Soittopöytä

81 posts, 5 pages, 40,924 views

remotion

Posts: 5,283

#41 • • remotion nostatus guru

50100, 12.12.2007 15:16:
^

-Tuhlasit kuitenkin ½ tuntia elämästäsi googlettamalla maitolaatikkoja, joita et kuitenkaan voi sietää.. ;)



todistaakseni että ne oli pöllitty ;) ps. ei mulla oo elämää..
remotion

Posts: 5,283

#42 • • Edited remotion nostatus guru

JussiS, 12.12.2007 15:21:
Ehh, pelkästään tolla rahtihinnalla joku valmistanee sulle Suomessa käsityönä tollasen, kun viet vaan jolleki artesaaniopiskelijalle mitat ja piirustukset. Ei kaikkee tarvii kaupasta ostaa - varsinkaan jos siit pyydetään järjetöntä hintaa.



siis n. 500-600? jos tuo olisi totta, niin teettäisin heti.
Yksinkertaisen näköinen ei välttämättä ole yksinkertaista tehdä.
Mä veikkaan että siltä artisaaniopiskelijalta menisi vähintään tuon rahtien summa jo pelkän pintamateriaalin, eli indian Ebony weneerin hommaamiseen ja sen kanssa pelailuun, lukuunottamatta sitten muotoonvalettuja materiaaleja.
kuten sanottu, ilomielin tämmösen teetän jos joku sen halvemmalla tekee.
Jussi Soro

Posts: 6,385

#43 • • Jussi Soro choon!

remotion, 12.12.2007 15:52:
Mä veikkaan että siltä artisaaniopiskelijalta menisi vähintään tuon rahtien summa jo pelkän pintamateriaalin, eli indian Ebony weneerin hommaamiseen ja sen kanssa pelailuun, lukuunottamatta sitten muotoonvalettuja materiaaleja.


En mä tiedä mistä hemmetistä sä oikein tota puujäljitelmää oot roudaamassa, mutta siihen verrattuna et tollasesta pöydästä velotetaan joku 20k jenkkilänrahaa, niin alle tonnilla tekee asiansa osaava artesaani käsityönä tollaisen.
Daniel Braun

Posts: 1,626

#45 • • Daniel Braun wednesday?
Kyl minäkin voin tollasen tason ottaa jos sen saa alle 1000,- :)

BTW: tasoa vailla, ongelma on että kaikki on aivan liian matalia tai jos löytyy oikenlainen, korkeus on väärä.
Tähänmennessä osunnu vastaan vain yksi "ok" taso, korkeus nihkeät 85cm ja pahin on syvyys joka on tasan 35cm.
Teknari menee etureunasta takareunaan, ei jää milliäkään ylimääräistä.
Kyl se siin pysyy, mut vähän arveluttaa...

Korkeus kans vähän mietityttää.
Entinen taso oli about 94cm, joten tuo kymmenen senttiä tuntuu pahalta ajatukselta, ok mä olen vain 172cm pitkä joten joten.
Hitto tää on vaikea ongelma, varsinkin kun materiaalit on kans rajattuja...
Acazia puu taikka pinja/mänty vahattuna tietyn sävyisellä vahalla.
Ja budjetti on tiukka, max 300,-
Ehdotuksia?
Jussi Soro

Posts: 6,385

#46 • • Jussi Soro choon!

remotion, 12.12.2007 19:52:
Hinnat on 3-4k ;) euroissa toisinsanottuna enää 2-3k...


Ah, katoin et jostain noist pöydist joutu maksaan 10k. Mut tosiaan tohon 2-3k lisäks verot ja rahti, niin aika helposti ollaan 3-4 k hinnoissa taas.

Halvemmalla saa kun teettää.
JayP

Posts: 27

#47 • • JayP
http://www.instructables.com/id/Ikea-DJ-Console/
Kukaan miettinyt tälläisen pöydän hankkimista?
Itse todennäköisesti käyn tammi- tai helmikuussa ikeassa, joten tälläinen pöytä
näyttäisi ainakin ihan toimivalta ja hyvältä.

Teidän mielipiteenne, että voisiko toimia?
Keba

Posts: 194

#48 • • Keba

JayP, 7.1.2008 18:47:
http://www.instructables.com/id/Ikea-DJ-Console/
Kukaan miettinyt tälläisen pöydän hankkimista?
Itse todennäköisesti käyn tammi- tai helmikuussa ikeassa, joten tälläinen pöytä
näyttäisi ainakin ihan toimivalta ja hyvältä.

Teidän mielipiteenne, että voisiko toimia?



Mä oon tekemässä tollasta, jahka saan aikaiseksi. "Raudan" kävin hakemassa eilen kotio.
JayP

Posts: 27

#49 • • JayP

Keba, 8.1.2008 07:25:
---
JayP, 7.1.2008 18:47:
http://www.instructables.com/id/Ikea-DJ-Console/
Kukaan miettinyt tälläisen pöydän hankkimista?
Itse todennäköisesti käyn tammi- tai helmikuussa ikeassa, joten tälläinen pöytä
näyttäisi ainakin ihan toimivalta ja hyvältä.

Teidän mielipiteenne, että voisiko toimia?

---


Mä oon tekemässä tollasta, jahka saan aikaiseksi. "Raudan" kävin hakemassa eilen kotio.



hienoa!
kerroppas sitten mielipiteesi, kun saat pöydän kasaan :)
Keba

Posts: 194

#50 • • Keba
Jep, tosin voi olla, että tässä hetki vierähtää muiden kiireiden lomassa ;)
Keba

Posts: 194

#51 • • Keba
Sellanen siitä tuli. Päätettiin olla sahaamatta ton expeditin yli menevää jalustan osaa, ihan ok:lta se noin näyttää, ehkä paremmaltakin.

