Hamppumarssi 6.5. (hki-tre-tku-jkl)

64 posts, 4 pages, 32,495 views

SpeedHawk

Posts: 152

#1 • • SpeedHawk
Jepjep, vihreä aalto tulee taas jokavuotiseen tapaansa!

Global Marijuana March - tuttavallisemmin Hamppumarssi - mielenosoitus kannabiksen dekriminalisoinnin/laillistamisen puolesta 6.5.2006 Helsingissä, Turussa, Tampereella ja Jyväskylässä(ja ehkäpä myös Oulussa ja Kuopiossa?).

http://marssi.hamppu.net/
http://www.globalmarijuanamarch.org/

Marssien lähtöpaikat:
Helsinki - Hesperian puisto
Tampere - Hämeenpuisto
Jyväskylä - Aren aukio (siis siitä Kolmikulman edestä :)

Lähtöaika 14:00 - vaikka vähän myöhästyisikin niin mukaan kannattaa tulla, tyylilleen sopivasti Hamppumarssi etenee aika letkeällä vauhdilla.

Mukaan saa tulla, vaikka sinulla olisi rastat tai olisit sivari ;)

-SpeedHawk
Mark

Posts: 7,311

#2 • • Mark d a n c e m a c h i n e s
jeah, tänne ja takuuvarmasti *piis* viime vuoden parasta satoo oli kyl iskulauseet "kannabiiiis kukkakauppoiiiihiiiiin" *aplodit**nauru*

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

UzU

Posts: 2,361

#3 • • UzU [33100]
Viime vuodesta jäi mieleen lähinnä Koskipuistossa pussikaljaa juoneet takkutukat, jotka kävi välillä kuseen leikkipuistoon.

Hyvää mainosta hampulle.
Mark

Posts: 7,311

#4 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tontsis, 2.5.2006 11:24:
Eiks ne jääneet Sorsapuistoon dokaamaan? No mut pointti kuitenkin, et en aio osallistua, ku marssilaiset aiheuttaa vaan pahennusta eikä edusta asiaansa.



jos sulla on joukko mis on X ihmistä ni siihen joukkoon nyt mahtuu aina joku peelo. Se ei varmaankaan tarkota sitä et kaikki ois samalla linjalla asian suhteen. Kuinka paljon selvemmin enää vois hampun ja viinan vaikutuksen eroja tuoda ilmi ku laittaa pari kännipeeloa örveltää keskelle rauhallisii pilvipäitä?

Toki, varmaan osa kuvittelee niitä känniapinoita pilvenpolttajiks, mut marssin tarkotus ei varmaan oo vakuuttaa kaikkia ohikulkijoita vaan ennemminki pyrkiä vastustamaan typeriä rajotuksia mitkä eduskunta säätää *dissaa* Ts peruspulliaisen mielipide nyt ei ennenkään oo Suomessa merkannu kellekkään just mitään, poliitikot ne on joiden pitäs asia havainnoida ja ottaa tarkasteluun..

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Caro²

Posts: 5,301

#5 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Hmm.. miksei miu viesti tullu tänne.. no, laitetaa uusiks:

Pistäkää puvut päälle ja kainaloon kyltit jotka osoittaa kyltin kantajan olevan jotain muuta kuin perinteisten ennakkoluulojen mukainen työtä karttava anarkistihippi.. ehkä se sitten herättää enemmän ajatuksia marssia seuraavissa ihmisissä :)
Dementation

Posts: 2,892

#6 • • Dementation wednesday?
Oonko mä sokea, kun en näe turun marssin lähtöpaikkaa tuolla aloituspostauksessa... *ding*

No anyway, todellakin jos valtaosa hamppumarssilla olijoista olis pukeutunut siististi ja niillä olis kyltit jossa olis ammatti tai koulutus(valmis tai kesken sama se) kirjattuna isoin kirjaimin, niin näkyis että on työssäkäyviä ja hyvin koulutettuja ihmisiä siinä porukassa, eikä vaan jotain kommuunissa asuvia sossurahahippejä, joiksi usein leimataan hamppumarssilaiset...

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#7 • • Dementation wednesday?

polly, 2.5.2006 12:41:
lolz onnea työn hakuun :D



Haluatko perustella?

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Caro²

Posts: 5,301

#8 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

polly, 2.5.2006 12:41:
---
Dementation, 2.5.2006 12:40:


ja niillä olis kyltit jossa olis ammatti tai koulutus(valmis tai kesken sama se) kirjattuna isoin kirjaimin,

---
lolz onnea työn hakuun :D


Voihan sitä korostaakseen hamppuhomman tabuisuutta laittaa itselleen vaikka terroristipipon päähän.
Tuo ainakin hienosti kontrastia siihen.

