ubermelodista freeformia (previkka)

14 posts, 1 page, 3,387 views

lepo

Posts: 15

#1 • • Edited lepo
http://www.mikseri.net/artists/?id=39158

v.1.0
melodinen kipaleenpoikainen previkan muodossa.. kaipaa viel lisää elementtejä, rakenteen tsekkausta, soundejen tarkempaa kyyläämistä monitoreilla yms kivaa, mut perusrumnko on nyt tässä..

v.1.02

pari elementtiä lisätty

v 1.1

dj vetoisempi rakenne
pari äänijutskaa korjattu (no more bloody ears :D)
vähemmän screaming samplen käyttöä

eli updatettu versio online ;D
diorite

Posts: 437

#2 • • diorite 180+
Musta toi kuulosti ihan hyvälle. En nyt ainakaan romukoppaan alkais heittämään. Vielä joku lisäpiristysruiske mikä saa ton biisin jäämään mieleen muista vastaavista 'rallatuksista' niin hyvä siitä tulee!

--
Kuka? Minäkö?

kml

Posts: 1,142

#3 • • kml Keyhole Markup Language
Tykkään kyllä, ja tätä viilaamalla tästä voi saada aikaan melkosen hyvän rallin *hymy*

--
19:36 @terab6 oot koukussa wowiin nuoren ihmisen vimmalla
19:36 @terab6 ihailtavaa

DJ Rx

Posts: 2,527

#4 • • DJ Rx FINRG Recordings
pykälä verran viel monimutkasemmaksi tätä raitaa ni avot :) kyl siitä lähtee :)

--
Due to graphic nature of this post viewer discretion is advised.

NextAce

Posts: 2,505

#5 • • NextAce Alienated
Hyvältä vaikuttaa. Odottelen mielenkiinnolla valmista versiota.

--
-Alienation-

-----

lepo

Posts: 15

#6 • • lepo
update online
efo

Posts: 1,908

#7 • • efo Laserpoint
en tiedä muista mut mulla ainaki korvat ja aivot huutaa hoosiannaa noista yläpäistä :/ hyvin kasattu melodia mutta se ei kuulosta kovin hivelevältä. ainakaan mulla

--
http://www.djefo.com/

The only thing neccessary for the triumph
of evil is for the good men to do nothing
-Edmund Burke

lepo

Posts: 15

#8 • • lepo

efo, 29.5.2006 12:14:
en tiedä muista mut mulla ainaki korvat ja aivot huutaa hoosiannaa noista yläpäistä :/ hyvin kasattu melodia mutta se ei kuulosta kovin hivelevältä. ainakaan mulla



kiitti vinkistä.. en ole vieläkään päässyt kuuntelemaan monitoreista täällä rempan alla, mutta koitan tsiigaa tän ongelman sit heti
rec

Posts: 2,923

#9 • • rec
Yläpäät lyö piikille ja bäkbassi on vitun hirvee, muuten saundit on ihan _perus_ hard-nrg/freeformii. Toimii joillekin, osittain myös itselleni... ei muuta ku hieromaan yläpäät klipistä pois ja muuta toi Antilooppiin pohjautuva kuvio pois! Träkker nostot meni muodista jo yheskööt luvun lopulla! :D

Ei silti. Ai perkele... tässä vaiheessa (n. 03:00 kohdilla!) havaitsin, että kompura huutaa OD:ta! Tiputa suhde 4:1:een, niin pitäis toimii ehkis vähän järkevämmin, välillä ottaa niin vitun törkeen vallan tuo bäkbassi... eipä tässä muuta, kait! :P
lepo

Posts: 15

#10 • • lepo

Real Charly, 29.5.2006 16:16:
Yläpäät lyö piikille ja bäkbassi on vitun hirvee, muuten saundit on ihan _perus_ hard-nrg/freeformii. Toimii joillekin, osittain myös itselleni... ei muuta ku hieromaan yläpäät klipistä pois ja muuta toi Antilooppiin pohjautuva kuvio pois! Träkker nostot meni muodista jo yheskööt luvun lopulla! :D

