Previkoita

26 posts, 2 pages, 6,708 views

a98

Posts: 871

#21 • • a98

JussiS, 19.8.2006 19:15:
---
a98, 17.8.2006 19:04:
aika usein kun lafka sainaa jonkun biisin se sainaa oikeudet projekti nimeen (tai oikeestaan optiot pariin seuraavaan biisiin samalla artisti nimellä), joten eri levy-yhtiölle meneviä biisejä ei voi julkaista samalla nimellä..
---

Itseasiassa optiot tarkoittaa sitä, että sun tarvii ensimmäiseks tarjota uusia tuotantojas samalle levy-yhtiölle. Jos levy-yhtiö ei oo kiinnostunut signaamaan biisiä, olet vapaa käyttämään samaa nimeä muilla yhtiöillä. Exclusivessa taas määritellään nimen käyttöoikeus, eikä excluja kannatakaan signata omalla (tai tunnetuimmalla) nimellään, koska jos lupaat vaikka 2 julkaisun / 5 vuoden exclusiven labelille, eikä ne tykkääkään uusista biiseistä, joudut julkaisemaan ne väkisinkin eri nimellä.



ahh ok! mutta mun mielestä optiot sitoo nimenomaan vaan sen projekti nimen? eikä kaikkien projektien tuotantoa?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#22 • • Jussi Soro choon!

a98, 19.8.2006 19:36:
ahh ok! mutta mun mielestä optiot sitoo nimenomaan vaan sen projekti nimen? eikä kaikkien projektien tuotantoa?


Joo siis tottakai eri nimellä saa julkaista aina ihan mitä vaan, missä vaan.
villelope

Posts: 2,846

#23 • • villelope Lope of Lope & Kantola

Lume, 19.8.2006 18:50:
Tosin se palaute mitä oon saanu, niin eeppisiä biisejä ei enää oikein haluta signata. Varsinkaan jos biisit ei ole dj-ystävällisiä ja sovellu klubisoittoon.


Niinpä. Kuitenkin DJ:t niitä levyjä ja biisejä ostaa ja DJ-käyttöön ne pitkälti menevätkin.

Mun CD-soittimissa pystyy kuitenkin kelaamaan ja tekemään cue-pointin vaikka kahden minuutin kohdalle, ja vinyylissäkin saa sen neulan laitettua vaikka keskelle levyä tarpeen vaatiessa. Mut niinku moni tietää, on se intron pois skippaaminen vinyyliltä joskus hieman liian hankalaa.


Kyl noi nykybiisit taitaa järjestään kaikki tippua 6-9 minuutin väliin, valtaosa välille 7-8min.
Myst

Posts: 95

#24 • • Myst
Hyvää soundia. Varsinkin Synergy ja Jakarta Sunset. *hymy*
Mind Movements

Posts: 321

#25 • • Mind Movements
Bumpataan nyt vielä kertalleen topikki, kun toi Extravagance tuli just sopivasti ulos. Eli löytyy nyt ainakin Beatport.com, Dance-Tunes.com, trackitdown.net...


Ettei nyt ihan turha nosto ollu nii vielä pari extra klippiä lisätty:

Mind Movements feat. Marcie - Lullabye (Sonecta Dub)

Halite - Aurora. Jälleen ikivanhan biisin uudelleenlämmittely. Ihan vaan Loopy sulle lisää markan ASOT kiksuu *hih*


Mut nyt saa klipit riittää. Palaillaan varmaankin asiaan kunhan toi JOOF albumi on viimeistelty ja julkaisupäivä annettu.