21.4. GATECRASHER & LASERPOINT >> KAAPELITEHDAS, HELSINKI

874 posts, 44 pages, 275,947 views

Karski

#601 • • Edited Karski Pomon kätyri

eee, 22.4.2007 16:03:
miten paljon suuremman lipunhinnan luulet että jengi olisi valmis enää maksamaan? ja siitä ettei tarvitsisi sponsoritiskien ohi mennä ;)

Niinpä, ei varmaan kovin paljon enempää (*)
ja sulla on tosta kipurajasta varmasti parempi
käsitys kuin mulla - ja niin on Laserpointin
possellakin. Toiset pyrkii ratkaseen ton
kustannusrakenteen ongelman lipun hinnalla,
toiset sponsseilla ja kolmannet pitäytyy
pienemmissä kuvioissa. Itse kuulun, kuten
tiedät, viimeksi mainittuun ryhmään - en omiin
pikkubileisiini ottaisi IRC-gallerian tiskiä
eikä siihen ole mitään tarvettakaan. Tästä huolimatta
ymmärrän ja hyväksyn täysin tämän ratkaisun
jonkun muun bileissä.

Ennen kaikkea tapahtumatarjonnan dynamiikan
kannalta on hyvä että meillä on taas kaksi
hiukan eri periaatteilla toimivaa ja isoja bileitä
järjestävää organisaatiota, niin kukaan ei voi
jäädä laakereilleen lepäämään vaan oma
kompetenssi pitää kerta toisensa jälkeen
osoittaa teoilla. *piis*

(*)Toisaalta maksuhalukkuudessa on kyllä tapahtunut
vuosien varrella huimaa kehitystä, enää ei perus-
klubi-illankaan 10-17 -lipuista nikotella ja
ymmärretään mitä saadaan vastineeksi. Ehkä parin
vuoden päästä ollaan siinä tilanteessa että
50 yksistä bileistä ei nostata vastalauseita.

--
Paid by the Alliance
to slay all the giants.

SESSIONS2

#602 • • SESSIONS2 [ fotogeeninen sielukommuuni ]

Mea, 22.4.2007 15:02:
No kyllä on kun siihen härpätykseen yhdistää pelikoneet, muut ihmepisteet ja liiallisen valaistuksen. Silloin mun bilemeininki ainakin kärsi ihan helvetisti.

Sääli kuulla, koska selkeästi suuren osan muuta yleisöä bilefiilistä ne lähinnä boostasivat. Esim. Canonin photo pointilla yleisön innostus ja määrä viittasivat lähinnä siihen, että resurssiemme olisi pitänyt olla vieläkin kattavammat sen sijaan että olisimme tunteneet häiritsevämme tai että itsensä kuvauttamisesta ei olisi oltu kiinnostuneita.

-

Photo pointin kuvat julkaistaan myöhemmin tänään. Linjoille on tulossa karkeasti 300 kuvaa.

Ystävällisin terveisin,
Jouni Väänänen
Site Manager
SESSIONS2.com
nuance

#603 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Duukkis, 22.4.2007 16:20:
"(basso puuroutui)" ja jätti muut äänet taakseen. Esim. se Genkin eka kappale (Pendulum) kuulosti aika pahalta, ja minusta samassa huoneessa oli paljon parempi äänentoisto viime Housenationissa. *täh*

vika on tilassa. puristamo on akustiikan bermudan kolmio. ehkä sijoittelulla olisi voinut vielä vähän pelastaa, mutta laitteistossa ei ollut mitään vikaa, eikä ammattitaitoisessa säätäjässäkään.

--

palaan palautteen merkeissä myöhemmin, jahka vähän pääsee tästä toipumaan.
Duukkis

#604 • • Duukkis dj PoikkiTieteellinen

nuance, 22.4.2007 16:31:
---
Duukkis, 22.4.2007 16:20:
"(basso puuroutui)" ja jätti muut äänet taakseen. Esim. se Genkin eka kappale (Pendulum) kuulosti aika pahalta, ja minusta samassa huoneessa oli paljon parempi äänentoisto viime Housenationissa. *täh*

---

vika on tilassa. puristamo on akustiikan bermudan kolmio. ehkä sijoittelulla olisi voinut vielä vähän pelastaa, mutta laitteistossa ei ollut mitään vikaa, eikä ammattitaitoisessa säätäjässäkään.

