Järkyttävin peruskoulu-muistosi...

318 posts, 16 pages, 141,111 views

DiamonDie

#181 • • DiamonDie mediahippi
About koko peruskoulussa viettämäni kahdeksan vuotta. Niin turhaa.
Tarsu

#182 • • Tarsu

DiamonDie, 19.11.2006 16:59:
About koko peruskoulussa viettämäni kahdeksan vuotta. Niin turhaa.

:D

--
Remember those posters that said -Today is the first day of the rest of your life-? Well, thats true of every day but one -the day you die- !

-Lester Burnham

Slim_Jim

#183 • • Slim_Jim

Morrowe, 12.11.2006 23:24:
---
Elmiira, 12.11.2006 22:36:
Hiihtäminen ja kaikki siihen liittyvä.
Ensin roudaillaan suksia kouluun
ja sit mennään hiihtää ihan "pikku" lenkki.

Etenkin vihasin niitä noin 16km hiihtolenkkejä,
joita tehtiin muistaakseni pari jo ala-asteella ja
yläasteella lisää. Ja kaikkien oli pakko osallistua.
Siellä sitten sauvottiin itku kurkussa joukon
viimeisenä, kun oli monta kokoa liian isot monot
(kasvunvaraa) ja hiihtotekniikka ei ihan ollut hallussa
muutenkaan.

Yläasteen jälkeen en ole suksia jalkaani laittanut,
enkä laita. (Laskettelu on sitten asia erikseen.)

---

Word.

Kun tuohon vielä lisää Salpausselän "mukavat" harjumaastot ja ne hemmetinmoiset alamäet kymmenine kuperkeikkoineen...*igor* Niin mulla tosiaan seiskaluokan jälkeen meni oikeasti yli kymmenen vuotta ennen kuin suostuin edes kokeilemaan hiihtoa uudestaan. En pitänyt vieläkään.

Täysin. Sama.

Ala-asteella vain oli meininkinä että otettiin sukset kotoa klo7 ja käppäiltiin kouluun hiihtoladun ohitse, matkaa noin 7km. Sitten klo8 aikaan alkoi hiihtotunnit ja käveltiin taas sama matka sinne 5 kilometrin päässä olevalle "kunnolliselle" hiihtoladulle, lykittiin siellä ja käveltiin taas sukset kainalossa 5km koululle, jonka jälkeen joutui kävelemään vielä 7km sukset kainalossa sen saman perkeleen hiihtoladun ohitse kotiin.
Koulun välittömässä läheisyydessä oli kyllä hiihtolatu muttei se nähtävästi liikunnanmaikalle kelvannut.

Muutenkin opin äkkiä ala- ja yläasteen ansiosta vihaamaan niin luistelua kuin hiihtämistä.
Luistellut en ole sitten kuudennen luokan eli siitä on....Reippaasti yli 10 vuotta ja viimeksi hiihdin peruskoulun jälkeen intissä kun pakko kerran oli.

Tuleepa mieleen kun eräs kaveri viidennen luokan luistelutunnin päätteeksi rusautti keskisormeni päältä luistimilla. Kirpaisi aika kivasti ja verta tuli.
KooKie

#184 • • KooKie aka. Petress Pan

Hyzenthlay, 18.11.2006 13:57:
niinpä! uskontoa vois kyllä opettaa ala-asteella, mutta objektiivisesti. Ei niin, että kuulutaan yhteen uskontoon, ja opetetaan kaikki sen mukaan.

Tällaista on elämänkatsomustiedon opiskelu. Itse opiskelin maailman suurimmat uskonnot, sekä joitain pienempiä uskontoja ensimmäisen kerran suppeahkosti neljännellä luokalla ja sitten vielä syventävämmin kahdeksannella luokalla. Tunnen yhä evankelisluterilaiseen uskontokuntaan kuuluvia ystäviäni paremmin heidän uskontonsa. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

nuance

#185 • • nuance cov ops, combat, sunrise
mua kiusattiin ensimmäisestä luokasta johonkin suunnilleen kahdeksannen luokan tienoille. kasilla kasvatin suojaegon (joka vedetään edelleen tuon tuosta muuten epävarman sielun suojaksi) ja rupesin tupakoimaan sekä dokaamaan.

jotain yksittäisiä traumaattisia tapahtumia mainitakseni:

1) joskus koulumatkalla koulumme pahin paska-aivo tarkkisluokkalainen keksi lähteä seuraamaan, ja siinä sivussa hyväillä päätäni mm. lumivallista irroittamallaan, suunnilleen keilapallon kokoisella jäälohkareella. kaveri katsoi vierestä eikä tehnyt mitään. laahustin siitä sitten faijan toimistolle ja istuin siinä itku kurkussa mykkänä varmaan tunnin ennenku sain kerrotuksi että mitä tapahtui. oiskohan tää ollu suunnilleen neljännellä luokalla tms.

