Replying to Minkä leffan katsoit viimeksi ?:
astaroth, 25.10.2009 22:34:
the watchmen (http://www.imdb.com/title/tt0409459/)
<klips>
en tiedä miten erilainen fiilis olisi jäänyt, jos olisi lukenut sarjakuvan ensin. toteutuksesta jäi hyvin mieleen erinäiset fantasia-mielikuvin luodut kohtaukset sekä ajoittainen dystooppinen ympäristö ja ilmapiiri. olisin toivonut, että elokuva olisi itsessään mennyt vieläkin synkempään suuntaan
Ihan hyvä fiilis jäi, vaikka oli lukenut sarjiksen ensin. En siis ole mikään sarjakuvafani, mutta Gaiman- ja Miller-kässärillä varustettuja on tullut luettua/katsottua kuvat. Watchmen-leffan kävin teatterissa keväällä ja kyllä se oli aika lailla alkuteoksen henkinen - itse en tosin lämpene sellaselle aivan tolkuttoman mahtipontiselle noir-mentaliteetille, jota alkuteos edusti vielä enemmän kuin leffa. multa 4/5
viime aikoina katsottuja
Up 3D kakkulat ylsi hyvin mun rillien päälle ja hyvä oli leffakin silleen lämminhenkisellä tavalla (ja joo, kuten en diggaa ylinoirista tunnelmasta, liika lämminhenkisyyskin on musta tylsää. Menköön nyt täl kertaa kuitenkin, kun koko perheen animaatiosta on kysymys). Ei niin hyvä kuin monet on ennakkohehkuttaneet, 3/5
Särkyneet syleilyt (Los abrajos rojos) Almodovareja on aina mahtavaa nähä valkokankaalta, koska mun mielestä missään leffoissa ei ole yhtä kauniin värisiä lavastuksia. Tää oli kolmiodraama 3-kympp. nainen (Penelope Cruz) ja 2 vanhaa ukkoa, parempi kuin ohjaajan 2 edellistä, Huono kasvatus ja se toinen. Loistoleffa aina kun lempinäyttelijäni Cruz oli kuvassa (tai "Serranon perheen Raul" huumediilerinä). Muut näyttelijät olikin heihin verrattuna turhan tapettia vrt Vicky Cristina Barcelona, jossa oli 2 muutakin oikeaa tä'hteä (Scarlett, Javier). 3,5 / 5
Äiti kulta (Mommie Dearest) elokuva Hollywoodin kultakauden tähden Joan Crawfordin elämästä latvakakkosena adoptioäitinä. Perustuu tyttären kirjaan. Klassikko vuodelta 1980 eikä syyttä, huhhuh mikä ämmä
oli hänen kartanonsa kuinka hienosti sisustettu vaan.. 4/5