Mitä softasynia omistat / meinaat hankkia ?

54 posts, 3 pages, 14,377 views

t_herion

Posts: 79

#1 • • Edited t_herion
Pamahti just ostoslistalle ImpOSCar! Loistovehje ja laatuun nähden ei oo kyl pahan hintanenkaan *iloinen*

Mites muilla?

edit: ainii, itselläni löytyy tällä hetkellä vaan ilmaista kamaa kuten Synth1, Iblit, PolyIblit jne...
t_herion

Posts: 79

#3 • • t_herion
Z3taa oon itsekkin testiny ja se on kyl loistosyna. Lähtee vaikka minkälaista saundia. Tossa mietinkin pitkään, että mitä teen: rupeenko säästämään Z3taan vai ostanko heti ImpOSCarin. Mutta aikataulu ja rahatilanne ratkaisi sen pulman.... Pitää päästä vääntämään musaa heti ja hyvällä saundilla *nauru*
villelope

Posts: 2,846

#4 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Synaksi ei Spectrasonics Stylus rmx:ää pysty oikeastaan kutsumaan, mutta täyttää VST/AU-plugarin vaatimukset. Mainio vekotin kertakaikkiaan.

Pohdin tässä kovasti mitä synia laitan ostoslistalle. Vaatimuksena on Universal Binary, synan on toimittava natiivisti Intel-prossumäkeissä.

Tällä hetkellä FM8 sekä Albino 3 ovat ostoslistan kärkipäässä.

Absynth 4:sta olen myön miettinyt, mutta NI-synien lähtöhinta 299 euroa (sama hinta FM8:ssa ja Massivessa) ei erikoisemmin lämmitä.

ImpOSCar, Minimonsta ja muut mallinnetut synat ovat kans aika mielenkiintoisia, mutta eivät taida olla vielä käännettynä Universal Binaryksi. Myös Korgin Legacy Cellin UB-versiota odottelen. NI:n Pro-53:n jatko-osa saattaa olla kans mielenkiintoinen.

ReFX:n Nexus on jäänytä vähälle huomiolle, ja mun mielestä ton hypemarkkinointi ei oo ihan onnistunut, mut Arksunin pelkästään Nexuksella tekemä biisi on kyl parasta hetkeen.

Pitää venailla että mitä tapahtuu markkinoilla, noita UB-versiota tipahtelee kyl silloin tällöin markkinoille. *hymy*
MfLI

Posts: 502

#5 • • MfLI www.SoundChilds.net

t_herion, 2.10.2006 20:28:
Z3taa oon itsekkin testiny ja se on kyl loistosyna. Lähtee vaikka minkälaista saundia. *nauru*



Ja phattia kanssa. Softaksi todella hyvä. Mutta jos tekemään pitää päästä, niin sitten vaan Oskaria kehiin ja vääntämään:)
MfLI

Posts: 502

#6 • • MfLI www.SoundChilds.net

LooPy, 2.10.2006 20:39:
Synaksi ei Spectrasonics Stylus rmx:ää pysty oikeastaan kutsumaan, mutta täyttää VST/AU-plugarin vaatimukset. Mainio vekotin kertakaikkiaan.

Tällä hetkellä FM8 sekä Albino 3 ovat ostoslistan kärkipäässä.



FM8 on itselle ihan uusi juttu, mutta Albino 3 tosiaan on myös aivan kärkeä. Spectrasonicsin vehkeillä saa aikaan hyvää taytettä, mytta leadeihin en itse ole niitä koskaan käyttänyt lisäksi ainakin omien versioiden VST automatiikan hyödyntäminen ei onnistu (rmx:n edeltäjä kyseessä) - soundit on kyllä hyvät.
villelope

Posts: 2,846

#7 • • villelope Lope of Lope & Kantola

MfLI, 2.10.2006 20:56:
---
FM8 on itselle ihan uusi juttu, mutta Albino 3 tosiaan on myös aivan kärkeä.


