Minkä leffan katsoit viimeksi ?

7,277 posts, 364 pages, 2,335,006 views

Kon-tiki

Posts: 1,936

#2801 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

Avernian, 26.1.2008 21:15:
No country for old men

Verkkainen, dialogivetoinen jännäri. Jätti jälkeensä vähän sekavan olon, mutta oli kokonaisuutena varsin hyvä.

*tähti**tähti**tähti**tähti*½



Tää tulee Suomessa teattereihin 22.2. nimellä Menetetty maa. Itse olen tyytyväinen, että näin tän teatterissa, koska lännenmaisemat nyt vaan näyttää niin mageilta laajakankaalla! Tapahtuu jossain teksasissa vuonna 1980. Juonta/väkivaltaa kuljettaa todella mieleenjäävä tappaja, jota näyttelee komea espanjalainen Javier Bardem polkkatukka päässä. Tässä leffassa väkivalta koskee, vaikka sitä ei joka kerta edes näytetä (sopii mulle). Ohjaus Coen-veljekset ja mun arvosana 4/5

K3K3, 27.1.2008 10:07:
Cocaine Cowboys
Ei nyt ihan elokuva mutta sellainen dokumenttityylinen hommeli. Nimi kertonee aika paljon.
....aika äijämäistä toimintaa...



Näin tän viime syksyn R&A:ssa. Kyseessä on siis dokumentti Miamin 80-luvun huumesodista, "se oikea, rankempi Miami Vice". Mukana paljon poliisin arkistokuvaa sekä henkiinjääneiden gangsterien haastatteluita, monet heistä kun on nyt päässeet vankilasta. Dokkarin yksityiskohdat on niin uskomattomia, että ne kannattaa nähdä itse, ja väkivaltaa on niin paljon että tää tuskin tulee ikinä Suomen teeveeseen edes Dokumenttiprojektiin tai Teema-kanavalle. Vain holocaustileffoissa on suurempi body count! arvosana 4½/5

Samu*, 28.1.2008 23:38:
Wedding Crashers

http://www.imdb.com/title/tt0396269/

Tykkäsin *hymy*



En tykänny. Tässä Owen Wilson (se vaalea Ben Stillerin koomikkopari) ja joku toinen heebo kuokkii tuntemattomien häissä ja iskee sieltä naisia. Tätä kestää noin 2½ tuntia, tai siltä ainakin tuntui. En ole mikään romanttisten komedioiden ykkösfani, vaikka niitäkin katson sillon tällön, mutta tää oli jopa romkomiksi mun mielestä outo! Ja tylsä. arvosana 2/5
Avernian

Posts: 7,451

#2802 • • Avernian Kerettiläinen

Kon-tiki, 29.1.2008 10:37:
-- komea espanjalainen Javier Bardem polkkatukka päässä. --



Komea? *pökr*

Jo täytyy taas todeta, että onpas erilaiset maut ihmisillä.

33699619.jpg

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Kon-tiki

Posts: 1,936

#2803 • • Edited Kon-tiki The Unsinkable

Avernian, 29.1.2008 11:03:
---
Kon-tiki, 29.1.2008 10:37:
-- komea espanjalainen Javier Bardem polkkatukka päässä. --

---


Komea? *pökr*

Jo täytyy taas todeta, että onpas erilaiset maut ihmisillä.



Hyvä, sittenhän sulle ja mulle ei tule kinaa miehistä. Mun mielestä Javier on oikein ihq mutta tässä leffassa esiintyy ikävä kyllä outo polkkatukka päässä. Ja edellisessä suurelokuvassaan Meri sisälläni esitti kuolemansairasta vanhaa ukkoa. Mitäpä ei tosinäyttelijä roolinsa vuoksi tekisi vrt. Charlize Theron ja Monster, Samuli Edelmann ja Häjyt jne jne *hymy*
Mellu-

Posts: 4,006

#2804 • • Mellu-
Katoin maratoonina kaikki pirates of caribianit *hymy* ja pienen merenneidon *tirsk*

--
Mellu lähti lahdesta, mutta lahti ei lähtenyt Mellusta -enrg-
Lentopallokenttien Dennis Rodman

TPYOMASTER

adix

Posts: 69

#2805 • • adix
Eilen illalla Fast and Furious 1 ja 2 putkeen ja en kuitenkaan unta saanu vaikka onki melko huonoja elokuvia.
Avernian

Posts: 7,451

#2806 • • Edited Avernian Kerettiläinen
In the name of the King: A Dungeon Siege Tale

Fantasiabuffeille ihan kiva leffa. Liuta niminäyttelijöitä (Edit: Jason Statham, Ray Liotta, John Rhys-Davies, Ron Perlman, Claire Forlani, Kristanna Loken JA Burt Reynolds :D) ylinäyttelemässä, kliseinen juoni, ja Jason Statham taas kerran ylikovana sankarina. Jos ohjaukseen, efekteihin, musiikkiin ja pahiksiin olisi käytetty edes neljännes castingbudjetista, olisi tämä ollut paljon parempi leffa.

*tähti**tähti**tähti*½

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

genki

Posts: 872

#2807 • • genki
viimeisimpiä mitä oon katsonut:

The Last King of Scotland - kandee kattoo jo ihan pelkästään Whitakerin Oscar -suorituksen takia, sekä tietenkin yleistiedon pohjustamiseksi Idi Aminin edesottamuksista 70 luvulla.

Parfyymi: Erään Murhaajan Tarina - Oivallinen kuvaus Pariisin pimeistä oloista 1700 luvulla, sekä riipaisevan hyvä trilleritarina

Veritimantti - DiCaprio vetää hyvän suorituksen, Connelly myös vaikka hieman häiritseekin pepsodent smyle. Tärkeä asia myös tietää, tää homma mistä leffa puhuu, eli timanttien raaka alkuperä Afrikassa ja tietenkin lapsisotilaiden alho Sierra Leonessa (ja muuallakin).

tänään menee The Scanner Darkly, saas nährä...

