Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 152,979 views

Aziz Combat Fighter

#161 • • Aziz Combat Fighter

nammo, 4.7.2007 02:56:
Mulla on käytössä nokialainen 3210 vuodelta 2000 ja se on edelleen *super*. Se on uskollinen kolhuista huolimatta. Se on yksinkertainen ja kaunis; sillä voi soittaa ja tekstata. Joskus saatan pelata matopeliäkin. Se ei kaatuile tai saa viiruksia tai pakteereita. Mulla on mp3-soitin musiikkia varten, kamera kuvausta varten, tietsikka netin rämpläämistä varten ja virkkuukoukku näpertelynhimoa varten. Ois mielenkiintoista nähdä toimiiko semmonen nykyaikanen 3D-mp3-multimeediomegapikkelssi vehje seitsemän vuoden päästä.

plöh pläh.

Vähä sama ku vertais halkoa tietokoneeseen ja sanois et ois mielenkiintosta nähä toimiikse kone viel 7 vuoden päästä, vaik halko toimii viel halkona varsin hyvin!
Aziz Combat Fighter

#162 • • Aziz Combat Fighter
Niinjoo ja sananen vielä niille, joiden mielestä he eivät "tarvitse" puhelimen niitä ja näitä ominaisuuksia - juu. Totta. mutta itselleni kävi niin, etten tarvinnut ominaisuuksia, mutta sitten kun niitä opettelin käyttämään, on niistä ollut hurjasti apua. Ei kannata vieroksua esim. älypuhelimia siksi, että kokee tuhlaavansa rahaa ostamalla puhelimen joka tekee muutakin kun soittaa ja tekstaa. Niitä ominaisuuksia oppii nopeasti käyttämään ja niistä oppii vielä nopeammin tykkäämään. Itse en ole edes mp3-soitinta ostanut koska en ole sellasta kaivannut, mutta nyt kun sellanen on luurissa soi poppi useammin matkallakin mukana. Sama päti kameraan ja kalenteriin - en enää voisi kuvitella siirtyväni takaisin johonkin hikiseen paperikalenteriin, kaikki on nyt niin mukavan kätevästi kännykässä ja tietokoneella. Ja kuviakin tulee räpsittyä minkä ehtii.
nammo

#163 • • nammo the bestest
Mie olenkin niin wanhanaikainen että virkkaan ja neulon.. *hymy*

plöh pläh.

Vähä sama ku vertais halkoa tietokoneeseen ja sanois et ois mielenkiintosta nähä toimiikse kone viel 7 vuoden päästä, vaik halko toimii viel halkona varsin hyvin!

Jaa jåå.. Nyt meni vertaus hieman reikään - tässä nimittäin verrataan uutta ja vanhaa kännykkää. Topikkikin on "Apua kännykkäkauppaan".

Mun ainakaan ei tarvi opetella "tarvitsemaan" uusia asioita. Näiden entistenkin kanssa joutuu elämään..

--
schnii schnaa schnappi

Sallakat

#164 • • Edited Sallakat jungle, baby !

Ana-5000, 4.7.2007 08:27:
Niinjoo ja sananen vielä niille, joiden mielestä he eivät "tarvitse" puhelimen niitä ja näitä ominaisuuksia - juu. Totta. mutta itselleni kävi niin, etten tarvinnut ominaisuuksia, mutta sitten kun niitä opettelin käyttämään, on niistä ollut hurjasti apua. Ei kannata vieroksua esim. älypuhelimia siksi, että kokee tuhlaavansa rahaa ostamalla puhelimen joka tekee muutakin kun soittaa ja tekstaa. Niitä ominaisuuksia oppii nopeasti käyttämään ja niistä oppii vielä nopeammin tykkäämään. Itse en ole edes mp3-soitinta ostanut koska en ole sellasta kaivannut, mutta nyt kun sellanen on luurissa soi poppi useammin matkallakin mukana. Sama päti kameraan ja kalenteriin - en enää voisi kuvitella siirtyväni takaisin johonkin hikiseen paperikalenteriin, kaikki on nyt niin mukavan kätevästi kännykässä ja tietokoneella. Ja kuviakin tulee räpsittyä minkä ehtii.

