Digital Beat - The Strider (päivitetty 9.4.2007 uusi biisilinkki lopussa )

58 posts, 3 pages, 16,240 views

dB

Posts: 1,317

#21 • • dB Digital Beat Music

Juhgu, 18.12.2006 04:31:
---
jake, 18.12.2006 01:25:
---
Kuuntelen työkseni helvetisti musiikkia, ja mun ei tarvitse sen enempää sitä analysoida riittää vain että onko se hyvää vaiko paskaa.

Rakentavan palautteen antamisen sointukuluista ja bassolinjoista annan ammattilaisten tehdä.
koska en siitä mitään ymmärrä.
---


Sori offtopic, mutta mikä duuni se sellainen on missä vaan kuunnellaan musiikkia ja todetaan että "hyvää" tai "paskaa"? :P

Pätkivällä wlan-yhteydellä en lähde leikkimään minkään vammastreamin kanssa, joten tämä kipale jääpi kommentoimatta. DL-linkkiä kehiin ensi kerralla, vai pelkäätkö että jengi warettaa kappaleet ja bisnekset kärsii? :D


tuota ajattelin itekin. Eikö se ole ammattilainen joka kuuntelee työkseen helvetisti musaa?
Yleensä ammattilaiset jotka kuuntelee biisejä osaa kaiketi niistä jotain älyllistä analyysiä myös kirjoittaa? Ehkä "paskaa" on jossain päin suomea sitten rautaisen ammattilaisen kommentti. Asenne Jakella on mielestäni vähän ylimielinen. Mene ja tiedä.

Sori tuo linkkijuttu, taisin laittaa aiemmin linkin joten se tulee myös tässä:
http://www.v7music.com/artists/download.php?mode=song_hifi&band_id=156&song_id=1052
Loose Grip

Posts: 330

#23 • • Loose Grip
Saundit on ikäväkyllä vielä kaukana hyvin tuotetusta. Pumpulimainen saundi throughout the track ja kunnon botne puuttuu, basarissa on aavitus mutaista kuminaa. Lisää kompurointia, lisää equtusta. Komppi on tylsä ja kaipaa lisää vaihtelua. Acid-linessä oli aineksia. Sen pohjalta vois jalostaa tätä biisiä eteenpäin, keksiä siihen lisää variaatioita, käyttää se cutoffin kanssa ihan alhaalla ja sitten taas nostattaa sillä biisiä. Sit vielä koukku ja rakenne kuntoon, nyt menee tylsäks.
dB

Posts: 1,317

#24 • • Edited dB Digital Beat Music

Loose Grip, 18.12.2006 10:04:
Saundit on ikäväkyllä vielä kaukana hyvin tuotetusta. Pumpulimainen saundi throughout the track ja kunnon botne puuttuu, basarissa on aavitus mutaista kuminaa. Lisää kompurointia, lisää equtusta. Komppi on tylsä ja kaipaa lisää vaihtelua. Acid-linessä oli aineksia. Sen pohjalta vois jalostaa tätä biisiä eteenpäin, keksiä siihen lisää variaatioita, käyttää se cutoffin kanssa ihan alhaalla ja sitten taas nostattaa sillä biisiä. Sit vielä koukku ja rakenne kuntoon, nyt menee tylsäks.



Kiitos hyvistä tuotantonäkökohdista. :)
Voisin kokeilla laittaa bottom endiä lisää jollain
bassoplugarilla tuossa Wavelabissa.

Respect!
laite

Posts: 2,994

#25 • • laite MastahWankah
Musta tässä oli nimenomaan kick just SE juttu (potkii helvetin hyvin), muuten ainakin rumpusoundit kuulosti todella löysiltä ja munattomilta (snare varsinkin). Synien kanssa odotin koko ajan, että sitä filtteriä avattais vielä enemmän, mutta ne jäikin vähän tollaisiksi etäisiksi.

