(Klubi)-Dj:n kotisivut, millaiset olisi hyvät?

36 posts, 2 pages, 11,610 views

Caro²

Posts: 5,301

#21 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2

Tontsis, 23.3.2006 11:04:
Kyl mua ainaki kiinnostaa, mitä dj tekee kahel kilol banskui.


Hetero-dj on satuolento, saanti on heikkoa, ni mie luulen sen syövän puolet.
siveys

Posts: 2,492

#22 • • siveys lovely
yksinkertainen ja pieni on kaunista. jos ei omaa hirveätä fanibasea, jotka on pidettävä niin etäällä itsestä, että ei pysty henkilökohtaisesti kommunikoimaan niin sitten joku uutissivusto on varmaan tarpeellinen, mutta muuten tekisin mahdollisimman yksinkertaiset sivustot.

laittaisin varmaan:
* etusivu, jossa quote, motto tai kuvaava runo/sanoitus sekä isot linkit alaosioihin.
* historiasivu, jossa kertoo miten aloitti ja mitä soittaa
* "cv"-sivu, eli missä on tullut soitettua (jos on paljon niin noin 10 highlightia)
* yhteystietosivu, eli miten ja kehen otan yhteyden jos haluan sut soittamaan

mielestäni mitään kuvagalleriaa ei tarvita vaan erilaiset kuvat itsestä keikoilla tehosteeksi eri sivuille. myöskään mitään interaktiivisuutta on aivan turha ruveta sivuille änkemään, sillä käyttäjien välistä kommunikaatiota ei sivuilla tule olemaan koska trafiikki on niin vähäistä ja henkilökohtaiseen kommunikointiin on olemassa paljon parempiakin välineitä.
Gateway

Posts: 1,391

#23 • • Gateway Club Therapy
En voi olla ottamatta esiin DJ Orionin nettisivuja: http://orion.reaktio.net ... Sivut tuntuvat päivittyvän jatkuvasti, siellä on mielenkiintoista sisältöä, Blogissa on monesti jopa asiaakin eikä turhanpäiväistä "banaanijuttua". Näkyvillä on bio, toppilista, paljon miksauksia, keikkalistat (menneet ja tulevat), omat tuotannot, blogi ja podcastit joka on sitä nykyaikaa :)

Sen verran mailitsen tässä offtopiikkina (:D) omista sivuistani että olen muista poiketen päivittänyt levykokoelmaani jatkuvasti nettiin, lisäksi ehkä muista poiketen olen lisännyt kaikkien keikkojeni tracklistit myös. Ihan fiksua olisi toki ollut muunkin lineupin listaaminen joka keikkaan. Oma koodaamistaitoni on luokkaa "ala-aste" eli simppeliä ja rumaa on mutta se melkein toimii.
a98

Posts: 871

#24 • • Edited a98

Illustrator, 23.3.2006 00:33:
Foorumi yksittäisen dj:n sivustolla on mielestäni turha



olen vähän eri mieltä (koska sivuiltani forum löytyy). tuolla foorumilla en tarkoittanut klubitus tyylistä yleistä keskustelu foorumia. vaan ensinnäkin korvaamaan guestbook tai shoutbox, eli paikka minne kävijät voivat heittää kommentteja ja kysymyksiä ja sivujen pitäjä helposti vastata niihin. sekä samaan foorumiin voi pistää ilmoitus osaston jossa ilmoittaa tulevista asioista ja uutisista, se foorumiin poustaus on kuitenkin reilusti nopeampaa kun itse sivujen uutisten päivittely. lisäksi sielä voi olla esim deejiin miksaukset tai artistin biisien klipit joihin sitten kävijät pääsevät kommentoimaan. jne..

Jone, 23.3.2006 11:23:
ot:
Onko blogien funktio sit sun mielestäsi kertoa ruokakaupan ostoslistoistaan, vessakäynneistään tai jostain tyhjänpäiväisestä? Niin kauan kun mä olen blogimerkintöjä kirjoittanut (taisin aloittaa 1999) niin oon varmaan 85% ajasta kirjoittanut niissä asioista joita tulee kelailtua tai vuodattanut tuntemuksiani aina silloin kun tarkoin vaalimani machomiehen imago on sen kestänyt. Blogimerkinnät on mulle enimmäkseen tapa jäsentää omia ajatuksiani itselleni tarkemmin käyttämällä ne kirjallisessa muodossa.



joo olet oikeassa. hyviä blogeja on tosiaan paljon, ja joskus se voi olla kiinnostavaa luettavaa. mutta osalla on paha tapa pistää blogeihin kaikkea täysin turhanpäiväistä mikä ei kiinnosta ketään ja sitten ne tärkeimmät asiat hukkuvat niiden sekaan. lisäksi joillekkin sopii sivuilleen blogi joissa he kelailevat sitä sun tätä, mutta taas jotkut ehkä haluavat sivujen keskittyvän enemmänkin itse siihen deejii puoleen.

