Grillaus :P~

74 posts, 4 pages, 21,887 views

Timce

Posts: 5,381

#1 • • Timce
Ulkona grilli kuumana, ilman lämpötila 25°C ja makkarat ja porsaan ulkofilepiffit odottaa lautasella; vähemmästäkin innostuu. Ainoa huono homma, että grilli on pöytä-malli ja vielä sähköinen ilman termostaattia. O_o Ei haittaa kesä on kesä, ei se yhteen grilliin kaadu, mut mitä seuraavaksi?

Kaasu, sähkö, pallogrilli ??

Ja pliis, saa hehkuttaa ihan silkasta grillauksen ihanuudesta. :)

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

toma

Posts: 2,009

#2 • • toma Tototoototo
Kuudennen Linjan terassin kaasugrilli on A-OK, vaikkakin toki hiilet olisivat aidompi vaihtoehto!

--
In science one tries to tell people, in such a way as to be understood by everyone, something that no one ever knew before. But in poetry, its the exact opposite. -P.A.M. Dirac

Bio

Posts: 4,429

#3 • • Bio The Bullies / Pinky
Noista kolmesta pallogrilli hiilillä olis paras vaihtoehto.. mut mikään ei voita pitkään poltettua nuotiota, jonka hiilloksessa tulee parhain tulos. Ja ne piffit pitää korventaa kunnolla, eikä mitään löysiä roiskeläppiä. Sama makkaran kanssa.. palanu sen pitää olla :D
Ozie

Posts: 1,389

#4 • • Ozie
Grillaaminen on ehkä yks ihmiskunnan hienoimmista keksinnöistä. Voi niitä tuoksuja ja varsinki sitä lopputulosta *nauru* Kaasugrilli parilalla on mun mielest aika pop vaihtoehto. Pitää vaan muistaa pistää grilli kuumaks jonnin verran aikasemmin.

Nimim. joka päivä grilli kuumana
Avatar
#5 • • ikj Guest
*kuolaa*
Fyrisch

Posts: 4,525

#6 • • Edited Fyrisch
oi voi, grillaus <3

tänään pääsee onneks mökille taas grillaa lammasta :)


Ja ite suosittelen kaasulla toimivaa, vaiks hiilikäyttösest irtoo hyvää lisämakuu..

Ja siin safkas pitää olla kunnon rapee,[o] skidisti[/o] kärventyny pinta!


34212506.jpg

Edit: skidisti yliviivattu
hemuz

Posts: 2,178

#7 • • hemuz kätevä emäntä
Notskigrilli on paras!
Sellanen ite kyhätty epämääränen tiilikasa *nauru*
*tahtootakasmökille*
hallucinogen

Posts: 8,190

#8 • • Edited hallucinogen Edain
Pallogrillin parhaita puolia on ehdottomasti se, että tarvitsee sytytysnestettä joka on oivallinen marinaadi niin lihalle kuin jauhopötkylällekin. Mikään ei voita sitä ihanaa tuoksua ja vienoa makua jonka se antaa lihajalosteille. Plussaa on myös se, että on pakko juoda siksari tyhjäksi nopeaan tahtiin, jotta saa siksarinpahvista sopivan lärpyttimen jolla voi huiskia ilmaa hiilin, jotta saa kauniin punaisen ja ennenkaikkea tulikuuman hehkun. Miinusta voi antaa siitä, että kuuden kaljan jälkeen ei hirveästi huvittaisi huiskia

Sähkögrilli on Saatanan tekeleitä joten siitä ei tarvitse sanoa enempää.

Kaasugrilli on vähän laimea joskin helppokäyttöinen.

Kunnon tiilistä muurattu grilli joka lämmitetty kunnon haloilla on se mun valinta jos se vain on mahdollista. Sääli, että vanhemmat ovat hylänneet oman tiiligrillinsä ja nyt se kasvaa sammalta ja murenee muutenkin joten joutuu turvautumaan kaasugrilliin.

Omat suosikkigrillattavat ovat kana ja naudan fileet. Jotain erikoisempaakin lihaa ois kiva kokeilla mut ei sitä aina löydä täältä Lohjan kyläpahasesta tuoreena muuta kun sikaa, kanaa ja nautaa :(

Ja raikas salaatti viel lihan kanssa niin se on siinä, ei tarvii pottuja tai muutakaan semmosta =)

--
pikku-*possu*

Lnn Sika

Posts: 2,847

#9 • • Lnn Sika
eilen tuli testattua kertakäyttögrilli, ja havaittiin toimivan ok
Caro²

Posts: 5,301

#10 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kirjotelkaa ihmiset omia spesiaaleja Grilliherkkujanne tänne kans, miten niitä teett jne!
Ps. Voi kirjotela myös sellasia muita herkkusia joita grillikekkereiden yhteydessä popsitaan. dipit ja dipattavat jne.

