I <3 Sonera Banner - Thread (NOT)

321 posts, 17 pages, 213,276 views

dj upi

Posts: 1,835

#281 • • dj upi
Lälläslää. Siinä sulle, winkkari!
anqqa

Posts: 4,034

#282 • • anqqa tirehtööri
Lisäsin kevyen gallupin omista mainosmieltymyksistä, vastailkaa plx.

Otetaan myös mielellään vastaan ideoita ja ehdotuksia vaihtoehtoisista mainostavoista tai esim olisko käyttöä featurella maksaa pieni summa mainoksettomasta klubbarista, ja jos niin pelkät kaupalliset, tapahtuma- vai molemmat mainokset piiloon.

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

Lyylikki

Posts: 2,975

#283 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Sinällään vähän huono, kun ei noihin vaihtoehtoihin saa tietenkään mitenkään syventävästi laitettua. Vastasin, että "ärsyttää, mutta ei vähennä saitin käyttöä". Ei mua tavalliset mainokset ärsytä, saa olla vaikka liikkuvaakin kuvaa, mutta eniten ärsyttää ne joista alkaa soimaan joku mainosmusiikki tai video heti, kun vahingossa hiirellä osuu päälle tai joihin ei tarvitse edes osua. Nekin ärsyttää jotka muuttaa muotoaan, jos niitten päälle menee ja varsinkin silloin, jos sulkuruksi on piilotettu johonkin hankalaan paikkaan.

Ymmärrän mainostamisen tärkeyden varsinkin ilmaiselle palvelulle ja nykyäänhän noita mainoksia on kaikkialla. Jos en ole valmis maksamaan palvelusta maltaita, niin pitää minun sitten olla valmis vähän kestämään mainoksia (esim. Klubbari, Spotify jne).
Vexe

Posts: 1,016

#284 • • Vexe
Oma ruksi osui valitettavasti kohtaan "Käytän AdBlockia tai vastaavaa mainostensuodatuspalikkaa enkä näe ärsyttäviä mainoksia"

Ehkä tästä sepustuksesta on edes jotain hyötyä. Ensinnäkin AdBlockin käyttäminen klubituksessa harmittaa minua. Olen useita kertoja ottanut sen pois käytöstä klubituksen kohdalla, mutta muutamassa päivässä hermot ovat pelaneet silmille hyppiviin mainoksiin.

Esimerkkinä tällä hetkellä oleva sentti.fi mainos, joka hyppää silmille etusivulla. Missään kohdasta ei näy, että olen tullus klubituksen sivuille, vaan isolla sentti.fi. Jos mainos olisi englanniksi, epäilisin jo ulkopuolisia spämmereitä sivun hakkeroinnista. Sen verran räikeitä mainokset on. Full screen mainokset ovat ehdoton ei ei.

Erityisen suureen ärtymykseen aiheuttaa myös laajentuvat mainokset, jotka siis kasvavat kursorin siirtyessä mainoksen päälle. Samaan kastiin menevät kaikki mainokset joista lähtee ääntä.

Oikeassa reunassa olevat bannerit ärsyttää sitten jo huomattavasti vähemmän(hiljaisina), mutta osassa niissäkin on moitittavaa välkkymisen takia. Ei kuitenkaan niin paljoa, että ne olisivat olleet syy adblockin käyttöön.

Googlen tekstimainokset ovat OK. Lähes ainoat hillityt mainokset ja samalla siedettävimmät. En tiedä näiden tehosta, mutta mielummin näitä katselee vaikka forumipostuksien välissä, kuin vilkkuvia flashejä.

Teknisesti täysin paskasti toteutettuja mainoksiakin on ajanmyötä mahtunut joukkoon mm. Useita megoja kooltaan olevia flashejä, jotka syövät suhteettoman paljon prosessoritehoa. Nämä tietysti ovat yksittäistapauksia, mutta ovat kuitenkin päässeet läpi mainoksia hallinnoivalta taholta.

Olisin valmis harkitsemaan maksamista mainoksettomasta klubbarista. Tähän kuitenkin liittyy olennaisena asiana hinta ja maksutapaan liityvät asiat. Maksullisessa palvelussa pitäisi olla mahdollisuus poistaa kaikki mainoksiksi tulkittavat asiat sisältäen kaupalliset, bilemainokset ja ei kaupalliset. Kalenterissa ja forumilla olevia postauksia en tulkitse mainoksiksi ;)
polly

Posts: 1,259

#285 • • polly Herra

anqqa, 23.6.2009 09:54:
Lisäsin kevyen gallupin omista mainosmieltymyksistä, vastailkaa plx.

Otetaan myös mielellään vastaan ideoita ja ehdotuksia vaihtoehtoisista mainostavoista tai esim olisko käyttöä featurella maksaa pieni summa mainoksettomasta klubbarista, ja jos niin pelkät kaupalliset, tapahtuma- vai molemmat mainokset piiloon.



tohon pitäisi lisää vaihtoehto kaupalliset kokoruudun peittävät mainokset ärsyttävät muut ei
hallucinogen

Posts: 8,190

#286 • • hallucinogen Edain

polly, 23.6.2009 13:33:
tohon pitäisi lisää vaihtoehto kaupalliset kokoruudun peittävät mainokset ärsyttävät muut ei


Olisin lisännyt vielä laajentuvat ja/tai ääntä päästävät mainokset kun osuu kursorilla päälle. Muuten ei ole niinkään väliä, että onko mainos kaupallinen vai tapahtumamainos. Varsinkin mobiililaitteilla koko ruudun tai laajentuva mainos saattaa estää sivun käytön täysin.