--

palaan palautteen merkeissä myöhemmin, jahka vähän pääsee tästä toipumaan.

Joo. En todellakaan ajatellut, että ammattitaitoisissa säätäjissä oli vikaa, koska esim. Club Laserpointissa kaikki toimi kun siellä soitit. *hymy*
Jinkso

#605 • • Jinkso FINRG
Pääsalin tarjonta musiikillisesti oli kyllä itelle suuri pettymys. Laserit, valot ja tilan tunne olivat kyllä ensikertalaiselle aikamoista herkkua. Proteuksen aikana en valitettavasti kuullut bongorumpuja ja kitaraa kertaakaan rumpujen alta.

Plattaripuolen aaltoileva trussi oli kyllä hauskan näköinen ja samoin psykejunkkapuolen trusseja kiertävä valojärjestelmä, jälkimmäistä olisi tosin voinut revittää useamminkin.

Musiikillisesti parasta antia tarjosivat Galrav & Surreal, pojat ei kyllä säästelly pätkääkään. Positiivisinä ylläreinä alkuillan psyket ja Tressin mäiske. Myös Pendulumin Slam Genkiltä lämmitti mieltä!

Kokonaisuuten kyllä käymisen arvoinen reissu ja pirun hauskaa oli! Järjestelyt pelasivat loistavasti, isot plussat myös tuoppipanteista ja niiden kanssa liikkumisen rajoittamisesta. Ensi vuotta odotellessa!
nuance

#606 • • nuance cov ops, combat, sunrise

Duukkis, 22.4.2007 16:34:
Joo. En todellakaan ajatellut, että ammattitaitoisissa säätäjissä oli vikaa, koska esim. Club Laserpointissa kaikki toimi kun siellä soitit. *hymy*

clp:ssä säätäjä oli eri mutta äänentoisto sama. *hih*
DaVinci Oliivi

#607 • • DaVinci Oliivi Anarkiaa ja pään takomista jo vuodesta 1980!

SESSIONS2, 22.4.2007 16:26:
---
Mea, 22.4.2007 15:02:
No kyllä on kun siihen härpätykseen yhdistää pelikoneet, muut ihmepisteet ja liiallisen valaistuksen. Silloin mun bilemeininki ainakin kärsi ihan helvetisti.

---

Sääli kuulla, koska selkeästi suuren osan muuta yleisöä bilefiilistä ne lähinnä boostasivat. Esim. Canonin photo pointilla yleisön innostus ja määrä viittasivat lähinnä siihen, että resurssiemme olisi pitänyt olla vieläkin kattavammat sen sijaan että olisimme tunteneet häiritsevämme tai että itsensä kuvauttamisesta ei olisi oltu kiinnostuneita.

-

Photo pointin kuvat julkaistaan myöhemmin tänään. Linjoille on tulossa karkeasti 300 kuvaa.

Ystävällisin terveisin,
Jouni Väänänen
Site Manager
SESSIONS2.com

Itse olen sitä mieltä, että bileissä on tarjottava jokaiselle jotain! ...ja miten pelikoneet voivat latistaa sun bilefiilistä....ethän sinä tule sinne pelaamaan vaan tanssimaan. Toiset vaan pitävät hauskaa siellä pelihallissakin! Minun bilefiilistä nämä pienet yksityiskohdat nostivat, kuten Jannenkin tuossa edellä kertoi, koska mielestäni on upeaa, että ihmiset osaavat nauttia erilaisista asioista ja tulevat samalla toimeen keskenään. Näillä järkkäreiden "nössöillä" vedoilla saadaan uusia ihmisiä mukaan ja erityisesti niitä, jotka haluavat nauttia konemusiikista ja genren tarjoamasta viihteestä, toisin kuin mitä Sedula pystyy tarjoamaan. Tätä en edelleenkään ymmärrä tässä genressä. Sama asia että "jos et pukeudu kuin minä, kuuntele samaa musiikkia kuin minä ja käyttäydy kuin minä" niin bileet ovat huonot. Itse olen tavanut vain liian paljon avautujia bileissä, ettei jaksa kiinnostaa avautujat.