joo musta tuntuu, että ne ihmiset ketkä kiven kovaan väittävät etteivät tarvitse puhelinta muuhun kuin soittoon ja tekstaukseen, tekevät sitä vain jostain kummallisista periaattellisista syistä (tai sitten siitä syystä ettei ole rahaa, en mä tiiä). itse tykkään hyödyntää elektroniikkaa, satsata siihen rahaa. Nyt tällä nykyisellä puhelimella kaikki mahdollinen on samassa paketissa (htc p4350) mikä helpottaa huomattavasti ja säästää tilaa käsilaukussa järkyttävän paljon!

Silloin kun kännykkäteknologia yms teknologia otti isoja harppauksia eteenpäin, jotkut pysyivät ja halusivatkin pysyä tiiviisti mukana ja toiset sitten liittyivät tuollaiseen vastarintaliikkeeseen. On jotenkin kummallista miten vahvoja negatiivisia ja hieman jämähtäneitä (IMO) mielipiteitä voi nykyajan nuorella sukupolvella olla "just opin tätä 2200 nokialaistakin käyttämään, en mää nyt tähän mitää uutta puhelinta..." jne jne. Kyllä mä sen ymmärtäisin jos kyseessä ois omat vanhemmat (s. 50-luvulla) tai isovanhemmat.

Eipä sillä että mua kiinnostais kuka mitäkin tarvitsee ja haluaa, mutta itse tykkään kompaktiudesta ennen kaikkea.
nammo

#165 • • nammo the bestest

Sallakat, 4.7.2007 12:45:
joo musta tuntuu, että ne ihmiset ketkä kiven kovaan väittävät etteivät tarvitse puhelinta muuhun kuin soittoon ja tekstaukseen, tekevät sitä vain jostain kummallisista periaattellisista syistä (tai sitten siitä syystä ettei ole rahaa, en mä tiiä). itse tykkään hyödyntää elektroniikkaa, satsata siihen rahaa. Nyt tällä nykyisellä puhelimella kaikki mahdollinen on samassa paketissa (htc p4350) mikä helpottaa huomattavasti ja säästää tilaa käsilaukussa järkyttävän paljon!

Silloin kun kännykkäteknologia yms teknologia otti isoja harppauksia eteenpäin, jotkut pysyivät ja halusivatkin pysyä tiiviisti mukana ja toiset sitten liittyivät tuollaiseen vastarintaliikkeeseen. On jotenkin kummallista miten vahvoja negatiivisia ja hieman jämähtäneitä (IMO) mielipiteitä voi nykyajan nuorella sukupolvella olla "just opin tätä 2200 nokialaistakin käyttämään, en mää nyt tähän mitää uutta puhelinta..." jne jne. Kyllä mä sen ymmärtäisin jos kyseessä ois omat vanhemmat (s. 50-luvulla) tai isovanhemmat.

Eipä sillä että mua kiinnostais kuka mitäkin tarvitsee ja haluaa, mutta itse tykkään kompaktiudesta ennen kaikkea.

Joo. Vastustan typeriä uusia bugisia multimeediokännyköitä. Mitä vähemmän toimintoja, sitä pienempi todennäköisyys sille että koko shaiba kaatuu tai menee jumiin. Yritän välttää turhaa kuluttamista muutenkin. En usko tulevani kovinkaan autuaammaksi jos saan orgastisesti kuluttaa uusinta uutta.

Mielestäni "nuoren sukupolven negatiiviset ja hieman jämähtäneet" mielipiteet ovat terveellinen vaihtoehto kulutushysterialle - käytetään vanha toimiva loppuun, kierrätetään, jne. Mut joo, oonkin soppalan rahalla elävä elämäntaiteilija.

--
schnii schnaa schnappi

Garo

#166 • • Garo #jake

nammo, 2
En usko tulevani kovinkaan autuaammaksi jos saan orgastisesti kuluttaa uusinta uutta.

