318 posts, 16 pages, 141,111 views
Morrowe, 12.11.2006 23:24:
---
Elmiira, 12.11.2006 22:36:
Hiihtäminen ja kaikki siihen liittyvä.
Ensin roudaillaan suksia kouluun
ja sit mennään hiihtää ihan "pikku" lenkki.
Etenkin vihasin niitä noin 16km hiihtolenkkejä,
joita tehtiin muistaakseni pari jo ala-asteella ja
yläasteella lisää. Ja kaikkien oli pakko osallistua.
Siellä sitten sauvottiin itku kurkussa joukon
viimeisenä, kun oli monta kokoa liian isot monot
(kasvunvaraa) ja hiihtotekniikka ei ihan ollut hallussa
muutenkaan.
Yläasteen jälkeen en ole suksia jalkaani laittanut,
enkä laita. (Laskettelu on sitten asia erikseen.)
---
Word.
Kun tuohon vielä lisää Salpausselän "mukavat" harjumaastot ja ne hemmetinmoiset alamäet kymmenine kuperkeikkoineen... Niin mulla tosiaan seiskaluokan jälkeen meni oikeasti yli kymmenen vuotta ennen kuin suostuin edes kokeilemaan hiihtoa uudestaan. En pitänyt vieläkään.
Hyzenthlay, 18.11.2006 13:57:
niinpä! uskontoa vois kyllä opettaa ala-asteella, mutta objektiivisesti. Ei niin, että kuulutaan yhteen uskontoon, ja opetetaan kaikki sen mukaan.
Älä välitä, et ole yksinJusna666, 10.11.2006 17:45:
Tässä topikissa tuntuu olevan jonkin verran koulukiusattuja, joten siksi(kin) hävettää myöntää, että olin ihan helvetinmoinen koulukiusaaja ala ja etenkin ylä-asteella..
Andy_, 8.12.2006 23:29:
Koulukiusattu koko peruskoulu-ajan ja vielä sen jälkeen ammattikoulussa. Järkyttävin oli varmasti "hieman" epäonnistunut esitelmänpito seiskaluokalla. Sen jälkeen jäi kammottava esiintymispelko ihmisten edessä, joka vaikeutti koulunkäyntiä ylä-asteen loppuvuosina. Edelleenkin tulee bileissäkin tanssittua lähinnä takarivissä ettei vain ole muiden silmätikkuna.
mistä? Ai siitä et mitä olen hölmöillyt, vai siitä et maailamssa pitää oppia pärjäämään..Zenni, 9.12.2006 00:25:
---
Loyal, 8.12.2006 18:45:
-klips-
---
Et oo tosissas
Joo ja sä luulet et sun olis tosissaan parempi elää jos sua ei ois ikinä kiusattu, eikä mitään pahaa olis ikinä tapahtunut..Adreno, 9.12.2006 03:00:
---
Maailamas pitää vaan oppi pärjäämään. Joskus tulee turpaan kummi9nkin, miksi sitä ei opeteta jo pentuna
---
Luuletko oikeasti että kiusaamalla "opettaa pärjäämään"? Kaikki mikä ei tapa ei vahvista vaikka sanonta niin väittäisikin.
Loyal, 9.12.2006 12:59:
Joo ja sä luulet et sun olis tosissaan parempi elää jos sua ei ois ikinä kiusattu, eikä mitään pahaa olis ikinä tapahtunut..
Maailma olis taas niin vitun plur joka puolella... Vittu herää..!
Virheistä opppii ja huonot asiat kasvattaa,niin myös hyvät.
Puolustinko? Enköhän itsekkin sanonut että olen hölmöillyt nuorempana...domi, 9.12.2006 13:04:
---
Loyal, 9.12.2006 12:59:
Joo ja sä luulet et sun olis tosissaan parempi elää jos sua ei ois ikinä kiusattu, eikä mitään pahaa olis ikinä tapahtunut..
Maailma olis taas niin vitun plur joka puolella... Vittu herää..!
Virheistä opppii ja huonot asiat kasvattaa,niin myös hyvät.
---
Erittäin hieno asenne. Ootko ajatellut ryhtyä puolustamaan julkisesti kiusaajia? Tuolla vaalilauseella saat varmasti kaikkien mielenvikaisten äänet itsellesi.
Loyal, 9.12.2006 13:12:
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein.
Loyal
Puolustinko? Enköhän itsekkin sanonut että olen hölmöillyt nuorempana...
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein. Kiusaajia on aina, iästä riippumatta.
Onko mielestäsi kaikki ketkä on kiusannut, mielenvikasia?
On todellakin muakin kiusattu. Ei nyt niin paljon, mutta sen varran et sitä joskus mietti, et miten tämä pitää hoitaa. Sain myöskin sen hoidettua niin et kiusaaminen loppu.Timce, 9.12.2006 13:18:
---
Loyal
Puolustinko? Enköhän itsekkin sanonut että olen hölmöillyt nuorempana...
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein. Kiusaajia on aina, iästä riippumatta.
Onko mielestäsi kaikki ketkä on kiusannut, mielenvikasia?
---
Ja sua itseäs on kiusattu ja tunnet, että se on ollut sulle hyväksi elämäsi myöhemmissä vaiheissa?
esimerkiksi kiertää seuraavaksi kiusaajat. Kulkea ihan eri reittejä kun kiusaajat. Olla eri porukoissa missä ei kiusta. Myös aikuis iässä pystyt opettamaan omille muksuillesi kovuutta ja rohkasemaan niitä, ettei ne luovuta kun niitä kiustaan. Varmasti olet oppinut asioita kiusaamisajasta mitkä voi opettaa omalle muksulle...domi, 9.12.2006 13:16:
---
Loyal, 9.12.2006 13:12:
Olen vaan sitä mieltä oettä on kiusaamisessa hyviäkin puolia ja todellakin sillä oppii pärjäämään, välttämään niitä tilanteita ja toimimaan oikein.
---
Mitä hyviä puolia kiusaamisessa on? Mä en oo löytänyt omista kokemuksistani mitään hyvää puolta. Miten voi välttää yhtäkkiä tulevat tilanteet, jos yksinkertaisesti naama ei miellytä kiusaajia? Plastiikkakirurgille yläasteikäsenä? Mikä on oikea toimintamalli tämänkin jälkeen? Seistä paikallaan ja ottaa turpiin, vai paeta ja saada kaksi kertaa pahempi sakinhivutus seuraavalla kerralla?
Loyal, 8.12.2006 18:45:
---
Älä välitä, et ole yksin
Itsekkin tuli välitunnilla kivitettyä rumia tai tarjoustalo vaatteisiin pukeutuneita, tai muuten vaan erikoisia lapsia...
Maailamas pitää vaan oppi pärjäämään. Joskus tulee turpaan kummi9nkin, miksi sitä ei opeteta jo pentuna