RAD / YAD etsii uusia vapaaehtoisia bilettämään ja tiedottamaan!!!

36 posts, 2 pages, 22,381 views

Mizfir

Posts: 2,472

#21 • • Edited Mizfir pittuinen

Epailija, 16.10.2006 17:17:
---
Jone, 16.10.2006 09:58:
---
anniharha, 14.10.2006 00:19:
Tulepas poitsu avautumaan...
---
Loistava asenne. Hyvä RAD. *justjoo*

---


Loistava asenne vm. -87:lta. :D



..ja tämän voisin kuvitella hyvinkin olleen lähinnä läppänä heitetty..ainakin hymiöistä ja viestin muusta tyylistä päätellen. Ei kannata aina ottaa kaikkea niin tosissaan ja repiä verkkareitaan turhaan.

Mutta joo, joillakin tuntuu aihe tosiaan olevan aina kovin arka tavalla tai toisella. Tuntuu olevan kovin ahdistavaa kun joku tuo jotain vaihtoehtoja esille. Mutta onneksi on paljon niitäkin jotka ottavat uudet asiat avoimena ja kiinnostuneina vastaan :)


Ainiin, jos palattaisiin sitten taas takaisin topikin alkuperäiseen aiheeseen. Kiitos*vink*

Porukkaan on ilmoittautunut jo uusia mukaan, mutta lisääkin mahtuu, joten jos kiinnostaa niin ota yhteyttä pian! :)

--
-Mannanen-

Epailija

Posts: 5,636

#22 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Mizfir, 17.10.2006 09:03:
Hän varmaan viittasi enemmänkin tuohon alkoholin käyttöön tuossa lauseessa..? Näin voisin kuvitella.



No jos lauserakennetta katsoo, niin tuo lainaamani osa viittaa koko edeltävään kappaleeseen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Mizfir

Posts: 2,472

#23 • • Mizfir pittuinen

Epailija, 17.10.2006 12:09:
---
Mizfir, 17.10.2006 09:03:
Hän varmaan viittasi enemmänkin tuohon alkoholin käyttöön tuossa lauseessa..? Näin voisin kuvitella.

---


No jos lauserakennetta katsoo, niin tuo lainaamani osa viittaa koko edeltävään kappaleeseen.



jep, oikeassa olet, mutta arvelisin hänen tarkoittavan toisin, koska alkoholin kanssa tuo natsaa. Mutta mene ja tiedä :)

--
-Mannanen-

Epailija

Posts: 5,636

#24 • • Epailija Physicist, 2nd class.

Mizfir, 17.10.2006 12:53:
jep, oikeassa olet, mutta arvelisin hänen tarkoittavan toisin, koska alkoholin kanssa tuo natsaa. Mutta mene ja tiedä :)



Natsaa se huumeiden ja tietämättömyydenkin kanssa. *vink* Eiköhän henkilö itse älähdä, jos tuli tarkoitettua jotain muuta.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

InstantMaria

Posts: 2

#25 • • InstantMaria
Joopa jooo. Pilkunviilaus on ainakin päihteetöntä toimintaa ja siinä mielessä ihan jees. Mutta niin kuin tässä jo todettiin lauseen rakenne oli vähän onneton. Eli huumeidenkäyttöhän ei ole sallittua, kuten kaikki onneksi tiedämme. Amen.

---


Natsaa se huumeiden ja tietämättömyydenkin kanssa. *vink* Eiköhän henkilö itse älähdä, jos tuli tarkoitettua jotain muuta.
[/quote]
anniharha

Posts: 1,937

#26 • • anniharha

Epailija, 16.10.2006 17:17:
---
Jone, 16.10.2006 09:58:
---
anniharha, 14.10.2006 00:19:
Tulepas poitsu avautumaan...
---
Loistava asenne. Hyvä RAD. *justjoo*

---


Loistava asenne vm. -87:lta. :D



No setä sitten, ihan kuinka vaan. Emmä tarkoittanut solvaista, tämmösen teinin on niin pirun vaikea muistaa että yli kakskymppiset kriisailevat iästään jo niin paljon, ettei edes poitsutella kestä...*nauru*

Ja voi kyllä, ihan huumorilla minä tuon heitin. Välillä ei voi kuin nauraa, kuinka meidän toiminta otetaan niin supervakavasti, että siitä joudutaan kättä vääntämään topicissa kuin topicissa. En minäkään ymmärrä joidenkin järjestöjen toimintatapaa saati aatemaailmaa, mutten jaksa sillä päätäni vaivata. Jokaisella on oikeus edustaa tasan tarkkaan mitä tahtoo, mutta tyrkyttää ei saa. Me ollaan bileissä infoilemassa sillä periaatteella, että kerrotaan faktaa niille jotka sitä tahtovat ja jaetaan karkkeja niille, jotka niitä tahtovat. Piis laav juniti ja rispekt, ei me mitään paskanjäykkiä jakkupuku-kukkahattutätejä edes yritetä olla. Me ollaan kiksukarvateinejä ja namutätejä, ja harjoitamme toimintamme ohessa myös huumoria. Tästäkin voin keskustella infoilla lisää! *joo*

