Nintendo Wiin onnelliset omistajat 8.12

450 posts, 23 pages, 136,613 views

Thomas Johan

Posts: 86

#1 • • Thomas Johan
Wii-aiheista topikkia en vielä löytänyt. Se tulee tässä.

Tänään se julkastiin. Pitkä odotus on viimein palkittu. Itse olin heti kymmenen jälkeen Gamelifessä hakemassa varaamani kapistuksen pois. Mukana myös Zelda Twilight Princess. Kädet tärisivät ja hikoilivat kun revin pakettia auki ja kytkin laitetta kiinni. Ohjaimen kun sai ensimmäistä kertaa käteen, tuntui aivan uskomattomalta. "Se todella toimii!" Pelattuani ~30 min Zeldaa olin vakuuttunut. En halua enää tavallista ohjainta käteeni.

Onneliset Wiin omistajat. Jakakaa tänne heränneitä tuntemuksianne tuota uuden sukupolven pelikonsolia kohtaan. Itse en osaa näin alkuun kertoa muuta kuin positiivista.

Ja takaisin Zeldan pariin -->
akir0

Posts: 2,554

#2 • • akir0 idleRPG champion 2009
Jonkun aikaa tuota tuli silloin DigiExpossa testattua ja ohjain vaikutti hyvältä. Pelien osalta ei kyllä itselleni tarjontaa ollut, joten jään odottelemaan aikoja parempia. Sportsin pelejä pelaillessa tuli jo vartin sisällä tunne, ettei jaksa kiinnostaa.

COD 3 vaikuttaa tällä hetkellä ainoalta edes semikiinnostavalta.
yana

Posts: 877

#3 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld
muistakaa tukeva ote wiimotesta ettei mee telsu paskaks!


20061129.jpg
hallucinogen

Posts: 8,190

#4 • • hallucinogen Edain
Itse katsellut noita wii:stä olevia videoita ja kyllä kuola valuu joka kerta. Ei niinkään pelien ulkoasu tms vaan se miten niitä pelejä ohjataan. Jos se nyt toimii edes puoliksi niin kuin kuvittelen niin se on juuri sitä mitä itse olen odottanut jo kauan. Varsinkin perus pädillä tai sit hiiri+näppis kombinaatio ei anna peleihin sellaista touchia toisin kuin ratti+polkimet autopeleihin ja ehkä sit lentosimuihin joku hyvä tatti antaa pikkasen tuntumaa mitä se voisi olla oikeasti.

Varsinkin sportit näytti kivoilta mutta Zelda oli kyl omassa lajissaan jos miekka tottelee vaan mahdollisimman tarkasti sitä miten sitä kaukosäädintä heiluttelee :). Ja iso plussa pitää kyllä antaa ihmislähtöisestä hinnottelusta tolle konsolille.

--
pikku-*possu*

ville

Posts: 3,780

#5 • • ville olen oikeasti ujo
ajattelin livistää kohta duunista, odottamassa noutoa:


Seuraavat tilaamanne tuotteet ovat heti saatavilla:

Kpl ID Tuoteseloste Hinta
==========================================
1 3676 Nintendo Wii (Sports Pack) -pelikonsoli. 268.90e
2 14333 Nintendo Wii Remote -peliohjain. Laittee 97.80e
1 14528 Nintendo Wii Nunchuk -peliohjain. Liitet 24.90e
1 14614 Nintendo Wii Classic -peliohjain. Käytet 28.90e
1 14691 Nintendo Wii Remote + Wii Play -pelipake 56.90e
1 14696 Nintendo Wii Points Card 2000 -pistepake 22.90e


*plur**plur**plur*

Zelda tarttuu mukaan kunhan ohjain on täysin hallinnassa

Ja tänään pitäisi danceteriaan päästä .... saas nähdä viekö wii kaiken ajan :D
ville

Posts: 3,780

#6 • • ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 8.12.2006 14:49:
Varsinkin sportit näytti kivoilta mutta Zelda oli kyl omassa lajissaan jos miekka tottelee vaan mahdollisimman tarkasti sitä miten sitä kaukosäädintä heiluttelee :). Ja iso plussa pitää kyllä antaa ihmislähtöisestä hinnottelusta tolle konsolille.



Ei se ihan tottele, kuitenkin ne miekaniskutyypit on hyvin rajattuja zeldassa.... kannattaa lukea vaikka plattaria, siellä on asiasta _massiivisesti_ tietoa :)
hallucinogen

Posts: 8,190

#7 • • hallucinogen Edain

ville, 8.12.2006 14:52:
Ei se ihan tottele, kuitenkin ne miekaniskutyypit on hyvin rajattuja zeldassa.... kannattaa lukea vaikka plattaria, siellä on asiasta _massiivisesti_ tietoa :)


En mä nyt olettanut, että sillä voi sivaltaa kaiffarilta korvan pois jos vaan on tarpeeksi tarkka mutta, että noin suunnilleen. Tämä siis siitä, miten hyvin se itse ohjain tottelee vai tuleeko paljon virheellisiä komentoja, esim yrittää jotain lyöntiä mutta peli tulkitsi liikkeen esim miekalla blokkaamiseksi tms. Ja sitten kuinka paljon pelin ohjelmoijalla on mahdollisuuksia tehdä eri kombinaatioita, eli kuinka paljon se ohjaimen elektroniikka antaa mahdollisuuksia.

