Tr3oX - Best Before Spain (bonari previ 3 -06)

25 posts, 2 pages, 8,714 views

Damien

Posts: 2,882

#1 • • Damien [tr3ox]
Saatiin sitten tämäkin esiarvostelu kuntoon...

Mitä on kesken? Acidin kontrollit tehty vasta nousuun ja loppuun, kaikkee pientä miksauksellista. Nousun jälkeinen lähtö vielä mietinnässä.

Suhinat kohinat ja poksunnat kuuluvat kappaleeseen. Kokeiltiin vähän lämpösempää saundia ja pantiin piisi muutaman putken läpi.

224kpbs, 11m19s
acid, psy, trance

lisätiedot - kuuntele
Ober

Posts: 587

#2 • • Ober Dog shit taco
Hyvät melodiat ja mukavan pehmeät acidit .. miksaus on kunnossa mutta bassolinjaa sais nostaa vähän enemmän esille. Jotkut kohat tuntu vähän tyhjiltä ja tarttisi ehkä jotain täytettä. Piti mielenkiinnon loppuun asti itselläni ja jooo bllaaabllaablaa

Hyvä biisi pientä viilausta vaille:)
ratsastuskoulu

Posts: 604

#3 • • Edited ratsastuskoulu
Tää on kyllä oikeestaan aika hemmetin hyvä mun mielestä!

Pientä viilailua: acidit soi hieman liian lujaa, ja crashia korvaava orchestral hitti on ehkä hieman liian kuiva + sekin vähän liian kovalla varsinkin kun on pannattu vasemmalle.

Diggailin muuten kyllä *piis* Hienot melodiat!
Damien

Posts: 2,882

#4 • • Damien [tr3ox]
Kiits kommenteista, vähän pelkäsin että melot menee yli hilseen ja kovaa, mutta hyvä että on maistunut. Yritän tässä vielä pähkäillä, jos löytyisi täytettä niihin aukkoihin (skidi melo soi päässä=) ja muuten biisiä vielä soljuvammaksi sekä iskevämmäksi. Nythän siinä kaikki energia keskittyy nousuun ja ihan biisin loppuun asti...
Loose Grip

Posts: 330

#5 • • Loose Grip
Putket on tehny hyvää, nätti pehmonen saundi. Melodiat toimii hienosti. Toi pehmonen urku?soundilla tehty arppi taustalla sounds nice. Tosta acid-soundista olisin halunnu kuulla vähemmän härön version, joka olis enemmän melodiassa kiinni. Peltiosastoon ehkä pippelin verran lisää kirkkautta? Alussa oli joo aukkoja, mistä Ober jo mainitsikin. Lehmänkellosaundi ei oo ehkä ihan kotonaan, tosin ei kuokkimassakaan, mutta ite vaihtaisin tilalle ehkä jonkun toisen saundin. Overall very nice, hyvä melodiakulku, alkupään rakenteeseen ja acid-linen kulkuun kiinnittäisin huomiota.
Lauri

Posts: 1,051

#6 • • Lauri Devoted
Oon nyt kuunnellut monta kertaa putkeen tän, enkä vielä oikein
ole saanut sellaista kritiikkiin tarvittavaa otetta. Biisi on ehkä liian
massiivinen? pitkä? Soundit ovat hyviä ja ehkäpä sanoisiko että
vähänkäytettyjä ainakin omaan korvaani, joten siitä puolelta pakko
sanoa että freesi. Rakenne tosiaan on hieman, hmm, hajallaan.
Biisi herättää ristiriitaisia tunteita, ehkäpä se on tarkoitus - mutta
itse tekisin siitä hieman kompaktimman, 5-6 min version?

Lisää heti jos pääsen siihen paremmin sisään!
Ilju^

Posts: 9

#7 • • Ilju^
En ole todellakaan mikään asiantuntija, varsinkaan tämän genren, mutta ainakin luureilla kun kuunteleen nii happo on häiritsevästi vasemmalla. Hmm... kohta puolivälissä... tähän pitäs saada jotenkin enemmän meininkiä mun mielestä, jotain....Vähän tyhjä kohta tässä dropissa... mitäs sitten... Enemmän sitä kuuluisaa pippeliä tähän nostatukseen ja vähän ?efekti soundeja? koko biisiin. Turhan pitkään tätä loppu mätön rakennusta imo.
Mutta joo niinkuin sanoin en tällasta musiikkia oo paljoo kuunnellu joten en tiedä mitkä on ne "normi käytännöt". Kommentit vaikuttaa ehkä vähän negatiivisilta, mutta se nyt johtuu vaan siitä et etin vaan kaikkia vikoja :)- . Tosi hyvin tuotettua ja jne. ei kuulostanu yhtään marjapuurolta niinku mulla meinaa yleensä käydä.
Damien

Posts: 2,882

#8 • • Damien [tr3ox]
Kiitoksia kaikista hyvistä analyyseistä tähän mennessä.

