Pysyvän varastotilan vuokraus ---> bileitä / aamuja kysely!

53 posts, 3 pages, 14,926 views

Avatar
#21 • • Gini Guest
Mukana ollaan ehdottomasti. Aamujatkot rules!*känni*
Avatar
#22 • • ALIEN Guest
onnea turkuun! :)
tbo

Posts: 935

#23 • • tbo budhisattva

mecano, 2.10.2006 19:21:
---
Coma, 2.10.2006 18:16:
eihän tommosia ees kysellä, vaan aletaan tekeen flaboja hetimiten!

---


Teikä on näitä kunnon vanhankoulun miehii ni sä ymmärrät kato juttuja ;) - mut ei tää nykyajan reivikansa jaksa kävellä....



Nii, sen siitä saa kun tarvii autolla nykyään päästä joka paikkaan ja täytyy olla kaiken maailman inttervebit ja korvalappustereot ja munanvatkaimet. Huumeetkin on nykyään ihan paskoja. Sillon kun me alettiin reivaamaan, hyvä ettei joutunu murtautumaan sinne varastoon että pääsi tanssimaan. Ja meidän vanhemmatkin hiihti kouluun kesättalvet. Pari kilsaa torilta, mitä helvetin nynnyilyä sellainen. Senkin pullamössöhipit :)

Ei vais, todellakin jos jostain löydätte varastoo (ne on kyl vähän kortilla, mut, ööh, satamast päin saattaa löytää joitain tiloja, ja sit se yks talo siinä Tuomaan- ja rautatiesillan välissä missä on joskus männävuosina majaillu jotain prätkäjengejä tms.), niin ei paljoo muuta kun bileet salamana pystyyn. Mä ainakin tuun niihin kemuihin :)

Siinä Kirkkotiellä on se joku Ekotori tms, onkohan ne vallannu koko sen talon? Siinä on nimittäin 3 kerrosta hallia...(ja melkoisen nostalginen mesta jossa oon tavannu hra M.A. Nummisen joskus Hyperdelic Housersien bileissä. Näiden bileiden jälkeen Mauri tekaisi M.A. Numminen Goes TechNo- klassikkonsa =))

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Vertigo

Posts: 589

#24 • • Vertigo
Itsellä olis nyt kiikarissa hyvä tila tuolta Turun linnan lähistöltä jossa on myös lyhyet irtisanomisajat sun muut. Eli senpuolelta vois olla ihan hyvä tila kysymyksessä. Tilan koko on 97 neliöä (ollut aikoinaan joku autorassaajien paja) ja muutenki ihan toimiva paikka, MUTTA nyt on ongelmana se että tilan vuokra on 500e kuukausi joten kyseistä vuokraa pitäisi saada jtn Turkulaisia alan ihmisiä jakamaan. Ketä kiinnostais lähteä hommaan mukaan. Sanotaan että jos tyyliin 7-8 Turukulaista saataisiin hommaan mukaan ni kulut olis todella siedettävät... (kuukauden vuokra on takuu) ja vuokran alakamisen yhteydessä pitää maksaa yhden kk vuokra (eli alussa 1000e sijoitus josta 500e saa takaisin kun vuokrasoppari loppuu)
Eli nyt ihmiset ketä OIKEESTI kiinnostaa lähteä mukaan niin mailia... [email protected]fo


Luonnollisetsti mikäli olet "ringissä" mukana bileisiin ei tarvitse maksaa ja muutenki kaikki tulos jaetaan kaikkien ihmisten kesken / laitetaan yhteiseen kassaan. Sekä dj keikkaa myös pystytään järkkäämään mikäli olet jonkunsortin tiskaaja.

Mutta mailia kehiin - aikaa tänviikon Perjantaihin....

EI SIIS TÄNNE FOORUMILLE MITÄÄN "OLEN MUKANA JUTTUA" VAAN MAILIIN!
Beliar

Posts: 1,361

#25 • • Beliar

Coma, 2.10.2006 18:16:
eihän tommosia ees kysellä, vaan aletaan tekeen flaboja hetimiten!



Agree!! Miksei Tampereella oo mitään tommosta? *nyyh*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

tbo

Posts: 935

#26 • • tbo budhisattva

Beliar, 12.10.2006 11:20:
---
Coma, 2.10.2006 18:16:
eihän tommosia ees kysellä, vaan aletaan tekeen flaboja hetimiten!

