Pikku miinus tarttui silmään siinä ranneketouhussa. Ois ehkä parkkipaikalla voinu olla joku koju ettei traktorin ois aina tarvinnu pyssää siihen portille. En tiedä mitä muut ovat mieltä, mutta minusta asian olisi voinut kätevämminkin hoitaa. Ei ollut iso miinus, jotenka tästä huolimatta iso kiitos järkkäreille koko touhusta.
Heti paikalle päästyä tuli teltta heitettyä pystyyn ja sitten lähdettiinkin kiertelemään aluetta. Illalla musan alkaessa jo sai vähän tanssijalkakin tuntumaa viimeistään Proteuksen soittaessa. Tämän jälkeen olikin jo väsymys silmissä. Auringon porotuksesta johtuen oli mielestäni jo tarpeeksi lämmin heti aamulla. Teltassa olin pyöriny hikihatussa pari tuntia kunnes en enää kestänyt. Oli pakko nousta. Parin tunnin yöunella lähdettiin siis iltaa odottelemaan.
Suihku oli kyllä yksi yllätys. Itse odottelin oikeen saunaa ja kaikkea vähän liian luksusta. Mutta pesupaikalle päästyäni näkyi erilainen maailma, mutta se ei lannistanut. Otettiin kaverin kanssa kunnon festarimeininki päälle ja virkistäydyttiin jääkylmän suihkuveden ansiosta kuumasta ja tuskallisesta nukkumissessiosta. Aika moni kyseli uimapaikkaa lähistöltä, semmoinenkin oli, mutta pienen automatkan päässä. Itse kaveriporukan kanssa kävimme pienellä uinnilla ja palattiin leiriin nälkäisinä.
Ruuan suhteen oli kyllä aika vege meininki, kuulemani mukaan toisinkuin viime vuonna. Toki joku makkaraperuna vaihtoehtokin olisi ollut kiva, vaikka en pistänyt vegesapuskaa yhtään sivuun. Köyhät ritaritkin tuli koitettua, sekä illalla sitten sämpyläbaari. Homma näytti skulaavan.
Ilta koitti, oltiin päälavalla jo pari tuntia ennen Milla Lehtoa. Ketä siinä sitten soittikin, en muista järjestystä, mutta meno oli jo niin kova että ruettiinkin kavereiden kesken siinä puhumaan että miten sitten jaksaa kun Milla ja Orkidea astuu kehiin. Hyvin kuitenkin jakso, ja batterykojukin ilmestyi näkökenttääni jossai vaiheessa. Vähän väliä kävin nappasemassa yhden battery tölkin ja taas mentiin.
Jalat olivat ihan puhki, ei ihme sillä muistikuvani sijoittuu päälavan vieressä sijainneelle kallionreunalla sekä vuorotellen tanssialueen reunoilla sijaitseville Battery-pöydille. Meno oli kerrassaan mahtava ja itse ainaki tunsin saavani enemmän itsestäni irti, kun olin hiukan korkeammalla kuin muut. Tiedä sitten miten ihmisten arvosteltavina siinä oltiin mutta meno oli kova, ja se oli meikäpoikien tyyli irrotella.
Milla Lehtoa ja Orkideaa oltiin odotettukkin, ja diggaus oli mitä sanoinkuvailematon. Iski todella kovin, fiilis oli korkealla ja täysin se mitä oltiin tultu hakemaan. Kun Milla asteli pois lavalta oli meidän ihan pakko mennä vielä henkilökohtaisesti kiittämään häntä mahtavasta setistä. Siis huih, muistaakohan Milla vielä meidät.
Aamu puoli kuudelta suunilleen, muistan kun alkoi yhtäkkiä satamaan. Siinä vaiheessa päätin lähteä teltalle päin. Menin 3 hengen telttaan katsomaan, kun kaverin piti siellä yksin nukkua, mutta ei, siellä oli 2 muutakin röhnöttämässä kaikkien tavaroiden päällä. Tilaa oli kuitenkin hiukan vielä minulle mutta kypsyin kymmenisen minuutin sisällä kaverini kuorsaukseen joten päätin astua ulos teltasta. Nähtyäni yhden tyypin ryhmästäni, päätimme mennä chillout telttaan nukkumaan, vaan meni sekin ihan chillailuksi eikä uni astunut silmäluomeeni.
Aamu koitti, paikat olivat märät. Päätimme aloittaa pakkaamaan ja aloittamaan matkaamme kotia kohti. Kävellessämme traktorille päin, näimme vielä kertaalleen Millan kävelevän telttojen välissä. Ja väsyneenä, mutta mahdollisimman iloisesti ja pirteästi moikkasimme häntä vielä sydän tietysti tykyttäen. Automatkalla 2 pientä pojan koltiaista olikin sitten pimihau zZz.
Vettä tuli tosiaan juotua, onneksi sitä myös oli. Kaikenkaikkiaan hyvä tapahtuma ja ensi vuonna uudestaan, mieluiten ilman lauantain kaltaisia tapahtumia tosiaan.
Anteeksipyytöni pitkästä päiväkirjamaisesta teksistäni mutta tulipaha runoiltua. Hypätkää yli jos ei kiinnosta. :D
Iloisin mielin ja hyvää loppukesää toivottaen,
-Damo