Lauri: Joo, sen pitää herättää ristiriitaisia tunteita. Alun rakenne on tahalteen erilainen ja biisi käynnistyy vasta siinä 2min kohalla kun acidi lyödään sisään. Introja en yleensä laske biisien kokonaiskestoon, kun harva niitä miksailee setteihinsä, joten meidän "kuuntelija" ystävällisissä biiseissä on se 1min yleensä sitä lisäaikaa.
Alusta 2-4min on kans rakentelua ja 4-6 minsaa esitellään acidia. Siihen 4-6min kohtaan oon suunnittelemassa kasvavaa lisämeloa, joka johdattaisi soljuvammin tohon nousun strobottavaan meloon. Katsotaan nyt miten paljon hiotaan ja yritä toki päästä sisälle acidiin, siitä tein piruuttani ihan jazzia ja kokeilin miten paljon ja mihin suuntaan se jaksaa venyä.

Loose Grip: Versio 20:ssä (nyt mennään nro. 42:ssa) oli acidi taustalla ja noi melot esillä enempi, sekä acidi oli yleisilmeeltään tasakuvioinen ja saundiltaan aika tasapaksu. Se oli tylsä kappale se ja se ois pitäny leikata just sellaseks viiden minsan ralliks, jotta sitä ois jaksanut kuunnella. Alunperin kappaleen idea oli: "että nyt sitten tehdään vanhempi trance missä on pirun pitkä nosto...", jonka toteutukseen vaadittiin pidempää kokonaiskestoa. Olin saanut noista taustameloista mielestäni niin mukavan kuulloiset, etten jaksanut / halunnut lähteä muokkaamaan siitä mukautuvaa kuviota. Ajattelin että nuo saa tukea ja tehdään acidistä oikeesti härö, koska mielestämme harvemmin acidillä enää tänä päivänä revitellään oikeen kunnolla, sillee Higher State tyyliin. Siitä se ajatus sitten lähti...

Ilju^: Happo on siksi siellä vasemmalla, että sen bingo bango bongo delayt pääsee leviämään
nätisti muualle. Yleensä jos pistän saundiin resoa, niin käytän reson omaa superstereota levitykseen, tässä se vei liikaa tilaa muulta rojulta, niin pannattiin se sinne vasuriin. Pannauksiin ja muihin tulee tarkempaa otetta, jos ja kun masteroija ottaa tän käsittelyyn ja pääsee digipöydällä miksailee. Nää uudet biisit on uuden fruityn ekoja miksaus kokeiluita, joissa olen hakenut vähän erilaista miksausta ja mahdollisimman tasapainoista lopputulosta. Meidän aikaisemmat kappaleet ei oo koskaa oikein soinu, kunnes ne on kotikoneelta siirretty studio pöydälle. Tää on eka siedettävän hyvin soiva biisi, suoraan fruitystä ulos miksattuna...
Tyranoid

Posts: 1,552

#9 • • Tyranoid FINRG
Plussat:

-hyvällä tavalla kasari/ysärihenkiset urkumelodiat taustalla
-mainio, pehmeä yleissoundi
-melodiat kivoja
-ei ole tukkoon lytätty, kaikilla soundeilla on tilaa elää
-acidin soundi on hyvä
-luulisin että toimisi hyvin tanssilattialla
-omaperäisen kuuloinen kokonaisuus

Parannettavaa:

-rakenne ehkä vielä hiukan hukassa
-turhan pitkä
-acid kuulostaa minun korvaani välillä epävireiseltä
-acidin pannaus vasemmalle ei toimi
-joku täällä jo mainitsikin että orkkahit kuulostaa liian kuivalta