Tosin, paremmin menis perille - jos ihan normisti olis :)
Mark

Posts: 7,311

#9 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tontsis, 2.5.2006 12:37:

Toki aina mahtuu joukkoon vatipäitä, mut kyllä niitä oli mielestäni suhteettoman paljon ainakin viime vuonna. Eikä tossa bissettelyssä lasten ja vanhusten sorsapuistossa ollut mistään eroista kysymys, kun ihan idioottimaisesta käyttäytymisestä, mikä yhdistetään yleisellä tasolla hamppunuoriin.



Niin, pointtinihan juuri olikin tuo että kun pilvipäät ei imho käyttäydy mielestäni aivan samalla lailla kun dokaavat örmytakkutukat. Sehän nyt vaatii tietty sen että sivustakatsoja tietää asiasta edes sen verran että ymmärtää et pilvi ei kuseta ja että sitä polttaa muutkin kun vaan redneckit ketkä katsoo tarpeelliseks "edistää asiaa" kuseskelemalla jne.


Totta sinänsä, mutta se julkisuuskuva on kuitenkin tärkeä, kun media ottaa kuvat, naputtaa tekstit ja painaa ne lehteen, jonka poliitikko lukee. Tai mahdollisesti näkee itse paikan päällä.



toi on tietty valitettavasti totta :(


Mutta ideana ihan kiva. Itse en vaan näe tässä touhussa hirveesti positiivista vaikutusta, muuta kuin että pieni ryhmä viitsii ja uskaltaa esittää mielipiteensä. Itse en kuitenkaan tuossa porukassa halua marssia lehden kansikuvassa. *piis* Pitäisikö tämä sitten järjestää toisin; haalia osanottajat muualta kuin nuorison nettisivuilta ja hippikommuuneista? Mene ja tiedä. Jos osallistuisin, osallistuisin puvussa tukka sliipattuna taakse kantaen kylttiä: "Meitä löytyy kaikista yhteiskuntaluokista - oikeesti" (tms.) *hih*.



Miten sä markkinoit ihmisille ketkä on koko elinkaarensa ajan tottunu kuulemaan et "drugs r bad, dont use drugs mmmkay" hamppua turvallisena, riskittömänä ja oikeasti hyvin vähän rikollisuutta tuottavana päihdeaineena? Pakkohan se on sieltä ottaa se kävijäkunta (nuoret, hipit, anarkistit yms) missä riittää ymmärrystä edes sen verran että tajuaa et useimmissa asioissa on ainakin kaks puolta.

Mut valitettavan totta et niin kauan ku toi on tollanen hassu kulkue ja järjestelmällisyys puuttuu koko touhusta, ei varmaan tuloksia saada aikaan. Lisäks media kyl tekee aika hyvin mustamaalaus / propaganda tehtäväänsä ettei yleinen mielipide tuu muuttumaan ton marssin seurauksena ainakaan. Tääl on vaan yksinkertasesti liikaa pahvipäitä :(

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Dementation

Posts: 2,892

#10 • • Dementation wednesday?

polly, 2.5.2006 12:53:
jos olisin vaikka työnantaja alalla x
katsoisin lehdestä kuvaa jossa kaveri kantaa kylttiä missä lukee opiskelen alan x ammattilaiseksi :D.
en luultavasti palkkaisi kyseistä kaveria kun se tulisi töitä kysymään



No todennäköisyys päätyä lehteen ei ole järin hyvä. Sit vielä että sut tunnistaa kuvasta, niin todennäköisyys laskee. Ja se vielä että jos opiskelet nyt, niin että työnantajas vaikkapa vuoden päästä muistais sun naaman siitä, niin epäilen kyllä moista. Ja eikös nää ihmiset just halua tuoda esiin sen, että hamppua käyttävät voivat olla hyvin koulutettuja/palkattuja, jotka hoitaa duuninsa kunnolla, eikä pelkästään anarkistipummihippejä???

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Mark

Posts: 7,311

#11 • • Edited Mark d a n c e m a c h i n e s

polly, 2.5.2006 12:53:
jos olisin vaikka työnantaja alalla x
katsoisin lehdestä kuvaa jossa kaveri kantaa kylttiä missä lukee opiskelen alan x ammattilaiseksi :D.
en luultavasti palkkaisi kyseistä kaveria kun se tulisi töitä kysymään



niin just *justjoo* Ollaan asian "puolesta" mut jos on pienikin pelko et voi saada joskus pakit joltain tulevalta työnantajalta, ni onpa varsin aatteelista ja perinpohjasta toimintaa ja varmasti juuri näin saadaan mielipiteitä vaihtumaan. Mitä helvettiä, jos vastustat jotain ni vastustat, piste. Tuskin sua yhteiskunnasta suljetaan sen takia et lärvis on ollut kerran jossain kuvassa mis näkyy taustalla kannabiskyltti *piis* Ei kaikkea tarvi pelätä sen takia et haluu ilmasta kantansa.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

Posts: 7,311

#12 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

polly, 2.5.2006 13:04:
no mene itse omalla lärvillä puhuun kannabiksen puolesta.
mä en ainakaan haluis leimautuu pilven polttelijaks oli se laillista tai ei.



aivan varmasti menen. Sun kommenttis täs viestiketjussa on muutenki nii tyhjentäviä ja kantaaottavia et voisit olla jo hiljaa ja olla puuttumatta aiheeseen jos ei sulla ole mitään sanottavaa. Kiitos.

