Tabasco :D

62 posts, 4 pages, 17,174 views

kap-pu

Posts: 1,167

#1 • • kap-pu the amazing suction cup boy
tälläkin hetkellä pupeltaessani Tabascolla säväytettyä kalkkunaruisvoileipää, ajattelin että Tabascon ystävät kaipaisivat jotakin paikkaa, johonka kokoontua yhteen ja kertoa addik... ystävyydestään tähän pöytämausteiden kuninkaaseen. lupasiko joku sinulle ilmaisen näytteen? millä tavoin nautit Tabascosi? we're all friends here, tule ja kerro kokemuksistasi!

itse suosin maun puolesta vihreää jalapeño-Tabascoa. harmillisesti se ei kyllä täytä nykyisiä tulisuusvaatimuksiani joten peruspunainen on aika usein käytössä.

käyttökohteina aika monenmoinen soppa ja möhnä. uudessa koulussani olen huomannut, että jos laitosruoka ei täytä ihan odotuksia, sitä voi lähes aina pelastaa Tabascolla (ei sentään takataskussa kulje, koulun kahvila tarjoaa!). en toki kuitenkaan käytä tätä jumalten nektaria vain maun peittämiseen, vaan säväyksenä (tai oikeastaan kunnon tujauksena) toimii helvetin hyvin myös kumppanina turkkilaispizzan kera. tällä tavoin sainkin ensikosketuksen Tabascon ihmeelliseen maailmaan Annimarin esimerkillä, Kallion hovissa. ;)

toistaiseksi kokeilematta ovat vielä esimerkiksi monet suomalaiset perinneruuat, kuten kaalikääryleet ja maksalaatikko. lihakaalilaatikossa muutama tippa oli kyllä ihan paikallaan!

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

hrdkvr

Posts: 3,929

#2 • • hrdkvr KURGO
tabasco on pahaa..liian kitkerää.
anoppi toi mexizosta kaikkii chilikastikkeita ja ne on paljon parempii :D

pehmeitä ja hemmetin tulisia

--
-keep it hard-

kap-pu

Posts: 1,167

#3 • • kap-pu the amazing suction cup boy

hrdkvr, 18.10.2006 17:11:
anoppi toi mexizosta kaikkii chilikastikkeita ja ne on paljon parempii :D



no eiköhän aika moni (me included!) ole maistanut jos jonkinmoista aivan tautisen hyvää chilikastiketta. voidaan puhuu niistä sit samanlaisis kontekstis sit ku ne alkaa oleen samanlainen yleismaailmallinen pöytämausteilmiö. eli tää on Tabascon topic eikä autenttisen Meksiko-kulinarismin topic eiks je? ^_____^

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

hrdkvr

Posts: 3,929

#4 • • hrdkvr KURGO
mä vaan dissasin :(

--
-keep it hard-

Jinkso

Posts: 1,209

#5 • • Jinkso FINRG
Ite oon harkinnu Tabascon takataskussa kuljettamisen aloittamisti juurikin koulusafkojen johdosta. Loistonestettä!

HB:n chilikastiketta oon pari kertaa maistanut ja se on jääny chilisooseista parhaiten mieleen. Ostampa ensi kauppakäynnillä! *slurps*
Waakku

Posts: 158

#6 • • Waakku
Tabasco ja popcornit *sydän**slurps*

--
- ? -

tomii

Posts: 3,594

#7 • • tomii kallion herttua
Pizzaan Tabasco sopii hyvin. Mul on muuten yhet boxerit, joissa on Tabasco-pullon kuvia yltäpäältä :D

--
reivaan kunnes kuolen

blastic

Posts: 930

#8 • • blastic ballistic ballstick
Hervannan Amica-ravintoloiden wokkeja tulee usein terästettyä tabascolla. Punainen tabasco tekee sopivasti käytettynä mukavan kirpeän tulisuuden, mutta muistaakseni vihressä on hieman parempi maku.