Eniten kuitenkin hämmästyttää se, että kun reilussa vuodessa olen kiertänyt lähemmäs paritkymmenet bileet RADin hommissa, en ole kertaakaan törmännyt näihin "miksi te teette näin miksi te ette tee niin miksi punainen ei ole sininen" jne. kyselijöihin missään muualla kuin täällä. Kaikki haluavat aina vaan ottaa karkkeja ja kortsuja ja korvatulppia, usein myös leikkiä mukanamme reissaavilla pehmoelukoilla, jotkut joskus pyytävät saada halata yms muuta vastaavaa, joka mielestäni kertoo aika hyvin omaa kieltään siitä, kuinka meihin suhtaudutaan. Mut kukaan ei koskaan päin naamaa kerro, tehdäänkö me jotain väärinkin! *grr*

Lyhyesti: Kommenttini ei siis ollut osoitettu henkilökohtaiseksi vittuiluksi, vaan ihan yleiseksi provosoinniksi että joku tulis mun kanssa väittelemään infoillekin *vink**plur*

--
and though my words could save the world they never come out right

Jone

Posts: 8,258

#27 • • Jone Archibald Haddock

Mizfir, 17.10.2006 09:10:
..ja tämän voisin kuvitella hyvinkin olleen lähinnä läppänä heitetty..ainakin hymiöistä ja viestin muusta tyylistä päätellen. Ei kannata aina ottaa kaikkea niin tosissaan ja repiä verkkareitaan turhaan.

Mutta joo, joillakin tuntuu aihe tosiaan olevan aina kovin arka tavalla tai toisella. Tuntuu olevan kovin ahdistavaa kun joku tuo jotain vaihtoehtoja esille. Mutta onneksi on paljon niitäkin jotka ottavat uudet asiat avoimena ja kiinnostuneina vastaan :)



Läppänä kuten ne teidän "hauskat" karkkirasiat, jotka päätyivät pennuille naksuaskeiksi? Aivan hulvatonta. *ding*

En tiedä noista muista, mutta mä oikeasti koen tän teidän toiminnan punaisena viittana näköpiirissäni. Homman pohjalla oleva sanoma on ihan jees ja kannatettavaa, mutta siitä lähtien mennäänkin sitten päin persettä ja lujaa. Olis tosi mukava tietää ihan virallisia statseja siitä kuinka pahasti tämä teidän läppälinjanne kääntyy itse asiaa vastaan, koska muutaman vuoden sivusta seurattuani olen huomannut, että teidän milloin minkäkinlaiset kliffat promomatskut päätyvät useimmiten nimenomaan kuosaajien käyttöön suurena vitsinä.

Valistuksenne uskottavuusarvo on näiden "läppien" takia kohderyhmänne silmissä aika puhdas nolla. Musta se on aika helvetin sääli, koska valistuksen joutuminen naurun kohteeksi kääntää homman enemmän douppaamiselle promoarvoa antavaksi kuin siihen suuntaan mihin tarkoitatte.

Missä kohtaa pitäis nauraa?
Mizfir

Posts: 2,472

#28 • • Mizfir pittuinen


Läppänä kuten ne teidän "hauskat" karkkirasiat, jotka päätyivät pennuille naksuaskeiksi? Aivan hulvatonta. *ding*

En tiedä noista muista, mutta mä oikeasti koen tän teidän toiminnan punaisena viittana näköpiirissäni. Homman pohjalla oleva sanoma on ihan jees ja kannatettavaa, mutta siitä lähtien mennäänkin sitten päin persettä ja lujaa. Olis tosi mukava tietää ihan virallisia statseja siitä kuinka pahasti tämä teidän läppälinjanne kääntyy itse asiaa vastaan, koska muutaman vuoden sivusta seurattuani olen huomannut, että teidän milloin minkäkinlaiset kliffat promomatskut päätyvät useimmiten nimenomaan kuosaajien käyttöön suurena vitsinä.

Valistuksenne uskottavuusarvo on näiden "läppien" takia kohderyhmänne silmissä aika puhdas nolla. Musta se on aika helvetin sääli, koska valistuksen joutuminen naurun kohteeksi kääntää homman enemmän douppaamiselle promoarvoa antavaksi kuin siihen suuntaan mihin tarkoitatte.

Missä kohtaa pitäis nauraa?



