Fuckin 3g Kytky.

56 posts, 3 pages, 21,348 views

Jussi Soro

Posts: 6,385

#21 • • Jussi Soro choon!

ezzy, 5.4.2006 13:27:
---
Mr.Mystery, 5.4.2006 10:26:
No just joo. Enpä ole ihan heti kytkykauppoja tekemässä.

Puhelin pöllitään -> "sorry, ei mahda mitään, joudut kustantamaan itse itsellesi uuden puhelimen ja silti maksamaan meille".

Reilukerhosta päivää.

---


Meinaatko, että ostamasi auton osamaksusopimus loppuu siihen kun mälläät auton tais se pöllitään?

Sorry, herätys todellisuuteen :)


Jonka lisäks kotivakuutus korvaa puhelimen, eli maksat siitä vain omavastuuosuuden (kotivakuutuksessa n. 50-100 euroo).
Mr.Mystery

Posts: 244

#22 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik

ezzy, 5.4.2006 13:27:
---
Mr.Mystery, 5.4.2006 10:26:
---
DagO, 4.4.2006 22:21:
---
Sopimuksen irtisanominen
1. Sopimusta ei voi purkaa tai irtisanoa päättymään ennen sopimusajan päättymistä. Sopimus-aika
päättyy, kun sekä liittymästä että laitteesta maksettava viimeinen laskutuskausi päättyy. Sopimus
on irtisanottava viimeistään kaksi viikkoa etukäteen, jotta sopimus päättyisi sopimusajan päättyessä.
Laitteen katoaminen, hajoaminen tai varastaminen ei oikeuta sopimuksen irtisanomiseen.
---

Tossa lainaus elisan sopimuksesta.

---

No just joo. Enpä ole ihan heti kytkykauppoja tekemässä.

Puhelin pöllitään -> "sorry, ei mahda mitään, joudut kustantamaan itse itsellesi uuden puhelimen ja silti maksamaan meille".

Reilukerhosta päivää.

---


Meinaatko, että ostamasi auton osamaksusopimus loppuu siihen kun mälläät auton tais se pöllitään?

Sorry, herätys todellisuuteen :)


Oli miten oli, ei ole pienintäkään aikomusta mihinkään 24kk-sopimuksiin ryhtyä. Miksi ottaisin puhelimen johon en saisi esim. työpuheluihin tarkoitettua korttia laitettua tekemättä laittomuuksia?

...sikälimikäli ylipäätänsä tuollaisilla puhelimilla yhtään mitään tekisin...
ezzy

Posts: 8,060

#23 • • ezzy Droid-pappa

Mr.Mystery, 5.4.2006 14:34:
---
Oli miten oli, ei ole pienintäkään aikomusta mihinkään 24kk-sopimuksiin ryhtyä. Miksi ottaisin puhelimen johon en saisi esim. työpuheluihin tarkoitettua korttia laitettua tekemättä laittomuuksia?

...sikälimikäli ylipäätänsä tuollaisilla puhelimilla yhtään mitään tekisin...



Kyseinen tapa on siirtynyt moniin muihinkin tuotteisiin, jotta halpoja hintoja voidaan taata, täytyy asiakas pitää pitkään, joten sopimusajat pidentyvät.
Esim adsl-liittymien asennuskustannukset ovat ulkopuoliselle operaattorille suht hintavia ja jotta voidaan tarjota esim. kytkentä ilmaiseksi, täytyy sopimuskautta nostaa 12kk + jne
Avatar
#24 • • mente Guest

ezzy, 5.4.2006 18:33:
---
Kyseinen tapa on siirtynyt moniin muihinkin tuotteisiin, jotta halpoja hintoja voidaan taata, täytyy asiakas pitää pitkään, joten sopimusajat pidentyvät.
Esim adsl-liittymien asennuskustannukset ovat ulkopuoliselle operaattorille suht hintavia ja jotta voidaan tarjota esim. kytkentä ilmaiseksi, täytyy sopimuskautta nostaa 12kk + jne