---


Agree!! Miksei Tampereella oo mitään tommosta? *nyyh*



Ohan täällä ollu tänä kesänä kolmet tai neljät bileet ihan oikeessa ja aidossa wanhan coulun varastohallissa salaisessa ug-mestassa, jotka on ollu melkosia menestyksiä (viime bileissäkin oli lähemmäs 150 ihmistä + poliisit kuten asiaan kuuluu), mut jos oot jääny paitsi nii Ehkä Sä Et Sit Vaan Oo Tarpeeks Skenessä :)

mut for real, Tampereella noi paikat on vaa aika kortilla, eikä edes mitää halpoja. Oon kyselly tollasta mestaa lähinnä työtilaks, mut ei oo viel löytyny...mut heti kun löytyy nii kerron. Huhu kertoo et esim. Suomen Trikoolla on paljon hallitilaa euron/neliö. Ne on liian isoja työtiloiks, mut...

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

tumpsi

Posts: 2,553

#27 • • tumpsi rekisteröitymätön

tbo, 12.10.2006 11:40:
Huhu kertoo et esim. Suomen Trikoolla on paljon hallitilaa euron/neliö. Ne on liian isoja työtiloiks, mut...


totuus kertoo et suomen trikoolla on varastoja n. 5-8e/m2,
ja bändikämppiä hintaan vitusti/m2.

meiltki lähtee studio alta tammikuus, kertokaa toki jos on jotai vinkkei.
noi tilat on meinaa todellaki kiven alla treel :(
Beliar

Posts: 1,361

#28 • • Beliar

tbo, 12.10.2006 11:40:
Huhu kertoo et esim. Suomen Trikoolla on paljon hallitilaa euron/neliö. Ne on liian isoja työtiloiks, mut...



Joo, pitää paikkansa! euron neliö, kyllä! Mutta mitta yksikkö ei ole kyllä metri, vaan korkeintaan sentti! *vink* Suomen Trikoon tilat on nykyään rempattu vimosen päälle ja vuokrahinnat on täten varsin huomattavia... :(

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

tbo

Posts: 935

#29 • • Edited tbo budhisattva

Beliar, 12.10.2006 12:13:

Joo, pitää paikkansa! euron neliö, kyllä! Mutta mitta yksikkö ei ole kyllä metri, vaan korkeintaan sentti! *vink* Suomen Trikoon tilat on nykyään rempattu vimosen päälle ja vuokrahinnat on täten varsin huomattavia... :(



Äh, ei siis Onkiniemen Trikoolla vaan Pyynikin Trikoolla. Siel on _kuulemma_ helvetinpaljon hallitilaa, mut sellasta 500 neliön tilaa ei oikei kantsi vuokraa pelkästää taiteilijan työhuoneeks, ja ne euron/m2 tilat on [ollu] jotain sellasii mistä puuttuu jotain epäolennaista kuten esim. sähkö tai vesi tai vessa tai lämmitys. Mutta, joudun oleen täs piakkoin paikan kiinteistöstä vastaavan äijän kanssa tekemisissä ja yritän muistaa tiedustella tarkemmin...

--
-tbo
--
*support your local underground heroes*

Beliar

Posts: 1,361

#30 • • Beliar

tbo, 12.10.2006 15:48:
Äh, ei siis Onkiniemen Trikoolla vaan Pyynikin Trikoolla. Siel on _kuulemma_ helvetinpaljon hallitilaa, mut sellasta 500 neliön tilaa ei oikei kantsi vuokraa pelkästää taiteilijan työhuoneeks, ja ne euron/m2 tilat on [ollu] jotain sellasii mistä puuttuu jotain epäolennaista kuten esim. sähkö tai vesi tai vessa tai lämmitys. Mutta, joudun oleen täs piakkoin paikan kiinteistöstä vastaavan äijän kanssa tekemisissä ja yritän muistaa tiedustella tarkemmin...



Pyynikin Trikoosta mäki puhuin. Oltiin siellä 1½ vuotta sitten katsomassa studiotilaa...

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

Amuck

Posts: 2,396

#31 • • Amuck dub-i-dub
Helvetin hienoa, Saku ja muut touhuamassa mahdollisesti olevat! Olisikin hyvä päästä paikkaan, jossa riittää ilma ensimmäisen puolentoista tunnin jälkeen ja jossa ei tarvitse raapia varissutta rappauspölyä tukastaan. ;) Mä olisin ehdottomasti mukana asiakaskunnan edustajana, ja talkoohengessä järjestämässä ja siivoamassakin jos tarvitaan, vaikka kuskaamassa kermaperseitä torilta pelipaikalle, mutta rahaa en moiseen uskaltaisi laittaa kiinni. Jussi puhui asiaa uumoillessaan ettei mitään paikkaa ja bileitä toistuvalla kaavalla jaksa. Eli en tiedä onko tuollainen kiinteävuokrajuttu sitten niin hyvä idea.