Joillekkin uutuus on itseisarvo, eli on pakko saada käyttää uusinta uutta riippumatta siitä tarvitseeko sitä kuitenkaan itse. Mielestäni Sallakatin kirjoituksesta paistoi kuitenkin läpi oma henkilökohtainen perusteltu tarve, mitä näkemystä itsekkin edustan.

Lapsena mietin, että tulevaisuus on lentäviä autoja ja avaruusasemia. Niitä ei ole vielä näkynyt. Kuitenkin voin puhelimellani lukea valtavaa tietosanakirjaa (wikipedia), selata koko maailman karttoja ja satelliittikuvia (google maps), selvittää tarkasti nykyisen sijaintini (gps) ja kysyä millä bussilla/junalla/ratikalla/reitillä pääsen nykyisestä paikasta johonkin täysin uuteen paikkaan (reittiopas). Voin kuunnella kotonani olevaa musiikki-dvd:tä vaikka junamatkalla lähes ilmaiseksi (vlc & streaming & 3G), voin lähteä rohkeasti matkalle johonkin täysin uuteen paikkaan tietäen, että tulen löytämään perille (tomtom), voin keskustella ystävieni kanssa asynkronisesti (email, irc) ja kotiini tullessa kotini aistii kotiinsaapumiseni (bluetooth) ja laittaa valot päälle sekä jotain rauhallista musiikkia soimaan. Tämä on tulevaisuutta ja se kulkee minulla taskussa (HTC TyTn)

- Garo
enrg

#167 • • Edited enrg

Ana-5000, 4.7.2007 08:27:

second that. Hirveät vajarit tuli kun kameralla varustettu Sony katosi ja tilalle tuli duunista saatu E61. Hiljalleen oppi kuitenkin hyödyntämään sen ominaisuuksia ja nyt kalenterin, 3g:n, ja suuren näytön ansiosta on kameran vaje unohdettu (vaikka seuraavassa puhelimessa se pitää kyllä olla..).
Satoja kertoja on hyödynnetty jo nettiselainta nykyisessä puhelimessa. Kiireisenä henkilönä mainio vehje lukaista aamun uutiset julkisessa istuessa tai lopettaa väittely lyhyeen tarkistamalla asia netistä *nauru*.
Synkronisoitu kalenteri on kiireisessä työelämässä itselläni SE juttu joka on pelastanut tosi monelta ongelmalta. Postia tulee myös luettua tien päällä, tosin lähinnä jos odottaa vastausta johonkin tärkeään asiaan.
Lyhyesti sanottuna hurjalta tuntuisi luopua näistä tottumuksista, vaikka kyllähän niillä venttikympeilläkin aikoinaan pärjäsi..
nammo

#168 • • nammo the bestest
Niin. Henkilökohtaisia tarpeita on vaikka miten. Jos ei itse tiedä niitä kaikkia, niitä keksitään kyllä sulle lisää. Sallakat ja muutkin on tässä perustelleet mielestään pitävästi miksi tarviivat ominaisuuksia plapla puhelimeensa tai miks pitää saada se uusin. Ite yritän perustella miksen niitä tarvi.

--
schnii schnaa schnappi

Lost-Soul

#169 • • Lost-Soul los pallos

Garo, 4.7.2007 13:27:
...selvittää tarkasti nykyisen sijaintini (gps)....

muokkaisin tuon nyt kuitenkin muotoon "selvittää suunnilleen nykyisen sijaintini (gps)"

Kyllähän tuo aika tarkasti välillä toimii, mutta sitten taas se välillä heittää monia metrejä.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

Apo

#170 • • Apo Asiallisen Profeetallinen Oppinut

Nyt tällä nykyisellä puhelimella kaikki mahdollinen on samassa paketissa (htc p4350) mikä helpottaa huomattavasti ja säästää tilaa käsilaukussa järkyttävän paljon!