Melodiat oli hyviä. On tää ehdottomasti paras DB-biisi mitä oon kuullut, mutta ainahan voi parantaa :)
dB

Posts: 1,317

#26 • • dB Digital Beat Music

laite, 18.12.2006 10:43:
Musta tässä oli nimenomaan kick just SE juttu (potkii helvetin hyvin), muuten ainakin rumpusoundit kuulosti todella löysiltä ja munattomilta (snare varsinkin). Synien kanssa odotin koko ajan, että sitä filtteriä avattais vielä enemmän, mutta ne jäikin vähän tollaisiksi etäisiksi.

Melodiat oli hyviä. On tää ehdottomasti paras DB-biisi mitä oon kuullut, mutta ainahan voi parantaa :)


Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.
Individual

Posts: 10,942

#27 • • Edited Individual HYPNO!

Digital Beat, 18.12.2006 00:54:
vituttaa kun ei mitään rakentavaa biisistä sanota. tai sitten parannusehdotuksia. Suoraan vaan sanotaan paskaksi. Kyllä mun mielestä asiallista kommentointia pittää saaha jos tänne vaivautuu biisin laittamaan.



Eiks sulle jumalauta nyt ole sitä palautetta annettu vuodesta toiseen, biisistä toiseen. Aina samat teemat toistuu mm. noiden soundien suhteen ja sie vaan kiität ja kumarrat kuten yks "Äänilapsus"-saitin tekijä ja samaa settiä tulee kuitenkin kohta palautteesta huolimatta ja sitten jos joku ei pidäkään siitä, muttei jaksa enää samaa mantraa alkaa toistamaan, niin sitten vedetään hernemaissipaprikat nenään, mutta vaikka kerran päätin olla kommentoimatta biisejäsi, niin tehdään joulun kunniaksi poikkeus ja sanotaan, että sun tuotannossa tämä on paras kuulemistani töistä, tässä oli nyt jopa ideaa ja tuo päämelodia miellytti kuullostamalla sellaiselta tranalta, mistä itse eniten pidän. Joskin tuohon biisiin olisi kaivannut jotain variaatioita, se alkoi hieman puuduttamaan. Mutta nyt viilaat noita soundeja tän suhteen vielä hieman napakammiksi niin hoplaa! ihan kelpo ralli sulla on käsissäsi. *joo**piis*
hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • hrdkvr KURGO

Digital Beat, 18.12.2006 11:05:
---
laite, 18.12.2006 10:43:

Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.



ei niitä tarvii uuteen laitteeseen laittaa :D

senkun wiretät efektit sinne rumpukoneen takaa suoraan channeleihin ja sitä kautta mikseriin TAI mixerin sendeihin efut ja kääntää sitä kautta..

kai sä nyt rumpukoneen erilliseen mikseriin liität vai pistätkö muka suoraan mastermikseriin?

--
-keep it hard-

dB

Posts: 1,317

#29 • • dB Digital Beat Music

Indiboi, 18.12.2006 11:17:
---
Digital Beat, 18.12.2006 00:54:
vituttaa kun ei mitään rakentavaa biisistä sanota. tai sitten parannusehdotuksia. Suoraan vaan sanotaan paskaksi. Kyllä mun mielestä asiallista kommentointia pittää saaha jos tänne vaivautuu biisin laittamaan.

---

päämelodia miellytti kuullostamalla sellaiselta tranalta, mistä itse eniten pidän. Joskin tuohon biisiin olisi kaivannut jotain variaatioita, se alkoi hieman puuduttamaan. Mutta nyt viilaat noita soundeja tän suhteen vielä hieman napakammiksi niin hoplaa! ihan kelpo ralli sulla on käsissäsi. *joo**piis*


On mulle sanottukin. Silti näitä samoja soundeja käytän vaikka nolaankin itseni täydellisesti. En kuitenkaan häpeä omia biisejäni, ne ovat mitä ovat. Toivottavasti saan palautteista jotain jolla kehittää biisejäni eteenpäin. Ehkä myös soundillisesti.
Pidän asiallisista kommenteista ja kehitysehdotuksista.
Kiitän ja kumarran. Hyvää joulunodotusta.

ps: ehkä konvehdista vielä saa paskaa kun oikein yrittää :D lol
dB

Posts: 1,317

#30 • • dB Digital Beat Music

hrdkvr, 18.12.2006 11:32:
---
Digital Beat, 18.12.2006 11:05:
---
laite, 18.12.2006 10:43:

Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.