Ei silti. Ai perkele... tässä vaiheessa (n. 03:00 kohdilla!) havaitsin, että kompura huutaa OD:ta! Tiputa suhde 4:1:een, niin pitäis toimii ehkis vähän järkevämmin, välillä ottaa niin vitun törkeen vallan tuo bäkbassi... eipä tässä muuta, kait! :P



- yläpäät varmaan lyö lujille pitääpä korjata kun pääsee kunnolla hoonaamaan..
- antiloopista en tiedä :D
- träkkeri nosto on siinä ainakin toistaiseksi tässä rakenteessa (lyhyt brakedown)
- meinaat kompura odlla varmaan tota 03:40 kohtaa jossa basari jää pois ja lautaset tulee esiin.. no joo rummuissa voi ehkä ratio ollakkin 4:1 mut muuten 2:1..en mä kauheita ratioita käytä kun jossain raastosynisä.. :D


sweet payback :D
mut kiitti kuitenkin
remotion

Posts: 5,283

#11 • • Edited remotion nostatus guru
hmm. mistäs alottais...
Itse kaipaisin tuohon alkuun jotain ettei lähe tollee ihan seinästä pystyyn biisi.
Toi ujellus saundi on ihan makee... kun sen kuulee kerran, tai pari, mut sitten kun se on läpi biisin ja koko ajan yhtä kovalla, nii siihen kaipais paljon varianssia ja sitten ainakin päämelodioiden aikana se vois erittäin hyvin olla hiljasemmalla.
Yks mitä kaipailen on voluumislaidit, kaikki komponentit tulee täysiä mukaan ja lähtee kanssa ihan leikaten ulos, eli esin tuossa kun tuo basarislide tulee enne mainia nii siinä vois vähän katsella sitä volyymi puolta ettei oo ihan tasanen alusta loppuun.

melodiois on ihan kivaa menoo jotain loppu huipennusta jäin kaipailee, ja taas variaatiota lisää.
perus backbass toimi mulle ainakin hyvin ja pitchiä vois tiputtaa ehkä n. 5BPM pois, se vois tehä kipaleelle kummasti terää.
lepo

Posts: 15

#12 • • lepo
jes kiitti ege!

rakennepoliittiset syyt on jo korjattu monessakin eri uudessa versiossa..en ole viel pistänyt onlie..
vähän dj ystävällisempi ja ujellus loppuu lähes kokonaan "kertsissä" lisäksi ainakin 1 uusi sample..

tänään lähden kaverille kuuntelee muutamaa eri versioo (lähinnä cutattu 20-24khz..boosti 60-100hz alueilla) sen monitoreista kun omat ei ole nyt käytettävissä..

sen jälkeen kattelen tota päämelodiaa miten sitä vois kehittää..

idis oli kyl vaan taas tehä tällainen kerrastapoikki ..lyhyt kappale. ite henk koht en diggaa näistä 8 minuutin ralleista jotka on vaan copypastettu vetää main theme uusiks ja turhaan niin pidennetty.. pitäis sit melkeen keksiä ihan uusia juttuja jälkimmäiseen..

joo tää oli aikoinaan alunperin 170 bpm mut menin muuttamaan sen 175, kun se on enemmän lähempänä sitä oikeaa partylukemaa mulle.. mut voihan näit aina sit pichaakki jos siltä tuntuu.. pitää vertailla..
lepo

Posts: 15

#13 • • Edited lepo
sori forrester.. mut kyl täää nyt 175 jäi..

eli uutta versioo taas saatavilla 160 kbs
dB

Posts: 1,318

#14 • • dB Digital Beat Music
resonanssit ihan liian lujalla, kuulostavat ärsyttäviltä. Yläpäässä ihme sihinää, en tiedä onko tarkoitus mutta kannattaa hieman leikata pois EQ:ta sieltä. Joka tuottajan EQ nykkisääntö rather cut than boost. Kyllä tästä varmasti tulee kipale jos viitit ottaa iisisti sen eekun kanssa.