispääosassa sittemmin kartalta surukseni täysin pudonnut Jenny Wright. Kuvaajana Adam Greenberg (Terminator) ja musasta vastaa itse Tangerine Dream, joka on kiva lisä syntsamusan faneille.

Stoorista lyhyesti : cowboynuorukainen ihastuu omituisen poissaolevalta vaikuttavaan tyttöön, joka haluaa ehdottomasti olla kotona ennen aamua. Intohimon lyödessä nuorukaisten yli tulee tietysti vahingossa vähän purtua sinne kaulan seutuville, ja pian sitä ollaankin mukana vähän rankempien vampyyrimustalaisten tripillä.

Ehdottoman toimiva pätkä, joka välillä tosin kärsii kummallisista lapsuksista, en tiedä ovatko näyttelijät olleet välillä ilman ohjenuoraa vai onko käsis jäänyt kiillottamatta. Aikakin toki vaikuttaa asiaan, leffa on yli 20 vuotta vanha. Potentiaali kuitenkin näkyy, ja tämähän oli aikanaan omaperäistä kamaa, joka on tosiaan kestänyt aikaa huomattavasti paremmin kuin samaan aikaan ulos tullut "sisarelokuva" The Lost Boys.

Jos siis haluaa nähdä Paxtonin ja Henriksenin loistovedossa ja R-rated, täysverisen (80-luvulla kauhuleffat tehtiin aikuisille) vampyyrirakkauselokuvan parin vuosikymmenen takaa, tässä se on. Bigelow'han on aika iso nimi ohjaajana nykyään, eikä oikeastaan ole tehnytkään huonoa leffaa - itse pidän myös mm. Strange Days ja Point Break -leffoistaan.
isfnbojbbssn

Posts: 4,143

#5643 • • Edited isfnbojbbssn sdonvoinv

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

C-Hill, 19.1.2010 04:10:
Near Dark - Pimeyden läheisyys 8+ / 10



katoin itekin tän suht hiljattain ja ei tää kyl mulle enää yhtä hyvä
(tai pelottava) ollu kuin joskus skidinä nähtynä. oon kyl samaa
mieltä, että musat ja tunnelma toimii.. mutta silti jotenki lattea
fiilis jäi. katoin samoihin aikoihin myös Lost Boysin ja itelle kyl se
toimi paremmin :)

mutta Bigelow kyllä rules, Strange Days on omia lemppareita.. ja
kyl myös Point Break on ihan omaa luokkaansa.

--
dasinoaisnvs

akir0

Posts: 2,554

#5644 • • akir0 idleRPG champion 2009
009 - Miehen Työ
Todella upea kotimainen leffa, suosittelen. Tommi Korpela oli roolissaa mainio.

010 - Catch me if you can
Hieno leffa edelleenkin, vaikka paikka paikoin ei meinaa ihan täysin pysyä kasassa kun sisältöä on yritetty änkeä liiaksi.

011 - Saving God
Aika hieno draama tääkin.
Sallakat

Posts: 2,220

#5645 • • Sallakat jungle, baby !
Dorian Gray, vähän tylsä ja tekemällä tehty. Vahingossahan tuo itse asiassa eksyi käsiini, en olisi tarkemmin tutkittuani välttämättä pistänyt pyörimään.
Goala

Posts: 332

#5646 • • Goala It is your own imagination!
Liisa ihmemaassa! *hih*

--
If God wanted us to get high, He would have created plants that came psychoactive when eaten or smoked.

VicTor miKe

Posts: 268

#5647 • • Edited VicTor miKe
Lainkuuliainenkansalainen Ihan jees toimintatrilleri, loppu-sydeemikin toimi, kuin ei ollut liian kriittinen. Tuomio 3.5*tähti*

Avatar, eka 3D-leffa allekirjoittaneella ja tykkäsin. Näytti hienolta ja kyllä Cameron osaa tehdä viihdyttäviä toiminta-, seikkailu-leffoja (mukana vielä ripaus romantiikkaa a vot). Annan, 4.3*tähti*

ai niin, Ice age 3 (eng) Pirun hauska, ei voi muuta sanoa. Näissä tietää mitä saa. 4.5*tähti*

--
Bäng bäng!

AnderS

Posts: 470

#5648 • • Edited AnderS KävyttömänKesänOravanPoika
District 9

Ei jumalauta! Vähintään 5 vuotta kiinteää linnaa tämän paskan tekijöille, vähintään! Viimeksi oon katsonu tälläistä sontaa joskus kuusi vuotta sitten Blueberryn tahtiin. Mulla oli niin vitun kiusallinen olo koko leffan ajan. Ensimmäistä kertaa teki mieli taas aloittaa tupakointi uudestaan yli seitsemään kuukauteen. Törkeetä kuraa!
ezzy

Posts: 8,060

#5649 • • ezzy Droid-pappa

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

AnderS, 21.1.2010 10:15:
District 9

Ei jumalauta! Vähintään 5 vuotta kiinteää linnaa tämän paskan tekijöille, vähintään! Viimeksi oon katsonu tälläistä sontaa joskus kuusi vuotta sitten Blueberryn tahtiin. Mulla oli niin vitun kiusallinen olo koko leffan ajan. Ensimmäistä kertaa teki mieli taas aloittaa tupakointi uudestaan yli seitsemään kuukauteen. Törkeetä kuraa!



