remotion, 26.12.2006 17:14:
---
Nana400, 26.12.2006 15:41:
Viime viikolla olin katsomassa Alejandro González Iñárritun Babelin, ja täytyy kyllä kehua Gustavo Santaolallan musiikkeja siinä, jälleen kerran.
---
okei, mitä pidit siitä leffasta muuten?
katselin trailerin ja jotenkin ei tuntunut niin kiinnostavalta. mutta Toisaalta Amores Perro oli tosi hyvä joskin vähän pitkäveteinen keskimmäisen tarinan osalta.
Kyllä mä pidin joo. Melko paljonkin oikeastaan, vaikka se ei ihan vastannutkaan ennakko-odotuksia, joihin arvostelut ja muut hehkutukset oli varmasti vaikuttaneet. Itse en oo nähnyt traileria, mutta leffaseuran mukaan siinä kerrottiin liikaakin, tai sille ainakin oli jäänyt sellanen olo, että tiesi jo etukäteen melkeen kaiken, mitä leffassa tulee tapahtumaan.
Babelissa pidin eniten varmaan eri osioiden omalla tavallaan voimakkaista tunnelmista ja musiikista, joka niitä oli vahvasti luomassa. Santaolallahan on vastannut myös mm. leffojen Amores Perros, Brokeback Mountain ja 21 grams musiikeista. Kaikkia on taidettu kehua tässä(kin) viestiketjussa
Tykkäsin Babelissa myös näyttelijäsuorituksista ja elokuvan aikajana oli kanssa mielenkiintoinen. Välillä leffa oli melko hämmentävä, mutta ei liian :) Ihmisyys ja inhimillisyys on melko hämmentävää yleensäkin.
Alussa tarinat vaikuttivat ehkä hieman, hmm, irrallisilta, ja kesti vähän aikaa päästä niihin sisälle. Olin myös ennakkotietojen perusteella olettanut tarinoiden nivoutuvan tiiviimminkin yhtenäiseksi kokonaisuudeksi, mutta eri osiot jäivätkin aika lailla omiksi tarinoikseen. Amores Perros on mielestäni näistä kahdesta parempi, jos saa verrata.
Omakohtaiset fiilikset oli leffan jälkeen melko voimakkaat. Jotenkin jäi vaan sellainen olo, että mikään muu ei ole tärkämpää kuin läheisistä ihmisistä välittäminen. Että virheet ja viat kuuluisi antaa anteeksi ja ne ovat vain inhimillisiä ja vain rakkaus, huolenpito ja toisen tukeminen on olennaista. Ja aaaww <3
Olis mielenkiintoista tietää, mitä muut Babelin nähneet on ajatelleet elokuvasta ja minkälaisia ajatuksia se on herättänyt. Kertokaa ihmeessä!
edit: Tähdet leffalle
-