FM8 ei ole ollut vielä kuukauttakaan pihalla. Kyseessä on siis päivitetty versio FM7-synasta.


MfLI, 2.10.2006 20:56:
---
Spectrasonicsin vehkeillä saa aikaan hyvää taytettä, mytta leadeihin en itse ole niitä koskaan käyttänyt lisäksi ainakin omien versioiden VST automatiikan hyödyntäminen ei onnistu (rmx:n edeltäjä kyseessä) - soundit on kyllä hyvät.


Spectrasonicsin synat on kohtuu helposti rajattavissa.

Stylus: Biitit
Trilogy: Bassot
Athmosphere: Padit

"Liidisynaa" ei Spectrasonicsilla oikeastaan olekaan, mut välillä kannattaa tsekkailla muitakin vaihtoehtoja.
t_herion

Posts: 79

#8 • • t_herion

LooPy, 2.10.2006 20:39:
ReFX:n Nexus on jäänytä vähälle huomiolle, ja mun mielestä ton hypemarkkinointi ei oo ihan onnistunut, mut Arksunin pelkästään Nexuksella tekemä biisi on kyl parasta hetkeen.



Onkohan tosta Nexuksesta ollut mitään huhuja, että mitä se mahdollisest tulis maksamaan sitten kun julkaistaan?
villelope

Posts: 2,846

#9 • • villelope Lope of Lope & Kantola

t_herion, 3.10.2006 09:05:
---
Onkohan tosta Nexuksesta ollut mitään huhuja, että mitä se mahdollisest tulis maksamaan sitten kun julkaistaan?


En ainakaan muista, mutta veikkailen sen asettuvan samaan hintaluokkaan Athmospheren kanssa, jotain 300-350 euroa luultavammin.

Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin aika samankaltainen samplepohjainen rompleri-syna.

Jää nähtäväksi, sietäisi tulla jo enemmän infoa.

ReFX:n infot Nexuksesta
MfLI

Posts: 502

#10 • • MfLI www.SoundChilds.net

LooPy, 3.10.2006 09:30:
---
t_herion, 3.10.2006 09:05:
---
Onkohan tosta Nexuksesta ollut mitään huhuja, että mitä se mahdollisest tulis maksamaan sitten kun julkaistaan?
---

ReFX:n infot Nexuksesta



Itsellä vähän pisti silmään: Over 4 gigabyte of previously unreleased sample material.

Oma kokemus on, että presestit on aina presettejä - toki hyvä lähtökohta, mutta unreleased on aika kova myyntiargumentti skenessä, jossa trokataan perussoundeja.
hrdkvr

Posts: 3,929

#11 • • hrdkvr KURGO
subtractor ja malmstöm all da way!!

mut jos vst synista puhutaan niin z3ta+, vanguard ja vstation on silloin käytössä

--
-keep it hard-

villelope

Posts: 2,846

#12 • • Edited villelope Lope of Lope & Kantola

MfLI, 3.10.2006 09:56:
---
Itsellä vähän pisti silmään: Over 4 gigabyte of previously unreleased sample material.

Oma kokemus on, että presestit on aina presettejä - toki hyvä lähtökohta, mutta unreleased on aika kova myyntiargumentti skenessä, jossa trokataan perussoundeja.


Kyllähän Vengeancen sampleja pystyy spottaamaan muutamista kiksubiiseistä. Sama vika pätee Ahmosphere-padeihin.

Voipi olla, että Nexuksesta innostuu useampikin tuottaja ja käyttää sitä tuotannoissaan. Vuoden päästä varmaan muutamasta isosta julkaisusta pystyy spottaamaan Nexuksen. Toisaalta, tuo 4 gigan koko varmasti pelottaa muutamia warettelijoita tuon synan parista.

