Ajatuksia basslineistä - Apua kiitos. =D

99 posts, 5 pages, 32,000 views

villelope

Posts: 2,846

#81 • • villelope Lope of Lope & Kantola

genki, 2.8.2006 14:10:
---
tiäks jani kun mä olen himassa jumittunut siihen Logic 5.5:seen PC:n takia niin jäbähän vois joskus antaa mulle pienen Cubase tuuttorauksen?


Anteeks keskustelun kaappaus *hymy* mut mitä vikaa tuossa Liven arrangessa on verrattuna Logiciin tai Cubaseen. Mun silmään se vaikuttaa kohtuullisen samanlaiselta. Jotkut asiat onnistuvat kyl hemmetin näppärästi (eli nopeasti) ja automaatioden tekeminen Livellä on todellakin helppoa.

genki, 2.8.2006 14:10:
---
pokkana vaan härskit linjat kehiin, niin niitä parhaita biisejä syntyy..... jengi tulee sanoon bileis et 'mikä se yks biisi oli missä oli se ihan sairas basso'... you know this....


Hävytön bassline kaappaa aina mielenkiinnon, ja kunnon groovaava biitti ja rullaava bassline on enemmän kuin puolet biisistä. Aamen.
gerry

Posts: 979

#82 • • Edited gerry

dj dice,


Joo aika on ajanut jo 5.5sen ohi :( miten mä muistelen että sun studiolla kateltiin logic kutosta?
Käy mulle hyvin että istutaan alas joku päivä ja katotaan Cubasea. Se näyttää aluksi sekavalta, mutta pienen tsekkaamisen jälkeen varmasti avautuu hyvin.




Kyl noi vst plugarit varmaan toimivat edelleen moittetta siinä? Eihän se aika sitä sentään haalista:) Itse en vaan löytänyt alkuperäistä logicia ja piraatti eli omaa elämää (kaatuili aina mitä ihmeellisimmis paikois), vuoden sil sinnittelin mut sit oli pakko luovuttaa ja siirtyy takas kjuubeissiin. Ja voin sanoa et cubaseen siirtyminen logicin jälkeen on aika... justjoo *justjoo*


Hyviä synia logicis, itte duunailin kaikki bassot es1:kkösel josta lähtee kyl tykkisaundia. Sil sain niin sub basson kun narinan duunattua.

Edit: Loopylle et ei Liven arranges oo vikaa mut pianorollit saisivat olla kelluvia niin kuten muis softis.

--
by B.C.S

genki

Posts: 872

#83 • • genki

dj dice, 2.8.2006 15:54:

Joo aika on ajanut jo 5.5sen ohi :( miten mä muistelen että sun studiolla kateltiin logic kutosta?
Käy mulle hyvin että istutaan alas joku päivä ja katotaan Cubasea. Se näyttää aluksi sekavalta, mutta pienen tsekkaamisen jälkeen varmasti avautuu hyvin.



aitoo... ollaan yhteydes.. heitä mulle tekstari jos sulla on numero vaihtunut. kato himakonetta tarkoitin, studiollahan on seiska jo mut mä en vaan käytännön syistä (vallila / tapiola) käy siellä nykyään enää juuri ikinä. eikä tota musaakaan oo ollu aikaa tehdä pitkään aikaan nyt. osittain just myös sen motivaatiopulan takia että pitäis opetella joku uus logiikka kun toi logic ei enää oo mahdollisuus... en rupeeostaan sen takia mäkkiä...


mitä tulee abletonin arriin niin onhan se ihan hyvä, mut logiciin kun on useiden vuosien aikana fakkiintunut niin ei sitä ihan hetkessä.... omaa paatuneisuutta ja kädetystä siis!

--
crop circles in the carpet

tes la rok

Posts: 258

#85 • • Edited tes la rok

Kyl noi vst plugarit varmaan toimivat edelleen moittetta siinä? Eihän se aika sitä sentään haalista:) Itse en vaan löytänyt alkuperäistä logicia ja piraatti eli omaa elämää (kaatuili aina mitä ihmeellisimmis paikois), vuoden sil sinnittelin mut sit oli pakko luovuttaa ja siirtyy takas kjuubeissiin. Ja voin sanoa et cubaseen siirtyminen logicin jälkeen on aika... justjoo



Es1 on todellakin juttu mitä kaipaan logicissa, itsekin pc:llä logicia sellaiset 5 vuotta ja rapiat. Tottakait (pc)logicilla voi tehdä edelleen tiukkoja raitoja (muffler!!), mutta koen kumminkin jonkinmoista eteenpäin menemistä cubasen kanssa. Mulla oikeestaan vaihto logicista cubaseen oli pakollinen koska se ei toiminut tän tuplaydin (athlon64x2) prossun ja neljän gigan muistin kanssa vaan kaatuili about kerran minuutissa.

