Apua kännykkäkauppaan

401 posts, 21 pages, 153,419 views

#301 • • niomic Guest

Mar6, 22.8.2008 15:11:
---
niomic, 22.8.2008 15:09:

Ei nyt liity itse kännykkään, mut mikä piru siinä on Nokialle niin vaikeeta tehdä semmosta piuhaa missä on päässä mikrofoni + vastausnappi ja 3,5mm plugi omille kuulokkeille? Tää oli oikeastaan yksi suurimmista syistä minkä takia ostin SE:n w880i aikoinaan. Ainoa rävellys mikä pääsee edes lähelle on erillinen blutarimokkula, johon sit voit kytkeä omat kuulokkees. No a) se mokkula on iso ja b) maksaa paljon ja c) on blutari :) Ja ei, tähän ei nyt kelpaa mitkään selitykset siitä et moniin nykynokioihin saa omat luurit _suoraan_ kiinni. No niin saa iPodiinkin, mutta se ei paljoo lämmitä, kun haluan just musat + hf samaan syssyyn ni ei tarvii nussia ku puheluu puskee!

---

Jos ymmärsin oikein:
Tollanen löytyy esmes n95:sesta ja muista N-sarjalaisista kyllä.. Tosin se on sellainen mikä menee puhelimen omaan 3.5 millin holeen, mutta mikki ja vastausmokkula sekä volumensäätö sun muut mp3 soittimen kontrollit löytyy.

Taisit ymmärtää, valitettavasti ei vain ole N-sarjaa, enkä tuolla e71:lle löytänyt mistään mitään vastaavaa lisälaitetta, joka on toki hauskaa et kuitenkin pelkästään Nokian omia BT HF -vipstaakeja on tolle luurille tarjolla joku 20 eri mallia ja x määrä perinteisiä piuhalla mikki + niiden kuulokkeet. Eipä sattunut silmään myöskään muilta valmistajilta, tuntuu vaan ihmeelliseltä kun tietää että puhelimessa on liitäntä mistä noi kaikki irtoo kuhan tekee vaan piuhan :)
Mar6

#302 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

niomic, 22.8.2008 15:16:
---
---

Ei nyt liity itse kännykkään, mut mikä piru siinä on Nokialle niin vaikeeta tehdä semmosta piuhaa missä on päässä mikrofoni + vastausnappi ja 3,5mm plugi omille kuulokkeille? Tää oli oikeastaan yksi suurimmista syistä minkä takia ostin SE:n w880i aikoinaan. Ainoa rävellys mikä pääsee edes lähelle on erillinen blutarimokkula, johon sit voit kytkeä omat kuulokkees. No a) se mokkula on iso ja b) maksaa paljon ja c) on blutari :) Ja ei, tähän ei nyt kelpaa mitkään selitykset siitä et moniin nykynokioihin saa omat luurit _suoraan_ kiinni. No niin saa iPodiinkin, mutta se ei paljoo lämmitä, kun haluan just musat + hf samaan syssyyn ni ei tarvii nussia ku puheluu puskee!

---

Jos ymmärsin oikein:
Tollanen löytyy esmes n95:sesta ja muista N-sarjalaisista kyllä.. Tosin se on sellainen mikä menee puhelimen omaan 3.5 millin holeen, mutta mikki ja vastausmokkula sekä volumensäätö sun muut mp3 soittimen kontrollit löytyy.

---

Taisit ymmärtää, valitettavasti ei vain ole N-sarjaa, enkä tuolla e71:lle löytänyt mistään mitään vastaavaa lisälaitetta, joka on toki hauskaa et kuitenkin pelkästään Nokian omia BT HF -vipstaakeja on tolle luurille tarjolla joku 20 eri mallia ja x määrä perinteisiä piuhalla mikki + niiden kuulokkeet. Eipä sattunut silmään myöskään muilta valmistajilta, tuntuu vaan ihmeelliseltä kun tietää että puhelimessa on liitäntä mistä noi kaikki irtoo kuhan tekee vaan piuhan :)

En muista ulkoa löytyykö vastaavaa 2.5 millin plugilla mikä sulla siis tossa on:
ad44.jpg

