13 posts, 1 page, 5,311 views
gerry, 30.7.2006 20:08:
Kyl totuus on se et ihan itse puurtamalla sisäistät asiat parhaiten. Jos joku sano et tee noin sä teet, etkä tiedä itsekkään miksi. Mut kun hiffaat jonkun asian niin oot sisäistänyt sen ja tiedät homman nimen.
Caro², 30.7.2006 21:44:
---
gerry, 30.7.2006 20:08:
Kyl totuus on se et ihan itse puurtamalla sisäistät asiat parhaiten. Jos joku sano et tee noin sä teet, etkä tiedä itsekkään miksi. Mut kun hiffaat jonkun asian niin oot sisäistänyt sen ja tiedät homman nimen.
---
Olen tosta kyllä niin totaalisen eri mieltä kun vaan voi olla. Se on kyllä paskaa opettamista, että sanotaan vaan "tee näin ja tee noin". Opetettavan pitää ymmärtää miksi asia tehdään niin sekä sen, mitkä on opetuksen tavoitteet. Mitä haetaan kunkin opetusvaiheen lopputulokseksi ja miten opeteltava asia auttaa ko. lopputuloksen saavuttamisessa. Se on se vaihe milloin hiffataan niitä asioita ihan konkreettisesti. Opettaja on myös apuna, ettei hiffata väärin.
Monet konkarit naputtaa nyrkillä pöytään, kuinka he ovat itse oppineet asiat ja niin tulee oppia sinunkin. Itse voisin naputtaa nyrkillä pöytään kuinka monet deejiit on oppineet päin helvettiä käyttämään kaikkien tuntemaa laitetta nimeltä mikseri. Tai vaikka perusasioita, kuten äänirasian asentaminen ja säätäminen. Puhumattakaan ihan perus soittimen käsittelystä.
Opettaja on myös noissa asioissa apuna kertomassa, miksi dj tekee milloinkin minkäkin liikkeen mikä ei välttämättä alottelevalle kaverille edes korviin kuulu, saati tavoita ymmärrystä.
Toki tuo siun lausahdus on erittäin pätevä siinä vaiheessa, kun perusasiat on jo opittu. Tiedetään miten biitataan ja osataan se biittaminen niin käytännössä kuin teoriassa. Tiedetään equttaminen sun muut "erikoiset jutut". Sillon se puurtaminen auttaa asian sisäistämisessä erihyvin.
gerry, 30.7.2006 21:53:
Ymmärsit kirjoituksen kyl niin väärin kun vielä voi ymmärtää=) Yritän tarkentaa hiukan...
Mut EI niin et joku sano et tee noin ja noin niin sitten jäätkin epätietoisena asoita tekemään niin kuten toinen sulle opetti...
mua opetettiin niin, mut tekiä ei itsekkään sitä tiedä miks joku asia pitää hoitaa niin kuten häntä on opetettu.
Joten en usko et niin kauhean erimieltä sittenkin olit;)
Loose Grip, 31.7.2006 22:59:
smells like a troll, walks like a troll...