Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 153,375 views

Sami de Sousa

#341 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

jukebox, 27.5.2009 20:25:

tottahan toki. palaan pykälään, kun tiedän.. voi vierähtää muutama(kin) päivä JOS kiirus ei anna myöden. tällä välin: suosittelen zekkaa sen n97:an, kun mahdollista etenkin JOS ei euroista ole aprikointi kiinni. *piis*

Joo kyllä se hankinta kohdistuu sitten päätöksen tehtyäni johonkin uusimpaan malliin. Tota N97:aa ei taida vielä löytyä kauppojen hyllystä, joten vielä ei ikävä kyllä pääse hypistelemään :/ Mutta jos flashit toimii kunnolla jo N95:ssä niin luulisi toimivan myös uudemmissa malleissa. Ilmoittele siis, kun ehdit testaamaan *hymy*
UzU

#343 • • UzU [33100]

De Souza, 27.5.2009 19:04:
Missäs puhelimessa olis kunnon flash-tuki selaimessa? Kävin kokeilemassa liikkeessä Nokian 5800 XpressMusic puhelinta, eikä ainakaan siinä toiminut beatportin sivut, virheilmoitus: This site requires flash... Myyjä ei osannut sanoa juuta eikä jaata... Kunnon flash-tukea tarvitsisin esim. Beatportin ja Digital-Tunesin käyttämiseen, jolloin voisin kuunnella uusimmat julkaisut milloin vain missä vain (töissä, autossa, bussissa...)

En tiedä tukeeko mikään puhelin Flashia täysin. Itselläni on 5800XM jossa uusin Flash Lite (3.1, just hetki sitten tullut) ja beatportissa latautuu vain iso flash kuvake jossa lukee 9 + sivun alareunan tekstit. En kyllä tiedä onko muilla luureilla jotain omia flash-ohjelmia ton Adoben Flash liten lisäks. Monet mobiiliselaimet kuten Opera Mini eivät edes tue Flashia ollenkaan.

Digital-tunes.net tuntui selailun perusteella toimivan ihan fine. Tosin ainakaan Noksun oma player ei osaa avata noita m3u tiedostoja joten klippien kuuntelu ei onnistunut.
Sami de Sousa

#344 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

UzU, 28.5.2009 11:55:
---
De Souza, 27.5.2009 19:04:
Missäs puhelimessa olis kunnon flash-tuki selaimessa? Kävin kokeilemassa liikkeessä Nokian 5800 XpressMusic puhelinta, eikä ainakaan siinä toiminut beatportin sivut, virheilmoitus: This site requires flash... Myyjä ei osannut sanoa juuta eikä jaata... Kunnon flash-tukea tarvitsisin esim. Beatportin ja Digital-Tunesin käyttämiseen, jolloin voisin kuunnella uusimmat julkaisut milloin vain missä vain (töissä, autossa, bussissa...)

---

En tiedä tukeeko mikään puhelin Flashia täysin. Itselläni on 5800XM jossa uusin Flash Lite (3.1, just hetki sitten tullut) ja beatportissa latautuu vain iso flash kuvake jossa lukee 9 + sivun alareunan tekstit. En kyllä tiedä onko muilla luureilla jotain omia flash-ohjelmia ton Adoben Flash liten lisäks. Monet mobiiliselaimet kuten Opera Mini eivät edes tue Flashia ollenkaan.

Digital-tunes.net tuntui selailun perusteella toimivan ihan fine. Tosin ainakaan Noksun oma player ei osaa avata noita m3u tiedostoja joten klippien kuuntelu ei onnistunut.

No voihan, tätä vähän pelkäsinkin...

Digital Tunesissa on se flashilla toimiva radio, jota käyttämällä ei tarvitse avata m3u tiedostoja erilliselle playerille. Tomiikohan se radio siinä sun puhelimessa?

#345 • • ville olen oikeasti ujo

De Souza, 27.5.2009 20:32:
Käsittääkseni ainakaan edeltäjä N810 ei ole puhelin, joten jos "N900" jatkaa samoilla linjoilla, niin mulle turha laite... :( Muuten kylläkin erittäin houkutteleva paketti.