Tässä pari omaa suosikkia:

Maissit joihin laitettu saarioisten grillauskastiketta tasasesti.
Porsaan maustamaton sisäfile, päälle mausteeksi grillausmaustetta ja vaik emmental-juustoa.
Isoja herkkusieniä, sisukset kaivetaan pois. Tilalle sulatejuustoa, ympärille pekonia ja hammastikulla setti kiinni.
Isot tomaatit kolmeen osaan(siivuja), päälle grillausmaustetta, paprikamaustetta, juustoa ja grilliin. Kandee varoo ettei lämmittele liikaa, muuten sulavat läpi. Helpoin ehkä valmistaa kaasugrillissä jossa "paistoalusta".
Oliwer

Posts: 799

#11 • • Oliwer
Kyllä enimmäkseen tulee grillailtua kaasugrillillä. Siihen mahtuu kerralla riittävästi grillattavaa ja useampi pääsee syömään samaan aikaan. Kaasu on myös helppokäyttöinen. Kaasugrillatusta puuttuu vain se puu/hiiligrillissä grillatun ruoan savun tms lisämaku, joka tuo erinomaisen lisäsäväyksen grilliruokaan ja sopii siihen mielestäni hyvin.
Useimmiten tulee grillailtua kanaa filepihveinä tai rintapaloina ja valmiissa marinaadissa.
Satunnaisesti possua, makkaraa tai muuta. Grillaus kuuluu kesään *slurps*
Twist

Posts: 925

#12 • • Twist Team Kemuttajat
Mikäs on muuten yleinen käytäntö , saako parvekkeilla grillaa sähkögrillillä ? En löytänyt mitään mainintaa järjestyssäännöistä. *ding*
Fyrisch

Posts: 4,525

#13 • • Fyrisch

Twist, 2.7.2006 14:02:
Mikäs on muuten yleinen käytäntö , saako parvekkeilla grillaa sähkögrillillä ? En löytänyt mitään mainintaa järjestyssäännöistä. *ding*



mun käsittääkseni se ei ole sallittua, kun tupakointikin parvekkeilla on kyseenalaista..
kovas

Posts: 1,522

#14 • • kovas Kristo
Vaikka itse tykkäänkin enemmän hiilivetoisista malleista, täytyy myöntää että täällä Salossa porukoilla oleva kaasugrilli ei paljoa ensinmainituille häviä.

Voissa paistettuja ja sopivasti maustettuja uusia perunoita, hyvää salaattia ja elämäni parhaat pihvit.

Kesä<3
Android

Posts: 3,908

#15 • • Edited Android
Vinkkejä kasvisten grillaukseen ottaisin mielelläni vastaan (esim mitkä sopivat erityisen hyvin grillaukseen).

Olen siis aloitteleva kasvissyöjä ja toistaiseksi aika n00b mitä kasvisruokaan tulee =)
hemuz

Posts: 2,178

#16 • • hemuz kätevä emäntä

Fyraett, 2.7.2006 14:05:
---
Twist, 2.7.2006 14:02:
Mikäs on muuten yleinen käytäntö , saako parvekkeilla grillaa sähkögrillillä ? En löytänyt mitään mainintaa järjestyssäännöistä. *ding*
---
mun käsittääkseni se ei ole sallittua, kun tupakointikin parvekkeilla on kyseenalaista..



Mulle ainaki huoltofirman edustaja sano ku kävin kattoo kämppää, sano et grillata saa ainoostaan sähkögrillillä parvekkeella.
Kai se on talokohtasta tms. Kyseessä vvo:n talo ja pihalla grillikatosakin... *ding*
ville

Posts: 3,780

#17 • • ville olen oikeasti ujo

Fyraett, 2.7.2006 14:05:
---
Twist, 2.7.2006 14:02:
Mikäs on muuten yleinen käytäntö , saako parvekkeilla grillaa sähkögrillillä ? En löytänyt mitään mainintaa järjestyssäännöistä. *ding*

---


mun käsittääkseni se ei ole sallittua, kun tupakointikin parvekkeilla on kyseenalaista..



Sähkögrilliä saa käyttää, samalla tavalla kun saa tupakoida. Kaasua tai hiiliä ei sää käyttää palo/räjähdysvaaran takia
Timce

Posts: 5,381

#18 • • Edited Timce
Hyviä salaattireseptejä makkaran kyytipojaksi? (Ei kuitenkaan mitään hifistelyä, vaan ihan "perusaineksista".) Yleensä jaksaa vääntää sen tomaatti/kurkku/jäävuorisalaatti sekoituksen, mutta tuo rupeaa olemaan jo liian tuttua huttua.
Kukaan kokeillut noita Atrian valmiita grillisalaatteja?

--
-Cook the man some fucking eggs-

-Jake the Muss

Fyrisch

Posts: 4,525

#19 • • Fyrisch

hemuz-, 2.7.2006 19:47:

Kai se on talokohtasta tms.



Juuri näin!

Eli kannattaa tiedustella talkkarilt tms jos se on sallittua!

Ite en ainaskaa toivois saavani grillikäryy sisään jos partsin ovi on auki :)
ville

Posts: 3,780

#20 • • ville olen oikeasti ujo

Fyraett, 2.7.2006 19:55:
---
hemuz-, 2.7.2006 19:47:

Kai se on talokohtasta tms.

---


Juuri näin!

Eli kannattaa tiedustella talkkarilt tms jos se on sallittua!

Ite en ainaskaa toivois saavani grillikäryy sisään jos partsin ovi on auki :)



Käsittääkseni ei mene ihan noin. Esim parveketupakointia ei oikeesti voi (vielä) lain mukaan kieltää, eli rauhassa voi tupakoida. Sähkögrilli kuuluu samaan sarjaan.

Eriasia sitten on haluaako joutua riitoihin naapurin kanssa ...