hyviä bassoja voi tehdä mm. minimonsta VSTi:llä, Z3talla tai Imposcarilla. Pienen tai suuremman twiikkauksen jälkeen pääsee ihan yhtä pätevään soundiin kuin Es1 tai Es2. Oon ymmärtänyt että Pendulum mm. käyttää tota Z3ta plugarii bassoihinsa.

aitoo... ollaan yhteydes.. heitä mulle tekstari jos sulla on numero vaihtunut. kato himakonetta tarkoitin, studiollahan on seiska jo mut mä en vaan käytännön syistä (vallila / tapiola) käy siellä nykyään enää juuri ikinä. eikä tota musaakaan oo ollu aikaa tehdä pitkään aikaan nyt. osittain just myös sen motivaatiopulan takia että pitäis opetella joku uus logiikka kun toi logic ei enää oo mahdollisuus... en rupeeostaan sen takia mäkkiä...



Jes man. Jos sulle käy vaikkapa elokuun lopussa / syyskuun alussa? Cubase SX4 pitäisi putkahtaa ulos vielä tän vuoden puolella, toivottavasti hinta ei ole liian suolainen.
CM

Posts: 1,507

#86 • • Edited CM

dj dice, 2.8.2006 18:19:
---
hyviä bassoja voi tehdä mm. minimonsta VSTi:llä, Z3talla tai Imposcarilla. Pienen tai suuremman twiikkauksen jälkeen pääsee ihan yhtä pätevään soundiin kuin Es1 tai Es2



Word. Tosta Z3tasta en tosin tykkää (muovinen paska soundi), mut Minimonsta ja Imposcar on parhaita bassoplugareita mitä on tähän päivään mennessä tehty

Tos on pikkase esimerkkii Minimonstan pörinästä, ja sidechainista
gerry

Posts: 979

#89 • • gerry
Myös korg legacy toimii bassois/pörinöis mainiosti. Kuten kyl niin monessa muussakin saundissa, todella käytössä oleva syna kans.

--
by B.C.S

ratsastuskoulu

Posts: 604

#93 • • ratsastuskoulu
laite on kyl tähän mennessä vienyt pisimmän korren. toisena DB
T0mbstone

Posts: 728

#95 • • T0mbstone The Process.

laite, 31.7.2006 18:05:
http://laite.org/special_bassline.mp3
Mä tein tällasen special ultra basslinen, tää on kyl nyt niinq demo ja täysin masteroitu mut tää on vähä sillee off- ja onset. Tiätte kyl.



Hahaha, täs on potentiaalia!111! *reps* *nauru*

--
~If you understand, things are just as they are... If you do not understand, things are just as they are....~

dB

Posts: 1,317

#96 • • dB Digital Beat Music

hardikaveri, 2.8.2006 09:30:
---
Digital Beat, 1.8.2006 23:06:
Tuossa tuli höpöteltyä topikin puolivälissä. Jotta katu-uskottavuus säilyis edes hieman ja joku järki tässä aiheessa niin laitampa basso tutoriaalin Reasonille tästä:

http://digitalbeatmusic.blogspot.com/2006/08/tutorial-deep-bassline-with-reason.html

Englanniksi on pelkästään mutta kuvat varmasti auttavat hahmottamaan paremmin.

---


onks tää tutoriaali siihen sun "loistavaan" aikaisempaan klippiin?
tosi deep bassline!

pistä sinee joukkoon niin tiedät mikä on deep


Halusin tehdä semmosen helposti ymmärrettävän tuton alottelijoille. Se aikasempi klippi oli hanurista.
Tutoriaalissa pitäs olla linkki Reasonin sub tiedostoon jonka voi ladata. Siniaallon vois periaatteessa yhistää vaikka spiderillä toisesta Subtractorista. :)
Damien

Posts: 2,882

#97 • • Damien [tr3ox]

Juhgu, 3.8.2006 13:19:
Jos joku haluaa Fruityllä tehdä tuon sidechainauksen, niin se onnistuu peak controllerilla (joka siis tekee äänen voimakkuudesta automaatioita).

Peak controller kickille (mute pois, ramp päälle), ja esim. basson kompressorin ration linkkaa siihen (hiiren kakkosnapin valikosta link to controller).


Offtopic: Peak controlleri on muutenkin kätevä esim. hipass-filtteröityihin narinapurina (freeform?)-soundeihin. Laittaa controllerin vaikka masteriin ja linkkaa sen narinasyntikan filtterin cutoffiin tai EQ:n hz-arvoon, plus vähän LFO:ta päälle, niin saadaan mukavasti satunnaisen kuuloinen, mutta kuitenkin biisin tempon mukaan toimiva filtteri, joka rauhoittuu suvantokohdissa ja innostuu nostatuksissa :)



Eiks sen automaation voi tehdä suoraan siihen patternin volapotikkaan? Käyttää vaikka LFOta jos haluaa identtisen kuvion.
rjv

Posts: 731

#98 • • rjv neuron tuoppi kiitos
kovia bassoja tulee vaikka fruityn 3xoscista :-)