N900 tulee kyllä puheominaisuuksilla (jos huhut pitää paikkaansa) ja ainakin N810 selain tukee flashia paremmin kun mikään kännykkä, mitä olen kokeillut.

Veikkaisin, että N900 tarkat speskit julkaistaan N97 ilmestymisen aikaan.
UzU

#346 • • Edited UzU [33100]

ville, 28.5.2009 15:27:
---
Käsittääkseni ainakaan edeltäjä N810 ei ole puhelin, joten jos "N900" jatkaa samoilla linjoilla, niin mulle turha laite... :( Muuten kylläkin erittäin houkutteleva paketti.

---

N900 tulee kyllä puheominaisuuksilla (jos huhut pitää paikkaansa) ja ainakin N810 selain tukee flashia paremmin kun mikään kännykkä, mitä olen kokeillut.

Tiedätkös mikä tossa N810 sitä flashia pyörittää? Tuskin on toi Flash Lite.

De Souza, 28.5.2009 15:21:
-Digital Tunesissa on se flashilla toimiva radio, jota käyttämällä ei tarvitse avata m3u tiedostoja erilliselle playerille. Tomiikohan se radio siinä sun puhelimessa?

Ei toimi, valittaa että pitäs olla uusin Flash.
Steven Hoaks

#347 • • Steven Hoaks Stefu täs moi =)

---

---

Aijai kun tekis mieli avata suuri suuni mutta enpä taida uskaltaa vaikka huomenna onkin viimeinen työpäivä nokialla.

Oon leikkinyt tolla "N900" (en sano että toi on sen lopullinen nimi) kapulalla tarpeeksi ja olen tykännyt kovasti. Sitten kun kapula on täysin valmis niin käyn semmoisen heti poistamassa!

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Sami de Sousa

#348 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]

---

---

Voi voi, kun ei malttaisi odottaa edes muutamaa viikkoa, että N97 ilmestyy saati sitten useita kuukausia "N900" ilmestymiseen.

Osui silmään hyviä uutisia flashin osalta: http://news.cnet.com/8301-1001_3-10098883-92.html
Taidanpa siis sijoittaa N97:ään, jos vaan tuntuu omaan käteen toimivalta vehkeeltä.

#349 • • ville olen oikeasti ujo

De Souza, 28.5.2009 19:52:
Voi voi, kun ei malttaisi odottaa edes muutamaa viikkoa, että N97 ilmestyy saati sitten useita kuukausia "N900" ilmestymiseen.

Osui silmään hyviä uutisia flashin osalta: http://news.cnet.com/8301-1001_3-10098883-92.html
Taidanpa siis sijoittaa N97:ään, jos vaan tuntuu omaan käteen toimivalta vehkeeltä.

N97 pääsee onneksi leikkikään aiemmin: Nokia store on lupaillut tuota luuria esille kesäkuun alussa.

Itsellä on noin muuten vähä sama tilanne: N97 oli kiikarissa ja varattunakin. N900 saattaa sotkea tätä suht runsaasti. N900 reso on ihan omassa luokassaan ja siten laite on äärimmäisen kiinnostava, mutta ainakin toistaiseksi maemo on ollut businesspuolella aika avuton. Ja kun luuri tulee duuniluuriksi niin hankalaksi menee...
peikkolapsi

#350 • • peikkolapsi miisa the maskotti
mulla on kriisi.
mutsi ei tajua kännyköistä mitään ja itsekkin olen pudonnut tästä touhusta kärryiltä jo vuosia sitten (nimim. ostan luurin kun vanha hajoaa _lopullisesti_, ja sillonkin ostan käytetyn).

pikkusiskoni 12v on sitä mieltä, että tää asia on kuitenkin nyt laitettava mun harteilleni. sillä oli reilu vuosi sitten saatu kallis luuri (joo yli 200e luurista on mun mittapuun mukaan ihan helvetisti tänä päivänä) joka meni paskaksi, ja siinä oli muistikortti mikä on täynnä kaikkee sälää ja neiti tahtoo nyt sitten sellasen luurin minne sais taas tämän muistikortin (se ei kelpaa et ne sälppeet siirtäis koneelle talteen).