Vartin homma, koiran jeesatessa tunnin...
Caro²

Posts: 5,301

#52 • • Edited Caro² Fiilis / SESSIONS2

Caro², 27.11.2007 00:14:
Hankkii jostain tukevarunkosen kaapin, laittaa alle maitolaatikot ja maitolaatikkojen päälle joku lauta tai levy:


remotion, 27.11.2007 13:38:
Ihan piruttani etsin puolituntia netistä että mistä voisi maitolaatikoita kuluttaja ostaa?
no ei mistään. Eli varastettu?


Se, ettei niitä kuluttaja saa hankittua k-kaupan hyllyltä ei ole sama asia kuin varastettu. Jokainen maitolaatikko mikä miulta löytyy, on rehellisesti hankittu pyytämällä niitä tahoilta jotka niitä omistaa (= ravintoloitsijat tai ravintolat).

Kysyin asiaa joskus joltakulta, niin sanoivat, että aikoinaan maitolaatikoissa ei ollut mitään panttimaksuja tms, ne kulki meijeriltä tukkuun/ravintolaan ja sieltä takaisin. Nykyisin maitolaatikoissa on joku maksu mukana, mikä tekee niistä hieman vaikeamman saada laillisesti ilmaiseksi. Jos joku ravintolaihminen tietää maitolaatikoista enemmän, niin saa kertoa - kiinnostaa itseänikin mikä nykytilanne noiden maan parhaiden sisustuselementtien kohdalla on.

EDIT1:

remotion, 12.12.2007 15:49:
---
50100, 12.12.2007 15:16:
^
-Tuhlasit kuitenkin ½ tuntia elämästäsi googlettamalla maitolaatikkoja, joita et kuitenkaan voi sietää.. ;)
---
todistaakseni että ne oli pöllitty ;)


Ja heikosti todistettu oli se.

Jotta epäilykset vielä vähemmän hälvenee, niin maitolaatikkoni ovat saatu seuraavista paikoista:

- Erkan Kebab Pizzeria (Kotka)
- (edesmennyt) Laser Pub (Lappeenranta, omistaja Aalef Oy)
[pieni]Saattaa olla, että joiltain keikkapaikoilta oon saanu myös maitolaatikkoja mukaan.[/pieni]

EDIT2:

antOn°, 12.12.2007 13:10:
Cmoon' kuka nyt haluaa maitolaatikoita himaansa! Nehän on rumia.. *toktok*


Söpöjä ne on!

Mur.
Burma

Posts: 297

#53 • • Burma
mä oon vuosien varrella ihan rehellisesti varastanut joka ikisen maitolaatikkoni.

ihan vielä selvyyden vuoksi ja epäilyksien hälventämiseks:

2 tai 3 on viety pihlajatien varubodenin takaa ja 1 tai kaks muistaakseni kivenlahden eurosparista.

yhen taisin varastaa matkalla hangosta helsinkkiin joltain huoltikselta.
koitan selvittää mikä huoltis oli kyseessä.
JayP

Posts: 27

#54 • • JayP

Keba, 13.1.2008 20:32:
Sellanen siitä tuli. Päätettiin olla sahaamatta ton expeditin yli menevää jalustan osaa, ihan ok:lta se noin näyttää, ehkä paremmaltakin.

Vartin homma, koiran jeesatessa tunnin...



erittäin siistin näköinen.
Pitää tässä käydä hylly ja taso ostamassa ens kuussa.
Et siis sahannut mitään sen aikana kun hyllyn teit?
Keba

Posts: 194

#55 • • Keba

JayP, 13.1.2008 22:04:
---
Keba, 13.1.2008 20:32:
Sellanen siitä tuli. Päätettiin olla sahaamatta ton expeditin yli menevää jalustan osaa, ihan ok:lta se noin näyttää, ehkä paremmaltakin.

Vartin homma, koiran jeesatessa tunnin...

---


erittäin siistin näköinen.
Pitää tässä käydä hylly ja taso ostamassa ens kuussa.
Et siis sahannut mitään sen aikana kun hyllyn teit?



En sahannut, pari reikää piti tehdä Lackiin ja neljä Expeditiin, muuten kaikki tarvittava, liimaa lukuunottamatta, löytyi Lack-pakkauksesta.
JayP

Posts: 27

#56 • • JayP

En sahannut, pari reikää piti tehdä Lackiin ja neljä Expeditiin, muuten kaikki tarvittava, liimaa lukuunottamatta, löytyi Lack-pakkauksesta.



Minkälaista liimaa käytit?
Keba

Posts: 194

#57 • • Keba
Ihan puuliimaa.
antOn°

Posts: 1,094

#58 • • antOn° 02200

Keba
Sellanen siitä tuli.



Eiks toi oo aika matala? (90-95cm) Itelläni samaa sarjaa yks hylly ihan vaan vinyyleille. (Joutuu kohta hankkii toisenkin). Muutenhan noi Expeditin mitat on soittopöydälle OK (2 x teknari & 1 x mixeri).
Keba

Posts: 194

#59 • • Keba

antOn°, 14.1.2008 10:51:
---
Keba
Sellanen siitä tuli.
---


Eiks toi oo aika matala? (90-95cm) Itelläni samaa sarjaa yks hylly ihan vaan vinyyleille. (Joutuu kohta hankkii toisenkin). Muutenhan noi Expeditin mitat on soittopöydälle OK (2 x teknari & 1 x mixeri).



99cm, itsellä pituutta 187cm, enkä näin cd-dj:nä ainakaan tartte yhtään korkeampaa.
villelope

Posts: 2,846

#60 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Keba, voisitko ottaa kuvan kun olet saanut soittimet paikoilleen ja mahdollisesti vielä levyjäkin hyllyyn?