Sulla ei vaan o mitään makua :) yks viime vuosikymmenen siisteimmistä sci-fi -leffoista :)
AnderS

Posts: 470

#5651 • • AnderS KävyttömänKesänOravanPoika

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

ezzy, 21.1.2010 10:30:

Sulla ei vaan o mitään makua :) yks viime vuosikymmenen siisteimmistä sci-fi -leffoista :)



No se on tiedetty jo pitkään että mulla ei oominkäänlaista makua!=) Mutta ei auta. Ei se tätä leffaa pelasta että mulla maku sakkaa=) Tää leffa on syvältä perseestä, ja sillä sipuli!=)
Ergilion

Posts: 751

#5652 • • Ergilion
öyyy, kaikenmoista paskaa tullut katottua lähiaikoina

cannibal holocaust
flesh & blood (tää oli ihan hyvä, kännis ja läpäl)
beast master
alien versus predator requiem

huomenna vois vaikka mennä kahtomaan sen avatarin *nalle*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

VicTor miKe

Posts: 268

#5653 • • Edited VicTor miKe

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

xybo, 21.1.2010 10:49:
Boondock Saints II

* Hyvää paskaläppä ja räiskintää

The Hangover

* Vielä parempaa paskaläppää
..



Ite en lämmennyt The Krapula leffalle, sketsit lähti aina rakentuu hyvin, mut sit kun ois pitänyt ruveta revittelemään kunnolla, niin ne loppuikin. Leffan paras kohta oli sen nuden hyökkäys takakontista :D

--
Bäng bäng!

akir0

Posts: 2,554

#5654 • • akir0 idleRPG champion 2009
012 - Columbus Day
Val Kilmerin aika hieno trilleri, joka valitettavasti loppu vähän päin persettä. Tunnelmaa rakennettiin hienosti alusta loppuun, mut se loppu ei vaan toiminu.
Ergilion

Posts: 751

#5655 • • Ergilion
Noniin! just tulin katsomasta Avatarin. Oli kyllä komiaa rahan edestä eikä tuntunut venähtävänkään missään kohtaa vaikka 2h 44min pitkä oli.

Turha alkaa heittämään mitään pocahontas kakkaa, kun en siitä mitään muista vaikka sen joskus kakarana olenkin nähnyt, ei kuitenkaan elokuvan aikana tullut mitään muistikuvia/viittauksia.

Sitten niistä laseista, en tiiä oliko ne vaan mun, mutta ihan kun ne värit ois tavallaan haalistunu tai tummunu niitten rillien takia. Välillä otin rillit pois ja katsoin kuvaa nii paljon värikkäämpi, tavallaan jäi vähän se värimaailma kokematta mitä noista still-kuvista on nähnyt.

Sigourney Weaver oli mukava nähdä pitkästä aikaa, varsinkin vähän tämmöisessä "leppoisammassa" roolissa (vert. alien jne)


!!!SPOILER WARNING!!!



Semmosta juttua jäin miettimään jälkikäteen, että aika kiero tai synkkä jamppa se Jake Sully. Siinä alkuvaiheessa, kun se opettelee elämään siellä Na'Vien luona niin se selkeesti näyttää nauttivan siitä MUTTA silti raportoi sille testokomentajalle. *uros*



vain minun 2 senttiäni *piis*

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Jimmyfi

Posts: 904

#5656 • • Jimmyfi
Priscilla - queen of the desert :) paras drag leffa :) <3

--
solarSwarm Recordings : Worlds only social network record label
http://www.solarswarm.com Le Brand New Super WEbsite! Tsek it Outties

Motto: syö mitä tahot kuhan naatit!

Hila

Posts: 77

#5657 • • Hila

Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:

Ergilion, 22.1.2010 16:51:
Sitten niistä laseista, en tiiä oliko ne vaan mun, mutta ihan kun ne värit ois tavallaan haalistunu tai tummunu niitten rillien takia. Välillä otin rillit pois ja katsoin kuvaa nii paljon värikkäämpi, tavallaan jäi vähän se värimaailma kokematta mitä noista still-kuvista on nähnyt.


Eri kuva eri silmille saadaan aikaan polarisaatiofilttereillä, jotka myös vähentävät reilusti projektorin valotehoa. Eli niin kauan, kuin tätä tekniikkaa käytetään, 3D-leffat tuntuvat siltä että niitä katsoisi aurinkolasit päässä. Lamputkin on jo 6,5 kilowatin tehoisia ja toimivat käsittääkseni äärirajoilla, joten siitä päästä ei kirkkautta saa lisättyä.

Lasien vasen linssi suodattaa pois oikeaan silmään tarkoitetun valon ja päinvastoin, joten ilman laseja näet kuvan periaatteessa tuplasti kirkkaampana.
akir0

Posts: 2,554

#5658 • • akir0 idleRPG champion 2009
013 - Looking for Eric
Leffa josta en tienny yhtään mitään ja yllätys oli melkoinen kun alkutekstien mukaan pääosissa oli Eric Cantona.

Mut noin kaikinpuolin aika oiva brittileffa. Juoni ei ollut mitenkään ennalta-arvattava ja oli osin jopa hieman ahdistava, vaikka mustaa komediaahan tää tietysti oli.
Ergilion

Posts: 751

#5659 • • Ergilion
The Punisher (1989) Dolph Lundgren *piis*

Deathstalker 2 (1987)

Toxic Avenger (1984)

Kaverilla on nyt ollut joku buumi katsoa 80-luvun kaiken maailman kakkatuotantoa :D

Ei siinä mitään, kyllähän niistä naurua irtoaa.

--
We´re going to hell so bring your sunblock!

Steven Hoaks

Posts: 5,924

#5660 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)
2012

Omg mikä jenkki voitto oksennus.

The Simpsonien comic book guyn sanoin "WORST MOVIE EVER!" :D

Jossain vaiheessa en tiennyt pitikö itkee vai nauraa. Noh kokemus tämäkin...

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?