--
crop circles in the carpet

genki

Posts: 872

#2808 • • genki
niin joo ja leffassa käyny kattomassa viimeks 8 Päivää Ensi-Iltaan, hauska ja viihdyttävä leffa vaikka mitään maailmoja räjäyttävää ei tarjoilekaan (ei kai ideanakaan). Perus Perttu Lepän kepeää huumoria tarjoilee varsinkin kummitukset Lavikainen ja Helo, leffan hauskimmat jampat ehdottomasti. Pääosan esittäjien (Leppilampi, Birn, Kuustonen) suorituksista liian jäävi sanomaan mitään konkreettista. :P

Toinen, ehdottomasti kovin leffa mitä oon vähän aikaan nähnyt on Mr Karukosken uutukainen Tummien Perhosten Koti, jossa erityisesti Milonoffin Käkä vetäsee sen verran uhkaavan roolisuorituksen että oxat pois. Muutenkin koherentti ja täyteläinen draama, suosittelen ehdottomasti just ehkä melkein kaikille iästä ja maailmankatsomuksesta riippumatta.

--
crop circles in the carpet

Timce

Posts: 5,381

#2809 • • Timce
Cocaine cowboys (dokumentti)

Miami ollut 70-luvun lopussa/80-luvulla aika häijyä seutua. Pikkasen oli karski äijä kertomassa tarinoita omista tekosistaan, pomostaan Griselda "Cocaine Queen of Miami" Blancosta ja tämän häijyydestä.

*tähti**tähti**tähti**tähti*

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

ericmeister

Posts: 361

#2810 • • Edited ericmeister

Dana, 29.1.2008 02:42:
House of Flying Daggers

ah.. niin ihana. Itkin lopussa, se oli vain niin kaunis.. Aasialaiset leffat muutenkin saa mun sydämen hyppimään, ne ovat visuaalisesti niin kauniita, musiikki aivan älytöntä ja kaikki se Tunnelma joka koostuu niistä pienistä eleistä ja katseista...*snip*

*tähti* *tähti* *tähti* *tähti* ½
(Hero pitää edelleen 1.sijaa)



Toi House of Flying Daggers [4/5] on kyllä tosiaan visuaalisesti kaunis, tykkään.

Mutta kuten Danallakin, sydämeni sykkii Herolle [5/5], joka pitää ehdotonta kärkisijaa mun martial arts listalla. Loistava leffa upealla musiikilla säestettynä *sydän* Pöhkö Jackie Chanin Legend of Drunken Master [3/5] ei ole elokuvallisesti kovin häikäisevä mutta todella viihdyttävä pläjäys. Zatoichi menee myös viihteen puolelle [3/5], erikoisuutena tässä leffassa on sarjakuvamaiset veriroiskeet. Jos pysytellään aasialaisissa mutta hieman poiketaan martial artsista, niin Oldboy [5/5] on se elokuva, jota ei kannata jättää väliin. Rankka ja omaperäinen tarina pitää otteessaan loppuun asti.
thomas

Posts: 5,618

#2811 • • thomas
Amelie ekaa kertaa.. onhan se mahtava.
Heli

Posts: 1,489

#2812 • • Heli vai kuka se oli
Perikato.
Sotaleffat kix ass !

*tähti**tähti**tähti**tähti**tähti*

--
ei se väärin ole.

KeijoK

Posts: 1,495

#2813 • • KeijoK Member of L.I Groovecommunity | 1845 Celebrity Ale

Timce, 29.1.2008 21:27:
Cocaine cowboys



Jos äijä kasavattaisi kunnon viikset niin näyttäisit varmaan ihan Rafalta *nauru*

--
On myönnetty se että nämä mekanoidit ovat syntyneet valmiiseen maailmaan joka on katettu voittopositioilla

Timce

Posts: 5,381

#2814 • • Timce

K3K3
Jos äijä kasavattaisi kunnon viikset niin näyttäisit varmaan ihan Rafalta *nauru*



"kiitos!" :D

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Bio

Posts: 4,429

#2816 • • Bio The Bullies / Pinky
Deathproof

En oo kyl ikinä hirveesti tykännyt Tarantino-leffoista, eikä tääkään ollu poikkeus muiden joukossa. Ihan mukavaa viihdykettä, mut ei sen enempää.
UzU

Posts: 2,361

#2817 • • UzU [33100]
American Gangster ja Rambo!

Molemmat oli kyl kovia. Ensimmainen siks etta se oli oikeasti kiva elokuva. Toinen siks koska Rambo on niin kova jatka.

Molemmat tuli tsekattua Iloilon Movieworldissa taalla Filippiineilla. Kylla 1,5e on sopuhinta leffasta :)
ipe

Posts: 1,845

#2819 • • ipe X-Rust / Holvi
http://www.yle.fi/uutiset/24h/id81625.html

Helmikuun toinen päivä tunnetaan Yhdysvalloissa Murmelipäivänä. Tämän kunniaksi *justjoo* katsomme tänään pirpelin kanssa elokuvan Groundhog Day. *pepsodent*
http://imdb.com/title/tt0107048/

Punxsutawney-Phil FTW!

--
I am 100% certain that Elwira and Miss Jarea are just two sides of the same person and this whole thread is just a really good promotion/publicity trick. And this is a fact.
- jUSSi

Avatar
#2820 • • Edited REivaaja Guest
rise of footsoldier
kickass motafuka
googlatkaa
essex boys