(Aiheeseen melkein liittyen: kiitos Petulle hienoista synttäribileistä näin kuokkijaltakin. Paikka oli ihan helmi, ehkä sen mestan omistajalta kannattaa ensimmäisenä ruveta kyselemään vuokraamista bilekäyttöön..?)

--
Pyhä on sekä pohjattoman syvää että pohjattoman hauskaa. Jos totuutesi ei saa sinua nauramaan, kyseinen totuus saattaa olla perseestä.
-Aukikco

xl8r

Posts: 2,227

#32 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan
Idea on tosi jees, kannatan.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

freeve

Posts: 345

#33 • • freeve
Kyl kannatan! Hyvä idea!
Kai tämmösen käyttöikää saa pidennettyä ihan tuomalla erilaisia tapahtumia tänne.. ei vaan yhtä ja samaa.. *ding*
Jake

Posts: 792

#34 • • Edited Jake saloUG
Eilen käytiin Salossa katsastamassa eräät laittomat punk bileet, eräässä vanhassa tehdaskiinteistössä ja siltä seisomalta päätettiin yhdessä punkkareitten kanssa että vuokrataan mesta yhdessä, ja järkkäillään sitten sulassa sovussa kemuja siellä, eli jotain uugeeta Salon suunnallekin tulossa, mikäli saadaan mesta vuokrattua.
oli kyl viimesen päälle helmi mesta*pihkassa*

stay tuned!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#35 • • Jussi Soro choon!
OK, jos lasketaan että paikan vuokrakulut on 500 / kk ja laitteistokulut olis vaikka 200 / bileet. Tohon päälle n. 150 / bileet dj-kustannuksia, niin saadaan yksien bileiden hinnaks 850. Jos oletetaan että paikalle tulee n. 50 maksavaa asiakasta (Turussa ei voi laskee break evenia tota isommaks, ainakaan ton kokoseen tilaan), niin näin lipun hinnaks muodostuis miellyttävä 17 euroa.

OK, oletetaan että kuukauden aikana pidetään toisetkin bileet. Samat kulut taas, jolloin yksien bileiden hinnaks tulee 600 euroa. Jälleen lasketaan 50 asiakkaan mukaan, jolloin lipun hinta on 12 euroa.

Kolmilla bileillä lipun hinta on 10,3 euroa. Neljillä 9,5. Get the point?

Jos oletetaan et ug-bileistä jengi on valmis maksamaan n. 5 euroa sisään, niin jo pelkästään laite- ja dj-kulut ylittää ton summan per kerta.

200 euron laitteet ei oo sit ees kovinkaan kummoiset. Jos lähdetään siitä, että saa hyvällä diilillä tutulta laitevuokraajalta halvalla laitteet, saa 200 eurolla soittimet, riittävän PA:n, savukoneen ja pari automaattirämpytinvaloa. Vähän niinku diiva ug:ssa, mut PA olis kyl ehkä isompi, koska 100 neliön kämppään se diivan PA ei riitä.

150 euroo dj-kuluja voi olla monen mielestä ylimitoitettu ug-kekkereihin, tosin tolla kustannutaan vain ja ainostaan matkat ja kaljat kahdelle helsinkiläiselle dj:lle. Toki löytyy dj:tä jotka soittaa ilmaiseksikin. Eri asia sit on, et vetääkö ne jengiä. Uudessa mestassa kantsii aloittaa tietty mahdollisimman repäisevästi, bookata paikalle mieluummin muutamakin sellanen nimi joka vetää jengiä - silläkin uhalla että tulee persnettoa. Jos ekoissa bileissä on paikalla 2 ihmistä, niin nekään ei tuu takas enää seuraaviin bileisiin. Jos taas ekoissa bileissä on paikka täynnä, voi jengi tulla melkein yhtä sankoin joukoin paikalle hiukan heikommallakin lineupilla.

Tästä laskelmasta nyt puuttuu viel kaikki mainostus- ja muut juoksevat kulut, joita yleensä tulee bileistä riippumatta n. 100 euroa.

Siitä sitten miettimään et kannattaako vaiko ei.

Mut yks asia, mikä mua kummastuttaa täs on se, et nyt ollaan johonkin (ei todellakaan halpaan) paikkaan perustamassa klubia, jonka pitäis toimii vähintään 2 kertaa kuussa täydelle salille. Ootteks te ajatelleet, et toi mesta ei TODELLAKAAN oo mikään suurtorin alakerta, jonka pääasiallinen käyttötarkoitus on toimia juhlatilana, vaan varastoalue, jossa varmaankin hiukka enemmän kiinnostaa poliisia et mitäs ihme piikkipäitä siel juoksentelee glowstickit kädessä. Ei tollaseen mestaan yksinkertaisesti pysty tekeen mitään jatkuvatoimista klubia. One-off bileet joo, mut se, että suunnitellaan takuuvuokria ja pyydetään niitä bilettäjiltä on jo aika kaukaa haettua.

