Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 153,035 views

sts

#121 • • sts Sama pyynti aitta!

Lost-Soul, 4.10.2006 23:02:
Aika usein kuulee E-sarjan wlanin temppuilevan pahasti. Itselläni oli viikon käytössä E61, joka buuttas aina, jos oli vähänkin huonompi wlani yhteys käytössä.

Käy päivittämässä softa Nokia liikkessä Mannerheimintiellä Helsingissä. Uusi päivitys ei ole vielä itseasennettavissa. Sit ei temppuile ja wlanin nopeus nousee yli megaan.
sts

#122 • • sts Sama pyynti aitta!
Vaihtui puhelin puolitoista viikkoa sitten 6060:sta E70:een.

En vaihtaisi takaisin, nyt kun siinä on uusin firmware 2.0618.07.10, se hipoo melkein täydellistä.

Sen lisäksi että se on pirun hyvä puhelin, se on myös ultimate Mobiili-IRC pääte, klubituksen selailu vempain, MP3-soitin ja tarpeen tullen tulee katottua metromatkoilla CSI-jaksot (kiitos smartmovie s60 softan ja gigasen muistikortin). Lisäksi mukana tulevat valmiiksi asennettuina täysiversiot mobiili wordista, excelistä ja powerpointista.

Ainoa miinus on että myyntipakkauksen mukana ei tule kuin monohandsfree, mutta helsingin Nokia liikkeessä myivät oikean adapterin jolla saa omat kuulokkeet kiinni puhelimeen. (HD-25 handsfree anyone? *nauru*)
Kaaso

#123 • • Edited Kaaso Turning music into light since 1999

UzU,

HTC (High Tech Computer Corporation of Taiwan) on tehdas joka valmistaa noita puhelimia.
Niitä myydään HTC nimen lisäksi ainakin i-Mate, Qtek, XDA ja MDA nimillä.
Noi on esimerkiksi jenkeissä iso juttu ja niitä myydäänkin hyvin paljon ns. operaattoripuhelimina, eli operaattori myy niitä "omana merkkinään" kytkykaupalla, esim i-Mate nimellä Vodafonen toimesta briteissä.

Käytettävyys noissa tuntuu olevan aika ihanan helppoa, tosin johtunee tosta Windows pohjasta.

Tota HTC:n TyTN mallia (lausutaan kai titan *ding* ) kuumotellu toodella paljon. Harmittaa, kun menin N80:n sijoittamaan keväällä, nyt tuossa olis kaikki samat ominaisuudet (kamerana käytän oikeata kameraa) suunnilleen samaan hintaan + qwerty ja ISO ruutu.
Ainoa huonompi puoli olisi, että joutuisi käyttämään laitteen vakioluureja HF/musakuuntelussa.
Nyt tottunut käyttämään kunnon luureja adapterin kanssa...

Noh, noksun vastaavaa, S60 käyttiksellä, odotellessa...
Edit. säätöä..

--
Everyone is allowed to have some stupid moments
Having too many is what makes you stupid...

UzU

#124 • • Edited UzU [33100]

Kaaso, 1.11.2006 09:53:
---
UzU,

HTC (High Tech Computer Corporation of Taiwan) on tehdas joka valmistaa noita puhelimia.
Niitä myydään HTC nimen lisäksi ainakin i-Mate, Qtek, XDA ja MDA nimillä.
Noi on esimerkiksi jenkeissä iso juttu ja niitä myydäänkin hyvin paljon ns. operaattoripuhelimina, eli operaattori myy niitä "omana merkkinään" kytkykaupalla, esim i-Mate nimellä Vodafonen toimesta briteissä.

Käytettävyys noissa tuntuu olevan aika ihanan helppoa, tosin johtunee tosta Windows pohjasta.

---

Tota HTC:n TyTN mallia (lausutaan kai titan *ding* ) kuumotellu toodella paljon. Harmittaa, kun menin N80:n sijoittamaan keväällä, nyt tuossa olis kaikki samat ominaisuudet (kamerana käytän oikeata kameraa) suunnilleen samaan hintaan + qwerty...

Noh, noksun vastaavaa, S60 käyttiksellä odotellessa...

