Remotion - Trancients 2

57 posts, 3 pages, 12,709 views

mayah

Posts: 11,313

#21 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

rmtn, 6.10.2006 13:52:
joo pääpiirteittäin en tuota yleensä harrasta, nyt halusin takuu laukattoman miksauksen, ja kuuntelijoille ns. lataukselle vastinetta. joten tein biisejä koskevaa informaatiota valmiiksi jota sitten läppäriltä katselin soitellessa.



Kai sä ymmärrät, ettei ihmisen oo tarkoitus olla kone? Et jos ihmiset haluaa takuuvarmasti laukattoman ja virheettömän miksauksen ne menee ostaa "Ministry of Sound Clubbers Guide nro. 198 mixed by dj Computer"-albumin?

Mä ainakin kuuntelen paljon mielummin "aitoa" miksausta pienillä virheillä sen sijaan, et kaikki yksityiskohdat on hiottu etukäteen valmiiks. Tietty levyjä voi vähän kuunnella etukäteen ja miettii et mikä sopis mihinkin jne. et eihän sen nyt aina tarvii olla sitä, et kävelee vaan soittimien ääreen ja alkaa repii lettuja hyllystä.. Sekin on ihan ymmärrettävää, et vetäsee setin uusiks, jos tulee jotain teknisiä ongelmia tai alottaa alusta ku eka vaihto menee v*tuileen. Mut jos se menee siihen, et merkataan cd-soittimesta pitchei ylös, ni musta ollaan vähän hukassa. Just my 2 sents.

Pitääpä kuunnella kun ehtii.

--
Being happy is what I do best ^_^

sts

Posts: 7,969

#22 • • sts Sama pyynti aitta!
Imho ei oo pahasta jos setti on treenattu ja soitettu putkeen, kunhan se on oikeasti soitettu soittimilla eikä esim virtualdj:llä :)
remotion

Posts: 5,283

#23 • • remotion nostatus guru

mayah, 6.10.2006 14:09:
Mut jos se menee siihen, et merkataan cd-soittimesta pitchei ylös, ni musta ollaan vähän hukassa. Just my 2 sents.



ne oli tässätapauksessa kiva merkata siinäkin mieles koska raidat oli niin übereitä että halusin ne värivirheiden välttämiseksi soitella mahollisimman lähellä 0% niin sain sitten samalla siinä jo hyvin BPm:n osalta mustaa valkoisella että mikä natsais paremmin loppuun ja mikä alkuun, toki tunnelmansa takia muutama biisi hyppäs listalla rajustikin... alottaessa oli selkeenä vain ne levyt jotka ylipäätään tulee miksaukseen, ja eka biisi ja vika biisi mietittynä, siihen välille sitten yritin tehä loogisen jatkumon.

käytin myös lauantaista lähes 6 tuntia AMB:n lähettämän kuvan sovitteluun ja muuhun tuohon kansikuvaan tekoon. sekä sit maanantaina vielä 3 tuntia takakannen tekoon. ja vielä eilenkin tulostelin tunnin verran niitä kansia. jonkun mielestä ehkä turhaa puuhaa ja hienostelua, mut itellä ainakin kiva mieli ku tuli nättiä jälkeä.
mayah

Posts: 11,313

#24 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

rmtn, 6.10.2006 14:34:
--klip--



Otat tän kaiken ihan liian vakavasti *nauru*

--
Being happy is what I do best ^_^

Jone

Posts: 8,258

#25 • • Jone Archibald Haddock
Mulle sanottiin et en saa sanoa tänne mitään. *nyyh*
Verano

Posts: 4,649

#27 • • Verano Merituuli
PeaceLURespect *piis*
hrdkvr

Posts: 3,929

#28 • • Edited hrdkvr KURGO
mitäs pahaa harjoittelussa on?

onhan se valmis tuote silti vedetty 1sellä inee..
Vai vetäseeks mayahkin keikkansa kylmiltee??

eri asia on sit et alkaako kirjottelee jotai pitchejä ylös.. sen verran kyl egee tunnen et se siis vetäs ne ylös lähinnä mielenkiinnosta ei kä käyttääkseen niitä hyväkseen.. kyllä se biitit kohilleen ilman niitäkin..

luulempa että ne ongelmat 4 biisin kanssa oli lähinnä rakenteellisia kun bpm:llisiä :D

--
-keep it hard-

mayah

Posts: 11,313

#29 • • mayah Hermostuksesta vapiseva skenekingi

hrdkvr, 6.10.2006 15:15:
mai vetäseeks mayahkin keikkansa kylmiltee??



*ding* Ööh.... Joo, vetäsen kyllä.

Toki mä harjoittelen (=soittelen levyjä) kotona ja se on aina ihan hyvä asia. Mut kyllä mä keikalle lähtiessäni mätän levyt laukkuun, mietin etukäteen ehkä ekan biisin ja pari vaihtoehtoo viimiseks biisiksi ja loppu sitten tapahtuukin siellä keikalla. Näin mä myös uskoisin 98% dj:stä tekevän. Vai olenko väärässä?

