Cordis - Solace (kiksu)

14 posts, 1 page, 3,073 views

jakke

Posts: 120

#1 • • jakke shine fish / cordis / veezay
mikseri.net/cordis

kiksu *hihu*, 192kbps, 10:58, 138bpm, 15 435 kt. paljon supersahaa, pianoa ja juttui. ja melodioi. enjoy :)
Lauri

Posts: 1,051

#2 • • Lauri Devoted
\o/

Sanokoot muut mitä sanovat, toimii. Kiksua!

(Xybolle hot tip)
akiapina

Posts: 2,729

#3 • • Edited akiapina apinaki
Hyvä, perusvarma kiksu kivalla melodialla, piano toimii <3 plussaa siitä että on ihan rehellisestä kiksua kunnon kitkutusmelodialla eikä tota nykyistä muka-tyylikästä "trancea" (siitä olikin jo aikaa kun postasin viimeksi murinakommentin ^_^)
thomas

Posts: 5,618

#4 • • thomas
kyl mullekin osu ja uppos. luulis nyt et joku DIGIlafka tän julkaisis. melodia ja pianot toimii.
xybo

Posts: 1,100

#6 • • xybo meeple!

Lauri, 3.7.2006 23:59:
o/

Sanokoot muut mitä sanovat, toimii. Kiksua!

(Xybolle hot tip)



No kuunnellaan nyt sitten...

Miksauspuoli on ainakin toudella tukkonen. Haitsukuvio häiritsi myöskin koska ei noudattanu perinteistä kaavaa. Oikeen supersahan puuttminen on tietenkin aina pitkä miinus =). Välillä matskua oli myös huomattavasti liikaa päällekkäin (se ainakin osana tekee soundista tukkosen). Ihan kelpo kiksua, mutta en kyllä ostaisi vinyylimuodossa. Ei yksinkertaisesti erotu massasta.

Positiivisena puolena todellakin voi sanoa, että tää on enemmän kiksua mitä nää meidän "isommat" suomalaiset nimetkään ei tippakaan osaa. Tosin tässäkin biisissä kuulee paljon tätä nykyaikaista melodiarakennetta siellä täällä :/

-- xybo
Beliar

Posts: 1,361

#7 • • Beliar
Ei hyllymbi! *joo*

Xybon negatiivisiin palautteisiin en yhdy ollenkaan; "haitsu kuvio ei noudattanut perinteistä kaavaa..." sou?!?

Näistä duunin HarmanKardoneista kuunneltuna ei todellakaan liikaa ääntä päällekkäin, enkä tukkoisuutta havainnut - en tiedä sitten, miten toimii keskinkertaisella PA:lla...

Mutta joka tapauksessa, multa tää ainaki saa peukun! *aplodit*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

xybo

Posts: 1,100

#8 • • xybo meeple!

DjBeliar, 4.7.2006 15:34:
Xybon negatiivisiin palautteisiin en yhdy ollenkaan; "haitsu kuvio ei noudattanut perinteistä kaavaa..." sou?!?



Hmm. Mielestäni olin aika positiivinen. Kirjailin vain ylös asioita mitä voi parantaa mielestäni. Aina voi/pitää parantaa.

Ja tohon haitsuu liittyen. Jos haluu todellakin tehdä kiksu niin pitää noudattaa kaavoja, sehän on iso osa koko kiksua <3. Yhtä paljon kun oikea supersahakin. =)

-- xybo
antonsonin

Posts: 2,712

#9 • • antonsonin laserpoint.
Itse kaipaisin ehkä vähän enemmän terävyyttä kikkiin. Miksaus on aika tukossa mutta siitä huolimatta hyvä biisi tää on :) props!
Beliar

Posts: 1,361

#10 • • Beliar

xybo, 4.7.2006 15:39:
Hmm. Mielestäni olin aika positiivinen. Kirjailin vain ylös asioita mitä voi parantaa mielestäni. Aina voi/pitää parantaa.