Jos ei niin tollasen voisi littää tähän : bc0140a.jpg

Tuleehan tohon toki palikkaa, käytännössä pitäisi toimia tuon tyylisesti.. :D :D *hihu*

--
-Where there is house there is a home-

Steven Hoaks

#303 • • Edited Steven Hoaks Stefu täs moi =)

-plugia-

Mulla onkin sellanen sentin pitunen adapteri joka isontaa sen plugin 3,5milliseks ja sitten tollanen sen päässä: 3758575.jpg

Toimii *hihu*

Jos nyt välttis haluu omat luurit. Harvemmin käytän tota settiä... Vaan ihan nokian omaa 2.5millisiä hadsfree kuulokkeita jotka kuuluu ja tuntuukin ihan mukavalta...

Tässä siis ne normit luurit.
http://www.phonemore.ca/images/products/preview/nokia%20hs-47.jpg

Ja siinä on itseasiassa se pieni plugikin *hihu*

--
Jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole näkemässä sitä, niin nauravatko muut puut kaatuneelle?

Mar6

#304 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

Steven Hoaks, 22.8.2008 15:28:
---

Jos nyt välttis haluu omat luurit. Harvemmin käytän tota settiä... Vaan ihan nokian omaa 2.5millisiä hadsfree kuulokkeita jotka kuuluu ja tuntuukin ihan mukavalta...

Joo.. kyl noi ihan ok on.. Mutta äänenlaadullisesti toki löytyy parempia ja paremmin muotoiltuja kuulokkeita 3.5 plugilla :> *hihu*

En kyl käsitä mikseivät ole E- sarjaan ja muihinkin lykännyt suoraan 3.5:Sta..

--

Fakiiri

#305 • • Fakiiri Herra rauhallisuus / Gone fishing.

---
---

---

Jos ymmärsin oikein:

---

Ostin itselle tämmöisen: http://cgi.ebay.co.uk/Headphone-Adapter-for-NOKIA-E71-E66-6220-6120-6300-N82_W0QQitemZ280258006947QQcmdZViewItemQQimsxZ20080820?IMSfp=TL0808201926r31233

--
Prohibition goes beyond the bounds of reason in that it attempts to control a mans appetite by legislation and makes crimes out of things that are not crimes.

checki

#306 • • checki
Onkos kukaa käyttäny Nokian N82 light titaniumii? Joku TM-testivoittajaki. Vois jopa hommata sellasen. Ei itelle oikeen noi läppä-puhelimet uppoo.

--
Ämpäriin ei huku.

Mar6

#307 • • Edited Mar6 Team Apinaorkesteri

checki, 22.8.2008 16:03:
Onkos kukaa käyttäny Nokian N82 light titaniumii? Joku TM-testivoittajaki. Vois jopa hommata sellasen. Ei itelle oikeen noi läppä-puhelimet uppoo.

Hyvä puhelinhan tuo on.. Kameran puolesta kelpaa kun on "oikea" salama. Muutenhan tuossa ei ole paljon eroa esmes 95:seen..Akun kesto hiukkasen parempi onneksi. Rakenne toki on "one block" mallia joten ongelmana ei ainakaan ole liiat liikkuvat osat. Muutaman marginaalitapauksen olen nähnyt missä kuoren materiaali oudosti pettänyt hiushalkeamien muodossa, ei nyt varmaan kovin suureksi ongelmaksi enää muodostu. Näppäimet kannattaa kokeilla että sopiiko omiin sormiin sillä eivät kovin isot ole. *hihu*

--

m1kk3

#308 • • Edited m1kk3 no-life

remotion, 22.8.2008 14:49:
---
mikke, 24.7.2008 19:31:
No onks kellään sit kokemuksia Nokian E51:stä ? Erinomaiset tiedonsiirto-ominaisuudet, jonkinlaatuinen kamera ja mp3-soitin ja Symbian OS 9.1 S60, vieläpä erittäin edullisesti. Eiks kellään ois mitään sanottavaa ? *iloinen*

---

Kyllä, valitettavasti. puhelimessa ei oo mitään varsinaista vikaa, paitsi että tuo kamera on ihan superhyödytön, liikaa ominaisuuksia, puhelin on ihan liian pitkä, ja näyttöön ei edes saa kokonaista taustakuvaa vaan nuo reunapalkin on kokoajan näkyvis...
lisäksi joutuu ottaa duunisähköposteja omaan taskuun vastaan, I hate this shit...

njoo. oishan toi varmaan ihan hyvä luuri jos moisia ominaisuuksia arvoistais. (= siis yhtäkuin samat toiminnot kuin communicatorissakin) mulle riittäis se että sillä on hyvä puhuu, ottaa kuvia ja pystyy jotenkuten tekstareita naputtaa ja selata webia, ja että se ois ennenkaikkea tosi pieni.