...ajat muuttuvat koko ajan!

Mutta minä kiitän ja kumarran. Tämä bileet olivat itselleni parhaimmat pitkään aikaan...osittain juuri siksi ettei kukaan tällä kertaa tullut avautumaan ja niin moni ihminen nauttii paikalla olosta ilman rähinää. Kiittäen järkkäreitäkin....turvatoimiakin on lisätty. Aikasemmin olen ihmetellyt kuinka minäkin kävelen vain sisään eikä ketään kiinnosta mitä "ehkä" voisin tuoda taskuissani paikanpäälle. Järjestyshäiriöt pois niin niillä tehdän bileet!

..seuraavia bileitä odotellessa...

--
Hei, talipäät! Suomileijona on kotoisin Ruotsista, tatuoikaa se otsaanne ja kuulukaa vähemmistöön!

Umbala

#609 • • Umbala d a n c e m a c h i n e s
Jesh. Pitkästä aikaa ei vituttanut olla kaapelilla bileissä. Kaikki tuntui toimivan aikas kivasti, ja muutenkin ei mitään valitettavaa. Kuitenkin pari pointtia:
1. Tanssimisen kannalta on mahtava keksintö, ettei tanssilattialle saa viedä juomia. Nyt vaan pitäis ratkaista vielä miten välttää nestehukkaa ilman et joutuu koko ajan poistuun lattialta. Voiskohan sinne saada jotkut juomaautomaatit tjms?
2. Proteuksen live viimeisenä. *eiei* Tosin tämä pelasti narikan loppuryysikseltä, koska porukka lähti huomattavasti epätasaisemmin pois bileistä kuin yleensä. Siitä periaatteessa propsit järjestäjille.
3. Mä en tiedä odotanko mä liikoja, mutta noista pääsalin valoista ois pitäny mun mielestä saada enemmän irti. Varsinkin synkronointi musiikin kanssa ei mun mielestä ollu parasta mahdollista. Tosin silti oli parhaat valot hetkeen *pepsodent*

--
Hyvä tytöt ja pojat, niin sitä pitää, näyttäkää epäilijöille *nauru*

Snaggo

#610 • • Snaggo ;__;
Oli laadukkaat bileet, näin lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna.

Ekat laserit, ja kyllä pherkele tuli kylmät väreet kun ekaa kertaa kävelee sisään ja näkee tommoisia hienouksia kuin vihreitä viivoja ilmassa*pihkassa*. Sanoinkuvaamattoman kaunista.
Puitteet olivat aivan mahtavat. Loungen säkit*sydän*. Ja sit sain just päheen kuvan itestäni tost kuvapalvelusta, mainio toiminto tommonen fotohärpäke.

ISO plussa siitä että musa ei soinut tappavan kovalla volyymillä. Oli just sopiva taso. Varmaan mun hiljaisimmat kaapelibileet tähän asti.

miinuksia ei oikein tuu mieleen, ehkä vain hieman vitutti junkkastagen äänentoisto, jotkut taajuudet siel katoili eikä oikein kuullu eräitä ääniä alapäästä.

Puristamo vei mun iltaa kyl. siis jumalauta! 3 settiä rumpubassoa peräkkäin?!?!?:O Sehän on jo tappavaa, emmä noin paljon jaksa tanssia :D
Nuance tappoi ja hautas mut. kiitti flipsidest*piis* :D Ja se anthemi toimii!
Melkeinpä harmittaa että rumpubassosta on tulos tommosta mainstreamia :P

--
bojoing.

villelope

#611 • • villelope Lope of Lope & Kantola

thomas, 22.4.2007 15:58:
---
Karski, 22.4.2007 15:55:
---
Mea, 22.4.2007 14:48:
---
yoni-, 22.4.2007 14:25:

Ajatellaanpa niinpäin, että ilman niitä sponsoritiskejä
lipun hinta olisi ollut huomattavasti suurempi. En
itsekään niin hirveän innoissani noista ollut, mutta
realistina olen tyytyväinen niin kauan kuin dj-settejä ei
keskeytetä mainoskatkoilla. (toivottavasti kukaan
ei nyt ota tästä ideasta onkeensa *nauru*)

---

kuitenkin maikkari tekee kohta bileet jossa on 15min välein mainoskatko :)

THIS IS SENSEISSONNNnnnnnnn!!!!!!!
sapeli

#612 • • sapeli jokukukamikä?

Samu*, 22.4.2007 14:48:
Kaikenkaikkiaan todella nasta reissu ja omaan korvaan homma toimi. Aamujen 15e rahastus tosin tökki sen verran, että stadissa arpomista ja lopulta himaan.

Ennakothan ois saanu 8e sieltä lähtiessä *vink* (jos huomas lipunmyynnin uloskäynnin luona, se jäi vähän ryysiksen taakse piiloon...)

Mut, omia palautteita:

Luultavasti parhaat bileet missä oon ollu kaapelitehtaalla! *hihu* Narikka toimi, areenat toimi, missään kohassa ei ollu liikaa ruuhkaa - ei edes missään areenalla. *hymy* Tietenkin se vähän ärsytti kun ei voinut viedä edes vesipulloa pääareenalle missä oli just kaikkein kuuminta... Umbalalla oli kyl hyvä idea - voisko sinne järjestää ens kerralla jonku vesiautomaatin tai vesipisteen? Ilmeisesti tahmeat / alkoholijuomat ja tuopit on kuitenkin se ongelma, ei muovipullot ja vesi?

Lähtö meni aika myöhäseks joten ei ehditty kuulemaan Solarstonen setistä kuin loppu, mutta ai että oli nannaa *sydän* Samoin Thrillseekersin setti (loppu varsinkin) ja Matt Hardwick oli kaikki just sellasta kiksua mitä mä haluankin kuulla, mikä pistää hymyilemään ja keinumaan *plur* Onneks oltiin flaikkujaossa Proteuksen setin aikaan ni ei harmittanu *vink*

Mun mielestä kans noi kaikki ylimääräiset "messujutut" oli vaan plussaa, koska ei ne vähentäny siitä musiikin nauttimisesta ollenkaan, päinvastoin - koko ajan ei kuitenkaan jaksanut tanssia ni oli jotain kivaa tekemistä siinä sivussa (erityiskiitos Sessionsin kuvaajille, kuvasta tuli tosi hieno muisto bileistä!)

Valot oli varmaan hienoimmat mitä olen koskaan nähnyt (tai mihin olen kiinnittänyt huomiota), mutta se on kyllä totta että niitä ei hirveästi tuntunut olevan synkronoitu musiikin kanssa yhteen. Mut kyl niitä jäi kattomaan aina välillä sillee *whaat* *pihkassa* Jotenkin samanlainen tunnelma kuin Pacifiquessa, missä musiikkia jammaillessa katteli vaan ympärilleen ku joka puolella oli niin kaunista *hymy*

Kiitos kaikille kanssabilettäjille jotka toitte mukaan hyvää fiilistä! *hihu*

--
Elämä ei ole pelkkää lasten leikkiä.

Kiera

#613 • • Kiera
Kyllä on onnellinen olo ! jessus mikä fiilis vieläki!! <3
Tuli kyllä oltua odecan kanssa aika 80% plattarihuoneen puolella, sen verran järjetöntä settiä sieltä tuli! Ja jalat ihan muussina, mut ei se mitään!

Vähän harmittaa kun oli niin monta hyvää esiintyjää esiintymässä samaan aikaan eri lavoilla, niin ei sit kaikkia lempparibiisei pystyny tamppaamaan :(

Kiitos odecalle seurasta ja yöpaikasta, oli mahtavaa!! ens kerral kans tänne!

(Nightraver, oli kiva ylläri kun muistit mut hallmarkeista! Se sun paita oli mahtava :) )

*aplodit**jiihaa**sydän*
AcidR

#614 • • Edited AcidR Serine (Distortion)

Amnesia, 22.4.2007 14:56:
---
Mea

Aijjaa, mä luulin että sinne tultiin musan takia? Kyllä se 30 euroa kannatti maksaa et pääse irc-galleriaan!*kyllä* Tai sitten ei?*toktok* Kunnon limudisko meininki kyllä...*justjoo*

---

Onko se jotenkin sinulta pois että on joku irc-galleria-tiski kävelyreittien varrella? Minulle ainakin aivan vitun sama.