Ja tohon haitsuu liittyen. Jos haluu todellakin tehdä kiksu niin pitää noudattaa kaavoja, sehän on iso osa koko kiksua <3. Yhtä paljon kun oikea supersahakin. =)

-- xybo



Juuh... tokihan kritiikkiä pitää antaa ja sitä täytyy osata ottaa vastaan.

Mutta nää on toki makuasioita, mutta mun mielestä kaavoista täytyy juurikin nimenomaan poiketa, jotta erottuisi massasta. Niinkun sanoin, nää on vaan maku- ja mielipideasioita, mutta mä oon oikeessa! *iloinen*

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!

jakke

Posts: 120

#11 • • jakke shine fish / cordis / veezay
tattis kommenteista! oli positiivinen yllätys, eiks kiksu oo jo pois muodista? ;)

xybo, 4.7.2006 14:47:
Miksauspuoli on ainakin toudella tukkonen. Haitsukuvio häiritsi myöskin koska ei noudattanu perinteistä kaavaa. Oikeen supersahan puuttminen on tietenkin aina pitkä miinus =). Välillä matskua oli myös huomattavasti liikaa päällekkäin (se ainakin osana tekee soundista tukkosen). Ihan kelpo kiksua, mutta en kyllä ostaisi vinyylimuodossa. Ei yksinkertaisesti erotu massasta.


mulla on joku pakollinen fiksaatio tunkea biisi aina täyteen ja tulos on aina vähän tukkonen. ja tuli kiire takas inttiin ja halusin välttämättä saada biisin nettiin ennen paluuta ja kävi pieni kämmi stereoraidan kanssa, kattoo jos tuota tukkosuutta, ekstradiskanttia ja muuta pieniä ärsyttävyyksiä sais pois joskus.


xybo, 4.7.2006 14:47:
Positiivisena puolena todellakin voi sanoa, että tää on enemmän kiksua mitä nää meidän "isommat" suomalaiset nimetkään ei tippakaan osaa. Tosin tässäkin biisissä kuulee paljon tätä nykyaikaista melodiarakennetta siellä täällä :/


lääh :]

melodia on mun(kin?) mielestä melko pop. kahtoo jos työn alla olevaan biisiin tulis vähän haastavampia sointukuvioita. eiks offbeat-909-openin läsnäolo riitä perushaitsuks? :p
Damien

Posts: 2,882

#13 • • Edited Damien [tr3ox]

xybo, 4.7.2006 21:43:
---
jakke,
melodia on mun(kin?) mielestä melko pop. kahtoo jos työn alla olevaan biisiin tulis vähän haastavampia sointukuvioita. eiks offbeat-909-openin läsnäolo riitä perushaitsuks? :p

---


Sepä se.. Offbeaat.. Onbeat. Se ei noudata perinteistä basarien välissä oloa kokoajan. Ei toimi ei.



Haha monomies ei ymmärrä svengiä ;)

edit: Hyvää mieltä ilmassa tässä kipaleessa. Se on siinä ja siinä meneekö teos tukkoon kun lyöt kaiken päälle, koita eri elementtien kanssa jos sieltä vois jotain napsaista poies. Sit toi tikitii tikitii tausta, (lämmin saha) vois ottaa vallan ja tehä n viiden minsan jälkeen pikku svengi jamit. Kuviota vähän muokkaa ja se on siinä, sopis toi lopun pitkä päditys mun mielestä tekeleeseen paremmin.
909:t vähän kärkevämmiksi, nyt siellä on suhinaa mielestäni liikaa kun sahatkin on pehmeitä, et oikeeta peltiä kehiin ja flangeroinnit mäkeen!
xybo

Posts: 1,100

#14 • • xybo meeple!

Damien, 11.7.2006 14:34:
Haha monomies ei ymmärrä svengiä ;)



Monosta tiiä mitään, mut ois ees kunnon shuffle ja flamia sit jos kerran pitää käyttää eikä vaan väärään tahtiin laittamista. Swing/groovehan se fiiliksen tappaa. Pidetään konemusiikki konemusiikkimaisen tarkkana ja virheettömänä ja kaavoja noudattavana niin hyvää tulee =)