Eiks noihin sitäpaitsi ennenkin olla sorkkaraudan kanssa menty sisälle?
Jake

Posts: 792

#36 • • Jake saloUG

JussiS wrote: Klip



Salossa me ajateltiin tuo paikan vuokraus hoitaa, aktivoimalla semy ry (Salon elävän musiikin yhdistys), hankkia jäseniä kerätä jäsenmaksut.

Hakea kaupungilta tukea Pa:n/ valojen hankintaan. (tuen saaminen pitää tosin olla todella hyvin perusteltua)

Vuokrata mahdollisia laitteita eteenpäin sekä vuokrata treenikämppiä samoista tiloista.
järjestää myyjäisiä ym ym.

Keinoja ansaita vuokrarahat on miljoonia, se vaan vaatii töitä ja töitä (sekä monta aktiivista jäsentä)

Suosittelen yhdistyksen perustamista ja varain hankintaa sitä kautta.
Vertigo

Posts: 589

#37 • • Vertigo
Joo toi soron kommentti nyt on musta vähän turhan terävä, mutta mielipiteensä kullakin. Itse tuosta tilasta vielä - eli todennäköisesti otan tilan haltuun (en tota 500e tilaa) vaan hieman edukkaamman ja pienemmän, ja kyllä ehkä tapahtumasta tulee 6kk sektorilla jokunensata euroa rotsiin, mutta se ei pelaa joka pelkää. Tietysti joku voi kysyä "mitä järkeä toss on" - no mitä järkeä Suomessa on yleensäkään järjestää bileitä ei niillä herroiksi kuitenkaan elä!
Jussi Soro

Posts: 6,385

#38 • • Jussi Soro choon!

mecano, 14.10.2006 15:56:
Joo toi soron kommentti nyt on musta vähän turhan terävä, mutta mielipiteensä kullakin.


Mun mielestä tossa mun postauksessa ei ees ollut mielipidettä, vaan laskutoimitus.

Jos oletetaan että tuolla on 4 bileet / kk, niin edellämainitsemallani kulurakenteella lipun hinnalla 9,5e pääsee just tasoihin. Vitosen lipunhinnalla ottaa about 50% takkiin.

Ja kyl mä tiedän ihan tarpeeks vituiks menneistä bileistä ja bileitten maksamisesta omasta pussista ihan omakohtasesta kokemuksestani. Jos sä haluut ottaa hallitusti damagea tosta, niin go ahead, mä oon täl hetkel ainakin päättäny etten enää lähde ees järkkäämään vastaavanlaisia bileitä - niitä kun tuli 5 vuotta tehtyy, ja sillä mä oon mielestäni maksanu ihan tarpeeks muitten ihmisten biletystä.
Jake

Posts: 792

#39 • • Jake saloUG

JussiS, 14.10.2006 17:31:
---
mecano, 14.10.2006 15:56:
Joo toi soron kommentti nyt on musta vähän turhan terävä, mutta mielipiteensä kullakin.
---

Mun mielestä tossa mun postauksessa ei ees ollut mielipidettä, vaan laskutoimitus.

Jos oletetaan että tuolla on 4 bileet / kk, niin edellämainitsemallani kulurakenteella lipun hinnalla 9,5e pääsee just tasoihin. Vitosen lipunhinnalla ottaa about 50% takkiin.

Ja kyl mä tiedän ihan tarpeeks vituiks menneistä bileistä ja bileitten maksamisesta omasta pussista ihan omakohtasesta kokemuksestani. Jos sä haluut ottaa hallitusti damagea tosta, niin go ahead, mä oon täl hetkel ainakin päättäny etten enää lähde ees järkkäämään vastaavanlaisia bileitä - niitä kun tuli 5 vuotta tehtyy, ja sillä mä oon mielestäni maksanu ihan tarpeeks muitten ihmisten biletystä.



Ymmärrän myös Jussin pointin. Liian kauan kun järkkäilee bileitä silleen että itse on maksumiehenä niin kyllä siinä huumori loppuu ennemmin tai myöhemmin. kokemusta on!*uuh*

harva näistä mitään tienaa/vaivanpalkkaa ees saa. mutta sydämmestähän se pitää lähtee.
tota kannattaa oikeesti harkita tota yhdistysjuttuja ettei itse tarvisi ottaa takkiin niin pirusti.