Oon ettiny ko. pöytää jo jonki aikaa, ja ainoa minkä oon tullu eteen maksaa noin 600 euroa. Hiukka tyyris pieneks pöydäks. :)
Eli auttakee jos teillä on ideoita/ehdotuksia/tietoa. Kiiiitos!
--
Nicke
17 posts, 1 page, 11,986 views
Jaques, 20.10.2006 09:20:
Kannattaa mennä Bauhaussiin katsomaan massiivi työtasoja. Hankit yhden parimetrisen ja viet puusepälle joka veistää siitä pöydän.
ville, 20.10.2006 11:29:
---
Jaques, 20.10.2006 09:20:
Slusse, 20.10.2006 19:46:
Se puumateriaali ei oo ehkä se toivottu mutta tyyli on (se pienempi). Sen hinta on tosiaan lähes 600e ja se tuntuu pienestä puupöydästä hiukka yläkanttiin.
Slusse, 20.10.2006 19:46:
Kiitos kaikille vastauksista! Oon kyl kuullu joskus että saattaa löytää puupöytiä halvalla, mutta harvemmin mistään "designkaupasta". :) Se pöytä mikä mulle ehdotettin on tää:
Noh, pitänee jatkaa etsiskelyä ja ihmettelyä. Kauheetä tää sisustaminen! :D
ville, 21.10.2006 11:52:
---
Itse olen viime aikoina käyttänyt sellaista puuseppää kuin kalustetekniikka sörkassa. Jos itse piirrät paperille pöydästä mitat, viet vaikka ton kuvan sinne esimerkkinä niin ne tekee sulle pöydän halvemmalla ja viiluttaa sen millä tahansa puulajilla. Suosittelen lämpimästi. Aika monta työtä olen siellä teettänyt ja tollasen pöydän työhinta liikkuisi varmaan jossain 150-300e välillä. Eniten säästät jos viet hyvät piirrustukset ja ohjeet sekä valmiit tavarat puukeskuksesta. Enemmän laskuttavat jos viet vaan piirustukset ja haet valmiin tavaran...
Lost-Soul, 22.10.2006 22:33:
Tekevätkös nuo puusepät lasiovia yms. vai koskevatko pelkästään puuhun. Tai saako jostain helposti ja halvalla tilattua halumiaan lasiovia (siis mittatilauksena).
Lost-Soul, 22.10.2006 22:33:
Tekevätkös nuo puusepät lasiovia yms. vai koskevatko pelkästään puuhun. Tai saako jostain helposti ja halvalla tilattua halumiaan lasiovia (siis mittatilauksena).
vuokko, 22.10.2006 22:19:
ruuvvaa sen verta järeät rullarenkaat alempaan levyyn että kestävät koko helahoidon painon
ja ne juuri sen verta "keskemmälle" eli ei ihan reunaan vaan n. 50-70mm etäisyydelle reunoista. niin renkaat ei näy ja antaa kevyen vaikutelman. ja lopulta kokoaa koko kyhäelmän ilman liimaa
-jotta sen voi tarvittaessa purkaa..
ville,
Jos vetäiseen kasaan vain ruuveilla niin tasossa pitäisi imo olla piiloruuvit, jotka kiristää tason varmasti tiukalle. Perinteinen "kulmaraudat tason sisäpuolelle" on aika tökerö ratkaisu, jossa näkyy sekä kulmaraudat että sauman "liimaamattomuus". Lisäksi tasosta ei aina tule kovin tukevaa vaan pieni huojuminen saattaa jäädä jos tasoa yrittää heiluttaa. Varsinkin tollasessa viimeistellyssä tasossa jossa on halogeenivaloa ja lasia, kasausratkaisu kannattaisi olla aika viimeistelty eli piiloruuvit tai liima.
Siten mä sanoisin, että jos itse tekee, eikä ole välineitä tehdä kunnon kiristysmekanismeja, kannattaa suosiolla käyttää liimaa ja puristimia. Ei tuollainen taso kuitenkaan niin paljon paina, että sitä ei pystyisi siirtämään kasattuna :)