Ensinnäkin, on aivan sama onko tarjolla askeja, pussia, sukkia tai mitä tahansa, niin se ei vaikuta siihen etteikö nämä mainitsemasi "pennut" nappejaan nappailisi ilman niitäkin. Napit roudataan bileisiin vaikka alushousuissa, jos se siitä on kiinni. Toiseksi, materiaalimme eivät ole läppiä, vaan tehty juuri sitä tarkoitusta varten että päätyvät myös käyttäjille. Jos olet sattunut tarkemmin katsomaan juuri niitä kaarkkirasioita, niin niissä lukee: "ovatko namisi nameja? Nämä ovat", jos sellainen tosiaan päätyy nappien käyttäjälle, niin ovat oikeaakin oikeammassa päämäärässään. Joka kerta kun kaivaa sieltä joko namin tai napin, niin tuo teksti osuu silmiin eikä voi välttyä ajattelemasta onko tosiaan juuri se nappi puhdas vai ei, koska jokainen varmasti tietää että epäpuhtaudet lisäävät epätoivottuja riskejä. Tämä juuri on se pointti. Piti sitä vitsinä tai ei, niin on ainakin lukenut sen kertaalleen ja tiedostaa riskit. Ehkä jossain vaiheessa lause tulee mieleen oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Useimmitenhan nämä kuosaajat hengaavat vähintäänkin kahden hengen poppoossa, jossa asiaa voidaan jauhaa ja pitää suurena läppänä, mutta yleensä se kuitenkin jollain tavalla jää yksittäisen ihmisen päähän mietityttämään, jota sitten ei enää jauhetakaan kavereiden kanssa.

Rasian yhteyteen on tarkoitettu tarra/kortti, jossa on erillinen teksti juuri tuosta epäpuhtaus-näkökulmasta kirjoitettuna. Ja tämä näkökulma taas juontaa juurensa siihen, että emme tee pelkästään ehkäisevää - vaan myös haittoja vähentävää työtä. Jokainen käyttäjä, joka kerrankin miettii tuon tekstin luettuaan sitä mitä on tullut vedettyä tai on vetämässä, on plussaa. Ei tässä koko maailmaa olla pelastamassa, juu nou, vaan lähdetään liikkeelle hyvin pienistäkin osasista.

Suurin osa saamastamme palautteesta toimintaamme koskien on ollutt positiivista - niin itse käyttäjiltä kuin käyttämättä jättäjiltäkin, ja todella paljon on tullut toiveita toiminnan laajentamisesta ja jatkamisesta tulevaisuudessakin. Aina on kuitenkin niitä jotka eivät edes halua tutustua materiaaleihin saati sitten toimintaan kokonaisuudessaan, ovat oman tiensä kulkijoita ja vastarannan kiiskiä, mutta niin pitääkin olla. Ei kaikki voi olla samaa mieltä. Sehän olisi suurempi ihmetyksen aihe jos kaikki nielisi kaiken purematta. On ihan tervettä kyseenalaistaa asioita.

Jokaisella on oma mielipiteensä, kiitos että toit omasi esille. :)

--
-Mannanen-

Jone

Posts: 8,258

#29 • • Edited Jone Archibald Haddock

Mizfir, 24.10.2006 20:45:
Ensinnäkin, on aivan sama onko tarjolla askeja, pussia, sukkia tai mitä tahansa, niin se ei vaikuta siihen etteikö nämä mainitsemasi "pennut" nappejaan nappailisi ilman niitäkin. Napit roudataan bileisiin vaikka alushousuissa, jos se siitä on kiinni.



No shit? En käsittääkseni missään koittanut piirtää suoraa viivaa promotuotteidenne ja skidien kamankäytön välille. Jos ne on jotain vetääkseen, niin kyllä ne sen tekee ilman teidän t-paitojakin - onhan se nyt ihan selvä. Mua vaan huolestuttaa se, että tällaisella ajattelemattomalla "jos leikitään niiden frendejä bileissä, niin ne uskoo meitä"-promoamisella on helposti enemmän käänteinen kuin tavoiteltu efekti.