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Mark

Posts: 7,311

#13 • • Mark d a n c e m a c h i n e s

Tontsis, 2.5.2006 13:06:
Siis... Tarkoitin tietysti, että tän marssin mainostaminen (ei hampun mainostaminen) voisi olla suunnattu niille ihan tavallisille ihmisille (lue: enemmistöryhmille), vanhemmille ja nuoremmille, joista sitten löytyy ne kannattajat. Nyt tuskin monikaan yli 30-vuotias kannattaja edes tietää tän vuoden marssista? Miten se mainostus sitten tapahtuisi järkevästi, en osaa sanoa. Työpaikoille ilmoituksia? Pointtina nyt kuitenkin se, että mun nähdäkseni itse marssiin hankitaan nyt osallistujia juuri siitä yleisesti paheksuttavasta ryhmästä ja tulos näkyy sitten kadulla 6.5.



totta. Kaikki vihaa hippejä *nauru* Jo 60-luvulta asti :P Tohonpa saattaa ollakki vaikee keksii lääkettä.. Tai ainakin aikaavievää kun ei ole moista tullut eteen viel :)

-M

--
VELHO, CAPTAIN, U NAME IT!

Dementation

Posts: 2,892

#14 • • Dementation wednesday?

Caro², 2.5.2006 12:44:
---klip---



Kuten joku jo totes, naamioituminen on laitonta mielenosoituksissa.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Dementation

Posts: 2,892

#15 • • Dementation wednesday?

polly,
no mene itse omalla lärvillä puhuun kannabiksen puolesta.
mä en ainakaan haluis leimautuu pilven polttelijaks oli se laillista tai ei.



Itse en kannabista polta, muutaman kerran maistanut ja en tiedä maistanko vielä joskus tulevaisuudessa vai en... Ennustaja kun en ole.

Usein kuitenkin olen puhunut erilaisissa yhteyksissä ihan omalla naamalla kannabiksen puolesta. Eikä oo vielä mitään suurempia ongelmia tullu.

Tän tuntuu kaikki aina unohtavan, joten laitetaan nyt tähän vielä kerran:
Kaikki jotka kannattaa kannabiksen vapauttamista ja on tällä marssilla ei polta kannabista normaalisti, jotkut eivät ole koskaan edes kokeilleet.

Kyse on typerästä laista ja sitä voi vastustaa vaikkei oliskaan omaa lehmää ojassa.

--
Verba volant, scripta manent {Sanat lentävät, kirjoitettu pysyy}
Quod scripsi, scripsi {Minkä kirjoitin, sen kirjoitin}
Dixi, et animam levavi {Olen puhunut ja huojentanut mieleni}

Exlex

Posts: 497

#17 • • Exlex

Dementation, 2.5.2006 13:10:
---
Caro², 2.5.2006 12:44:
---klip---

---

Kuten joku jo totes, naamioituminen on laitonta mielenosoituksissa.



Ei ole.


Finlex.fi, 13 a § (26.11.2004/1006), Laiton naamioituminen

Joka yleisellä paikalla järjestettävän yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden yhteydessä taikka muussa yleisön kokoontumisessa yleisellä paikalla esiintyy tunnistamattomaksi naamioituneena ilmeisenä tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta, on tuomittava laittomasta naamioitumisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

Lerna

Posts: 320

#18 • • Lerna
älkää ny viittikö mitää naamioita alkaa ittellenne väsää. ite en kahella viimekerralla nähny yhtäkää tyyppiä kenel ois ollu jätesäkki päässä. mukaan vaa normivaatteet ja paljon hyvää mieltä
Optik

Posts: 1,691

#19 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Joko on molotovin cocktailit tehty valmiiksi?

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Gilgamint.com

Posts: 2,258

#20 • • Gilgamint.com Making questions
Tän pitäs olla kaikki huumeet lailliseks marssi. Pelkän kannabiksen dekriminalisointi ei auta mitään.

Siis tämä ei ollu trolli tai provokaatio vaan ihan perusteluilla varustettu mielipide. Ainoo et en jaksa kirjottaa tähä ny fukken