Logiikka taitaa kyllä nyt pettää. Halvat hinnathan perustuvat nimen omaan jatkuvaan kilpailuun, jossa operaattorit joutuvat taistelemaan asiakkaistaan. Pitkällä asiakassopimuksella yrityksellä ei ole mitään tarvetta jatkuvasti alentaa hintojaan samaan tahtiin kuin muutaman viime vuoden aikana on alennettu.
ezzy

Posts: 8,060

#25 • • ezzy Droid-pappa

mente, 17.4.2006 02:48:
---
Logiikka taitaa kyllä nyt pettää. Halvat hinnathan perustuvat nimen omaan jatkuvaan kilpailuun, jossa operaattorit joutuvat taistelemaan asiakkaistaan. Pitkällä asiakassopimuksella yrityksellä ei ole mitään tarvetta jatkuvasti alentaa hintojaan samaan tahtiin kuin muutaman viime vuoden aikana on alennettu.



Kuka halvoista hinnoista on mitään puhunut, oli kyse pitkistä soppareista :)
Avatar
#26 • • mente Guest

ezzy, 17.4.2006 03:43:
---
mente, 17.4.2006 02:48:
---
Logiikka taitaa kyllä nyt pettää. Halvat hinnathan perustuvat nimen omaan jatkuvaan kilpailuun, jossa operaattorit joutuvat taistelemaan asiakkaistaan. Pitkällä asiakassopimuksella yrityksellä ei ole mitään tarvetta jatkuvasti alentaa hintojaan samaan tahtiin kuin muutaman viime vuoden aikana on alennettu.

---


Kuka halvoista hinnoista on mitään puhunut, oli kyse pitkistä soppareista :)



"Kyseinen tapa on siirtynyt moniin muihinkin tuotteisiin, jotta halpoja hintoja voidaan taata, täytyy asiakas pitää pitkään, joten sopimusajat pidentyvät."

Ihan itse taisit niistä puhua? *pepsodent*
¡ Previous post about a year ago !
Mikcore

Posts: 914

#27 • • Mikcore Eternity has passed
Eli kertokaa kannattaako hankkia puhelin kytkykaupalla vai ostaa itse?

Hyvänä puolena siis se,että ei tartte sitoa pääomaa kerralla ja
huonona puolena että joudut toimimaan
palveluntarjoajan talutusnuorassa seuraavat pari vuotta.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#28 • • Edited Lost-Soul los pallos

Mikco, 5.10.2007 15:29:
Eli kertokaa kannattaako hankkia puhelin kytkykaupalla vai ostaa itse?

Hyvänä puolena siis se,että ei tartte sitoa pääomaa kerralla ja
huonona puolena että joudut toimimaan
palveluntarjoajan talutusnuorassa seuraavat pari vuotta.


Riippuu varmasti paljon siitä, mihin sitä puhelinta käyttää. Varmasti joillain skenaarioilla kytkyluurit tulee huomattavasti halvemmaksi, mutta toisaalta jos ei käytä sitä operaattorin määrittelemää ihanne soitto/tekstari/data määriä, niin voi olla järkevämpää hankkia se puhelin ihan rahalla (varsinkin jos on rahaa laittaa siihen luuriin kiinni se mitä se tarvitsee).

Tästä aiheesta voisi pitää varmasti luennon, jossa käydään läpi operaattoreiden kämmäykset viimeisen kahdenvuoden aikana yms yms, mutta jätän sen nyt väliin.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

trustus

Posts: 178

#29 • • trustus
Eipä ole soonalahden puhelimet lukittu...tai ainakaa omani. Parasta on et tarttee sen kanssa elää 6kk ja sit ei ikinä kytky puhelinta=)
tomii

Posts: 3,594

#30 • • tomii kallion herttua
Onhan toi aika kuumottava ajatus, että pitää olla se 24kk saman operaattorin alla, mutta toisaalta oon ollut nyt Saunalahden alla muutenkin useamman vuoden ja tuskin tulen vaihtamaankaan, ellei mitään ihmeitä tapahdu. Eli meikäläisellä ainakin aika varteenotettava skenaario uuden luurin hankkimiseen, sitten kun sellainen tulee ajankohtaiseksi.

