Windows Vista

613 posts, 31 pages, 254,781 views

Lyylikki

Posts: 2,975

#281 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Tähän meitsin talouteen tuli tällä viikolla uusi kone ja uuden koneen mukana tietenkin uusi käyttöjärjestelmä Vista. Vielä en ole löytänyt semmosia "uuh-la-laa" -juttua tästä, mutta muutamia hassuja ja ärsyttäviä juttuja.

Alhaalla kun näkyy noi ohjelmien palkit, niin siellä Winap näyttää aina olevan sillä perus skinillä (siis sillä mustalla), vaikka käytössä onkin se modern-skin *vink*

Ja mä en ole ihan yhtä mieltä siitä, että kun ikkuna ei ole kokoruutuna, niin yläpalkista näkyy läpi. Kaipa sen saisi muutettua jostain asetuksista, mutta en ole vielä ehtinyt moista tehdä.
Android

Posts: 3,908

#282 • • Android

Lyylikki, 4.8.2007 11:50:
Ja mä en ole ihan yhtä mieltä siitä, että kun ikkuna ei ole kokoruutuna, niin yläpalkista näkyy läpi. Kaipa sen saisi muutettua jostain asetuksista, mutta en ole vielä ehtinyt moista tehdä.



Tämä vaatii sen että Aero on päällä.

Ohjauspaneeli -> Mukauttaminen -> Ikkunoiden väri ja ulkoasu

Katso että ikkunoiden läpinäkyvyys on päällä. Ja ei kun väreillä leikkimään =)

PS. Win/Start+Tab on kiva yhdistelmä aluksi, kunnes siihen tylsistyy *hih*
Sallakat

Posts: 2,220

#283 • • Sallakat jungle, baby !
kyllä tuo on peruskäytössä toiminut ihan mukavasti. se oli siis valmiina tossa läpyskässä minkä ostin. Ei oo ollu valittamista suuremmin. Paitsi ett vielä varsinkaan kaikki kännykkäsoftat ei toimi (esim samsung), mutt ei sekään haittaa kun just oman kännykän hommat skulaa (HTC) sillä.
Lyylikki

Posts: 2,975

#284 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

Android, 4.8.2007 11:57:
---
Lyylikki, 4.8.2007 11:50:
Ja mä en ole ihan yhtä mieltä siitä, että kun ikkuna ei ole kokoruutuna, niin yläpalkista näkyy läpi. Kaipa sen saisi muutettua jostain asetuksista, mutta en ole vielä ehtinyt moista tehdä.

---

Tämä vaatii sen että Aero on päällä.

Ohjauspaneeli -> Mukauttaminen -> Ikkunoiden väri ja ulkoasu

Katso että ikkunoiden läpinäkyvyys on päällä. Ja ei kun väreillä leikkimään =)

PS. Win/Start+Tab on kiva yhdistelmä aluksi, kunnes siihen tylsistyy *hih*



Olinpa epäselvä. Siis tällä hetkellä niistä näkyy läpi ja se vähän häiritsee. Kokeilin sitten niin, ettei näy läpi, niin olin jo muutamassa päivässä tottunut siihen läpinäkyvyyteen. Läpinäkyvyys olkoon siis päivän sana.

Mutta toi Win+Tab oli ihan uusi tuttavuus. Olin vaan räplänny tuolta alhaalta sitä siirry ikkunasta toiseen ja miettiny, että mikä ihme sen hyöty on, mutta jos sitä pääsee käyttään tolleen pikanäppäimillä, niin sitte se ehkä toimiiki vähä paremmin. Joskaan en ymmärrä mitä eroo tolla sitte on Alt+Tabiin, noin käytännössä.
Android

Posts: 3,908

#285 • • Android

Tuoppo, 4.8.2007 13:23:
Onko mitään tietoa miten saisi vistan toimimaan siten että se käynnistäisi ohjelmat aina administraattorina ilman kyselyjä eikä tuhlaisi aikaani ja jumittelisi mustaa ruutua. Mutta vielä ollaan lapsen kengissä...



Ota käyttäjätilien hallinta pois käytöstä.

Ohjauspaneeli -> Käyttäjätilit -> Ota käyttäjätilien valvonta käyttöön tai poista se käytöstä -> ruksi pois. Buuttaa.

Jatkuvista varoituksista ja muistutuksista pääsee myös eroon. Ohjauspaneeli -> Tietoturvakeskus -> Muuta tapaa, jolla Tietoturvakeskus varoittaa minua. Sieltä valitse "Älä näytä ilmoitusta tai kuvaketta". Jos on palomuuri, antivirussofta jne niin nuo ilmoitukse ovat turhia ja ärsyttäviä.
Android

Posts: 3,908

#288 • • Edited Android
Mulla ei Vista ole kaatunut kertaakaan. Ohjelmia kyllä, mutta itse Vista ei.
sts

Posts: 7,969

#289 • • sts Sama pyynti aitta!