Joo Titanhan toi TyTN on, sama luuri kulkee myös Qtek 9600 nimellä. Itsekin sitä olen tässä vähän fiilistellyt ja yrittänyt urkkia jos sen saisi jostain rajojen ulkopuolelta paljonkin edullisemmin. Siinä olis tuplasti tehokkaampi prossu kuin 9100:ssa ja 3G. :)

Ja eikös noihin luureihin saa adapteria 2,5mm plugiin?
Kaaso

#125 • • Kaaso Turning music into light since 1999

UzU,

Ja siihen sitten perään adapteri 3,5 mm plugiin?
Ja adapteripino painaa yhtä paljon kun itse laite:)
Parempi ratkaisu olisi ehkä ollut laittaa suoraan 3,5 mm paikka (vrt. Nokian N95)
Toinen ihmetyksen aihe, joka tosin koskee melkein kaikkia puhelimia, pl. Nokia, ettei laturia ja kuulokkeita saa yhtä aikaa kiinni, kun käyttävät samaa porttia...

--

Samu81

#126 • • Samu81 kokolihaa

Kaaso, 1.11.2006 10:09:
---
UzU,

---

Ja siihen sitten perään adapteri 3,5 mm plugiin?
Ja adapteripino painaa yhtä paljon kun itse laite:)
Parempi ratkaisu olisi ehkä ollut laittaa suoraan 3,5 mm paikka (vrt. Nokian N95)
Toinen ihmetyksen aihe, joka tosin koskee melkein kaikkia puhelimia, pl. Nokia, ettei laturia ja kuulokkeita saa yhtä aikaa kiinni, kun käyttävät samaa porttia...

PL myös Qtek 9100. Jossa on siis 2,5mm ulostulo HF:lle ja johon sai verkkokaupasta parilla eurolla 2,5mm -> 3,5mm -plugin ja tätä kautta sangen mielekkäästi mihin tahansa kuulokkeisiin, tai esim. auton hifien kautta soimaan vaikkapa samalla kun käytti laitetta navigaattorina. Ko. konfiguraatio rokkas muuten ainakin 100 kertaa enemmän kuin perus mp3 cd:n kanssa säätäminen.

TYTN:iin ryssivät koko homman siten, ettei siinä ole kuin yksi ja sama miniUSB -portti lataamista ja HTC:n omaa HF -settiä varten.. Mikä lie ideana tuossa *dissaa*

--
Unelma ja toimistohommia *ding*

peterr

#127 • • peterr

Samu*, 30.10.2006 12:17:
---
peterr, 24.10.2006 11:54:
Jess!!! Bluescreenit ja virukset kännyköihin....
---

*nauru*

Hommaa tuohon vaikkapa F-Securen palomuuri/virusturva -softa, sangen kevyt eikä aiheuta turhia jögäämisiä :)....
Muuten, millaisilla 3rd party / freeware -softilla olet saanut ko. laitteeseen blue screeniä....

Maalailen piruja seinille. *nauru* Laite toiminut helvetin hyvin, vaikka puhelimen käytettävyys ei ihan Nokialle pärjääkään. Akun kesto toinen suuri miinus. Mitäs kivoja lisäsoftia suosittelette ihan tavallisen kuluttajan ajan kuluksi? (itse tarvitsen laitetta pääosin sähköpostin, wordin ja excelin takia)
Miraakkeli

#128 • • Miraakkeli *As far as you can go*
Tietääkö joku onko mahdollista saada Noksun PC suite synkroon Google kalenterin tai Mozillan Calenderin kanssa..? En viitsisi Outlookia laittaa koneelle pelkästään kalenterin takia. Muutenkin Mikkisoftat boikotissa mahdollisuuksien mukaan.

--
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'He manga wai koia kia kore e whitikia\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\'Make light of difficulties and they will disappear\\\\\\\\\\\\\\\

sts

#129 • • sts Sama pyynti aitta!

Miraakkeli, 6.11.2006 12:48:
Tietääkö joku onko mahdollista saada Noksun PC suite synkroon Google kalenterin tai Mozillan Calenderin kanssa..? En viitsisi Outlookia laittaa koneelle pelkästään kalenterin takia. Muutenkin Mikkisoftat boikotissa mahdollisuuksien mukaan.

Mozilla calender ei itsessään vielä tue minkäänlaista synkroa. Se on kyllä mozilla kalenterin roadmapissa. Mutta menee varmaan hetki.
Sallakat

#130 • • Sallakat jungle, baby !
ihanaa, nyt olen kuukausien pähkäilyn jälkeen päätynyt erääseen puhelimeen. Kun kuitenkin puhutaan ihan tarpeeksi isoista rahasummista niin tekee mieli punnita tarpeitaan yms.