Joo, ei sitten tullut tota E51:stä hommattua, vaan Sony Ericssonin w890i. Helppo (ja ennenkaikkea yksinkertainen) käyttöliittymä, hyvä 3,2 mpix kamera (ilman salamaa tosin, mut enpä mä sitä silleen kaipaa), erinomaiset musaominaisuudet, tukeva rakenne (ei nitise ja natise niinkuin monet Nokian mallit koska kuoret on alumiinia ja laadukkaasti tehty muutenkin), 3G ja HSDPA, mainio näppäintuntuma jopa meikäläisen nakkisormilla ja mikä tärkeintä, todella pienikokoinen (n. cd-levykotelon paksuinen). Suosittelen. Bonuksena vielä todella tyylikkään näköinen, tää näyttää jopa puhelimelta, toisin kuin noi nokian muovilelut mitä oon päässy kokeilemaan ;)

w890i.jpg

--
Kabinetti on niinkuin konemusa potenssiin kaksi.

(c) Sir Henri Risti

remotion

#309 • • remotion nostatus guru

mikke, 22.8.2008 18:44:
Joo, ei sitten tullut tota E51:stä hommattua, vaan Sony Ericssonin w890i. Helppo (ja ennenkaikkea yksinkertainen) käyttöliittymä, hyvä 3,2 mpix kamera (ilman salamaa tosin, mut enpä mä sitä silleen kaipaa), erinomaiset musaominaisuudet, tukeva rakenne (ei nitise ja natise niinkuin monet Nokian mallit koska kuoret on alumiinia ja laadukkaasti tehty muutenkin), 3G ja HSDPA, mainio näppäintuntuma jopa meikäläisen nakkisormilla ja mikä tärkeintä, todella pienikokoinen (n. cd-levykotelon paksuinen). Suosittelen. Bonuksena vielä todella tyylikkään näköinen, tää näyttää jopa puhelimelta, toisin kuin noi nokian muovilelut mitä oon päässy kokeilemaan ;)

w890i.jpg

On tämä E51 myös metallirunkoinen.
#310 • • niomic Guest

-- clips --

Kuten jo aiemmin mainitsin, niin olen itse ollut pääosin erittäin tyytyväinen w880i:n omistaja. Aika outoa kyllä mun kirjoissa, et imo toi w880i on paremman näkönen ja se on vielä pienempi ja kevyempi kuin tuo uus :)? Mietin vaan et onko tossa ainoo plussa sitten tuet nopeammille yhteyksille ja parempi kamera? Tämä sen takia, että käsittääkseni oma mallinikin tukee kyllä m2-kortteja 8gb asti (nyt on sisällä 4gb vaikka valmistaja ilmoittaa vain 2gb asti tuen sivuilla). Noi uudet napit on kyllä ehkä järkevämmät kuin vanhat, vaikee sanoo ilman testausta :)

Tosin eipä tuossa ole näköjään nykyään hirveesti hintaeroa, w880i irtoo ~250e ja w890i 300e+. Omalle w880i:lle tais tulla hintaa 400e + 4gb kortti. Tosin ostinkin about heti kun tuli myyntiin.
laite

#311 • • laite MastahWankah

remotion, 22.8.2008 19:20:
---

w890i.jpg

---

Ei oo.
#312 • • niomic Guest

remotion, 22.8.2008 19:20:

Enpä tajunnutkaan et toi e51 on noin iso, näyttökin kuitenkin samaa resoa / ~kokoa.

w880i.. 103.0 x 46.0 x 9.0 mm, 71g
e51..... 114,8 x 46 x 12 mm, 100g
#313 • • niomic Guest

laite, 23.8.2008 10:29:

---

Ei oo.

