monitorien korokkeeksi sälää: ehdotuksia otetaan vastaan! :D

55 posts, 3 pages, 20,464 views

D.W.L

Posts: 30

#21 • • D.W.L
Puhelinluettelot, on vanha kikka. Pää asia, että se matsku vaimentaa resonansseja.
Siinä mielessä kaikki kovat videokasetit, maitolaatikot etc. ratkaisut on huonoimpia mahdollisisa tohon tarkoitukseen.
Se on nimittäin kumma miten botne tiukkenee, kun koko pöytätaso ei resonoi basson mukana.

Hiekalla täytetyt pussit on kans varteenotettava vaihtoehto. Hiekka on massiivista, eikä takuulla soi mukana ja kaappeja voi kallistaa moisten päällä portaattomasti.
Holle

Posts: 793

#22 • • Holle Beach X Member
Makuunista tyhjiä karkkilaatikoita. Hifistit saa sitten itse päättää millä ne täyttää. Mulla ainakin tossa monitorien alla on karkkilaatikot toimineet hyvin...ja ilmaiseksi!
D.W.L

Posts: 30

#23 • • D.W.L

Holle, 23.10.2006 21:25:
Makuunista tyhjiä karkkilaatikoita. Hifistit saa sitten itse päättää millä ne täyttää. Mulla ainakin tossa monitorien alla on karkkilaatikot toimineet hyvin...ja ilmaiseksi!



Noh jos sulla on jotakin fysiikan lakeja ja hyvää soundia vastaan, niin mikäs siinä.
NegaPose

Posts: 151

#24 • • Edited NegaPose Tonton
Ajattelin pian ajankohtaiseksi tulevan monitorien päivityksen yhteydessä samantien tilata jomman kumman näistä. Koska itsellä on pöytäasetelma käytössä, tuo wedge-malli vois olla kova (käännettynä nurinpäin tuotekuvaan verrattuna), vähenis samalla heijastukset pöydän pinnasta.

http://www.thomann.de/fi/primacoustic_isowedge.htm

http://www.thomann.de/fi/primacoustic_isoplane.htm

Offtopic: kokemuksia näistä? http://www.thomann.de/fi/jbl_lsr_4328pak.htm
nuance

Posts: 1,963

#25 • • nuance cov ops, combat, sunrise

D.W.L, 24.10.2006 17:56:
---
Holle, 23.10.2006 21:25:
Makuunista tyhjiä karkkilaatikoita. Hifistit saa sitten itse päättää millä ne täyttää. Mulla ainakin tossa monitorien alla on karkkilaatikot toimineet hyvin...ja ilmaiseksi!

---


Noh jos sulla on jotakin fysiikan lakeja ja hyvää soundia vastaan, niin mikäs siinä.



hiekkaa täyteen ni pitäis olla ihan jees.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#26 • • Jussi Soro choon!
Mikä muuten on monitorien optimikorkeus? Diskantti vai basso korvan tasalla?
Pete Input

Posts: 454

#27 • • Pete Input Asiantuntija

JussiS, 9.2.2007 17:02:
Mikä muuten on monitorien optimikorkeus? Diskantti vai basso korvan tasalla?




Riippuu varmaan itse kaapista, mut veikkaisin et "suurinpiirtein" optimi menee niin, et korva on diskantin ja basson välissä. Näin siis ainakin erään amerikkalaisen monitorin manualissa ohjeistetaan.

--
Input Sessions

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#28 • • Gilgamint.com Making questions

nuance, 9.2.2007 16:58:
---
D.W.L, 24.10.2006 17:56:
---
Holle, 23.10.2006 21:25:
Makuunista tyhjiä karkkilaatikoita. Hifistit saa sitten itse päättää millä ne täyttää. Mulla ainakin tossa monitorien alla on karkkilaatikot toimineet hyvin...ja ilmaiseksi!

---


Noh jos sulla on jotakin fysiikan lakeja ja hyvää soundia vastaan, niin mikäs siinä.

---


hiekkaa täyteen ni pitäis olla ihan jees.



paloteltu nuance toimii kans *tirsk**pepsodent*
nuance

Posts: 1,963

#29 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Käenpoika, 9.2.2007 17:12:
paloteltu nuance toimii kans *tirsk**pepsodent*



joo mut se on kauheen kallista ja se haisee pahalle.
Foxmagon

Posts: 1,329

#31 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

Käenpoika, 10.2.2007 16:40:
---
nuance, 9.2.2007 18:01:
---
Käenpoika, 9.2.2007 17:12:
paloteltu nuance toimii kans *tirsk**pepsodent*

---


joo mut se on kauheen kallista ja se haisee pahalle.

---


totta mutku oon rakastunu suhun ja en voi antaa sua muillekkaa.



Pää kii tai teen susta aamupalaa.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#32 • • Gilgamint.com Making questions

Foxmagon, 10.2.2007 16:49:
---
Käenpoika, 10.2.2007 16:40:
---
nuance, 9.2.2007 18:01:
---
Käenpoika, 9.2.2007 17:12:
paloteltu nuance toimii kans *tirsk**pepsodent*

---


joo mut se on kauheen kallista ja se haisee pahalle.

---


totta mutku oon rakastunu suhun ja en voi antaa sua muillekkaa.

---


Pää kii tai teen susta aamupalaa.



UH OH TUU VAA! Kysy osotetta privassa!

194842-65023.jpg

Voin laittaa kylvyn jo valuu...
thomas

Posts: 5,618

#33 • • thomas
mistäköhän sais vanhoja puhelinluetteloita :)
Foxmagon

Posts: 1,329

#34 • • Foxmagon Iso Paha Ad..