--
reivaan kunnes kuolen

Mikcore

Posts: 914

#31 • • Mikcore Eternity has passed
Itseasiassa tulee käyttettyä tota puhelinta vähän
liikaakin puhumiseen, kun noi rajat ei tunnu riittävän :D

Mut puhelimelta vaadin toki muutakin kun vaan ja ainostaan noi perusominaisuudet. Esim tekstinkäsittely (word-yhteensopivuus), wlan, kalenteri, qwerty-näppis, ULKONÄKÖÄ, jne... ton tyyppiset puhemit on yleensä aika kalliita n. 460-1000.

Siksi oon miettinyt tota kytkykauppaa.
Syntse

Posts: 1,652

#32 • • Syntse Hardstyle/Freeform DJ

Mikco, 5.10.2007 15:29:
Hyvänä puolena siis se,että ei tartte sitoa pääomaa kerralla ja
huonona puolena että joudut toimimaan
palveluntarjoajan talutusnuorassa seuraavat pari vuotta.



Joku voinee vielä tietävänä valaista ettkä kun tuo 24kk sopimuskausi on ohi niin vietkö puhelimen liikkeeseen ja pyydät niitä poistamaan lukituksen ja se on sun vai jääkö puhelin kuitenkin lukituksi vaikka tuo sopimusaika onkin ohi jolloin siis silti jatkuisi se tarve käyttää sitä tiettyä operaattoria.

Varmaan kyl ne jotka tuota käyttää kunnolla pitää sen pari vuotta sitä puhelinta sillä sopimuksella ja viskoo sitten roskiin ja ottaa uuden sopparin uudemmalla puhelimella jne...
Mikcore

Posts: 914

#33 • • Mikcore Eternity has passed
mutu: Olen ymmärtänyt, että saat puhelimen itsellesi kun kytkykauppa päättyy 8)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#34 • • Lost-Soul los pallos

Syntse, 5.10.2007 15:46:
---
Mikco, 5.10.2007 15:29:
Hyvänä puolena siis se,että ei tartte sitoa pääomaa kerralla ja
huonona puolena että joudut toimimaan
palveluntarjoajan talutusnuorassa seuraavat pari vuotta.

---


Joku voinee vielä tietävänä valaista ettkä kun tuo 24kk sopimuskausi on ohi niin vietkö puhelimen liikkeeseen ja pyydät niitä poistamaan lukituksen ja se on sun vai jääkö puhelin kuitenkin lukituksi vaikka tuo sopimusaika onkin ohi jolloin siis silti jatkuisi se tarve käyttää sitä tiettyä operaattoria.

Varmaan kyl ne jotka tuota käyttää kunnolla pitää sen pari vuotta sitä puhelinta sillä sopimuksella ja viskoo sitten roskiin ja ottaa uuden sopparin uudemmalla puhelimella jne...


Viet sen puhelimen liikkeeseen ja se SINUN puhelimesi on sitten ilman lukkoa... Siis puhelinhan on heti sinun omaa omaisuutta.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

tumpsi

Posts: 2,553

#35 • • tumpsi rekisteröitymätön
mulla on ollu tammikuusta elisan kytkyllä e70.
eipä oo kyllä minkäänlaista moitetta sanottavana ko. systeemistä.
mun puhelinlasku ois ilman kytkyä varmaa jonku 30-35e/kk,
nyt se on 42e/kk. ei paha diili siis monen sadan euron luuri
käytös 7e/kk :)

elisan laskutus on kyl melko mielenkiintosta nykyään,
mutta se nyt ei tähän kuulukaan :)
Lost-Soul

Posts: 3,107

#36 • • Lost-Soul los pallos

tomii, 5.10.2007 15:39:
Onhan toi aika kuumottava ajatus, että pitää olla se 24kk saman operaattorin alla, mutta toisaalta oon ollut nyt Saunalahden alla muutenkin useamman vuoden ja tuskin tulen vaihtamaankaan, ellei mitään ihmeitä tapahdu. Eli meikäläisellä ainakin aika varteenotettava skenaario uuden luurin hankkimiseen, sitten kun sellainen tulee ajankohtaiseksi.


