Mikä musiikkityyli iskee parhaiten?

371 posts, 19 pages, 105,547 views

plink

Posts: 1,405

#321 • • plink team paska
mä tossa yks kerta mietin, että miten musamaku on elänyt vuosien varrella ja jännä huomata miten laidasta laitaan sitä vaan kulkee. vaikka aina on tullut kuunneltua monenlaista materiaalia, niin jokin genre on yleensä iskenyt edes hivenen enemmän kuin muut. se, että joku genre on hieman yli muiden ei tarkoita sitä etteikö sitä muutakin kuuntelisi.

aikajana päägenrejen osalta menis varmaan jotakuinkin näin:

xx-94 breaksit yms (ts. en tiennyt konemusasta paljon muita kuin prodigyn, väthin yms)
94-95 gabber
95-99 goa/psy
99-05 tekno
05-xx polkka

vuodet ovat tietysti häilyviä, eikä tykkääminen ole tietenkään loppunut siihen kun seuraava mielenkiinnon kohde on puskenut sisään. musta noi muutokset kuvaa kuitenkin melko hyvin aina kunkin genren muuttumista aivan erilaiseksi, omasta mielestäni koko genren kuolemaa. esim. 99 psyke kuoli ja tuli se narinapolkka, ja jossain 04-05 tekno kuoli ja tuli minimal. vanhat viisut säilyy aina, mutta ei niitä ainakaan bileissä enää usein kuule:(

--
en ollut paikalla silloin kun seksikkyys keksittiin.

Avatar
#322 • • trusti Guest
matkin plinkkiä, tässä oma listani:

91-93 "rave" (the prodigy, westbam, marusha etc.. mitä näitä nyt oli? ei voi muistaa)
94-98 gabber / hc (thunderdomet, terrordromet, C-TANK! etc)
99 kiksu (+ vähän polccaakin.. *blush*)
00-06 tekno (pesukone / nyrkkipano.. myöhemmin myös rauhallisempaa melodisempaa meininkiä)
07-xx techhouse / minimal
ezzy

Posts: 8,060

#323 • • ezzy Droid-pappa
Metalcore ja sen lähigenret Emocoret jne mitä niitä nyt onkaan iskee tällä hetkellä kuin 10000V :)
Atreyu, Killswitch Engage, Bullet for my Valentine, Soilwork, All that remains jne. nam nam.
ludde

Posts: 148

#324 • • Edited ludde Anna
Kyllä se on toi psyke mistä meitsi saa parhaimmat kiksit! *plur* Suomalainen on ehkä jopa parempaa kuin ulkomaan tarjonta.

Niin upeilla keikoillakin tullut oltua että.. Täytyy sanoa että dekot on ehdottomasti hienommat stygebileissä kuin muissa kekkereissä. Ainaki mun mielestä *hihu* Niitä on kiva kattella ja tanssia samalla *tanssittel* Oli pakko tämä vielä mainita *vink*
m1kk3

Posts: 5,560

#325 • • Edited m1kk3 no-life

ezzy, 8.9.2007 18:57:
Metalcore ja sen lähigenret Emocoret jne mitä niitä nyt onkaan iskee tällä hetkellä kuin 10000V :)
Atreyu, Killswitch Engage, Bullet for my Valentine, Soilwork, All that remains jne. nam nam.


uuh, soulmate :) Lisättäköön tohon viel Beloved (hajonnu tosin jo), Mushroomhead ja Demon Hunter. Niin paljo ku tot genree dissataanki, ni kyl mä tyksin :) Olkoonkin että usein tulee kuunneltua vielä raskaampaa :)

edit: ja uusin Misery Signals-lätty on aivan parhautta <3

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ezzy

Posts: 8,060

#326 • • ezzy Droid-pappa

mikke, 8.9.2007 20:04:
---
ezzy, 8.9.2007 18:57:
Metalcore ja sen lähigenret Emocoret jne mitä niitä nyt onkaan iskee tällä hetkellä kuin 10000V :)
Atreyu, Killswitch Engage, Bullet for my Valentine, Soilwork, All that remains jne. nam nam.