kellään ku nyt ei satu olemaan pariasataa euroa ylimäärästä (varsinka omilla porukoilla, no ei kyllä itelläkään ois) joten ei sellasta luuria sitten vois mistään saada alle 150e o_O ? vai onko ne kaikki jotain ihan sikakalliita...

hukuin jo tonne luurien loppumattomaan suohon ku yritin kattoa. *pepsodent*

--
mut hei, n'hrään nniinku, tanssitaan koloissa
taI sit mennää pikahissilla prahaan'
se on tanssilattialla

T3k

#351 • • Edited T3k semmonen

peikkolapsi, 29.5.2009 10:27:
mulla on kriisi.
mutsi ei tajua kännyköistä mitään ja itsekkin olen pudonnut tästä touhusta kärryiltä jo vuosia sitten (nimim. ostan luurin kun vanha hajoaa _lopullisesti_, ja sillonkin ostan käytetyn).

pikkusiskoni 12v on sitä mieltä, että tää asia on kuitenkin nyt laitettava mun harteilleni. sillä oli reilu vuosi sitten saatu kallis luuri (joo yli 200e luurista on mun mittapuun mukaan ihan helvetisti tänä päivänä) joka meni paskaksi, ja siinä oli muistikortti mikä on täynnä kaikkee sälää ja neiti tahtoo nyt sitten sellasen luurin minne sais taas tämän muistikortin (se ei kelpaa et ne sälppeet siirtäis koneelle talteen).

kellään ku nyt ei satu olemaan pariasataa euroa ylimäärästä (varsinka omilla porukoilla, no ei kyllä itelläkään ois) joten ei sellasta luuria sitten vois mistään saada alle 150e o_O ? vai onko ne kaikki jotain ihan sikakalliita...

hukuin jo tonne luurien loppumattomaan suohon ku yritin kattoa. *pepsodent*

no jos se edellinen kapula oli nokia, niin tod.näk siel oli micro-sd kortti sisällä.
Kaupasta löytyy nokialaisia jotka syö micro-sd:tä tyyliin 80-150€:lla..

nynnäin esimerkiksi :
Nokia 5130 XpressMusic Red 99€ gigantin verkkokaupassa :)

kannattaa toki nypätä se muististidi vanhasta kapulasta irti ja näyttää kaupan sedälle ennenkun tommosen ostaa. :) (toki siin kortin päälläki pitäs lukee mikä se on :) )
akir0

#352 • • akir0 idleRPG champion 2009

Sanoisin kyllä, että käppäile liikkeeseen, mutta alle 150eurolla saa kyllä jo Nokialtakin puhelimia, joissa on muistikorttipaikka.

Vaikka - http://www.veikonkone.fi/application?origin=index.jsp&event=bea.portal.framework.internal.portlet.event&pageid=Products&portletid=Product05Portlet&wfevent=link.techdata&product_id=1318&cat_sel_id=73&category_main_id=5&pr_tech=1

http://www.veikonkone.fi/application?origin=index.jsp&event=bea.portal.framework.internal.portlet.event&pageid=Products&portletid=Product05Portlet&wfevent=link.techdata&product_id=2066&cat_sel_id=73&category_main_id=5&pr_tech=1

Vähä riippuu sitten muistikortin tyypistä ja koosta, että millasen puhelimen joudutte hankkimaan, mut 150eurolla saa kyl ihan hyvä peruspuhelimen jo.
peikkolapsi

#353 • • peikkolapsi miisa the maskotti

T3k, 29.5.2009 10:31:
---

no jos se edellinen kapula oli nokia, niin tod.näk siel oli micro-sd kortti sisällä.
Kaupasta löytyy nokialaisia jotka syö micro-sd:tä tyyliin 80-150€:lla..

mjoo nokialainen se oli ja siskolle ihmettelinkin ku ne oli dna-kaupassa käyneet, että eikö sielä muka tosissaan ollut mitään alle 250e:lla edes. :D
mutta mulle toi micro-sd sananakin oli tässä jo auttava tekijä xD
eiköhä me sille neidille vielä luuri repästä, silläku on käyttöikä taas sen vuoden, niin ei nyt niin kauheesti tee mieli sijoittaa.

