Sander van Doorn - Punk'd (Magnetic Flux Remix)

36 posts, 2 pages, 7,108 views

placiq

Posts: 1,260

#21 • • placiq Jorkki
Aattelin, et eipä alkuperästä ny paljo pysty parantaa.. Mut tää kyllä toimii hullun hyvin, toi tosiaan mukavasti lisää potkua.
CM

Posts: 1,507

#22 • • CM
Ihan kelpo remix, mut biisistä puuttuu dynaamiikka kokonaan ja kuulostaa tasaselta puurolta (lue: kompressorit pois niin alkaa toimii). Hyvä meininki muuten kyllä :)
a98

Posts: 871

#23 • • Edited a98

CM, 30.4.2006 10:26:
Ihan kelpo remix, mut biisistä puuttuu dynaamiikka kokonaan ja kuulostaa tasaselta puurolta (lue: kompressorit pois niin alkaa toimii). Hyvä meininki muuten kyllä :)



jep, meikäläinen ei kyllä hanskaa tota masterointia yhtään vaikka kuinka sitä on yrittäny opetella vuosien varrella. kuitenkin yritän tehdä jotain biisille että saan sen samalle vola-tasolle kun ihmisten muut biisit, silläkin ehdolla et dynamiikka katoaa ja miksaus mene mössöks. kyllä mulla noi rms arvot on aina -13 paikkella. kylmä totuus on kuitenki et suurinosa biiseistä kuulostaa paremmalta mitä kovempaa niitä kuuntelee, ja jos biisi on selvästi hiljasemmalla ku muut playlistin biisit se saattaa kuulostaa munattomalta.
villelope

Posts: 2,846

#24 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Mähän en asiasta mitään tiedä, mutta eiköhän tossa oo kyseessä kaksi eri asiaa.

Kyllähän sen biisin voimakkuutta saa nostettua jälikäteenkin. Ei sitä tartte suoraan DAWissa lyttyyn kompuroida.

Vai?

PS. Sori offtopic, mut menkööt hyvänä bumpina :D
antonsonin

Posts: 2,712

#25 • • antonsonin laserpoint.
Joo no näillä mun mikkihiiriskobeilla kuunnellessa on ehkä snadisti liian diskanttivoittonen saundi :) pitää testaa täs lauantaina livesoitossa että miten toimii. Mutta mun mielipide on se että mielummin jättää ne kompurat snadisti pienemmälle niin saa biisi eloa enemmän(?) Ei se maailmaa pahasti kaada jos ne tasot hyppiikin vähäsen :) Korjatkaa jos olen väärässä, amatööri viel ton masterointipuolen kanssa!
CM

Posts: 1,507

#26 • • CM
Unohtakaa ne vitun volatasot. Sitä varten on keksitty volanuppi.
a98

Posts: 871

#27 • • a98

CM, 30.4.2006 14:07:
Unohtakaa ne vitun volatasot. Sitä varten on keksitty volanuppi.



no mut kotikuuntelussa tuskin kukaan kuuntelee yksittäin biisejä, vaan playlistillä. ja sit vituttaa jos kaikki biisit on ihan eri volalla. joku on helvetin hiljaa ja sit säädät volaa lisää ja seuraava biisi lähtee ni sit se on taas helvetin kovalla.
villelope

Posts: 2,846

#28 • • villelope Lope of Lope & Kantola
Onhan noita pikkusia normalisointisoftia tehty vaikka kuinka (yhtään nimeä ei tuu kyl mieleen atm). Lisäksi esmes iTunesissa saa yksittäisen mp3-fileen äänenvoimakkuutta nostettua.

Näppärää.
a98

Posts: 871

#29 • • Edited a98
normalisaatio on taas ihan eriasia. se että molemmissa on piikki yhtä voimakkaalla ei tarkota et ne soi samalla voimakkuudella, koska se biisin "lujuus" tulee just siitä dynamiikasta, mitä vähemmän dynamiikkaa jäljellä sitä enemmän kovalla olevia piikkejä. en usko että mikää plugi osais automaattisesti laskee ne voimakkuudet oikeiksi.
sen vuoksi oliski mukavaa et kaikki biisit olis suurinpiirteen samalla voimakkuudella. deejiinkin on sit helpompi miksata balanssissa olevia settejä missää mikää biisi ei puske liikaa tai mikään jää liian hiljaselle, näitä kuulee aika paljo.
ratsastuskoulu

Posts: 604

#30 • • ratsastuskoulu
Joo normalisointi ei muuta kuin tasottaa piikit, kompuralla saa sitten vedettyä biisin muusiksi
ja nostettua volatasoa, kuten tässä on tehty.
a98