--
pikku-*possu*

akir0

Posts: 2,554

#288 • • akir0 idleRPG champion 2009
Käytän adblockkia, eli eivät ärsytä... MUTTA mobiililaitteilla kun käyttää, joihin ei adblockkia saa, niin hermo meinaa mennä kun siirrettävää tavaraa on liian paljon.
Amuck

Posts: 2,396

#289 • • Amuck dub-i-dub
SENTTI PISTE FI HERRA SIUNAAAA

Vielä hirveempi kuin tuo lonkerolähettiläs, voi vittu suoraan sanottuna

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

m1kk3

Posts: 5,560

#290 • • Edited m1kk3 no-life

2la, 23.6.2009 21:22:
sentti piste fi


joo tota on kyl pakko rakastaa *sydän*

edit: anqan kysymyksiin: todellakin ainakin itse käyttäisin featurea jossa pienen summan maksamalla voisi nauttia mainoksettomasta klubbarista ja tukea tän saitin ylläpitoa, toisin kuin nyt kun on käytännössä pakko käyttää Adblockia. Tapahtumamainokset sais mun puolesta olla "mainoksettomassa" versiossakin, ne on kuitenkin ihan asiallisia ja tärkeitä. Kunhan ne on hyvin ja hillitysti toteutettu. Pääasia että noi helvetin pomppivat ja rääkyvät bannerit häviäis eikä niitä tarttis enää katella.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

Karski

Posts: 6,049

#291 • • Karski Pomon kätyri
Kokosisivun mainokset etusivulle FTW massive
seen!

Kun mikään ei riitä.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

anqqa

Posts: 4,034

#292 • • anqqa tirehtööri
Bumpataanpas jälleen jotta saadaan lisää ääniä polliin. Oiva tilaisuus vaikuttaa tuleviin mainoksiin!1

--
.___. .___.
(O,o) {ò,Ó}
(|;|) (|_|)
=´=`===´=`===
ORLY? YA RLY!

André

Posts: 457

#293 • • André Madwave, Force
Itse käytän Adblockeria, mutta valitettavasti silti osa mainoksista näkyy. Johtuu siitä että käytössä on IE8 ja uutta versiota ei ole tullut tästä Adblockerista.

Ja niin kuin olen aikaisemmin todennut, niin mobiili käyttö on yleensä täyttä tuskaa, kun en ole löytänyt tohon nokialaiseen mitään adblockeria ja klubitus ei erottele mobiili ja normaali käyttöä ollenkaan.(Uuteen versioon pakollinen ominaisuus)

Tosin viime aikoina on taidettu jotain tehdä oikein, ei ainakaan minun profiiliin asti ole mainokset päätyneet...
Takyon

Posts: 2,945

#294 • • Takyon Möwkö

Replying to I <3 Sonera Banner - Thread (NOT):

André, 29.6.2009 20:47:
Ja niin kuin olen aikaisemmin todennut, niin mobiili käyttö on yleensä täyttä tuskaa, kun en ole löytänyt tohon nokialaiseen mitään adblockeria ja klubitus ei erottele mobiili ja normaali käyttöä ollenkaan.(Uuteen versioon pakollinen ominaisuus)



Tuohon löytyy muutamakin vaihtoehto: joko noksuselaimesta javascriptit pois käytöstä (jos saa) tai sitten opera mini käyttöön..

Tietokoneella on adblock käytössä koska en jaksanu enää taistella niiden flashimainosten kanssa. Mainoksissa saa olla liikkuvaa kuvaa kunhan se pysyy jotenkuten aisoissa, mutta ei ääntä eikä mitään suurentumisia kun hiiren vie yli. Good old .gif-bannerit takasin :D

--
info

No matter how depressed you are.... there is NOTHING that cant be fixed by titties.

wiwi

Posts: 1,575

#295 • • wiwi Valtava vaaleanpunainen agenttiorava
Vittu nyt oikeesti! Lonkerolähettiläs in my ass. *dissaa*

--
Yes, there is a world out there. And even if you decide you don`t want to meet it, it`s still going to hit you right in the face.

Jutu

Posts: 3,054

#296 • • Jutu Blondi
Itteäni ei mitkään muut mainokset ärsystä/häiritse, mutta nuo jotka täyttää puol ruutua on suht ärsyttäviä tapauksia.

--
Ja onnesta kilahtaa, onnesta rakastaa, onnesta laulaa saa, tyttö pojallensa.

Tyranoid

Posts: 1,552

#297 • • Tyranoid FINRG
Jonkun kakkosdivarin kännyoperaattorin paskamainos lävähtelee koko ajan naamalle perkele.
liikkuva muna

Posts: 2,652

#298 • • liikkuva muna an egg on the move
Olipa muuten aika hupaisa kokemus käydä Maltalta klubbarissa paikallisella nettikoneella, jossa oli joku vuosia vanha IE ja näyttöreso 800x600. Kiva oli sellasta kerrostalon kokosta banneria skrollailla sillä näytöllä ja ettiä namikkaa mistä sen saa pois.

Ai tätä rauhaa kotona kun on adblock. Giffibannerit näkyy, muttei ainuttakaan ärsyttävää sadan megan flashia.
Dementation

Posts: 2,892

#299 • • Dementation wednesday?

Replying to I <3 Sonera Banner - Thread (NOT):

wiwi, 29.6.2009 23:29:
Vittu nyt oikeesti! Lonkerolähettiläs in my ass. *dissaa*



Second that!

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Avatar
#300 • • astaroth Guest
valitettavasti itselläkin meni tilanne siihen, että asensin adblockin

iski sen verran rehellinen vitutus, etten nähnyt enää vaihtoehtoa