Mitkä ovat ne toiminnot mitä ilman et enää pärjäisi? Aiemmin lueteltuja ainakin internet-selain, mp3-soitin, kalenteri, kamera, email, gps.
Sallakat

#171 • • Sallakat jungle, baby !

Apo, 4.7.2007 18:32:
---
Nyt tällä nykyisellä puhelimella kaikki mahdollinen on samassa paketissa (htc p4350) mikä helpottaa huomattavasti ja säästää tilaa käsilaukussa järkyttävän paljon!

---

Mitkä ovat ne toiminnot mitä ilman et enää pärjäisi? Aiemmin lueteltuja ainakin internet-selain, mp3-soitin, kalenteri, kamera, email, gps.

samaa settiä
-kalenteri muistutuksineen. paperikalenteri kun ei pihahdakaan, enkä viitsi kahta kalenteria täyttää. ja mitäänhän mä en muista ellei ole muistutusta.

-wlan. no, internet vaan on kätevä pitää käsillä, stadissakin on jo jonkin verran paikkoja missä pääset nettailemaan ilmaiseksi (esim espa, jotkut spårat jne)

-kamera löytyy mutten siitä niin välitä koska mulla on kompakti ja erittäin hyvä digikamera mikä tietty ei aina ole mukana.

-windows media player ja tietty riittävän iso muistikortti (1Gb), jonne mahtuu musaa paljon

-ms word ja excell jos täytyy jotain tiedostoja nopeasti päästä viilaamaan vaikka matkalla palaveriin

-matkustaminen julkisissa on tylsää, pitää olla erilaisia pelejä puhelimessa. Kun on windows käyttis niin pelejäkin löytyy suht mukavasti pienellä hakemisella.

ja turhamaisuutena omassa puhelimessani vaan satun rakastamaan kosketusnäyttöä + qwerty näppäimistöä *plur*
innae

#172 • • innae PaskaJätkä
No niin armaat ihmiset.
Olen tässä syystä ja toisesta vaihtamassa puhelinta (omani tippui talvella wc-pyttyyn eikä sonyericsson sitä oikein hyvin kestänyt ja siitä lähtien ollut se ensimmäinen communicator käytössä jonka parhaat päivät on menneet jo tovi sitten).
Tuossa olen hieman tuota uutta communicator (e90) katsellut ja mietiskellyt. Onkos kenelläkään kokemusta?
Kiitos.

--
PaskaJätkä

Avernian

#173 • • Avernian Kerettiläinen
Apua kännykauppaan: Älä osta Nokian N73:sta.
Puhelin valitsee osoitteistostasi summamutikassa muutaman nimen, joille _et voi soittaa_. Aina yrittäessä puhelu yhdistyy 10-20 sekunniksi ja sitten tulee "yhteysvirhe". Buuttaaminen ei auta.
*toktok*

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Ozie

#174 • • Ozie

Avernian, 5.7.2007 08:09:
Puhelin valitsee osoitteistostasi summamutikassa muutaman nimen, joille _et voi soittaa_. Aina yrittäessä puhelu yhdistyy 10-20 sekunniksi ja sitten tulee "yhteysvirhe". Buuttaaminen ei auta.
*toktok*

Ootko btw softaa käyny päivittämässä, pitäis korjata aika paljon nuita pieniä nuoruusvirheitä?
Avernian

#175 • • Avernian Kerettiläinen

Ozie, 5.7.2007 08:13:
Ootko btw softaa käyny päivittämässä, pitäis korjata aika paljon nuita pieniä nuoruusvirheitä?

Ei ole kyennyt, kun tarvin tota herätyskelloksi ja lyhimmillään on luvattu päivityksen kestävän kolme päivää jonojen takia.

--
Liian totta ollakseen hyvä.

Let's get ready to ruuuumblee! *sydän*

Samu81

#176 • • Samu81 kokolihaa

innae, 4.7.2007 22:12:
No niin armaat ihmiset.
Olen tässä syystä ja toisesta vaihtamassa puhelinta (omani tippui talvella wc-pyttyyn eikä sonyericsson sitä oikein hyvin kestänyt ja siitä lähtien ollut se ensimmäinen communicator käytössä jonka parhaat päivät on menneet jo tovi sitten).
Tuossa olen hieman tuota uutta communicator (e90) katsellut ja mietiskellyt. Onkos kenelläkään kokemusta?
Kiitos.