---

uuh, soulmate :) Lisättäköön tohon viel Beloved (hajonnu tosin jo), Mushroomhead ja Demon Hunter. Niin paljo ku tot genree dissataanki, ni kyl mä tyksin :) Olkoonkin että usein tulee kuunneltua vielä raskaampaa :)

edit: ja uusin Misery Signals-lätty on aivan parhautta <3



Pitänee tutustua noihinkin.
Itse en rankempaa jaksa kuunnella, koska pidän laulusta, en huudosta. Metalcoressa sitä on yleensä enemmän kuin huutoa :) ja joku KSE:n vokalisti...voi huh mikä ääni.
m1kk3

Posts: 5,560

#327 • • m1kk3 no-life

ezzy, 8.9.2007 20:07:
Itse en rankempaa jaksa kuunnella, koska pidän laulusta, en huudosta. Metalcoressa sitä on yleensä enemmän kuin huutoa :) ja joku KSE:n vokalisti...voi huh mikä ääni.


Joo, noissa mitä mainitsin, on aika tasapuolisesti molempia :) Joissain paljon enemmänkin laulua :) KSE:stä itelläki tää alko, se on kyl hieno bändi, vaikka aika samalla kaavalla biisit tehty.

np: All That Remains - Six *sydän*

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

ezzy

Posts: 8,060

#328 • • ezzy Droid-pappa

mikke, 8.9.2007 20:09:
---
ezzy, 8.9.2007 20:07:
Itse en rankempaa jaksa kuunnella, koska pidän laulusta, en huudosta. Metalcoressa sitä on yleensä enemmän kuin huutoa :) ja joku KSE:n vokalisti...voi huh mikä ääni.

---

Joo, noissa mitä mainitsin, on aika tasapuolisesti molempia :) Joissain paljon enemmänkin laulua :) KSE:stä itelläki tää alko, se on kyl hieno bändi, vaikka aika samalla kaavalla biisit tehty.

np: All That Remains - Six *sydän*



Itellä alko BFMV:sta emo emo emo <3 Kuuntelin jonku kuukauden putkeen Poison-levyä, kävin ostelemassa sen ajelumusaks, kun olin systerin hääkuskina :D

ja toi kyseinen biisi ja Not Alone yhdessä pelivideossa tutustuttivat mut All that remainsiin :P Loistavuutta.
Saarre

Posts: 1,151

#329 • • Saarre
tälhetkel angstirokki eli Drowning Pool

--
*tähti* Full hearts cant lose

Kit^

Posts: 798

#330 • • Kit^ ihme höpöttäjä
melodinen trance viime aikoina.. *jiihaa**plur*

--
If you first dont succeed, dust yourself up and try again..

Zeratul

Posts: 1,170

#331 • • Zeratul Captain miserable
Ei mikään yllä olevista vaihtoehdoista, vaan tietysti kellarihumppa! *tanssittel*

--
~ Somos feos apestamos y pero reinamos ~

Sallakat

Posts: 2,220

#332 • • Sallakat jungle, baby !
tällä hetkellä iskee koviten junkka ja reggae. Psyke on iskenyt jo vuosia taustalla, eikä se ikinä muutukaan, mutta sitä ei vaan tällä hetkellä tule kuunneltua niin hirveästi.
Tuukka-

Posts: 55

#333 • • Tuukka-
Hard house, tekki, psyke.. *sydän*
CM

Posts: 1,507

#334 • • CM
Neljän päivän aikana tullu kuunneltua 1971-2007 ambientia. Pien ambientkausi meneillään siis, taas. Mielentilojen mukaan mennään
Inferno@Tre

Posts: 678

#335 • • Inferno@Tre Hervanta UG
Viimeaikoina ollu melkein erinäiset hard & psy painotteiset

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

Inferno@Tre

Posts: 678

#337 • • Inferno@Tre Hervanta UG

029, 9.9.2007 23:51:
-kaikki hyvä musa on hyvää musaa tm.


*joo* Voihan sen noinkin ajatella

--
Ihmisen luonnollinen vihollinen on ihminen itse.

yana

Posts: 877

#338 • • yana That Rules from the Centre of the Ultraworld

029, 9.9.2007 23:51:
-kaikki hyvä musa on hyvää musaa tm.



silti, yha, mun musa o parempaa ku sun musa et ala sa yrita siin!