---


ei niitä tarvii uuteen laitteeseen laittaa :D


kai sä nyt rumpukoneen erilliseen mikseriin liität vai pistätkö muka suoraan mastermikseriin?


no suoraan masteriin, meneekö jotain mulla nyt ohi tästä?
Kannattasko rumpusetti laittaa sitte omaan mikseriin?
laite

Posts: 2,994

#31 • • laite MastahWankah

Digital Beat, 18.12.2006 11:39:
---
hrdkvr, 18.12.2006 11:32:
---
Digital Beat, 18.12.2006 11:05:
---
laite, 18.12.2006 10:43:

Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.

---


ei niitä tarvii uuteen laitteeseen laittaa :D


kai sä nyt rumpukoneen erilliseen mikseriin liität vai pistätkö muka suoraan mastermikseriin?

---

no suoraan masteriin, meneekö jotain mulla nyt ohi tästä?
Kannattasko rumpusetti laittaa sitte omaan mikseriin?


No yleisesti vois sanoa, että ainakin kick, snare ja haitsut ym pellit voi vetää eri kanaviin jolloin jokaista soundia pystyy efektoimaan erikseen (eq:t, reverbit, delayt, gatet ym). Reasonissa sä saat tab-näppäintä painamalla käännettyä räkin ja vedettyä sit hiirellä jokaisen kanavan outputin vaikka sinne mastermixerin sisääntuloihin.
hrdkvr

Posts: 3,929

#32 • • hrdkvr KURGO

Digital Beat, 18.12.2006 11:39:
---
hrdkvr, 18.12.2006 11:32:
---
Digital Beat, 18.12.2006 11:05:
---
laite, 18.12.2006 10:43:

Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.

---


ei niitä tarvii uuteen laitteeseen laittaa :D


kai sä nyt rumpukoneen erilliseen mikseriin liität vai pistätkö muka suoraan mastermikseriin?

---

no suoraan masteriin, meneekö jotain mulla nyt ohi tästä?
Kannattasko rumpusetti laittaa sitte omaan mikseriin?




mulla templatena sellanen setti missä on :

1) mikseri
2)redrum
3) 10? eq (bypass varmuuden vuoksi)
4) 10? kompuraa (bypass)

eli jokainen channel (sample) on vedetty erikseen eq ja kompuran kautta mikseriin omille paikoilleen. (redrum ch 1 -> eqin eq out-> compressor in compressor out -> mixer ch1 in)

jos sit haluaa vaikka clappiin sitä kaikua niin joka lisää kyseisen raidan efektiketjuun suoraan reverbin TAI mikseriin kun on mahdollista tunkee se 4 send efektiä niin käyttää niitä..

näin pysyy biisi simppelinä kun on vaan 1 rumpuosio (jos ei nyt sit tosiaan ole sen enempää rytmejä) ja kaikki samplet voi erikseen efektoida helposti

--
-keep it hard-

mute

Posts: 6

#33 • • mute i <3 myself
yleisesti :

- biisin äänimaisemasta tulee äkkiseltään mieleen cosmic babyn tuotokset 90-luvun alkupuolelta. eli mitään tuoretta saundia tämä ei ole.
- sama neljän-viiden sävelen "teema" soi koko biisin aivan introsta loppuun saakka.
jotain variaatiota olisi 7,5 minuutin aikana alkanut toivomaan.
- biisin rakenteessa ei tapahdu oikeastaan mitään mikä kiinnittäisi kuulijan huomion.

saundeista :

- rummut ovat erittäin tunkkaiset, etenkin haitsut ja snare/cläppi-suhahdus. rumpulinjoissa ei myös tapahdu mitään koko biisin aikana, jos ei oteta huomioon introbiittiä ja pieniä snarenostatuksen häivähdyksiä siellä täällä.
- "kolkkisaundi" on erittäin harmiton, ei revi yhtään eikä säväytä. voisiko olla oktaavin liian ylhäällä? tällaisenaan heittäisin menemään koko saundin.
- vastabassolinja on paikoin väärässä sävellajissa, mutta ehkä tämä on tyyliseikka jota en tajua. saundinkin laittaisin vaihtoon heti..
- pädisaundit ovat ok, mutta nehän nyt on aina samanlaisia.

suosittelen artistille referenssikuunneltavaksi jotain raffimpaa ja töykeää saundia
tyyliin vitalic, imatran voima, tomas andersson, burial. tai vaikkapa jotain heviä.