Kyl siinä aika paljon näyttäis edessä sivuilla ja suuri osa takakannesta olevan samaa kevytmetallii (jotain alumiinia tms) ku esim. e71?
laite

#314 • • laite MastahWankah

niomic, 23.8.2008 10:35:
---
laite, 23.8.2008 10:29:

---

Ei oo.

---

Kyl siinä aika paljon näyttäis edessä sivuilla ja suuri osa takakannesta olevan samaa kevytmetallii (jotain alumiinia tms) ku esim. e71?

Juu takakuoressa ja etukuoressa on metallia, mutta varsinainen runko on muovia. E51 on kyllä hyvä luuri kun paksuus on just sopiva ja rakenne on jämäkkä, mut E71 on korvannut tuon omassa käytössä melko tehokkaasti :)
checki

#315 • • checki

Mar6, 22.8.2008 16:41:
---
checki, 22.8.2008 16:03:
---

Hyvä puhelinhan tuo on.. Kameran puolesta kelpaa kun on "oikea" salama. Muutenhan tuossa ei ole paljon eroa esmes 95:seen..Akun kesto hiukkasen parempi onneksi. Rakenne toki on "one block" mallia joten ongelmana ei ainakaan ole liiat liikkuvat osat. Muutaman marginaalitapauksen olen nähnyt missä kuoren materiaali oudosti pettänyt hiushalkeamien muodossa, ei nyt varmaan kovin suureksi ongelmaksi enää muodostu. Näppäimet kannattaa kokeilla että sopiiko omiin sormiin sillä eivät kovin isot ole. *hihu*

Juu tosiaan, toi "joysticknäppäin" itteä huolestuttaa että onko liian pieni omille sormille. Kaupassa kävin kokeilemassa ja tuntu jotenkin matalalta. Esim tos 95:ssa vastaavan näppäimen reunat ovat korkeammat ja sopivat paremmin omille sormille. Mutta enköhän tollasen nyt kuitenkin hanki. Saisi jonkinmoisen kamerankin messis.

--
Ämpäriin ei huku.

Syce

#316 • • Syce
Itse olen uumoillu ostavani E51:n Hinta on tippunu alas muutamassa kuukaudessa 100e. Nyt elisa mainosti 219e... kun eräs kauppa yrittää kaupata sitä vieläkin yli 300e*tirsk* Siinä on kaikki mitä tarvitsee...
Epailija

#317 • • Epailija Physicist, 2nd class.
Onkos kenelläkään kokemuksia Sony Ericssonin W350i-mallista? Linkki Entä tuosta lisävarustekellosta MBW-150 Music Edition? Linkki 2

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

Epailija

#318 • • Epailija Physicist, 2nd class.

niomic, 23.8.2008 10:25:
Kuten jo aiemmin mainitsin, niin olen itse ollut pääosin erittäin tyytyväinen w880i:n omistaja.

Mitenkäs tuon W880i:n näppäimistön kanssa tulee toimeen?

Mietin vaan et onko tossa ainoo plussa sitten tuet nopeammille yhteyksille ja parempi kamera?

IMO tärkein ero W880i:n ja W890i:n välillä on se, että W890i:stä löytyy tuki myös hitaammalle Edgelle, sillä 3G-verkon kattavuus ei vielä pärjää vanhoille GSM-verkoille. Puheajatkin ovat W890i:llä molemmissa verkoissa selvästi pidemmät, mutta valmiustilassa W880i:n akku riittää jostain kumman syystä reilusti pidempään. Lisäksi jos välttämättä haluaa hyödyntää videopuheluominaisuutta, niin W890i tarjoaa sellaisen.

--
Life is complex - it has both real and imaginary parts. -Anonymous

thomas

#319 • • thomas

Syce, 28.8.2008 16:30:
Itse olen uumoillu ostavani E51:n Hinta on tippunu alas muutamassa kuukaudessa 100e. Nyt elisa mainosti 219e... kun eräs kauppa yrittää kaupata sitä vieläkin yli 300e*tirsk* Siinä on kaikki mitä tarvitsee...

toihan on jo ihan ok hinnoissa toi puhelin.
placiq

#320 • • placiq Jorkki
tuli kans just e51:n hankittua, loisto puhelin hintaansa nähden.
ite maksoin 240e (sis. postikulut ja 4gb muistikortin)