--
se on tanssilattialla

peikkolapsi

#354 • • peikkolapsi miisa the maskotti

akir0, 29.5.2009 10:38:
---

Vaikka - http://www.veikonkone.fi/application?origin=index.jsp&event=bea.portal.framework.internal.portlet.event&pageid=Products&portletid=Product05Portlet&wfevent=link.techdata&product_id=1318&cat_sel_id=73&category_main_id=5&pr_tech=1

http://www.veikonkone.fi/application?origin=index.jsp&event=bea.portal.framework.internal.portlet.event&pageid=Products&portletid=Product05Portlet&wfevent=link.techdata&product_id=2066&cat_sel_id=73&category_main_id=5&pr_tech=1

Vähä riippuu sitten muistikortin tyypistä ja koosta, että millasen puhelimen joudutte hankkimaan, mut 150eurolla saa kyl ihan hyvä peruspuhelimen jo.

kiitos vinkeistä :) täytyy vakuuttaa se sisko, että kyllä niitä halvemmallakin saa ku ne mitä olivat katsoneet :D
koitin sille sanoa että helvetti eikö se ny ole parempi että sulla yleensä on se luuri ku ei luuria ollenkaan, mutta ei ku tää skitsoo vaan jostain muistikortista. jäärä mikä jäärä. :D mutta koitetaan selvitä.

--
se on tanssilattialla

#355 • • ville olen oikeasti ujo
N97 on kokeiltavissa Nokia liikeessä. Nettiin sitä ei vielä saa, mutta muuten pääsee hiplaamaan... on kyl aika pätevän oloinen laite :)
peikkolapsi

#356 • • Edited peikkolapsi miisa the maskotti
miks kännykkä kysyy salasanaa o_O ?
mitä siihen pitäis sille vastata *ding*
pin-koodi ku se ei ole.

edit: tuntemattomia ovat tekniikan tiet. asia selvinnee huomenna :D

--
se on tanssilattialla

ezzy

#357 • • ezzy Droid-pappa

peikkolapsi, 11.6.2009 00:17:
pin-koodi ku se ei ole.

Mitä salasanaa se kysyy? Lukee varmaan siinä ruudulla.
peikkolapsi

#358 • • peikkolapsi miisa the maskotti

ezzy, 11.6.2009 09:28:
---
pin-koodi ku se ei ole.

---

uudessa puhelimessa oli siis valmiina muistikortti, mutta sinne pitäisi saada "edesmenneen" puhelimen kortti sisään, joka ei olekkaan niin helppoa...
sinne sen kortin tiedostoihin ei pääse koska se kysyy salasanaa.
jollaista ei ole koskaan laitettu.
lueskelin tossa aiheesta erinäisiltä forumeilta ja monella muullakkin tuppaa olemaan sama ongelma.
aika... nokiamaista :p

--
se on tanssilattialla

ezzy

#359 • • ezzy Droid-pappa

peikkolapsi, 11.6.2009 11:38:
---
---
pin-koodi ku se ei ole.

---

---

uudessa puhelimessa oli siis valmiina muistikortti, mutta sinne pitäisi saada "edesmenneen" puhelimen kortti sisään, joka ei olekkaan niin helppoa...
lueskelin tossa aiheesta erinäisiltä forumeilta ja monella muullakkin tuppaa olemaan sama ongelma.

Eipä toi puhelimesta ole kiinni mitenkään. Kortin koodia se kaipaa. PUK-koodia varmaankin, jos ei pin-koodia ole kortille laitettu.
xl8r

#360 • • Edited xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

ezzy, 11.6.2009 12:11:
---
peikkolapsi, 11.6.2009 11:38:
---
---
pin-koodi ku se ei ole.

---

---

---

Eipä toi puhelimesta ole kiinni mitenkään. Kortin koodia se kaipaa. PUK-koodia varmaankin, jos ei pin-koodia ole kortille laitettu.

Muistikortti kyselee PUK- tai PIN-koodia? *ding* Eipä ole tullut tommosta vastaan niin ikinä.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe