dixoff, 2.6.2006 18:00:
---
Saarre, 2.6.2006 17:32:
plur-o-kratia*
---
Heh, voiko kauempana todellisuudesta olevaa utopiaa ollakaan kuin yhteiskunta, jossa kaikki ovat toisilleen aina kivoja
boy can dream..
110 posts, 6 pages, 21,112 views
dixoff, 2.6.2006 18:00:
---
Saarre, 2.6.2006 17:32:
plur-o-kratia*
---
Heh, voiko kauempana todellisuudesta olevaa utopiaa ollakaan kuin yhteiskunta, jossa kaikki ovat toisilleen aina kivoja
siveys, 2.6.2006 18:09:
Kansandemokratiasta en osaa sanoa, koska en tiedä mitä sillä tarkoitat.
mikkihiiri, 2.6.2006 18:43:
Mielestäni ehkä paras valtajärjestelmä olisi suora demokratia.
Yksikään johtaja, tai johtamistapa, joka ei jalkaudu kentälle tutkimaan asioita ensi kädeltä, ei ikinä ole hyvä imho. Ihmisiä ei johdeta ylhäältä tai takaa, vaan etulinjalta, erästä suomalaista sotilasjohtajaa mukaillakseni.Jago, 2.6.2006 18:48:
silti hallituksen pitäisi tulla lähemmäs kansaa.
Waldo, 2.6.2006 17:02:
Kommunismi.. ideana hyvä mutta toteutettuna aina täys susi!! :)
Kyllähän suora demokratia voisi toimia, jos olisi mahdollista saada täysin riippumaton, asiallinen, puolueeton jne media tiedottamaan ihmisille asioista perinpohjaisesti, mutta se on jo ajatuksena aivan yhtä virheellinen ja toimimaton unelma kuin demokratiakin.Juhgu, 2.6.2006 18:58:
Itse olen tuosta täysin eri mieltä, koska kansa on keskimäärin vitun tyhmää, helposti manipuloitavissa ja poliittisista kuvioista totaalisen pihalla. Hyvää systeemiä en osaa ehdottaa tilalle, mutta on tämä nykyinenkin järjestelmä parempi kuin että kansan syvät rivit päättäisivät kaikesta.
siveys, 2.6.2006 16:09:
Henkilökohtaisesti kannatan oligarkiaa, jossa päätösvalta annetaan muusta yhteiskunnasta lopullisesti eristetylle ryhmälle, johon kuka tahansa yhteiskunnan jäsen voi liittyä sillä ehdolla, että ei enää koskaan palaa yhteiskuntaan.
Saatan olla aivan hakuteillä tämän kanssa, joten valaiskaa ihmeessä mikäli katsotte omaavanne paremman ymmärryksen.
Eiköhän ne kaikki muutkin ideat (tai idealismit) ole aivan yhtä susia, kapitalismista demokratiaan.osama, 2.6.2006 19:02:
---
Waldo, 2.6.2006 17:02:
Kommunismi.. ideana hyvä mutta toteutettuna aina täys susi!! :)
---
ei sitä o vaan koskaan saatu toteutettua :) eikä saada. ideana kyllä ihan täydellinen
mikkihiiri, 2.6.2006 18:43:
Mielestäni ehkä paras valtajärjestelmä olisi suora demokratia. Jokaisella kansalaisella olisi yksi ääni ja kaikesta päätettäisiin kansanäänestyksillä, jossa yksinkertainen enemmistö saisi ajettua lait ja muut päätökset läpi.
siveys, 2.6.2006 16:52:
---
tarjoaa mahdollisuuden seurata yhteiskunnan tapahtumia eri medioista
Riku, 2.6.2006 19:04:
---
Kyllähän suora demokratia voisi toimia, jos olisi mahdollista saada täysin riippumaton, asiallinen, puolueeton jne media tiedottamaan ihmisille asioista perinpohjaisesti, mutta se on jo ajatuksena aivan yhtä virheellinen ja toimimaton unelma kuin demokratiakin.
Riku, 2.6.2006 19:04:
---
Juhgu, 2.6.2006 18:58:
Itse olen tuosta täysin eri mieltä, koska kansa on keskimäärin vitun tyhmää, helposti manipuloitavissa ja poliittisista kuvioista totaalisen pihalla. Hyvää systeemiä en osaa ehdottaa tilalle, mutta on tämä nykyinenkin järjestelmä parempi kuin että kansan syvät rivit päättäisivät kaikesta.
---
Kyllähän suora demokratia voisi toimia, jos olisi mahdollista saada täysin riippumaton, asiallinen, puolueeton jne media tiedottamaan ihmisille asioista perinpohjaisesti, mutta se on jo ajatuksena aivan yhtä virheellinen ja toimimaton unelma kuin demokratiakin.
Niinno, tuohon liittyi ajatuksena myös se, että se media todella olisi sitten se Ainoa ja saippuaoopperat poistettaisiin ohjelmistosta samoin kuin kaupalliset kanavat jne.Jago, 2.6.2006 19:13:
osa ei katso edelleenkään uutisia ja kaikkii ei kiinnosta
Juhgu, 2.6.2006 18:58:
Riku, 2.6.2006 19:15:
---
Jago, 2.6.2006 19:13:
osa ei katso edelleenkään uutisia ja kaikkii ei kiinnosta
---
Niinno, tuohon liittyi ajatuksena myös se, että se media todella olisi sitten se Ainoa ja saippuaoopperat poistettaisiin ohjelmistosta samoin kuin kaupalliset kanavat jne.
Toi nyt on yhtä nerokasta kun väittää et kukaan ei tilais hesaria jos siinä ei olis Viiviä ja Wagneria.Jago, 2.6.2006 20:07:
siinätaas ei olisi mitään ideaa, koska kansa joka ei saa tvstä viihdykettä ei osta tvtä.
Riku, 2.6.2006 19:15:
---
Niinno, tuohon liittyi ajatuksena myös se, että se media todella olisi sitten se Ainoa ja saippuaoopperat poistettaisiin ohjelmistosta samoin kuin kaupalliset kanavat jne.
Ei kai kukaan sanonut että media olisi valtion hallussa suoraan? Itsehän sinä toisessa topicissa hoit niistä harmaan sävyistä, näe niitä nyt itse :) Ja sananvapaus nyt on pelkkää sanahelinää, eikä mikään pätevä argumentti.phanatic, 2.6.2006 20:09:
Jos ainoa media on valtion hallussa niin eipä tuollaisesta historian valossa hyvää seuraa. Ja on sananvapauden vastaistakin.