41 sivua käyttökokemuksia:

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?t=36550

*hymy*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Twist

#177 • • Twist Team Kemuttajat

Avernian, 5.7.2007 08:09:
*toktok*

N73, on kyl niin floppi , kuten myös melkeenpä kaikki Nokian N-sarjan puhelimet... Mut tota kannattaa yrittää reklamoida puhelinta suoraan salon matkapuhelinhuoltoon, jos sais uuden luurin , noi uudet on sentään vähän parempia kun vanhat.
Samu81

#178 • • Edited Samu81 kokolihaa

Garo, 4.7.2007 13:27:
---
nammo, 2
En usko tulevani kovinkaan autuaammaksi jos saan orgastisesti kuluttaa uusinta uutta.
---

Joillekkin uutuus on itseisarvo, eli on pakko saada käyttää uusinta uutta riippumatta siitä tarvitseeko sitä kuitenkaan itse. Mielestäni Sallakatin kirjoituksesta paistoi kuitenkin läpi oma henkilökohtainen perusteltu tarve, mitä näkemystä itsekkin edustan.

Lapsena mietin, että tulevaisuus on lentäviä autoja ja avaruusasemia. Niitä ei ole vielä näkynyt. Kuitenkin voin puhelimellani lukea valtavaa tietosanakirjaa (wikipedia), selata koko maailman karttoja ja satelliittikuvia (google maps), selvittää tarkasti nykyisen sijaintini (gps) ja kysyä millä bussilla/junalla/ratikalla/reitillä pääsen nykyisestä paikasta johonkin täysin uuteen paikkaan (reittiopas). Voin kuunnella kotonani olevaa musiikki-dvd:tä vaikka junamatkalla lähes ilmaiseksi (vlc & streaming & 3G), voin lähteä rohkeasti matkalle johonkin täysin uuteen paikkaan tietäen, että tulen löytämään perille (tomtom), voin keskustella ystävieni kanssa asynkronisesti (email, irc) ja kotiini tullessa kotini aistii kotiinsaapumiseni (bluetooth) ja laittaa valot päälle sekä jotain rauhallista musiikkia soimaan. Tämä on tulevaisuutta ja se kulkee minulla taskussa (HTC TyTn)

- Garo

Word!

Erittäin hyvin havainnollistettu. Kuitenkin lisäisin tuohon listaan vielä ORB:n kautta mahdollisuuden katsella (streamata luuriin) mitä tahansa videoita (tai kuvia, mp3:a, ym ym..) koti-pc:ltä reissun päällä, tai vaikka ihan kavereiden saunaillassa. Lisäksi messenger toimii laakista. Oikeastaan ainoa asia, jota tältä TyTN:lta kaipaan on TV-out.

IMO kätevintä näissä Windows Media pocket pc -laitteissa on se, että on fiksu internet aina taskussa. Kosketusnäytöllisellä luurilla surffaa noin satakertaa mielummin kuin jollain esim. vanhan commun S80 -"selaimella" vaikkakin jälkimmäisen näyttö on suurempi. Lisäksi qwerty -näppis, siihen kun on kerran tottunut, siitä ei huvittaisi luopua.
Tosin tuo Sampan U600 himottaisi aika huolella, olen aina pitänyt tyylikkäistä luureista ja se todellakin on sitä!

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

Ozie

#179 • • Ozie

Avernian, 5.7.2007 08:33:
---
Ozie, 5.7.2007 08:13:

---

Ei ole kyennyt, kun tarvin tota herätyskelloksi ja lyhimmillään on luvattu päivityksen kestävän kolme päivää jonojen takia.

No huh, ja kun mä kävin Aleksanterinkadun Nokia storessa ni luulin et niiden 3 tuntia oli pitkä aika :D