Mizfir, 24.10.2006 20:45:
Toiseksi, materiaalimme eivät ole läppiä, vaan tehty juuri sitä tarkoitusta varten että päätyvät myös käyttäjille. Jos olet sattunut tarkemmin katsomaan juuri niitä kaarkkirasioita, niin niissä lukee: "ovatko namisi nameja? Nämä ovat", jos sellainen tosiaan päätyy nappien käyttäjälle, niin ovat oikeaakin oikeammassa päämäärässään. Joka kerta kun kaivaa sieltä joko namin tai napin, niin tuo teksti osuu silmiin eikä voi välttyä ajattelemasta onko tosiaan juuri se nappi puhdas vai ei, koska jokainen varmasti tietää että epäpuhtaudet lisäävät epätoivottuja riskejä. Tämä juuri on se pointti. Piti sitä vitsinä tai ei, niin on ainakin lukenut sen kertaalleen ja tiedostaa riskit. Ehkä jossain vaiheessa lause tulee mieleen oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Useimmitenhan nämä kuosaajat hengaavat vähintäänkin kahden hengen poppoossa, jossa asiaa voidaan jauhaa ja pitää suurena läppänä, mutta yleensä se kuitenkin jollain tavalla jää yksittäisen ihmisen päähän mietityttämään, jota sitten ei enää jauhetakaan kavereiden kanssa.



Niin, ne eivät ole läppiä teille. Kaikki ne, joiden kanssa olen mm. noista karkkirasioista jutellut ovat sanoneet niistä about saman; "mitä ihmettä ne on ajatelleet näitä tehdessään? Näillehän nauravat naapurin koiratkin ennenkuin pistävät niihin naksuja sisään." Reaktio on ollut aivan tämä sama täysin siitä huolimatta mikä henkilön oma suhde vaihtoehtoisiin päihteisiin on.

Kyllä, oon tutkinut niitä tarkemmin. Rupesi närästämään välittömästi kun ystäväni näytti mulle tämän pikkunäppärän ja suunnattoman naiivin tuotteen. Asetatte toivonne täysin epärealistisen korkealle näillä "ei voi välttyä ajattelemasta"- ja "jää mietityttämään"-lausahduksilla. Täydellisessä maailmassa näin tosiaan varmaan kävisi samoin kuin kaikille olisi loputtomasti maitoa ja hunajaa, mutta niin kauan näin ei ole, niin kannattaa suhtautua hommaan hieman enemmän todellisuudessa kiinni olevalla otteella.

Teillä tuntuu olevan tapana pitää todella yksinkertaisia juttuja suurina oivalluksina, mutta nähdä ne ainoastaan yhdestä hyvin hyvin kapeasta idealistisesta näkökulmasta. Näette jonkun tietyn mahdollisuuden optimitilanteessa tarjoaman hyödyn, mutta unohdatte huomioida saman asian kahdeksan potentiaalista haittaa.

Mizfir, 24.10.2006 20:45:
Rasian yhteyteen on tarkoitettu tarra/kortti, jossa on erillinen teksti juuri tuosta epäpuhtaus-näkökulmasta kirjoitettuna. Ja tämä näkökulma taas juontaa juurensa siihen, että emme tee pelkästään ehkäisevää - vaan myös haittoja vähentävää työtä. Jokainen käyttäjä, joka kerrankin miettii tuon tekstin luettuaan sitä mitä on tullut vedettyä tai on vetämässä, on plussaa. Ei tässä koko maailmaa olla pelastamassa, juu nou, vaan lähdetään liikkeelle hyvin pienistäkin osasista.



Tarraa tai korttia en ole koskaan nähnytkään enkä ole kenenkään kuullut sellaisesta edes mainitsevan. Kiva ajatus siis, mutta ei taida suurimmaksi osaksi päätyä perille itse promotuotteen mukana.

Luonnollisesti jokainen kerta kun joku käyttäjä ton käsiinsä saatuaan päätyy edes hetkeksi miettimään douppaamistaan on plussaa. Valitettavasti myös jokainen kerta kun joku suhtautuu rasian (tai jonkun muun promotuotteenne) nähtyään douppaamiseen kevyemmin "yhtenä suurena läppänä" on miinusta. Olis tosi kiva tietää kummalle puolelle vaaka kallistuu.

Mizfir, 24.10.2006 20:45:
Suurin osa saamastamme palautteesta toimintaamme koskien on ollutt positiivista - niin itse käyttäjiltä kuin käyttämättä jättäjiltäkin, ja todella paljon on tullut toiveita toiminnan laajentamisesta ja jatkamisesta tulevaisuudessakin. Aina on kuitenkin niitä jotka eivät edes halua tutustua materiaaleihin saati sitten toimintaan kokonaisuudessaan, ovat oman tiensä kulkijoita ja vastarannan kiiskiä, mutta niin pitääkin olla. Ei kaikki voi olla samaa mieltä. Sehän olisi suurempi ihmetyksen aihe jos kaikki nielisi kaiken purematta. On ihan tervettä kyseenalaistaa asioita.