2) vastaavanlaisesta tarkkisluokkalaisesta valioaineksesta koostunut ääliödelegaatio päätti joskus viettää parin viikon välitunnit mua fyysisesti pahoinpidellen. tuli niskalenkkiä asfalttiin, ringissä tönimistä, kuristamista, puujalkoja jne kaikkea kivaa. olin tuolloin menettänyt jo kaiken uskon vanhemmille ja/tai opettajille kertomisen auttavaan voimaan, joten purin vaan nyrkkiä ja kärsin, kunnes pari noista tyypeistä joutu lastenkotiin/muuhun laitoshoitoon/pistettiin koulusta jäähylle tms. tiedän näistä sankareista ainakin yhden istuneen tuomion kuolemantuottamuksesta ehdonalaisen aikana. yks päätti ruveta luomaan uraa piridiilerinä ja loput on muuten vaan vähintäänkin luusereita, mahdollisesti linnakundeja. en oo kauheesti seuraillu joutseno-skeneä pariin vuoteen.
kamomilla

#186 • • kamomilla
Mulla oli ala-asteikäisenä jokin pakottava tarve puhua paskaa kaiken aikaa, keksiä tarinoita ja hankkia huomiota. Ekaluokkalaisena kerroin kuukausia ennen laskettua aikaa äitini saaneen tyttölapsen (luokassa oli tapana kertoa viikonlopun tapahtumia ja tuo oli minun yksi "tapahtumani") ja tietenkin opettaja tapasi äitini ison mahansa kanssa vielä samalla viikolla... Valheella on aina lyhkäset jäljet, tuolla kaikella hankin lähinnä itselleni vain vihamiehiä. Luonnollisesti ystävät eivät kovin pitkään jaksaneet katsella tyyppiä jonka puheisiin ei voinut luottaa, ja jäin porukan ulkopuolelle. Siitä häpeän tunteesta, kun jäi valheesta kiinni, en tainnut oppia lapsena yhtään mitään, kun toistin virheitäni kerta toisensa jälkeen. En kuvitellutkaan noiden ala-asteaikaisten tapahtumien vaikuttavan vielä aikuisiälläkin, mutta luuloni osoittautuivat vääriksi kun nykyisen aviomieheni veli seurusteli entisen luokkatoverini kanssa.
#187 • • Edited -Loyal- Guest

Jusna666, 10.11.2006 17:45:
Tässä topikissa tuntuu olevan jonkin verran koulukiusattuja, joten siksi(kin) hävettää myöntää, että olin ihan helvetinmoinen koulukiusaaja ala ja etenkin ylä-asteella.. *blush*

Älä välitä, et ole yksin *nauru*
Itsekkin tuli välitunnilla kivitettyä rumia tai tarjoustalo vaatteisiin pukeutuneita, tai muuten vaan erikoisia lapsia. Tehtiin vitun pahoja juttuja kyl. Kai sitäkin nyt viisaampana voi sanoa järkyttäväksi, koska aika kauhulla sitä kelaan nykyään.. onneks ei käyny kenellekkää pahemmin.... kai. Nykyyän onneks en syyttä lyö, potki tai heitä kivellä ketään enään *nauru*
Tai no ehkä välillä on jotain jäynää pakko keksii... ja kun eivät ne paskat enää tarkkikselle saa tässä iässä *nauru*

Maailamas pitää vaan oppi pärjäämään. Joskus tulee turpaan kummi9nkin, miksi sitä ei opeteta jo pentuna
antti83