Posts: 871

#31 • • a98
niin, noh mun mielestä tää ei ole menny mitenkään mössöksi, mut sen jokainen voi sit varmaa kuunnella omilla korvilla. hyvällä miksauksella tota limitointiakin voi harrastaa vähän kovemmalla kädellä ja biisi soundaa vieläkin hyvälle.
ja mitä tohon dynamiikkaan tulee, niin mun mielestä tän tyylistä techtrancea ja technoa pitääkin monottaa vähän kompressorilla, se antaa vaan vähän lisäpotkun sille. proge ja house on sit ihan eriasia ja sielä dynamiikka on mun mielestä paljo tärkeempää, tää biisi ku ei muutenkaan ole mitenkään hirveen dynaaminen, ei hirveästi hiljentymiä ja suvantoja vaan pelkkää raastoa kokoajan :)
Coma

Posts: 705

#32 • • Edited Coma
biisiä nyt kommentoimatta sellanen OT pointti et: jos vaan biisiä tehdessä pitää levelit ja prekompurat hanskassa, masteri ei tarvi kun hipass filsun poistaan kuulumattomat taajuudet alhaalta, tai sit kevyen equtuksen millä tekee saman ja jonkun adaptive tms limitterin vaan pistään levelit pomppiin kivasti kimpassa. Ihan turhaa siihen on mitään älytöntä masterkompuraa laittaa kun se sit vaan yleensä lyö lyttyyn suurimman osan biisistä. Kompura ei kuitenkaan nosta kaikkea ylös, vaan laskee ylimenevät alas, hence the name compressor :)
CM

Posts: 1,507

#33 • • Edited CM

a98, 1.5.2006 13:42:
ja mitä tohon dynamiikkaan tulee, niin mun mielestä tän tyylistä techtrancea ja technoa pitääkin monottaa vähän kompressorilla, se antaa vaan vähän lisäpotkun sille. proge ja house on sit ihan eriasia ja sielä dynamiikka on mun mielestä paljo tärkeempää



Joo no tuntuukin, että pop ja trance-osastolla (näillä uuden sukupolven tuottajilla) tuntuu olevan hirvee kilpailu volatasoissa ja just house, proge (poislukien osa uudemman sukupolven tuottajista, jotka raiskaa kompuralla biisinsä) ja tekno-osastolla ei kilpailla ja tykätään dynamiikasta enemmän :) Toi volakilpailu on mielestäni yks pahimmista virheistä ikinä tuottamisen puolella. Itsekin joskus mietin miten porukka saa biisit soimaan niin lujaa, mut nykyään en edes halua tietää. Niin ja tää ei ollu lähellekään vielä puuroa siihen verrattuna, mitä kaikkea on tullu vastaan.

Dynamiikan vaikutuksen kuulee just parhaiten soittamalla biisi kovalla. Jos on tasasta puuroa, niin korvatkin väsyy nopeemmin ja isompi dynamiikka tuntuu muutenkin heti esim basson nyansseissa - enemmän elämää, vääntöä, sielua IMO. Tuntuu hyvälle, kun biisi soi kovaa ja sieltä ykskaks puskeekin vielä vähän lisätukea basarin ja basson yhteisvaikutukseen. Eikä se mielestäni oo vielä paha, jos biisi soi soittolistalla keskimäärin 2dB hiljempaa kun muut. Nekin vähät desibelit ratkaisee dynamiikassa melkoisesti.

Mut sorry offtopic :)
SamHard

Posts: 2,098

#34 • • SamHard
Hyvää!! Mukavan leppoisaa ja kivat tehctrance kolinat taustalla.
Alkuperäistä en tunne, mutta tämä ainakin on valmista prässiin!
mange

Posts: 1,913

#35 • • mange Terrorcraft
Tokasen vaan että näin teknosta ihastuneelle persoonalle tämä veisu toimii todella hyvin. On ilo kuunnella tällästä tuotosta. *thumbs up*
Olisi rokkaavaa jos kiksudj:t tajuisi ottaa tämän soittolistalle!
Hoitsu

Posts: 154

#36 • • Hoitsu HOITOTAKUU=)
Kyllä toimii=) Alku ihan parasta satoa, saa heti mukaansa. Pelkäsin kovasti että tulossa sekainen loppu mutta kappala pysyy kyllä todella toimivana ja selkeenä sinne loppuunkin saakka. *joo*

--
Päivä ilman hymyä on hukkaan heitetty=)