Mua pikkasen harmittaa se, että usein kun teitä kritisoidaan on vastauksistanne aistittavissa sellainen sävy, että kritiikkiä esittäneellä taholla olisi joku salainen agenda - ikäänkuin poikkipuolisia sanoja tulisi joko ainoastaan aivonsa mömmöillä sulattaneilta tahvoilta tai ihmisiltä, joiden intressien mukaista on vastustaa huumeidenvastaista työtä. En katso olevani kummankaan näistä ryhmistä edustaja enkä mitenkään halua olla pistämässä kapuloita itsekin tärkeäksi tuntemani asian rattaisiin, mutta musta ihan oikeasti tuntuu että teette lähinnä hallaa sille jutulle jota ajatte. Toisella tavalla kuin peruskoulussa saamani "hatsinpolttaja kuori itsensä appelsiinina"-valistus, mutta ihan yhtä vakavasti.

Uskon toki sen, että saatte kiitosta toiminnastanne ja teiltä toivotaan sitä lisää. Totta ihmeessä mäkin kiitän jonglöörejä viihteestä ja toivon lisää, mutta en todellakaan muista enää huomenna huomenna niiden jakamia kierrätyksen tärkeydestä kertovia flaboja, joista omani taisin tarkemmin ajatellen heittää kadulle.

Mizfir, 24.10.2006 20:45:
Jokaisella on oma mielipiteensä, kiitos että toit omasi esille. :)



Ole hyvä vain. Toivon kerrankin kovasti, että olen pessimistisen mielipiteeni kanssa väärässä.
Juhgu

Posts: 7,921

#30 • • Edited Juhgu Virnistelijä

Jone, 24.10.2006 22:44:
---
Ole hyvä vain. Toivon kerrankin kovasti, että olen pessimistisen mielipiteeni kanssa väärässä.



Jos ymmärsin oikein että olet huolissasi huumevalistuksen uskottavuudesta, niin toisaalta ne kuosaajat joilla ei ole aikomustakaan lopettaa, varmasti saavat käännettyä läpäksi aivan kaiken valistuksen mitä ikinä keksitäänkään. Niille, jotka yrittävät lopettaa, tälläinen valistustoiminta on varmaan ihan samantekevää (tai korkeintaan ovat kiitollisia jos on jengiä jonka kanssa keskustella), ja eniten iloa tälläisestä toiminnasta on varmaan niille, jotka jo lähtökohtaisesti ovat täysin huumevastaisia ja voivat sitten yhdessä olla ihq ja plur ja kokea samanhenkisyyttä jaellessaan huumeidenvastaisia kortsuja (?). Ja bonarina voi vielä käydä reiveissä missä ei tarvitse katsella inhottavan niljakkaita hjuumenarkkareita.

Ja jos nyt vaikka yksi ihminen tuhannesta saa siitä karkkiaskista jonkun ahaa-elämyksen (onnea sille), niin kai ne sitten palvelevat tarkoitustaan. Tuskin kukaan niistä kuitenkaan innostuu kuosaamaan.

Henk. koht olen sitä mieltä, että valistustyön suurin ongelma ja uskottavuuden karsija on törkeä totuuksien vääristeleminen, eikä toimintatavat (RAD:in materiaaleihin en kylläkään ole tutustunut). Minusta tälläiset huumeidenvastaiset ravet ovat lähinnä huvittavia, vähän kuin järjestäisi hevostenvastaiset ravit tai ekologisia aatteita promoavat formulakilpailut. Mutta kun kerran eivät aatettaan väkisin tyrkytä, niin siinähän touhuavat. Meitsi passaa, mutta onhan se ihan kiva että samanhenkisillä ihmisillä on samanhenkistä tekemistä. :D

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Jone

Posts: 8,258

#31 • • Edited Jone Archibald Haddock

Juhgu, 24.10.2006 23:22:
Jos ymmärsin oikein että olet huolissasi huumevalistuksen uskottavuudesta



Siitä, tonnikalan pyynnissä kuolevista delfiineistä sekä merirosvojen vähenemisen ja kasvihuoneilmiön korrelaatiosta.

Njoo, mua kismittää se, että "vaihtoehtoinen huumevalistus" (vaihtoehto sille perinteiselle aika huonoksi todetulle skeidalle siis) ei itseasiassa ole kovinkaan vaihtoehtoista eikä varsinkaan erityisen hyvää huumevalistusta. Se on samaa paskaa eri paketissa erilaisilla sivuvaikutuksilla varustettuna ja resurssitukkujen heittämistä tuuleen hyvän asian nimissä sekundääristen motiivien ajaessa usein primääristen ohi.*

Juhgu, 24.10.2006 23:22:
eniten iloa tälläisestä toiminnasta on varmaan niille, jotka jo lähtökohtaisesti ovat täysin huumevastaisia ja voivat sitten yhdessä olla ihq ja plur ja kokea samanhenkisyyttä jaellessaan huumeidenvastaisia kortsuja (?). Ja bonarina voi vielä käydä reiveissä missä ei tarvitse katsella inhottavan niljakkaita hjuumenarkkareita.