Tällaisenaan antaisin 8,6 :)
Loose Grip

Posts: 330

#10 • • Loose Grip

Tyranoid, 2.8.2006 23:44:
-acid kuulostaa minun korvaani välillä epävireiseltä



Samaa kuuntelin, sillä kirjoitinkin, että acid-linen kulkuun huomiota. Ei pysy muun biisin kanssa sävellajissa, joko glide on turhan hitaalla, tai sitten menee suoraan väärään nuottiin, ellei näin ollu tarkoitus, mutta tarkoituksenmukaisuutta en kyllä pysty löytämään. Tuohon pitäis kiinnittää huomiota. Biisi all in all on kuitenkin todella hyvä, niin kannattaa korjata. Imho, härö on hyvä, mutta samassa sävellajissa.. Eniten acid-soundissa pistää korvaan ylärekisterissä glidet äffään ja fissään ja alaosastolla essään.
Damien

Posts: 2,882

#11 • • Damien [tr3ox]

Loose Grip, .. Eniten acid-soundissa pistää korvaan ylärekisterissä glidet äffään ja fissään ja alaosastolla essään.



Hitto ku tajuais jotain teoriasta nii vois istua iltaa ja keskustella siitä miten sen kuuluu mennä, nyt voin vaan luottaa omaan sävelkorvaan ja dj kokemukseen. On siellä pikku portaita välillä mitkä heittää häränpyllyä, pitää käydä noi korotetut kohdat vielä läpi, mut kyll se 90% soi niinkuin pitääkin...
Skipi

Posts: 650

#12 • • Skipi TrendClown Arctic Mystery Geminga UG-///
Oon päässy vast duunin skobeilla kuuntelee, niin ja erään Cerwin Vegoilla!!

Toimiva setti eikä kyl tuu pitkäst nousust ees kotia ikävä..
Soitan tätä mun frendeille ja jää soittolistoille pyörimään ;)

En oo pahoillani miksauksesta koskaan jos biisi on itessään toimiva.. sillon se korvaa semmoset miljoona ProTOOLS stuudiot tai amerikan kultakorvat..
Mä oon ihan normi märkäkorva joka tykkää hyväst musast.
kiits ja kuits
liikkuva muna

Posts: 2,652

#13 • • liikkuva muna an egg on the move
Ihan ekana, Noi alun puheet oli suunnattoman ärsyttävät. Vähän tollasta väkisin haettua "eeppisyyttä".

Mutta, tuotantopuoli on vitun hyvä, kaikki tulee hyvin esille. Jopa mun mielestä toi basso josta joku jo valittikin. Oikeesti saundin puolesta nautinto kuunnella hyvistä monitoreista.

Biisi tosin oli ihan liian pitkä, tällanen hapottelu vois hyvin mennä viisminuuttisena, sais samalla ehkä jonkun fiksun rakenteenkin tähän (jonka nyt missasin totaalisest). Happosaundi oli hyvä, eikä ainakaan mua haitannu vaikka se oli vähän tuolla oikeella (mulla taitaa olla monitorien piuhat ristissä). Tosin ihmettelen miks tuolla loppupäässä toi happolinja karkas nuotista. Joku vääntelehtiny finetunee filtterin sijaan?
Ilju^

Posts: 9

#14 • • Ilju^
Aaa... juu jeps... Ei voi muuta kun nostaa peukkuja jos tää fruitysta on tullu (en vaan voi luottaa siihen =]). Mutta tuota noin... Jos biisi on suunnattu klubi systeemeille niin käsitykseni mukaan miksauksen pitäis olla aika monoa?_? Ainakin hallitsevien saundien kohdalla, ettei ne huku sinne jonnekkin.... korjausta... myöntymistä... jotain...
Damien

Posts: 2,882

#15 • • Damien [tr3ox]

Ilju^, 10.8.2006 06:36:
Aaa... juu jeps... Ei voi muuta kun nostaa peukkuja jos tää fruitysta on tullu (en vaan voi luottaa siihen =]). Mutta tuota noin... Jos biisi on suunnattu klubi systeemeille niin käsitykseni mukaan miksauksen pitäis olla aika monoa?_? Ainakin hallitsevien saundien kohdalla, ettei ne huku sinne jonnekkin.... korjausta... myöntymistä... jotain...