#188 • • antti83
Koulukiusattu koko peruskoulu-ajan ja vielä sen jälkeen ammattikoulussa. Järkyttävin oli varmasti "hieman" epäonnistunut esitelmänpito seiskaluokalla. Sen jälkeen jäi kammottava esiintymispelko ihmisten edessä, joka vaikeutti koulunkäyntiä ylä-asteen loppuvuosina. Edelleenkin tulee bileissäkin tanssittua lähinnä takarivissä ettei vain ole muiden silmätikkuna.
Stene

#189 • • Stene

Andy_, 8.12.2006 23:29:
Koulukiusattu koko peruskoulu-ajan ja vielä sen jälkeen ammattikoulussa. Järkyttävin oli varmasti "hieman" epäonnistunut esitelmänpito seiskaluokalla. Sen jälkeen jäi kammottava esiintymispelko ihmisten edessä, joka vaikeutti koulunkäyntiä ylä-asteen loppuvuosina. Edelleenkin tulee bileissäkin tanssittua lähinnä takarivissä ettei vain ole muiden silmätikkuna.

Joo, esitelmät oli kyllä yks kauheimmista peruskoulun jutuista (ainakin mun kohdalla). *lmao*

Nykyään mua ainakaan ei enää pelota esim. luokan edessä esiintyminen. Jos menee vituilleen niin menee, turha sitä on surra. *joo*
Adreno

#192 • • Adreno

Maailamas pitää vaan oppi pärjäämään. Joskus tulee turpaan kummi9nkin, miksi sitä ei opeteta jo pentuna

Luuletko oikeasti että kiusaamalla "opettaa pärjäämään"? Kaikki mikä ei tapa ei vahvista vaikka sanonta niin väittäisikin.
#193 • • -Loyal- Guest

Adreno, 9.12.2006 03:00:
---
---

Luuletko oikeasti että kiusaamalla "opettaa pärjäämään"? Kaikki mikä ei tapa ei vahvista vaikka sanonta niin väittäisikin.

Joo ja sä luulet et sun olis tosissaan parempi elää jos sua ei ois ikinä kiusattu, eikä mitään pahaa olis ikinä tapahtunut..
Maailma olis taas niin vitun plur joka puolella... Vittu herää..!
Virheistä opppii ja huonot asiat kasvattaa,niin myös hyvät.
domi

#194 • • domi Työn sankari.

Loyal, 9.12.2006 12:59:
Joo ja sä luulet et sun olis tosissaan parempi elää jos sua ei ois ikinä kiusattu, eikä mitään pahaa olis ikinä tapahtunut..

Erittäin hieno asenne. Ootko ajatellut ryhtyä puolustamaan julkisesti kiusaajia? Tuolla vaalilauseella saat varmasti kaikkien mielenvikaisten äänet itsellesi.
#195 • • -Loyal- Guest

domi, 9.12.2006 13:04:
---
Loyal, 9.12.2006 12:59:

---

Erittäin hieno asenne. Ootko ajatellut ryhtyä puolustamaan julkisesti kiusaajia? Tuolla vaalilauseella saat varmasti kaikkien mielenvikaisten äänet itsellesi.

Puolustinko? Enköhän itsekkin sanonut että olen hölmöillyt nuorempana...
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein. Kiusaajia on aina, iästä riippumatta.

Onko mielestäsi kaikki ketkä on kiusannut, mielenvikasia?
domi

#196 • • domi Työn sankari.

Loyal, 9.12.2006 13:12:
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein.

Mitä hyviä puolia kiusaamisessa on? Mä en oo löytänyt omista kokemuksistani mitään hyvää puolta. Miten voi välttää yhtäkkiä tulevat tilanteet, jos yksinkertaisesti naama ei miellytä kiusaajia? Plastiikkakirurgille yläasteikäsenä? Mikä on oikea toimintamalli tämänkin jälkeen? Seistä paikallaan ja ottaa turpiin, vai paeta ja saada kaksi kertaa pahempi sakinhivutus seuraavalla kerralla?
Timce

#197 • • Timce

Loyal
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein. Kiusaajia on aina, iästä riippumatta.

Ja sua itseäs on kiusattu ja tunnet, että se on ollut sulle hyväksi elämäsi myöhemmissä vaiheissa?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

#198 • • -Loyal- Guest

Timce, 9.12.2006 13:18:
---
Loyal

---

Ja sua itseäs on kiusattu ja tunnet, että se on ollut sulle hyväksi elämäsi myöhemmissä vaiheissa?