--
_________
EFIL4MJH

gobbe

Posts: 262

#34 • • gobbe skenekuva
Kuunneltua tuli. Rummut ovat hiukan 'munattomat' en tiedä onko tuo tarkoituksellista vai ei, omaan makuun kuitenkin aika tylsät ja itse vaihtaisin rumpupaketin kokonaisuudessaan toisenlaiseen. Melodia oli ihan hyvä mutta vaihtelua saisi hiukan olla, nyt tuo sama melodia menee aika pitkälle alusta loppuun.

Bassolinja kaipaisi myös hiukan potkua enemmän sekä hiukan mielestäni vahvempaa ääntä, nyt baseline on aika ysärimeiningillä kun muussa kappaleessa on potenttiaalia myös tämän päivän hittiin viilauksilla.

Kokonaisuutena ihan keskivertoa, lisää viilailemalla ja nuo rummut vaihtamalla uskoisin että tästä saisi ihan menevän rallin. Happolinjat iskivät muhun ainakin.

--
Jussi Jii | skenekuva - musiikkitapahtumat kuvina

dB

Posts: 1,317

#35 • • dB Digital Beat Music

hrdkvr, 18.12.2006 11:53:
---
Digital Beat, 18.12.2006 11:39:
---
hrdkvr, 18.12.2006 11:32:
---
Digital Beat, 18.12.2006 11:05:
---
laite, 18.12.2006 10:43:

Voisin tosiaan tsekata tuon snaren. Jossain junkkabiisissä olin laittanu snaren kokonaan eri laitteeseen. Tässä on kaikki rumpusoundit samassa Redrum koneessa. Sillon voisin vähän paremmin ehkä buustata tuota snare soundia.

---


ei niitä tarvii uuteen laitteeseen laittaa :D


kai sä nyt rumpukoneen erilliseen mikseriin liität vai pistätkö muka suoraan mastermikseriin?

---

no suoraan masteriin, meneekö jotain mulla nyt ohi tästä?
Kannattasko rumpusetti laittaa sitte omaan mikseriin?

---



mulla templatena sellanen setti missä on :

1) mikseri
2)redrum
3) 10? eq (bypass varmuuden vuoksi)
4) 10? kompuraa (bypass)

eli jokainen channel (sample) on vedetty erikseen eq ja kompuran kautta mikseriin omille paikoilleen. (redrum ch 1 -> eqin eq out-> compressor in compressor out -> mixer ch1 in)

jos sit haluaa vaikka clappiin sitä kaikua niin joka lisää kyseisen raidan efektiketjuun suoraan reverbin TAI mikseriin kun on mahdollista tunkee se 4 send efektiä niin käyttää niitä..

näin pysyy biisi simppelinä kun on vaan 1 rumpuosio (jos ei nyt sit tosiaan ole sen enempää rytmejä) ja kaikki samplet voi erikseen efektoida helposti


tuommonen template muistaakseni jossa oli aivan joka kanavalle oma eq on joskus ollut koneella.
Nuo efektit varmaan saa periaatteessa auto connect päällä laitettua mikseriin helposti.