Luonnollisesti jakoon menevä miksaus on eri juttu kuin keikka, jossa ihmisten reaktiot määrää aika pitkälti sen, mihin suuntaan setti kehittyy, mut kuten jo aiemmassa viestissänikin totesin, rajansa senkin etukäteisellä viilaamisella. Ihmiset ei oo koneita. Ja musta se on vaan ihan hyvä juttu.

Mut nyt menee jo todella off-topikiksi, joten -->

--
Being happy is what I do best ^_^

CM

Posts: 1,507

#30 • • CM

mayah, 6.10.2006 14:09:
---
Kai sä ymmärrät, ettei ihmisen oo tarkoitus olla kone? Et jos ihmiset haluaa takuuvarmasti laukattoman ja virheettömän miksauksen ne menee ostaa "Ministry of Sound Clubbers Guide nro. 198 mixed by dj Computer"-albumin?

Mä ainakin kuuntelen paljon mielummin "aitoa" miksausta pienillä virheillä sen sijaan, et kaikki yksityiskohdat on hiottu etukäteen valmiiks. Tietty levyjä voi vähän kuunnella etukäteen ja miettii et mikä sopis mihinkin jne. et eihän sen nyt aina tarvii olla sitä, et kävelee vaan soittimien ääreen ja alkaa repii lettuja hyllystä.. Sekin on ihan ymmärrettävää, et vetäsee setin uusiks, jos tulee jotain teknisiä ongelmia tai alottaa alusta ku eka vaihto menee v*tuileen. Mut jos se menee siihen, et merkataan cd-soittimesta pitchei ylös, ni musta ollaan vähän hukassa. Just my 2 sents.



Juurikin näin. Koneilla miksatut setit on niin kliinisen luonnottomia kuunneltavia, niistä puuttuu sielu. Samaan nippuun vois heittää vielä kaikki setit pelkillä crossfade vaihdoilla. Pientä "laukkaa" ja kikkaa pitää olla tekemässä groovea, niin biisit toimii setissä huomattavasti paremmin.
sts

Posts: 7,969

#32 • • sts Sama pyynti aitta!

D, 6.10.2006 17:19:
---
sts... eikä esim virtualdj:llä :)

---


mit vit ? :)



Tajusit pointin. eli autobpm ja autobeatmix päällä :)
remotion

Posts: 5,283

#34 • • remotion nostatus guru

sts, 6.10.2006 20:39:
---
D, 6.10.2006 17:19:
---
sts... eikä esim virtualdj:llä :)

---


mit vit ? :)

---


Tajusit pointin. eli autobpm ja autobeatmix päällä :)



selvennyksenä soittimina on mulla 2xCDJ-800, 1xDJM-707 1xHDJ-1000 ja 1xCDR-770
mitään auto juttuja en käytä, enkä tule koskaan käyttämäänkään...

mutta miksauksen kuunnelleilta mielellään otetaan kehuja ja käpyjä.
sts

Posts: 7,969

#35 • • sts Sama pyynti aitta!

rmtn, 7.10.2006 00:04:
-clips-.



En niin väittänytkään, vaan sanoin tuolla ylempänä että setti voi olla treenattu kunhan vain jättää ne autokäpyilyt muualle :)
remotion

Posts: 5,283

#36 • • remotion nostatus guru

sts, 7.10.2006 00:06:
---
rmtn, 7.10.2006 00:04:
-clips-.

---


En niin väittänytkään, vaan sanoin tuolla ylempänä että setti voi olla treenattu kunhan vain jättää ne autokäpyilyt muualle :)


juuh :) mä vaan aattelin tolle :D:lle, jos hän ei lukassu posteja ylempää ja ajatteli jotain tällästä käytetyn.

tuo CM:n postin voin itsekin allekirjottaa täysin.
Human Sound

Posts: 55

#37 • • Human Sound
Oikein kiva nättitrancesetti. Vaatii kyllä sopivan mielentilan, ja onneksi sattuikin itselle sopivalle kohdalle. Hyviä biisejä olit tähän kasannut, sopivasti persoonallisuutta. Kokonaisuus oli mielestäni hyvin kasassa.

Joku pieni laukka taisi jossain olla, mutta juuri kun sen huomasin, tuli dj-sedän korjaava käsi hienosäätämään kiekkoa.

Kiitos!
remotion

Posts: 5,283

#40 • • Edited remotion nostatus guru

laite, 10.10.2006 10:04:
Saanks mä sit?? :D



ilmanmuuta, kaikki asiallinen palaute on tervetullutta, itse en oo Joneakaan tänne kieltänyt kommentoimasta, enkä tietenkään niin voi tehdäkään.