--
pikku-*possu*

ville

Posts: 3,780

#8 • • Edited ville olen oikeasti ujo

hallucinogen, 8.12.2006 14:58:
En mä nyt olettanut, että sillä voi sivaltaa kaiffarilta korvan pois jos vaan on tarpeeksi tarkka mutta, että noin suunnilleen. Tämä siis siitä, miten hyvin se itse ohjain tottelee vai tuleeko paljon virheellisiä komentoja, esim yrittää jotain lyöntiä mutta peli tulkitsi liikkeen esim miekalla blokkaamiseksi tms. Ja sitten kuinka paljon pelin ohjelmoijalla on mahdollisuuksia tehdä eri kombinaatioita, eli kuinka paljon se ohjaimen elektroniikka antaa mahdollisuuksia.



Sanotaa näin, että osaamattomissa käsissä + herkimmällä modella ohjaimen herkkyys on niin suuri, että peliä ei voi pelata. Toinen esimerkki herkkyydestä on, että esim. tenniksessa ja pingiksessä voi löydä kierropalloja...

edit: nyt riitti, verkkokaupan kautta kotiin->
akir0

Posts: 2,554

#9 • • akir0 idleRPG champion 2009

hallucinogen, 8.12.2006 14:58:
---
En mä nyt olettanut, että sillä voi sivaltaa kaiffarilta korvan pois jos vaan on tarpeeksi tarkka mutta, että noin suunnilleen. Tämä siis siitä, miten hyvin se itse ohjain tottelee vai tuleeko paljon virheellisiä komentoja, esim yrittää jotain lyöntiä mutta peli tulkitsi liikkeen esim miekalla blokkaamiseksi tms. Ja sitten kuinka paljon pelin ohjelmoijalla on mahdollisuuksia tehdä eri kombinaatioita, eli kuinka paljon se ohjaimen elektroniikka antaa mahdollisuuksia.



Se ohjain on omien kokemusten perusteella tosi tarkka. Mutta yks-yhteen ohjausta miekkaan on metafyysisistä syistä vähän paha tehdä. Käytännössä sä voisit nimittäin tehdä ohjaimella asioita, jotka ei pelissä ole mahdollista. Tämähän johtuu tietysti siitä, että ohjaimella ei voi toteuttaa vastavoimia.

Ja vielä selventävä esimerkki. Teet miekalla miekanlyönnin, mutta pelissä vastustaja torjuu sen. Sun mielestäsi miekka on heilahtanut vihollisesta läpi, mutta pelissä se onkin pysähtynyt torjuntaan. Tällöin peli ja ohjain ei enää ole samassa tilassa.

Toisinsanoen toi ongelma pitää jotenkin ratkaista. Tän hetkiset ratkaisut on imo vähä kökköjä esim. noissa miekkailupeleissä (red steel ja zelda), mutta eiköhän ne parane.
Sallakat

Posts: 2,220

#10 • • Sallakat jungle, baby !
ooooh liityn kerhoon. Tosin omaa vempainta en ole saanut käsiin vielä kun tilattiin se netin kautta. Eiköhän se toivottavasti ensi viikolla tule.

Pelattiin air hockeyn tapaista peliä digiexpossa ja se oli viimeinen niitti sille, ettei paljo tarvi kuolailla minkään xbox 360sen perään. Ok siinä hyvä ja todentuntuinen grafiikka ja paljo tekniikka lässytystä. Mutt mikään siinä ei voita tota nintendon innovatiivisuutta *sydän*

maanantaista alkaen joka päivä kiiruhdan kotiin katsomaan onko postilappu tullut jo. Voi kun se tulisi jo maanantaina *jiihaa*
TrippyG

Posts: 61

#11 • • TrippyG Potomaani
ei jaksais millään odottaa ensviikkoon!

--
There is no dark side of the Moon really... matter of fact it is all dark.

ezzy

Posts: 8,060

#12 • • ezzy Droid-pappa

akir0, 8.12.2006 15:05:
---
hallucinogen, 8.12.2006 14:58:
---
En mä nyt olettanut, että sillä voi sivaltaa kaiffarilta korvan pois jos vaan on tarpeeksi tarkka mutta, että noin suunnilleen. Tämä siis siitä, miten hyvin se itse ohjain tottelee vai tuleeko paljon virheellisiä komentoja, esim yrittää jotain lyöntiä mutta peli tulkitsi liikkeen esim miekalla blokkaamiseksi tms. Ja sitten kuinka paljon pelin ohjelmoijalla on mahdollisuuksia tehdä eri kombinaatioita, eli kuinka paljon se ohjaimen elektroniikka antaa mahdollisuuksia.