Mikä siinä fruityssä epäilyttää? FL-studio on kunnon peli kunhan sen ryydittää vaan kunnon plugari kokoelmalla ;) . Biisi on suunnattu lähinnä omille korville ja täällä se soi ihan kivasti, en paljoakaan panosta tai ylipäätään tee musaa muiden kuin omien ehtojen mukaisesti.
Tässä on kaikkea jännää, hyvin sen stereo-kuva varmaan leviää ja esim. toi orchestral hitti joka tässä kuullostaa kuivalta, pitäis PA:lla kuulemma räjähtää oikeen huolella, näin sen suunnittelija totesi ja luotan tässä asiassa Zro:n kuin kallioon.
Damien

Posts: 2,882

#16 • • Damien [tr3ox]

alek száhala, 4.8.2006 17:14:
Ihan ekana, Noi alun puheet oli suunnattoman ärsyttävät. Vähän tollasta väkisin haettua "eeppisyyttä".



Yritätsä vihjailla ettei me olla aitoja vai, koska nyt en ymmärtänyt kommentin sisältöä?
Jos se susta tuntuu ärsyttävältä, niin musta se kuullosti vähintäänkin aidolta ja sopii hyvin meitin musa taustoihin.

Have you ever spiikit oli huumoria ja naurettiin kippurassa ku niitä taimattiin, Marilyn viittaa siihen etten oikeesti osaa musan teoriaa ja teen korvakuulolla, niga räbä jätkät heitti sen mitä kelailen tää on vaan viihdetty ja ihan sama mitä sitä tekee.

alek száhala
Mutta, tuotantopuoli on vitun hyvä, kaikki tulee hyvin esille. Jopa mun mielestä toi basso josta joku jo valittikin. Oikeesti saundin puolesta nautinto kuunnella hyvistä monitoreista.

Biisi tosin oli ihan liian pitkä, tällanen hapottelu vois hyvin mennä viisminuuttisena, sais samalla ehkä jonkun fiksun rakenteenkin tähän (jonka nyt missasin totaalisest). Happosaundi oli hyvä, eikä ainakaan mua haitannu vaikka se oli vähän tuolla oikeella (mulla taitaa olla monitorien piuhat ristissä). Tosin ihmettelen miks tuolla loppupäässä toi happolinja karkas nuotista. Joku vääntelehtiny finetunee filtterin sijaan?



Kiits. Meinaatsä nuotilla sitä nousun jälkeistä lähtöä? Se on ihan vitullisen kesken vielä eikä oikeen oo löytyny kivaa kuviota vielä. Nousun Arabi-heitot sitten onkin ihan tahallisia...
Ceppu

Posts: 97

#17 • • Ceppu Väsynyt operaattori
Vetää suupieliä ylöspäin väkisin ja tunkee hyvää fiilistä
HS

Posts: 162

#18 • • HS

Ilju^, 10.8.2006 06:36:
Aaa... juu jeps... Ei voi muuta kun nostaa peukkuja jos tää fruitysta on tullu (en vaan voi luottaa siihen =]). Mutta tuota noin... Jos biisi on suunnattu klubi systeemeille niin käsitykseni mukaan miksauksen pitäis olla aika monoa?_? Ainakin hallitsevien saundien kohdalla, ettei ne huku sinne jonnekkin.... korjausta... myöntymistä... jotain...



Tietääkseni sillä ei ole mitään väliä millä softalla musaa tekee ja minkälaatuista?...ainoat tekijät jotka vaikuttavat ovat: taito,plugarit ja rauta siinä ympärillä....*plur*
liikkuva muna

Posts: 2,652

#20 • • liikkuva muna an egg on the move

Damien, 10.8.2006 08:33:
---
alek száhala, 4.8.2006 17:14:
Ihan ekana, Noi alun puheet oli suunnattoman ärsyttävät. Vähän tollasta väkisin haettua "eeppisyyttä".

---


Yritätsä vihjailla ettei me olla aitoja vai, koska nyt en ymmärtänyt kommentin sisältöä?
Jos se susta tuntuu ärsyttävältä, niin musta se kuullosti vähintäänkin aidolta ja sopii hyvin meitin musa taustoihin.



Nope, mutta tuli vähän sellanen fiilis kun ois samplannu Armstrongin "One for step for a man.." -speechit ja soittanu perään Kippari-Kallen tunnariin (mitenkään rinnastamatta tätä viisua ko. tunnariin).

Noi löpinät ei mun mielestä vaan sopinu tän biisin teemaan alkuunkaan, toisin kun esim. teidän vanhassa Jihadissa, jossa (muistaakseni) Bushin löpinät kuulosti jopa hyvältä.