gerry, 24.8.2006 15:38:
---
a98, 21.8.2006 16:17:
illusion:
hillitön draivi tässä, basari ja basso on miksattu aika pintaan josta varmaan toi draivi tulee.. melodia osasto on vähän tylsää, mut biisi toimii ton draivin ansiosta hyvin.. puhdasta soundii
discover me:
tässäki hyvä meno päällä, hiton vaikee saada otetta biisiin ku on näin lyhyt clippi ja tulee noita fade out fade in kohtia..
mut riffi on ihan hauska, soundit hyviä
full-circle:
toimii.. basso ois saanu olla enemmän esillä ja enemmänkin ois saanu olla hypnoottisuutta ja lyhyen kierron looppausta
mut synat hyvät ja meininki toimii, tykkään
---
Ollaanpa sitä nyt tarkkoja;)
En mä ainakaan kiinnitä huomiota jonkin yhteen elementtiin biisis, vaan pyrin katsomaan kokonaisuutta. Jos joku "väärin miksattu" juttu toimii biisis niin silloinhan se ei oo väärä... Enemmän siis kiinnitän huomiota yleiskuvaan sekä fiilikseen/tunnelmaan mitä biisi luo. Olin ennen kans hifisti, mut en oo enää sillä se on stressaava=)
nyt taas tipuin kärryiltä..
en kyllä sanonut missään vaiheessa et mikään olisi miksattu väärin. viimeisessä biisissä en oikeen erottanu bassoa jota olisin halunnut kuulla niin tottakai siitä mainitsen.
kyllä joskus yksikin häiritsevä elementti voi pilata koko biisin, samoin joskus ottaa päähän jos on joku hiton hyvä biisi mutta joku pieni juttu häiritsee sielä minkä itse tekis toisin.
miksaus on nimenomaan makuasia ja artistin taiteellinen näkemys, pelkällä miksauksella ja äänien balanssilla biisin tunnelman voi vaihtaa täysin.