Jeps, tähän viittaan tolla edellisen kappaleen vikan virkkeen jälkipuoliskolla.

Juhgu, 24.10.2006 23:22:
Ja jos nyt vaikka yksi ihminen tuhannesta saa siitä karkkiaskista jonkun ahaa-elämyksen (onnea sille), niin kai ne sitten palvelevat tarkoitustaan. Tuskin kukaan niistä kuitenkaan innostuu kuosaamaan.



En mäkään usko yhdenkään YAD/RAD-tuotteen toimivan sinä sysäyksenä, joka saa Pentin Kuusankoskelta heittämään ekan kerran hihaan - en todellakaan. Ihan vakavissani kuitenkin kehittelen salaliittoteoriaa, jonka mukaan tällainen humehien tuleminen tutuksi hiukka humoristisessa valossa ("kelaa Makella oli niinq naksut siinä niiden lodjussa, vittu mikä läppä hei!" tai "Näitsä Sirpan se YAD-rätti päällä bileissä? Vähäks repesin ku tajusin kuinka pireissä se oli - vittu mikä ristiriita hei!") tekee niistä helpommin lähestyttäviä. Sitä en toki lapsille toivo kun ilkeänä ja katkerana setänä haluaisin pitää lapset hengissä ja poissa pahoilta poluilta.

Mut se siitä. Mä olen selkeästi unen tarpeessa ja nämä jorinat ovat puhdasta ajan tuhlaamista - mikään ei muutu mihinkään ja vastaisuudessakin bileissä ihmiset kävelevät vastaani silmät kiekkoina päällään paita, jossa on korni keltainen printti. Siinä vaiheessa sanon hiljaa itsekseni "ei saatana", haen tuopin ja elämä jatkuu.

* Joku pilkkakirves vois sanoa, että siitähän mulla on kokemusta, mutta lopetin sentään yhteen kertaan. Ehms. I'll get me coat now.
Mizfir

Posts: 2,472

#32 • • Mizfir pittuinen


No shit? En käsittääkseni missään koittanut piirtää suoraa viivaa promotuotteidenne ja skidien kamankäytön välille. Jos ne on jotain vetääkseen, niin kyllä ne sen tekee ilman teidän t-paitojakin - onhan se nyt ihan selvä. Mua vaan huolestuttaa se, että tällaisella ajattelemattomalla "jos leikitään niiden frendejä bileissä, niin ne uskoo meitä"-promoamisella on helposti enemmän käänteinen kuin tavoiteltu efekti.



Eipä tässä ole kyse mistään "leikitään frendejä"-meiningistä, infoduunia tekevät vapaaehtoiset nyt ovat vain itse myös bilettäjiä ja ystävällisiä ennestään, ilman mitään sen kummempia kaveeraamisyrityksiä. Ja kyllä, sun edellinen kommenttisi kuulosti juuri siltä että yrität vetää suoraa yhteyttä ja syytä kyseisiin karkkirasioihin, vaikkakin varmasti tiedostaen tuon "nou shit"-pointin. Taas ensimmäisenä hyökätään ja sitten puolustellaan.


Niin, ne eivät ole läppiä teille. Kaikki ne, joiden kanssa olen mm. noista karkkirasioista jutellut ovat sanoneet niistä about saman; "mitä ihmettä ne on ajatelleet näitä tehdessään? Näillehän nauravat naapurin koiratkin ennenkuin pistävät niihin naksuja sisään." Reaktio on ollut aivan tämä sama täysin siitä huolimatta mikä henkilön oma suhde vaihtoehtoisiin päihteisiin on.

Kyllä, oon tutkinut niitä tarkemmin. Rupesi närästämään välittömästi kun ystäväni näytti mulle tämän pikkunäppärän ja suunnattoman naiivin tuotteen. Asetatte toivonne täysin epärealistisen korkealle näillä "ei voi välttyä ajattelemasta"- ja "jää mietityttämään"-lausahduksilla. Täydellisessä maailmassa näin tosiaan varmaan kävisi samoin kuin kaikille olisi loputtomasti maitoa ja hunajaa, mutta niin kauan näin ei ole, niin kannattaa suhtautua hommaan hieman enemmän todellisuudessa kiinni olevalla otteella.

Teillä tuntuu olevan tapana pitää todella yksinkertaisia juttuja suurina oivalluksina, mutta nähdä ne ainoastaan yhdestä hyvin hyvin kapeasta idealistisesta näkökulmasta. Näette jonkun tietyn mahdollisuuden optimitilanteessa tarjoaman hyödyn, mutta unohdatte huomioida saman asian kahdeksan potentiaalista haittaa.