Samaa mäkin mietin *whaat* Itellä ei kyllä vienyt YHTÄÄN meiningistä pois noi "ylimääräset" pisteet, kerran kävin koneilla kirjautumassa mut se siitä. Sen jälkeen en edes huomannut koko härpäkkeitä.

Joku valitti että aamul tuntu siltä että ois vetäny kartsallisen röökiä. Outoo, mulla taas ihan erityisen raikas fiilis. Ainoo missä savut tuppas häiritsee oli miesten vessa kun joku nero päätti sielä vissiin tuprutella pidempäänkin.

Ite en keksi tosiaan mitään mistä valittaa. Jotkut varmaan odottaa vaan liikoja, meikä lähtee aina ihan perus jännityksillä niin ei voi ainakaan hirveästi pettyä *nauru*

Outoa miten jotkut osaa antaa pikkuasioiden pilata bileet täysin.

Edit: haluu takas *nyyh*
#615 • • opmdevil Guest
Ihan kivat bileet. Laserit varsin nätit. Meni vissis jotain 6 tuntia tanssilattialla ja yöunet jäi kolmeen tuntiin. Vähän on väsy.
DJTidyVicious

#616 • • DJTidyVicious Tidy Addict
oli kyl niin mahtavat pippalot että... Matt Hardwick:in ja Proteus Feat. Adam & Relic:ki oli parhaat setit oli muutki hyviä mutta nuo kaks oli mieleen painuvimmat... Kiitokset Gatecrasherille ja Laserpointille hyvistä kemuista.

--
Tidy Addict
I Love VC

Waldo

#617 • • Waldo
Kivat bileet, ja minäkin kävin galleriaan kirjautumassa.. tosin se osoittautui silloisessa kunnossa pieneksi haasteksi kun piti käyttää kaks sormi järjestelmää.. ja se muisti meni hankalaksi ton passun suhteen.. *jiihaa*
#619 • • Fuzzy Guest
Tosiaan oli ekat Laserit mullekkin. Ömh... oli kai kiva ilta. Jotenkin toi mieletön hehkutus vei osan hohdosta. Olin kuvitellu jotain paljon enemmän.

En oikeen ollu täysin tyytyväinen kenenkään setteihin mainilla. Mut kyllä sielä silti tanssittiin ja täysii no doubt!*hymy*
Proteus -LIVE oli mun mielestä tosi kiva! Jotain erilaista!*joo*
Mut paha mennä sanoo, että kenen setti oli sit kuitenkaan parhain. Mut hyvin se Adam niitä rumpuja paukutti kuitenkin!*hymy*

Pakko vielä mainita niistä jumbotikuista mitä mulla oli. Niin älyttömän moni tuli kyselemään mistä oon ne ostanu, ja halus kokeilla niitä ja ja... On tosi hyvä juttu huomata, että ei ollu ainakaan turha ostos, mut siis.. Onks ne joku uus juttu? *ding*
Btw ne loistaa vieläkin *nauru* Tosin aika nihkeesti*hih* Suosittelen! Honestystä siis tilasin. Melko arvokkaat oli mutta oli se sen arvoistakin! Joku yli 12 h:ta pysy hyvinä.

Mut joo, poikkesin vähän aiheesta. Mut ei jääny mitään huonoja juttuja mieleen. Oli ihan kivasti järkätyt bileet.

Kiitos
koitos

#620 • • koitos ooOOoo

Parker, 22.4.2007 17:45:
---
D, 22.4.2007 13:42:
---
Puistokemisti,
Muse - Knights Of Cydonia (John OO Fleming & Wizzy Noise Rework)

---

Rokkas muuten isoiten toi biisi!

---

Jälkeenpäin kysyin Orkidealta "mikä se vitun hyvä biisi oli, jossa valot välkky ihan saatanasti??" *blush*

*hih**vink* hahaha mitä O vastas?
Jykylä on kyl da man! Musta on oikee ilo katella sen ajamia valoja, jatkuvasti jotain pikkukikkailua. Oli tyylikkään pienieleiset strutsit lavalla, se peilipallo oli POP siinä sivussa.