Nyt mulla on hankala käyttää kun nuo eri soundit monella eri laitteella ainakin noin 5 eriä. 1 redrum jossa pääkomppi, 1 drex breakbeat, crash nn1, snare roll nn1, drex lisäperkussio
serotonot

Posts: 3,137

#36 • • serotonot Paul Easy

Digital Beat, 18.12.2006 13:57:
---
hrdkvr, 18.12.2006 11:53:

mulla templatena sellanen setti missä on :

1) mikseri
2)redrum
3) 10? eq (bypass varmuuden vuoksi)
4) 10? kompuraa (bypass)

eli jokainen channel (sample) on vedetty erikseen eq ja kompuran kautta mikseriin omille paikoilleen. (redrum ch 1 -> eqin eq out-> compressor in compressor out -> mixer ch1 in)

jos sit haluaa vaikka clappiin sitä kaikua niin joka lisää kyseisen raidan efektiketjuun suoraan reverbin TAI mikseriin kun on mahdollista tunkee se 4 send efektiä niin käyttää niitä..

näin pysyy biisi simppelinä kun on vaan 1 rumpuosio (jos ei nyt sit tosiaan ole sen enempää rytmejä) ja kaikki samplet voi erikseen efektoida helposti

---

tuommonen template muistaakseni jossa oli aivan joka kanavalle oma eq on joskus ollut koneella.
Nuo efektit varmaan saa periaatteessa auto connect päällä laitettua mikseriin helposti.

Nyt mulla on hankala käyttää kun nuo eri soundit monella eri laitteella ainakin noin 5 eriä. 1 redrum jossa pääkomppi, 1 drex breakbeat, crash nn1, snare roll nn1, drex lisäperkussio


Tollaisen templatenhan kasaa itse ossain parissa minuutissa. Ne piuhathan vetää käden käänteessä itse hiirellä paikoilleen. Tost auto connectista en tiiä ku en oo sitä jaksanu käyttää ku reasonissa on nii helppo reitittää. Tosin ei oo reasonia aikoihin kyl tullu käytettyä, mut ei se ainakaa koulun softissa ollu sen monimutkaisempi ku joskus yköses ja kakoses.
hrdkvr

Posts: 3,929

#37 • • hrdkvr KURGO
niin siis nimenomaan itsetehty template ..siis valmis pohja jota aina käytän uutta aloittaessa.
autoconnectilla menee efut mikseriin kivasti, mutta EI tonne eq ja kompuran sekaan mene mutkattomasti. Silloin muistaakseni pitää pitää eutoconnect pois päältä.

--
-keep it hard-

Jussi Soro

Posts: 6,385

#38 • • Edited Jussi Soro choon!
ööh, reasonissa kandee duunata rumpusoundit NN-19:lla, saa huomattavan vapaat kädet väännellä soundeja ympäriinsä. jokainen soundi eri laitteeseen (tai ainakin basari, snare, haitsut, percut jne) ja joka laitteelle omat efektoinnit + masterointivehkeet. toki toi syö hiukan enemmän konetehoa, mutta järkevästi tehtynä tolla pitäis kyllä pärjätä.
dB

Posts: 1,317

#39 • • Edited dB Digital Beat Music

JussiS, 18.12.2006 16:17:
ööh, reasonissa kandee duunata rumpusoundit NN-19:lla, saa huomattavan vapaat kädet väännellä soundeja ympäriinsä. jokainen soundi eri laitteeseen (tai ainakin basari, snare, haitsut, percut jne) ja joka laitteelle omat efektoinnit + masterointivehkeet. toki toi syö hiukan enemmän konetehoa, mutta järkevästi tehtynä tolla pitäis kyllä pärjätä.


kyllä on monesti tullut käytettyä. filtteröintihän tuossa NN19:ssa on myös jota voi käyttää hyödyksi.
dB

Posts: 1,317

#40 • • dB Digital Beat Music

hrdkvr, 18.12.2006 15:09:
niin siis nimenomaan itsetehty template ..siis valmis pohja jota aina käytän uutta aloittaessa.
autoconnectilla menee efut mikseriin kivasti, mutta EI tonne eq ja kompuran sekaan mene mutkattomasti. Silloin muistaakseni pitää pitää eutoconnect pois päältä.


ok, biisin tekoa nopeuttaa huomattavasti. Yleensä aloitan aina ihan alusta.
Joskus Reasonissa johdot menevät kyllä autoconnectilla sinne mihin ei haluaisi.