Muutenkin on tullut pahasti hurahdettua chileihin. Keväällä sain parin eri lajin taimet työkavereilta ja nyt syksyllä pääsikin maistelemaan ensimmäisiä itse kasvatettuja Lemon Droppeja. Ensi keväälle täytyy kyllä hommata vähän enemmän rehuja.
Jusna666

Posts: 1,447

#9 • • Edited Jusna666 Diablo
Mä en enää suunnilleen suostu syömään mitään jos ei siinä oo ihan vitusti tabascoa.
Parhaiten itelleni toimii pizzassa ja jauhelihakastikkeessa.
Ainoa miinus ylenpalttisella tabascon läträämisellä on se, että välillä meinaa maha revetä riekaleiks..

Edit. Ja tosiaan loistava topikki!! *joo* *piis*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

blastic

Posts: 930

#10 • • blastic ballistic ballstick

Jusna666, 18.10.2006 19:27:
Ainoa miinus ylenpalttisella tabascon läträämisellä on se, että välillä meinaa maha revetä riekaleiks..



Niin taikka jos illalla syö jotain tulista ja aamulla käy dumppaamassa vähän ylimääräistä ainesta pihalle niin kyllä siinä joskus värisilmä kirvelee hetken *vink*
Jusna666

Posts: 1,447

#11 • • Jusna666 Diablo

blastic, 18.10.2006 19:35:
---
Jusna666, 18.10.2006 19:27:
Ainoa miinus ylenpalttisella tabascon läträämisellä on se, että välillä meinaa maha revetä riekaleiks..

---


Niin taikka jos illalla syö jotain tulista ja aamulla käy dumppaamassa vähän ylimääräistä ainesta pihalle niin kyllä siinä joskus värisilmä kirvelee hetken *vink*



Word! *joo*

--
Sisältää voimakkaita kohtauksia, jotka saattavat olla haitallisia lapsille

leka

Posts: 373

#12 • • leka anteeksi olen eläin
Habanero chilit raakana on mukavaa maustetta*iloinen*... saa miehen kyyneliin*lmao*

--
-nupit kaakkoon-
-ruuvit löysällä-
- Ai eikÖ?? team-

styrOx

Posts: 485

#14 • • styrOx Hardcore Hooligan!!!
joo vihreetä tabascoo suosin myös....Hyvä perus mauste kaikkeen. Punaisen mausta en tykkää...jos haluan lisää vahvuutta kokeilen eri merkkisiä "tabascoja" joista löytyy hyvän makuisia ja tulisia!

--
Distort a 909 bassdrum, go extreme with the volume, reach your limit, feel the power, destroy the dancefloor, refuse to loose, party 'till you die... I stick to my style!

KooKie

Posts: 4,338

#16 • • KooKie aka. Petress Pan
Mä haen pikkuveikkani kirjottelee asiantuntijana tähän topikkiin. Mulla on kokkina revennyt jo perse sen "tabascoa makaronilaatikkoon, tabascoa lasagneen, tabascoa fetasalaattiin ja tabascoa suklaakakkuun" -linjaan. Ihan, kuin se ois allerginen kaikille muille mauille. :D

--
To wake into the neverending grace,
to see the sounds and to feel the light.
Paradise aint a place, it is a state of mind.

Here I come - as good as always and always better than ever!

kap-pu

Posts: 1,167

#17 • • kap-pu the amazing suction cup boy

KooKie, 18.10.2006 20:19:
Ihan, kuin se ois allerginen kaikille muille mauille. :D



joo täs kaikes on kyl se mielenkiintoinen ilmiö et nousee (varmastikin juuri kokkien kauhuksi) esiin tosi fanaatikkoja, jotka tosiaan tarvitsevat Tabasco-fiksinsä jokaiseen annokseen. :D no tiettävästi siinä ei ainakaan ole mitään addiktoivia ainesosia, suolaa, etikkaa ja chiliä vain. paitsi et tuo jälkimmäinenhän ON addiktiivinen. :D

--
Some of us have a greater destiny. Some of us were born with a suction cup on our head.

tumpsi

Posts: 2,553

#18 • • tumpsi rekisteröitymätön
kamoon karri.
ja muutki.
etikkaa ja tsilii = hyvyys?


hyi vittu sanon mä.

:D
Aziz Combat Fighter

Posts: 6,592

#20 • • Aziz Combat Fighter
Meitsille ei kelpaa mikään tulinen. Kapsaisiini on ensisijaisesti voimankäyttöväline, imho :(