Ei noita minään "suurina oivalluksina" pidetä, vaan ovat materiaaleja muiden seassa, joita testataan käytännössä ja jos eivät toimi tai tulee paljon sanomista, niin poistetaan valikoimasta. So simple. Ja kyllä, kaikkia on mietitty monesta näkökulmasta - myös niin että entisiä käyttäjiä on ollut mukana suunnittelemassa. Mitähän kahdeksan suurta haittaa karkkiaskit ovat aiheuttaneet? niin- tosiaan, ne napithan voi sujauttaa vaikka sinne sukkaan jos ei rasiaa satu olemaan lähistöllä. Ei se rasia yhtään sen paremmin suojele tai tee vähemmän haitalliseksi käyttöä. Olen myös itse huomannut sellaisen piirteen näissä suurimmissa huumetyön arvostelijoissa - heidän mielestään mikään taho ei osaa tehdä mitään millään tavalla oikein tai edes hyväksyttävästi. Olisi mielenkiintoista nähdä kuinka he itse tekisivät saman homman. Tämän vuoksi otamme erittäin mielellämme ideoita ja ehdotuksia vastaan kuinka tehdä mahdollisimman hyviä materiaaleja. Että jos löytyy jotain korvan takaa, niin kertokaa toki ;)



Tarraa tai korttia en ole koskaan nähnytkään enkä ole kenenkään kuullut sellaisesta edes mainitsevan. Kiva ajatus siis, mutta ei taida suurimmaksi osaksi päätyä perille itse promotuotteen mukana.

Luonnollisesti jokainen kerta kun joku käyttäjä ton käsiinsä saatuaan päätyy edes hetkeksi miettimään douppaamistaan on plussaa. Valitettavasti myös jokainen kerta kun joku suhtautuu rasian (tai jonkun muun promotuotteenne) nähtyään douppaamiseen kevyemmin "yhtenä suurena läppänä" on miinusta. Olis tosi kiva tietää kummalle puolelle vaaka kallistuu.



Mikä tää "promo"-juttu oikein on? Tämähän ei ole mitään varsinaista promoamista, vaan fakta/riskitiedon tuomista kohderyhmän saataville. Ei tällä yritetä mainostaa mitään. Jatkossa katsotaan että myös pidempi teksti lähtee pöydältä rasian mukana, tuossa olet oikeassa, ei ole päätynyt perille. Jokatapauksessa - jos joku tuntuu läpältä, niin tervetuloa sanomaan se suoraan myös infolle. Olisi mielenkiintoista tietää mihin viittaat noilla muilla promotuotteilla? käsittääkseni jaossa ei ole ollut muita kuin aineinfomateriaaleja - joista on tullut ainoastaan hyvää palautetta, ja mahdollisesti kyniä. Myynnissä on ollut myös paitoja, käsittääkseni näissä ei ole ollut mitään valitettavaa, vai onko? Jos jotain sanottavaa löytyy, niin otan mielelläni mielipiteitä vastaan jossain muualla kuin tässä topikissa, joka ei ole tähänkään keskusteluun tarkoitettu, vaan koulutukseen liittyviin asioihin. Esim. nettisivuiltamme on mahdollista lähettää palautetta.[/quote]




Mua pikkasen harmittaa se, että usein kun teitä kritisoidaan on vastauksistanne aistittavissa sellainen sävy, että kritiikkiä esittäneellä taholla olisi joku salainen agenda - ikäänkuin poikkipuolisia sanoja tulisi joko ainoastaan aivonsa mömmöillä sulattaneilta tahvoilta tai ihmisiltä, joiden intressien mukaista on vastustaa huumeidenvastaista työtä. En katso olevani kummankaan näistä ryhmistä edustaja enkä mitenkään halua olla pistämässä kapuloita itsekin tärkeäksi tuntemani asian rattaisiin, mutta musta ihan oikeasti tuntuu että teette lähinnä hallaa sille jutulle jota ajatte. Toisella tavalla kuin peruskoulussa saamani "hatsinpolttaja kuori itsensä appelsiinina"-valistus, mutta ihan yhtä vakavasti.

Uskon toki sen, että saatte kiitosta toiminnastanne ja teiltä toivotaan sitä lisää. Totta ihmeessä mäkin kiitän jonglöörejä viihteestä ja toivon lisää, mutta en todellakaan muista enää huomenna huomenna niiden jakamia kierrätyksen tärkeydestä kertovia flaboja, joista omani taisin tarkemmin ajatellen heittää kadulle.