Käenpoika, 10.2.2007 16:52:
---
Foxmagon, 10.2.2007 16:49:
---
Käenpoika, 10.2.2007 16:40:
---
nuance, 9.2.2007 18:01:
---
Käenpoika, 9.2.2007 17:12:
paloteltu nuance toimii kans *tirsk**pepsodent*

---


joo mut se on kauheen kallista ja se haisee pahalle.

---


totta mutku oon rakastunu suhun ja en voi antaa sua muillekkaa.

---


Pää kii tai teen susta aamupalaa.

---


UH OH TUU VAA! Kysy osotetta privassa!

194842-65023.jpg

Voin laittaa kylvyn jo valuu...




Okei, kaitpa sitä soppaaki voi valmistaa samalla.

--
...Fly me to the moon, and let me sing among the stars.. Let me see what spring is like, on Jupiter and Mars.. In other words, please be true, in other words, I love you. *nuotti*

Occu

Posts: 2,528

#35 • • Occu
suosittelen käymään ikeassa ostoksilla.
sieltä löytyy passelit tolpat monitoreille.
vaihtoehtoisesti niissä saa valita, että
haluaako 44cm. vaiko 88cm. korkeat
tolpat. Eikä ne muistaakseni maksannut
kuin ~20e.
eli ei paha sijoitus. itse olen ollut tyytyväinen
sijoitukseen :)

--
..::MOI::..

NegaPose

Posts: 151

#36 • • Edited NegaPose Tonton
Jos monitorit ovat pöydällä vaakatasossa, vaikka olisivatkin korokkeen päällä, tulee ikäviä viiveisiä heijastuksia pöydän pinnasta. Varsinkin keski- ja alakeskiäänissä voi käydä niin, että heijastukset korostavat tiettyjä taajuuksia ja kumoavat toisia vaiheesta riippuen. Toisinsanoen taajuusvaste pilalla. Tämä ellei monitorit ole ihan korvassa kiinni (siis tyyliin 90cm päässä).

Parempi idea voisi olla kallistaa monitoreja ylöspäin niin, että yläpään ja alapään keskipiste osoittaa korviin. Pöydästä eristäminen on toki myös järkevää jos pöytälevy on resonoivaa sorttia.

Kallistaminen toi omista Eventeistä aivan uusia ulottuvuuksia esiin. Lisäksi enää ei tarvii välttämättä siivota kaikkea pikkusälää monitorien edestä pöydältä kun alkaa miksaamaan ;)
D.W.L

Posts: 30

#37 • • D.W.L

positiivi, 23.2.2007 19:04:
Jos monitorit ovat pöydällä vaakatasossa, vaikka olisivatkin korokkeen päällä, tulee ikäviä viiveisiä heijastuksia pöydän pinnasta. Varsinkin keski- ja alakeskiäänissä voi käydä niin, että heijastukset korostavat tiettyjä taajuuksia ja kumoavat toisia vaiheesta riippuen. Toisinsanoen taajuusvaste pilalla. Tämä ellei monitorit ole ihan korvassa kiinni (siis tyyliin 90cm päässä).

Parempi idea voisi olla kallistaa monitoreja ylöspäin niin, että yläpään ja alapään keskipiste osoittaa korviin. Pöydästä eristäminen on toki myös järkevää jos pöytälevy on resonoivaa sorttia.

Kallistaminen toi omista Eventeistä aivan uusia ulottuvuuksia esiin. Lisäksi enää ei tarvii välttämättä siivota kaikkea pikkusälää monitorien edestä pöydältä kun alkaa miksaamaan ;)



Käytännössä kallistetut monitorit tuppaavat kuulostamaan hyvältä vain yhdestä pienestä pisteestä, sitten kun päätä liikuttaa hieman taaksepäin, niin basso ja diskanttielementin välimatka korvaan muuttu, ja soundi sekoilee. Eli ei hyvä. Sama tilanne vaakaan asetetuissa skobeissa sivusuunnassa.
Damien

Posts: 2,882

#38 • • Damien [tr3ox]
Antaa niiden monitorien soida , liikutelkaa sitä omaa päätä siinä äänikentässä nii tiedätte miten se soi eri mestoissa tanssilattialla.

Omat monitorit on n. 10cm paksun eristelevyn päällä ja diskantti noin korvan korkeudella.
m1kk3

Posts: 5,560

#39 • • m1kk3 no-life

Occu, 10.2.2007 17:03:
suosittelen käymään ikeassa ostoksilla.
sieltä löytyy passelit tolpat monitoreille.
vaihtoehtoisesti niissä saa valita, että
haluaako 44cm. vaiko 88cm. korkeat
tolpat. Eikä ne muistaakseni maksannut
kuin ~20e.
eli ei paha sijoitus. itse olen ollut tyytyväinen
sijoitukseen :)


Jos tarkotit niitä mitkä on sellasia metallisia putkia betonijalustalla ni ne on ihan helvetin kiikkerät, siihe ei monen kilon kajaria laitella :) Muita en oo sieltä kokeillu.

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

reinoh

Posts: 818

#40 • • reinoh

KimmoKoo, 12.9.2006 02:56:
itse liimasin silikonilla päällekäin tarjoustavaratalosta
ostamiani vihreitä lasitiiliä joita käytetään mm. keittiöiden
valoseinien rakentamiseen.

K



Voispa muute lähtee käymään alan liikkeissä. Tartteis saada 30cm korkeutta monitoreille...