On todellakin muakin kiusattu. Ei nyt niin paljon, mutta sen varran et sitä joskus mietti, et miten tämä pitää hoitaa. Sain myöskin sen hoidettua niin et kiusaaminen loppu.
#199 • • Edited -Loyal- Guest

domi, 9.12.2006 13:16:
---
Loyal, 9.12.2006 13:12:
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein.

---

Mitä hyviä puolia kiusaamisessa on? Mä en oo löytänyt omista kokemuksistani mitään hyvää puolta. Miten voi välttää yhtäkkiä tulevat tilanteet, jos yksinkertaisesti naama ei miellytä kiusaajia? Plastiikkakirurgille yläasteikäsenä? Mikä on oikea toimintamalli tämänkin jälkeen? Seistä paikallaan ja ottaa turpiin, vai paeta ja saada kaksi kertaa pahempi sakinhivutus seuraavalla kerralla?

esimerkiksi kiertää seuraavaksi kiusaajat. Kulkea ihan eri reittejä kun kiusaajat. Olla eri porukoissa missä ei kiusta. Myös aikuis iässä pystyt opettamaan omille muksuillesi kovuutta ja rohkasemaan niitä, ettei ne luovuta kun niitä kiustaan. Varmasti olet oppinut asioita kiusaamisajasta mitkä voi opettaa omalle muksulle...

Mua on myös kiusattu yläasteikäisenä tai vähän vanhempana, koska liikuin paljon vanhemmissa porukoissa kuin oman ikäiset. Kundit oli helvetin paljon isokokosempia kuin minä silloin. Vaikka olinkin koulussa paha, olin niis piireissä ihan pentu ja sain todellakin turpaani usein.
Opin myös sen, ettei se itku mitään auta, vaan asioille on tehtävä jotain

Kaikilla on omat kokemuksensa, ne on yksilöllisiä, eikä niitä voi paljon verrata, koska niis tilanteissa ei voi tehdä tiettyjä asioita selviytyäkseen kiusaamisesta.
Toi oli vaan mun mielipide että se kasvattaa ja opettaa, eikä sitä kannata ottaa pelkknä miinuksena. Huonoista asioista pitää löytä hyvätkin puolensa,koska kiusaaminen ei lopu koskaan...
Pätkis

#200 • • Pätkis Pikkis

Loyal, 8.12.2006 18:45:
---
Älä välitä, et ole yksin *nauru*
Itsekkin tuli välitunnilla kivitettyä rumia tai tarjoustalo vaatteisiin pukeutuneita, tai muuten vaan erikoisia lapsia...

Kuulostaa vähän siltä että tähän topikkiin on nyt eksynyt yks sellanen erilainen kakara, jota pitäs yhdessä pikkasen kivittää*vink*

Ei maailmas pärjääminen tarkota sitä et pitää osata joko ottaa turpaan tai lyödä takaisin. Mut toisaalta jos ei pahemmin tällasesta lässyttämisestä perusta niin sehän on tietysti yks tapa toimia. Mut ei sil mitään tekemistä pärjäämisen kanssa ole! Itseasiassa toi oletusarvo, että joka tapauksessa joskus tulee turpaan, on melko väärä siihen nähden kuinka monta kertaa keskivertohissukan elämässä nyt kukaan ehtii saada turpaansa. Ei sitä varten tarvi oikeestikaan yhtään mitään harjotella.

Mut hauskin huomio on se, et osa niistä nilkeistä, jotka ala-asteella väen vängällä aina halus käydä vähän tönimässä heikompaa, itseasiassa jatkaa sitä ihan samaa touhua edelleen, vähän eri muodossa vaan. Se on kyl ihan selvästi perusluonteessa, pakko olla vähän idiootti koko ajan. Vähän ärsyttää lisää ja vähän olla viel oikeessa ja kovempi jätkä*nauru*

...NJoo ite sain muutamat lumipesut koulumatkalla. Nnnn...Joo opin tönimään takaisin. Ja potkimaan. Enkä koostunu tostakaan ajasta pskan vertaa koska nykyisellään ei oo tarvinnu töniä takas yhtään ketään. Mut vittu sentään että niitä, jotka vähän koko ajan ns. hakee verta nenästään, täällä "yli ala-aste -ikäisten maailmassa" riittää edelleen.

--
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.