Hitto kun hintatietoja tuosta synasta ei ole vielä julkaistu, ja ääninäytteet sekä demoversio ovat vielä teillä tietämättömillä.

Edit:

Arksunin Myspacen playerissa oleva eka klippi, Arksun - Nexus Realm on kokonaan Nexuksella tehty
http://www.myspace.com/arksun
t_herion

Posts: 79

#14 • • t_herion
ai hitsi just leikin tossa ImpOSCarin kanssa ja vitsit että toi on pakko saaha! *iloinen*

Tosin pitäis hoitaa yks trance projekti missä pitäis käyttää Vanguardia mutta miksei OSCarillakin vois sitä trancea... *vink*
gerry

Posts: 979

#17 • • Edited gerry
Käytän vain muutamaa softasyna. Markkinoil on toinen toisia hienomppia (lue hankalamppia ja enemmän tehoa vaativia) synia mutta minusta synia jotka ovat helppokäyttöisiä ja saundaavat hyville on vähän. Tai sit ne joko saundaavat hyville mut käyttöliittymä kusee tai päinvastoin.

Arvostan käytettävyyttä siks että teen paljon saundieja itse. Jos haluaisin vaan presettilaitteen niin ihan mielellään jotakin albinoa tai absynthia käyttäisin. Mutta vaikken presettejä vastaan olekkaan on käytettävyys kuitenkin hyvin tärkeä minulle.

Enivei, käytän Abletonin omia synia ja samplereit, josta synista mainittakoon nyt vaikka Operatori josta en pitkään saanut mitään järkevää saundia revittyä. Kaikenlaista örinää ja pörinää kylläkin. Nyt oon kuitenkin ottanut sen taas käyttöön.


Operatorin lisäksi käytös on Korg Legacy josta tykkään paljon. Se on looginen ja saundaa vitun hyvälle. Kaikenlaiset trendisaundit irtoo siitä vaivatta. Käytän myös mukaan tulevia efektejä paljon.

Minimonsta josta lähtee kans kaikenlaista huminaa ja kohinaa, tosi ihastuttava pörinasyna.

imposcar jolla tykkään rakennella saundeja. Se on helppokäyttöinen ja sillä saa todella uniikkia saundia.

Joskus myös V-Stationia tulee käytettyä.

Loput (bassot, liidit) tulevat jiipeestä ja padit yleensä JV1080 synast.

Hankinnassa ei tällähetkel oikeastaan oo mitään. Stylus RMX tosin on ollu sellainen jota oon katsellu hiukan sillä silmällä, mut toistaiseksi ilmankin pärjää:)

edit. Toi neXuskin on nyt mitä on. Tuntuu nykyään et kaikki hyberkixutuottajat vaihtavat aina softasyna kun edellisen presetit on käyty läpi jolloin kehitetään taas uusi softasyna huikeil presettimääril.

--
by B.C.S

villelope

Posts: 2,846

#18 • • villelope Lope of Lope & Kantola

gerry, 4.10.2006 16:53:
Käytän vain muutamaa softasyna.
--
Abletonin omia synia ja sampleriet
Korg Legacy
Minimonsta
imposcar
V-Stationia
jiipee
JV1080


"ok".

Seuraavan kerran kun saan Legacyn ja tai Arturian synat nokan eteen, alkaa kyl melkoinen testisessio. Rautaa tähän taloon ei midikiippari/kontrolleria enempää ole tulossa. Pelkästään tilasyistä johtuen.
Funktion

Posts: 1,720

#19 • • Edited Funktion over 9000

gerry,
Enivei, käytän Abletonin omia synia ja samplereit, josta synista mainittakoon nyt vaikka Operatori



Öö.. Saako kysyä mitä synia ja samplereita (monikossa) Abletonista löytyy? *vink*

--
Mä taas oon kyllä aina sanonut että pilkku vaan nauttii siitä. se on kuitenkin pohjimmiltaan aika irstas pikku välimerkki..