Itsekkin olen aikasemmin pitänyt Saunalahtea turvallisena vaihtoehtona. Tosin tuossa jokunen kuukausi (tai viikko) sitten saunis ilmoitti, että he siirtyvät vihdoinkin Elisan tiloihin ja tämä herätti ensimmäiset pelot siitä, että saunis ei pysy itsenäisenä "pikku"operaattorina, vaan lopulta yhdistyy lopullisesti Elisaan. Tämä yhdistyminen ei ainakaan nyt kuullosta mitenkään herkuttelevalta kaikkine Elisan laskutusongelmien, liittymien yllättäinsulkeutumisten ja muiden mukavien pikku ongelmien takia.

Ja itselläni on vielä sauniksen liittymä, joka saattaa vaihtua heti pois, kun seuraava pelottava uutinen tulee.

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

xl8r

Posts: 2,227

#37 • • xl8r synkistelyä suu korvasta korvaan

Mikco, 5.10.2007 15:48:
mutu: Olen ymmärtänyt, että saat puhelimen itsellesi kun kytkykauppa päättyy 8)



Pitää paikkansa.

Itsellä W950 Saunikselta, ainakin tuntuu tähän mennessä olleen ihan hyvä diili. Mulle ei ainakaan tunnu kovinkaan tuskaiselta olla sidoksissa operaattoriin pitempääkin aikaa,johtuu kyllä varmaan siitä että en ole koskaan harrastanut mitään operaattorijumppaa. Saunalahdella ainakin liittymän tyyppiä pystyy käsittääkseni vaihtamaan, joten jos käytön tarve muuttuu, niin voin vaihtaa toisen tyyppiseen liittymään.

--
http://xl8r.com

perspektiiviä pitäisi voida ostaa ja nauttia suonensisäisesti -- Erlend Loe

tumpsi

Posts: 2,553

#38 • • tumpsi rekisteröitymätön

xl8r, 5.10.2007 15:54:
Saunalahdella ainakin liittymän tyyppiä pystyy käsittääkseni vaihtamaan, joten jos käytön tarve muuttuu, niin voin vaihtaa toisen tyyppiseen liittymään.


ja sama pätee elisaan.
Lost-Soul

Posts: 3,107

#39 • • Lost-Soul los pallos

tumpsi, 5.10.2007 16:00:
---
xl8r, 5.10.2007 15:54:
Saunalahdella ainakin liittymän tyyppiä pystyy käsittääkseni vaihtamaan, joten jos käytön tarve muuttuu, niin voin vaihtaa toisen tyyppiseen liittymään.

---

ja sama pätee elisaan.


Mielestäni sauniksen ja elisan vaihtelevuutta ei voi ihan täysin verrata. Elisalla kasaat sen liittymän eri osista ja jos haluat pienetään niin yhden osan pienentäminen yhdellä pykälällä maksaa x euroa (näin ainakin ennen, korjaa jos on muuttunut). Saunalahdella taas on erinlaisia liittymätyyppejä ja niitä on vielä suhteellisen monipuolisesti. Näitä taisi saada muuttaa kertaalleen ilmaiseksi ja sitten se vasta maksaa (ja jälleen saa korjata jos olen väärässä).

--
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

tomii

Posts: 3,594

#40 • • tomii kallion herttua

Lost-Soul, 5.10.2007 15:54:
---

Itsekkin olen aikasemmin pitänyt Saunalahtea turvallisena vaihtoehtona. Tosin tuossa jokunen kuukausi (tai viikko) sitten saunis ilmoitti, että he siirtyvät vihdoinkin Elisan tiloihin ja tämä herätti ensimmäiset pelot siitä, että saunis ei pysy itsenäisenä "pikku"operaattorina, vaan lopulta yhdistyy lopullisesti Elisaan.



Hmm... joo ei kyl kuulosta hyvältä, mutta eipä ole mun mielestä mitään hyviä vaihtoehtojakaan (en tosin ole nyt ihan messissä näissä nykyoperaattoriseteissä, mutta esim. DNA ei tule kuuloonkaan vaihtoehtona). Mä en kyllä rupea vaihtamaan, vaikka yhdistyisivätkin lopullisesti, ellei sitten tosiaan ala hinnat nousemaan tyyliin lähemmäksi Elisan tasoa jne. paskaa. Mutta joo taitaa vähän lähteä taas sivuraiteille itse aiheesta :)

--
reivaan kunnes kuolen