Päädyin tähän:
http://www.htc.com/product/03-product_p4350.htm

Aiempaa HTC TyTN puhelinta (minkä meinasin) puolet pienempi prossu, mutta olen suht varma, että pärjään sillä koska nykyisessä HP palmissani on saman verran, eikä pelit esim oo ikinä tökkiny prossun takia (vaan vähäisen muistin).

On tainnut tämä ihanuus jo asettua joidenkin kauppojen hyllyille, joten eiku ostoksille. Hintakaan ei nyt tuntunut ihan päätä huimaavalta esim Mikromajassa 529. Tytn mitä meinasin eka maksaa edelleen yli 700.

*jiihaa* kohtaa tuhlaamaaaan raaahaaaaa *sydän*
Sundust

#131 • • Sundust Behind The Sun
Nökiä 2600 *hihu* toimii ihan hyvin, ei oo mitään ylimääräisiä ominaisuuksia sotkemassa puhelinta. Eikä näitä nyky kännyköitä voi kohta kännyköiksi sanookkaan, ne on joko kameroita tai tietokoneita.

--
*jiihaa* Danger i´m raving...

Lyylikki

#132 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.
Perjantaina tuli taloon N73:nen. Ihan kokonaan omalla rahalla ostettu, eikä mikään paskakytky! Oon ihan kiisseleissäni siitä, vaikka en olekaan ehtinyt vielä tutustua siihen aivan täydellisesti. Varsinkin tuo on vielä vähän hakusessa tuo koneen ja puhelimen yhdistäminen.

Muistelin, että mulla on bluetooth tässä koneessa, mutta eipä mulla olekaan. Menee sitten tuolta USBin kautta ja ainakin sitä kautta tuntui musiikki siirtyvän hitaasti kuin mikä. Onni onnettomuudessa on, että eipä tarvitse moneen kertaan siirrellä, kun sinne vaan ja sitten kuunteluun.

Ei tarvinnut asetuksia erikseen tilailla, kun kake-DNA ne mulle osasi lähettää suoraan. Suhteellisen toimiva palvelu kyllä. Hetki on mennyt uuteen näppäimistöön totutellessa, mutta nyt se jo sujuu ihan hyvin. Välillää paukauttaa poistu-näppäintä, kun pitäisi c:tä painaa, mutta kaipa sekin tuosta, kun useamman viestin kirjoittaa.

Itse ainakin tykkään siitä "multimedia" näppäimestä. Muutenkin on kaikkia pikasäätöjä niin, että ei juuri valikkoon tarvitse mennä seikkailemaan. Kaikki onnistuu heti suoraan.

Ostin sitten samalla 2 gb muistikortin, niin eipähän tarvitse ihan hetkeen itkeä, että ei oo tilaa.
akir0

#133 • • akir0 idleRPG champion 2009

Lyylikki, 27.11.2006 13:45:
Muistelin, että mulla on bluetooth tässä koneessa, mutta eipä mulla olekaan. Menee sitten tuolta USBin kautta ja ainakin sitä kautta tuntui musiikki siirtyvän hitaasti kuin mikä. Onni onnettomuudessa on, että eipä tarvitse moneen kertaan siirrellä, kun sinne vaan ja sitten kuunteluun.

Bluetoothi se vasta hidas onkin, 5 megan biisi siirtyy rattoisat pari minuuttia. Sulla on varmaan USB 1.0, joka ei sekään kyllä kovin nopea ole.
Lyylikki

#134 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

akir0, 27.11.2006 14:17:
Bluetoothi se vasta hidas onkin, 5 megan biisi siirtyy rattoisat pari minuuttia. Sulla on varmaan USB 1.0, joka ei sekään kyllä kovin nopea ole.