Android, 4.8.2007 18:57:
Mulla ei Vista ole kaatunut kertaakaan. Ohjelmia kyllä, mutta itse Vista ei.



Mul on vista kaatunu kerran mut se johtu ibm:n viallisesta ajurista joka päivitty aika pian sen jälkeen, ja kaatuminen loppu samantien.
micqo

Posts: 1,094

#290 • • micqo
Mulla on feikki Vista. Asensin Vista lookin XP:lle, ihan näppärä... *hih*
Juhgu

Posts: 7,921

#291 • • Juhgu Virnistelijä

Tuoppo, 4.8.2007 21:00:
---
Ajattelin vaan sitten tuosta asennusjutusta... Niin kyllähän ohjelmat on tehty niin että ne kysyvät minne asennetaan ja mitä asennetaan.


Jotkut eivät.

Minusta on vaan parempi se että halutessaan voi asentaa helpostikin.


Halutessaan joo, entä jos on pakko?

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

sts

Posts: 7,969

#292 • • Edited sts Sama pyynti aitta!
Microsoft on julkaissut ensimmäisen nopeuttavan updaten, korjaa lisäksi random kaatumisia:

alla linkkit:

32bit

64bit


Sit viel stabiliteetti update:

32bit

64bit



Tuossa jos on kiire ja tuntuu tahmaselta, windows updateen nuo tulevat "sitten joskus"

ainiin aito vista vaaditaan että nuo voidaan asentaa :)
Cloud

Posts: 2,162

#293 • • Cloud Game Freak
Alkuperäinen vista ja hyvin toimii. Vähän raskashan tämä tämmönen on. JA mun uusikin kone on välillä raskaan olonen mutta ei liian jotta siitä tarvis välittää.

itsellä ei olee ollut itse wintoosan kanssa mitään ongelmia näinä muutamina kuukausina mitä olen vistan nyt omistanut.

Päivä päivältä olen vistaan tyytyväisempi.

--
Elämä on peliä, joten anna noppien laulaa puolestasi.

sts

Posts: 7,969

#294 • • sts Sama pyynti aitta!

Tuoppo, 9.8.2007 14:18:
Ootteko yrittänyt asentaa tuota directx päivitystä vistaan.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&DisplayLang=en

Mulla ei downloader skulaa vaikka pitäisi mun vistan versiota tukea. Tämä ilmeisesti korjaa vistassa myös dx10 ongelmia...Tämä on viidenneksi ladatuin, mutta en usko että microsoftin sivut menee sen takia jumiin. Olen yrittänyt asentaa tätä jo muutaman kerran eri aikoihin mutta ei...



Tuo ei korjaa kuin dx9 juttuja ei dx10. mutta kannattaa silti asentaa.
Jocular

Posts: 1,359

#295 • • Jocular Janni
Tää on yks saatana. Asioita ja kansioiden järjestystä/ulkoasua monimutkistettu potenssiin 10. Mikään ei oo siellä missä pitäis tai ainakaa tunnu olevan. Resurssienhallinta /kansiot kaatuu ehkä 50 kertaa päivässä ja menee hermo! Tässä näin niinku tiivistettynä; ihan susi.

--
Sinun täytyy olla ensimmäinen, paras tai erilainen.

thomas

Posts: 5,618

#296 • • thomas

Jocular, 26.8.2007 21:20:
Tää on yks saatana. Asioita ja kansioiden järjestystä/ulkoasua monimutkistettu potenssiin 10. Mikään ei oo siellä missä pitäis tai ainakaa tunnu olevan. Resurssienhallinta /kansiot kaatuu ehkä 50 kertaa päivässä ja menee hermo! Tässä näin niinku tiivistettynä; ihan susi.



en olisi itse osannut paremmin sanoa :)
fosa

Posts: 382

#297 • • fosa
Täytyy yhtyä Vistasta pitäviin.. Itellä ei oo ollu pienintäkään ongelmaa toimivuudessa eikä hidastumista..
Monia omaan käyttöön sopivia juttuja, hausta lähtien..

--
Jos väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hänkin...

Avatar
#299 • • gnomex Guest
Hyvinhän tää skulaa. Kerran kaatu kun yritin asentaa usb digitikkua xp:n ajurilla *hih* Mut ei muuten oo ollu mitään ongelmia.