*my suami kieli is terrible*
phear

Posts: 804

#25 • • phear <X>
Eipä ole tullut tähän mennessä vastaan yhtään dj:n kotisivua, jossa olisi viihtynyt 3 minuuttia kauempaa tai johon olisi joskus toiste palannut. (no nyt kävin pari tsekkaamassa uudestaan, josko niissä jotain kiinnostavaa olisi, ei ollut)

Playlistit ja keikkalistat ei kiinnosta. Blogit kiinnostaa, jos on asiaa. Harvalla on. Artistien keikkasivuilta on tullut joskus kyylättyä gearlistiä ja studiokuvia, mutta dj:llä tuskin on tähänkään paljoa tarjota (ai, sil on teknarit).

Bio on harvalla niin kiinnostava, että sen viitsisi lukea. Linkit, ei kiitos. Foorumit ja guestbookit, ei kiinnosta.

Kuvia ja videoita on mukava katsella, jos ne on hyviä ja riittävän vaihtelevia. DJ:stä soittamassa tosin on melko hankala saada montaa kymmentä erityyppistä kuvaa. Video taas toimii vain, jos dj on ns. esiintyvää sorttia. Eleetön esiintyminen kelpaa mainiosti keikalla, mutta videolla ei.

Settejä voisi ladata, jos ei niitä lataisi jo esim. täältä klubituksesta.

Upea ulkoasu yhdistettynä kaiken maailman multimediameininkiin on ihan jees, mutta ei sillä sisällöttömyyttä paikata.

Ilmeisesti dj:t dj:nä ei mua hirveesti kiinnosta. *nauru*

Eli tähän varmaankin pätisi sama kysymys kuin mihin tahansa muuhun web-sivustoon. Mitä niin poikkeavaa ja mielenkiintoista voin tarjota kävijöille, että he palaavat uudestaan? *joo*
a98

Posts: 871

#26 • • a98
niin noh ehkä ne dj:n sivut onkin tarkoitettu niille ketkä ovat kiinnostuneita kyseisestä deejiistä eikä niille ketä ei kiinnosta muutenkaan paskan vertaa. kyllä meikäläinen ainakin vierailee useasti esim miika kuisman, leon bolierin ja menno de jongin sivuilla, koska kiinnostaa kovasti mitä raitoja miehet diggailevat ja/tai ovat soittaneet. ja myöskin kaikki uutiset miesten tuotannoista ja mahdollista radioshow ajoista yms kiinnostaa..
jos jotain tiettyjä sivuja ei ole päivitetty kun olen palannut esim kk päästä, niin sen jälkeen kiinnostus on lopahtanut enkä ole sivuille enää eksynyt.
Sami de Sousa

Posts: 1,221

#28 • • Sami de Sousa [Diggin Deep, Vibes]
Täällä onkin jo moneen kertaan mainittu samat, mutta kerrotaan nyt oma mielipide myös:

Seuraavat asiat kiinnostaa/on mielestäni tarpeellisia:
-bio
-keikat (tulevat/menneet)
-promo miksaukset / live taltioinnit
-top lista(t)
-muutama promootiokuva
-yhteystiedot

Lisäksi seuraavia juttuja voi tarpeen mukaan olla:
-keikkapäiväkirja (jossa mahdollisesti myös kuvia keikoilta ja soittolista) / blogi
-radiosoittolistat
-vieraskirja/foorumi

Siinäpä ne tärkeimmät onkin listattuna. Liika on aina liikaa, mutta oikealla sijoittelulla voi sivuille sisällyttää paljonkin tavaraa ilman, että selaaminen on turhauttavaa ja raskasta. Voihan niitä juttuja jättää väliin jos ei kiinnosta. Itse olen ajatellut omien sivujen palvelevan sekä kavereita, että tuntemattomia ihmisiä, joten sieltä löytyy myös sellaisia juttuja, jotka eivät välttämättä vierasta ihimistä kiinnosta pätkän vertaa (esim. kuvia kaverin synttäribileistä).

Itse olen varsin tyytyväinen omiin sivuihini, vaikka ne aina onkin työn alla hieman vaiheessa. Ainoa iso miinus menu java appletista, joka ei välttämättä kaikilla toimi ja surffaaminen tyssää siihen. Pitäis jossain vaiheessa työstää menu uusiksi...

check it out: http://www.djdesouza.com
Miika

Posts: 893

#31 • • Miika

Remotion, 28.3.2006 12:50:
---
Miika, 28.3.2006 12:45:
---
Remotion, 23.3.2006 10:40:
eli jos teet paremmin kuin minä, ( http://www.remotion.1g.fi/ ) niin sitten sulla ei oo ainakaan kaikkein huonoimmat sivut :D

---
Ihan sairaan hyvät sivut! *nauru*
Repesin isosti.