Ei ole! Kyllä mulla on USB 2.0. Tiedä sitten, mä taisin täpätä jotain täppylää, että se muutti ne johonkin puhelimelle paremmin sopivaan muotoon, olisiko tuo vienyt enemmän aikaa. Ja pystyisikö sitä olemaan vaihtamatta sitä musiikin muotoa. Hitaampaa se kuitenkin oli, kuin perus MP3-soittimeen musiikin siirtäminen.
akir0

#135 • • akir0 idleRPG champion 2009

Lyylikki, 27.11.2006 14:19:
---
akir0, 27.11.2006 14:17:

---

Ei ole! Kyllä mulla on USB 2.0. Tiedä sitten, mä taisin täpätä jotain täppylää, että se muutti ne johonkin puhelimelle paremmin sopivaan muotoon, olisiko tuo vienyt enemmän aikaa. Ja pystyisikö sitä olemaan vaihtamatta sitä musiikin muotoa. Hitaampaa se kuitenkin oli, kuin perus MP3-soittimeen musiikin siirtäminen.

Ainakin 6680:llaan pystyy siirtämään ilman musiikin muodon muuttamista (onnistuu ihan drag&droppaamalla windows exploreriin). Mutta paljon hitaampaa tuokin on kuin erilliseen mp3-soittimeen siirto.
Lyylikki

#136 • • Lyylikki Ei she ole nnin nöbönuukhaa.

akir0, 27.11.2006 14:24:
Ainakin 6680:llaan pystyy siirtämään ilman musiikin muodon muuttamista (onnistuu ihan drag&droppaamalla windows exploreriin). Mutta paljon hitaampaa tuokin on kuin erilliseen mp3-soittimeen siirto.

Heh. Ja on vielä olemassa se mahdollisuus, että tungen sen muistikortin erikseen tähän koneeseen ja siirrän sinne sitten ne musiikit erikseen. Veikkasin, että se saattaisi olla nopein keino, kun yhteensopiva kortinlukija kerran koneessa on. Etsikkoaikaa etsikkoaikaa *hymy*
akir0

#137 • • akir0 idleRPG champion 2009

Lyylikki, 27.11.2006 14:26:
---
akir0, 27.11.2006 14:24:

---

Heh. Ja on vielä olemassa se mahdollisuus, että tungen sen muistikortin erikseen tähän koneeseen ja siirrän sinne sitten ne musiikit erikseen. Veikkasin, että se saattaisi olla nopein keino, kun yhteensopiva kortinlukija kerran koneessa on. Etsikkoaikaa etsikkoaikaa *hymy*

Joo, toi on ylivoimaisesti nopein tapa ja tekisin noin itsekin, jos suinkin olisi kortinlukija :)
Kaaso

#138 • • Kaaso Turning music into light since 1999

Sallakat, 27.11.2006 13:24:
On tainnut tämä ihanuus jo asettua joidenkin kauppojen hyllyille, joten eiku ostoksille. Hintakaan ei nyt tuntunut ihan päätä huimaavalta esim Mikromajassa 529. Tytn mitä meinasin eka maksaa edelleen yli 700.

*jiihaa* kohtaa tuhlaamaaaan raaahaaaaa *sydän*

Ja tuo hintaerohan selittyy mainitsemallasi prosessori-erolla, sekä sillä, että TyTn on 3,5G ja tuo toinen 2,5G.

Mutta jos en itse unelmoisi kiinteähintaisesta nopeasta mobiilista nettiyhteydestä, olisi mainitsemasi ollut ostoslistalla TyTN:n sijaan.

--

duvin

#139 • • Edited duvin Jay v/d Veen

Kaaso, 8.12.2006 14:40:
Ja tuo hintaerohan selittyy mainitsemallasi prosessori-erolla, sekä sillä, että TyTn on 3,5G ja tuo toinen 2,5G.

Mutta jos en itse unelmoisi kiinteähintaisesta nopeasta mobiilista nettiyhteydestä, olisi mainitsemasi ollut ostoslistalla TyTN:n sijaan.

Heh, ostin ton TyTN:n just itelleni kun rupesi Symbian hatuttamaan. Käyttökokemuksia sitten parin viikon päästä =)
Kaaso

#140 • • Kaaso Turning music into light since 1999

duvin, 8.12.2006 14:43:
---
Kaaso, 8.12.2006 14:40:

---

Heh, ostin ton TyTN:n just itelleni kun rupesi Symbian hatuttamaan. Käyttökokemuksia sitten parin viikon päästä =)

Itellä ollu Tytn käytössä jo kuukauden verran.
Sain N80:n kaupaksi niin hyvään hintaan, ettei edes isommin kirpassu vaihto.
Tosin kolmen symbian-vuoden jälkeen totuttelu windowsin "logiikkaan" puhelimessakin kestää hetken. eiköhän se tästä.

--