---


Se ohjain on omien kokemusten perusteella tosi tarkka. Mutta yks-yhteen ohjausta miekkaan on metafyysisistä syistä vähän paha tehdä. Käytännössä sä voisit nimittäin tehdä ohjaimella asioita, jotka ei pelissä ole mahdollista. Tämähän johtuu tietysti siitä, että ohjaimella ei voi toteuttaa vastavoimia.

Ja vielä selventävä esimerkki. Teet miekalla miekanlyönnin, mutta pelissä vastustaja torjuu sen. Sun mielestäsi miekka on heilahtanut vihollisesta läpi, mutta pelissä se onkin pysähtynyt torjuntaan. Tällöin peli ja ohjain ei enää ole samassa tilassa.

Toisinsanoen toi ongelma pitää jotenkin ratkaista. Tän hetkiset ratkaisut on imo vähä kökköjä esim. noissa miekkailupeleissä (red steel ja zelda), mutta eiköhän ne parane.



Tjoo ei tärinä oikein enää vastaa tota tarkoitusta :P
phear

Posts: 804

#14 • • phear <X>
Kyllä kuumottaa tämän ostaminen aikalailla. Olen kuitenkin päättänyt, että ostan vasta kun saa alle kahden sadan. Eli ties milloin.
ville

Posts: 3,780

#15 • • ville olen oikeasti ujo
4h takana, josta ehkä 1h meni playn ja mii hahmon piirtämiseen, loput sporttiin.

Rehellisesti: Mä en ole ollut näin innoissani sitten 8bit nintendon

Homma on about niin kuin arvelin: onnistumisen elämyksiä saa aikaan heti, mutta oppimiskäyrässä olen silti vasta täysin alussa. Olisin jatkanut pelaamista, mutta piti lopettaa, sillä tänään bileet ja vaavun pitää vähän ehostaa... sovittiin, että pelataan about yhtä paljon, jotta ei synny tilannetta, että toinen voittaa jatkuvalla syötöllä toisen :)

Eniten näin alussa iskee ehkä tennis. Löynnit saa tehtyä läpi heti, mutta peli peliltä hommaan saa enemmän otetta. Opittavaa riittää varmaan kymmeniksi tunneiksi hyvän pelikaverin kanssa... asia johon urheilupeleissä ei ole tainnut törmätä koskaan? Baseball kaksinpelinä ainakin näin alussa todella toimivaa, saa nähdä miten kiinnostaa jatkossa.

Pahin pettymys nyrkkeily. Yritin vähän pelailla, mutta silti löynnit ei tunnu lähtevän kovin loogisesti. Vikaa varmaan osittain pelissä, osittain pelaajassa.

Itsellä pelaaminen tapahtuu pelkästään videotykin kautta. Ongelmana siten on, että kankaan ja tykin välissä ei voi olla kovin lähellä kangasta. Testailin kyllä ja yllättävän hyvin ainakin aloittelijan tasolla lähetin toimi myös sivusta. Kunhan kokemusta tulee lisää, voin raportoida toimiiko sivusta myös kaikki tarkimmat jutut vai menetääkö herkkyys parhaimman teränsä.

Tenniksen nelinpeli illanistujaissa vaatii kyllä älyttömästi tilaa... ei oo mikään pienen huoneen peli :)
vaavu

Posts: 1,324

#17 • • vaavu vara-vana
Pieksin Villen eilen tenniksessä! Wiii! :)

Mutta hävisin kyllä sitten nyrkkeilyssä. :(

Mutta kaiken kaikkiaan, hyvä puoli tossa on, että ohjauksen takia kaikki lähtee suht samalta viivalta. En voisi kuvitellakaan voittavani Villeä jossain tavallisessa konsolipelissä. Pelaaminen on useissa tapauksissa täysin intuitiivista, sen kun ottaa kapulan käteen ja pelaa.

Tietyissä peleissä kannattaa sitten tosiaan ottaa ylimääräiset vaatteet pois ja varata itselleen riittävästi heiluntatilaa. :)
Damien

Posts: 2,882

#18 • • Damien [tr3ox]

OCS, 8.12.2006 15:21:
Muistakaa lukea turvallisuus-manuaalit tarkasti:

The Japanese Super Safe Wii Safety Manual:
http://www.kotaku.com/gaming/top/the-japanese-super-safe-wii-safety-manual-218939.php

Wii Safety: The Missing Pages:
http://www.flickr.com/photos/iconfactory/sets/72157594406897342/



Nintendo on oikeesti ainoo firma millä vielä riittää itseironiaa ja huumoria muutenkin, peleistä ja niiden innovatiivisuudesta nyt puhumattakaan. Go Nintendo! nimim. harkitsee vakavasti wii:tä

Vielä kun sais tohon laitteeseen PS1 tuen, jotta pystyis mätkimään Tekken 3sta nii oisin onnellinen :)