Tarkoitus ei ole todellakaan tuoda mitään tuollaista esiin vaan todeta että kaikilla on omat mielipiteensä riippumatta siitä vetääkö mitään tai ei ja jokaista mielipidettä arvostamme. Noista "hatsinpolttaja..."-ajoista ollaan kyllä hyvin kaukana. Mua tosissaan kiinnostaisi saada vaikka mailina sulta pientä selvitystä siitä missä olemme mielestäsi menneet täysin metsään - annat ymmärtää että hyvin suuressa osassa toimintaamme, vaikka konkreettisena esimerkkinä ei ole tullut esille mitään muuta kuin tuo reppana karkkirasia. Ja vielä mieluummin ottaisin vastaan myös niitä loistavia ideoita, joita sulta kaikesta päätellen voisi löytyä toiminnan kehittämiseksi sinne oikeaan suuntaan. :)


Ole hyvä vain. Toivon kerrankin kovasti, että olen pessimistisen mielipiteeni kanssa väärässä.



Toivossa on hyvä elää. Jottei tämä menisi taas aivan offtopikiksi, niin lopetetaan tämä keskustelu täällä tähän ja laita mulle tosiaan vaikka mailia aiheesta. Kauniita unia. :)

--
-Mannanen-

Jone

Posts: 8,258

#33 • • Jone Archibald Haddock

Mizfir, 24.10.2006 23:58:
Ja vielä mieluummin ottaisin vastaan myös niitä loistavia ideoita, joita sulta kaikesta päätellen voisi löytyä toiminnan kehittämiseksi sinne oikeaan suuntaan. :)



No ainakin tän "jaetaan ihmisille Pastiroleja, pidellään toisia käsistä kiinni ja lauletaan Kumbayaa"-linjan täytyy loppua. Narkeille kaasua, sillä niistä päästään.

Okei, ei ollu kauhean hauskaa.

Mizfir, 24.10.2006 23:58:
Toivossa on hyvä elää. Jottei tämä menisi taas aivan offtopikiksi, niin lopetetaan tämä keskustelu täällä tähän ja laita mulle tosiaan vaikka mailia aiheesta. Kauniita unia. :)



Tehdään näin - palautelaatikkoon tulee täytettä tässä jonain päivänä.

Hyvät yöt sinnekin. *joo*
Mizfir

Posts: 2,472

#34 • • Mizfir pittuinen


No ainakin tän "jaetaan ihmisille Pastiroleja, pidellään toisia käsistä kiinni ja lauletaan Kumbayaa"-linjan täytyy loppua.



*nauru* Toihan kuulostaa just meidän toiminnalta, joka kerta ennen ja jälkeen infon kokoonnumme piiriin ja lauletaan yhteislauluja, mm. "mörkö se lähti piiriin" on yksi suosikeistamme*nauru*

No joo..mut ihan tosissaan, laita palautetta, sitä kauttahan toimintaa pystytään kehittämään sinne suuntaan mikä voi toimia tämänhetkistä paremmin*joo* Kiitosh*iloinen*

--
-Mannanen-

omiZ

Posts: 13

#35 • • omiZ omiZ
Voi eiii =(.. Taas meni ohi.. oon ollu vaa päiväkirurgiassa työharjottelussa enkä oo ehtiny minnekkään ='(

Ei kai täs hittoikaan.. pitää roikkua vaa messis.. niinkauan et pääsis jossaivaihees teiän mahtavantuntuseen poppooseen megee =)

Mut HÖH =D.. ois pitäny tajuta ottaa muutama vapaapäivä ja käydä tsekkaa pössikset täält =/

--
Se ei oo matka joka tappaa, vaan vauhti,
mut vauhditta kuolet matkalle.. !!!NO DrugS!!!NO SmokinG!!!DO SportS AnD LivE LifE WitH FulL ThrottlE!!!

Mizfir

Posts: 2,472

#36 • • Mizfir pittuinen

omiZ, 29.10.2006 13:02:
Voi eiii =(.. Taas meni ohi.. oon ollu vaa päiväkirurgiassa työharjottelussa enkä oo ehtiny minnekkään ='(

Ei kai täs hittoikaan.. pitää roikkua vaa messis.. niinkauan et pääsis jossaivaihees teiän mahtavantuntuseen poppooseen megee =)

Mut HÖH =D.. ois pitäny tajuta ottaa muutama vapaapäivä ja käydä tsekkaa pössikset täält =/



Keväällä tulee taas seuraava koulutus, sinne sit mukaan vaan*joo* ..ja itseasiassa seuraava infopistekoulutus ois Jyväskylässä jo 9.-10.12. eli sen käymällä pääset jo kiertelee mukana. Keväällä sit tosiaan syventävää luvassa lisää.

Eilisessä koulutuksessa oli mukana jälleen uusia ja vanhoja vapaaehtoisia - kiitos teille kaikille! Olette projektin*sydän*

--
-Mannanen-