---
ÖÖ, ai oliko ne niin huonot vai tykkäsitkö?
ois kiva muuten kuulla palautetta, en oo yhtään palautetta viel kuullut :)



Etusivulla on lähestytty selkeää luettavuutta hyvin ironisella tavalla, se nauratti ainakin mua... :D Bubbleboksissa lukee mixes-linkin kohdalla photos ja photos-linkin kohdalla mixes, onko se tarkotuksenmukaista harhaa? Automaattinen slideshow karkaa käsistä koulun koneen Firefoxilla, ei pysty pysäyttään jne. Toimiva navigointipalkki ylös helpottais paljon, tällä hetkellä miksauksista ei pääse hyppään kuviin ja toisinpäin, ja toi sutattu fonttityyli vois mennä vaihtoon heti kun etusivulta on päässyt eteenpäin. Asemointi on aika nopeesti väännetyn näköstä... Mutta mikäs minä olen sanomaan jos käyt vastaavasti katsomassa mun sivut...

Yksi mitä itse tykkään kovasti lukea sekä dj:ltä että tuottajilta ehkä eniten, on oma henkilökohtainen suhtautuminen musiikkiin, mitä se merkitsee elämälle, mitä on tavoitteena ja mitä varhaisessa kehitysvaiheessa on tapahtunut jotta tähän pisteeseen on päästy *hymy*
Juhgu

Posts: 7,921

#32 • • Juhgu Virnistelijä
Ehkä joku keikkapäiväkirja voisi toimia DJ:n sivulla, tavallinen blogi minusta ei (liikaa aiheeseen liittymätöntä matskua). Eli DJ:n nettisivu ja blogi erikseen.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

remotion

Posts: 5,283

#33 • • remotion nostatus guru

Miika, 28.3.2006 13:22:
---
Bubbleboksissa lukee mixes-linkin kohdalla photos ja photos-linkin kohdalla mixes, onko se tarkotuksenmukaista harhaa?


Ei pidä paikkaansa, tai sitten olen täysin sokea ;)


Automaattinen slideshow karkaa käsistä koulun koneen Firefoxilla, ei pysty pysäyttään jne.


Eli kun viet hiiren siihen slideshown ylänurkkaan ni sieltä löytyvistä kontrolleista ei voi pysäyttää?? tai jos viet hiiren slideshow:n vasempaan reunaan niin et saa valittua yks kerrallaan?
Hassua, luulis että ne 1g.fi pojat ois tuon testannut...


Toimiva navigointipalkki ylös helpottais paljon, tällä hetkellä miksauksista ei pääse hyppään kuviin ja toisinpäin


totta, tämmönen tulee ehkäpä sitten kun on enemmän kun kaks sivua :D

jeps mutta kiitos palautteesta kuitenkin, tuo sinun sivusi on ainakin informatiivinen ja sun näkönen...
Miika

Posts: 893

#34 • • Miika

Remotion, 28.3.2006 13:37:
---
Miika, 28.3.2006 13:22:
---
Bubbleboksissa lukee mixes-linkin kohdalla photos ja photos-linkin kohdalla mixes, onko se tarkotuksenmukaista harhaa?

---
Ei pidä paikkaansa, tai sitten olen täysin sokea ;)


Tulikettu v.1.0.7.0 näyttää siinä boksissa joka tulee hiiren kohdalle, juurikin päinvastoin noi miksit ja photot. Explo0der näyttää kummassakin [<¤>] -tagia. Kokeilen himassa vielä Safarilla. Mut tollaset on vain sivuseikkoja.
Se mitä oikeesti missaan on edes pieni kirjotelma näkemyksestäsi musiikkiin, kun sen myös miksauksillasi esittelet! Täytyy pistää imuun noi muutkin setit, tällä hetkellä mulla on Trancients ja luonnollisesti Deeper Inside *vink*


Automaattinen slideshow karkaa käsistä koulun koneen Firefoxilla, ei pysty pysäyttään jne.

---
Eli kun viet hiiren siihen slideshown ylänurkkaan ni sieltä löytyvistä kontrolleista ei voi pysäyttää?? tai jos viet hiiren slideshow:n vasempaan reunaan niin et saa valittua yks kerrallaan?
Hassua, luulis että ne 1g.fi pojat ois tuon testannut...



Kappas, se toimiikin! Sori, en ole järjestelmätestauksen ammattilainen... Hienosti piilotettu sinne ylös toi moden valinta.


jeps mutta kiitos palautteesta kuitenkin, tuo sinun sivusi on ainakin informatiivinen ja sun näkönen...



Kiitos! *hymy*
remotion

Posts: 5,283

#35 • • remotion nostatus guru

Miika, 28.3.2006 14:02:
Tulikettu v.1.0.7.0 näyttää siinä boksissa joka tulee hiiren kohdalle, juurikin päinvastoin noi miksit ja photot. Explo0der näyttää kummassakin [<¤>] -tagia. Kokeilen himassa vielä Safarilla. Mut tollaset on vain sivuseikkoja.



okei, olin tuosta äsken katsovinani html filestä että kuvalle ei ole mitään määrittelyä olemassa, eli jos se ei näy niin mitään tekstiä ei pitäis näkyä. mutta pitää ottaa uudestaan silmä käteen... *ding*