Hajoilevat CD-levyt

14 posts, 1 page, 3,555 views

Amnesia

#1 • • Edited Amnesia
-tanan XL recordings... *senkin**släp*

Mä vielä sen kestin että Prodigy Experiencen CD pätkii parissa kohtaa. Mutta nyt näköjään tuntuu olevan koko Music for the jilted generation käyttökelvottomassa kunnossa. Ei minulla muut levyt hajoile... *mulkaisee vihaisesti XL recordingsin suuntaan*

Hyviä vinkkejä CD:n putsaukseen?
akir0

#2 • • akir0 idleRPG champion 2009
Ite en ainakaan juuri koskaan soittele originaalilevyjä juuri tuosta syystä. Eli kopio ja sitä käytetään kunnes tarvii tehdä taas uusi kopio.
Juhgu

#3 • • Juhgu Virnistelijä
CD-R:thän hajoaa helpommin ja nopeammin kuin ns. tavalliset levyt. Itse ottaisin kopion ehkä vaan jos tietäisin levyn olevan painettu CD-R:lle.

--
Mitään juuri kirjoittamaani ei ole sellaiseksi tarkoitettu.

Byproduct (live)

Illustrator

#4 • • Illustrator

Amnesia, 22.3.2006 11:57:
Hyviä vinkkejä CD:n putsaukseen?

Peset ihan kraanassa. Lämmintä vettä ja käsisaippuaa. Ensin kastelet Cd:n sitte vaan hierot saippuan siihen lukupintaan, huuhtelet ja kuivaat tavalliseen pyyheliinaan. Tällä kikalla olen saanut satoja likaisia ceedeitä soimaan virheettä.
Jussi Soro

#5 • • Jussi Soro choon!

Amnesia, 22.3.2006 11:57:
*mulkaisee vihaisesti XL recordingsin suuntaan*

Mun soittimissa taas Perfecton levyt ei ota toimiakseen millään. Jotenkin yllättävää että noi on levy-yhtiökohtaisia.
Amnesia

#7 • • Amnesia

Illustrator
Peset ihan kraanassa. Lämmintä vettä ja käsisaippuaa. Ensin kastelet Cd:n sitte vaan hierot saippuan siihen lukupintaan, huuhtelet ja kuivaat tavalliseen pyyheliinaan. Tällä kikalla olen saanut satoja likaisia ceedeitä soimaan virheettä.

No olen tässä pessyt ja hinkannut erinäisillä aineilla mutta edelleen biisit pätkii vähän väliä. Mutta kun levy on ollut enemmän tai vähemmän aktiivisessa käytössä viimeiset 10 vuotta niin kai sitä pitää hyväksyä että ei ne ikuisesti kestä *igor*
hrdkvr

#8 • • hrdkvr KURGO
on teil kummat vehkeet..

itte en ole saanut edes kovalla kulutuksella.. käytössä cd:tä rikki..
en edes tiputtamalla tai vahinkonaarmutuksillakaan..

sit tietty jos HALUAA rikkoa levyn niin kyl se onnistuu..

--
-keep it hard-

Meke

#9 • • Meke GT Digital, BCN Records
Löytyyhän noita CD:n korjauspaketteja jossa pistetään tiettyjä aineita levylle ja sitten "hiotaan" cd sileäksi. Eihän se nyt kaikkeen tepsi mutta joihinkin vikoihin.

Kannattaa kysellä alanliikkeistä korjaussettejä.

--
Ruboy Records, GT Digital, BCN Records, Burning Chrome Records, Sinthetic Digital, Electronica Exposed, Finrg Recordings, Audio Reanimation, Freeformaniacs, Ruffbeatz

CM

#10 • • Edited CM
Itse sain joskus överinaarmuisen Mayday Rave Olympia tuplacd:n toimimattomasta toimivaksi, kun hankasin hammastahnaisella hammasharjalla ulkoreunasta sisään useita kertoja. Levy näyttää menevän entistä naarmuisemmaksi, mut kappas se lähteekin soimaan hyppimättä.
Jago

#11 • • Jago un-trained monkee
mulla on 10vuoden aktiivikäytössä ja sen jälkjeisessä käyttämättömyydessä alkanut hajoilemaan parit madonnan levyt.. maverichan on osa warner musiccia joten ei kuvittelisi että ainakaan huonosta laadusta on kyse..
cdiden ei tietääkseni ole tarkoituskaan kestää yhtäkauan kuin savikiekkojen tai kivitaulujen, vaan se 10-20vuotta mitä ihminen mahollisesti kyseistä musaa kuuntelisi

--
Sound is the origin of all form, with matter shaping itself in response to the vibration of the universe

Caro²

#12 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Sellanen mömmö jolla putsataan kuluneita auton maalipintoja tasaiseksi (sisältää jotai "mikrohiukkasia") tms, sillä saa naarmuisen cd:n pinnan tasoitettua uudestaan. Broidi joskus fiksasi jonkun oman cd:n kuntoon ihan testin vuoksi. Aine on kuitenki kallista - ettei hää viitsi sitä käyttää ihan huvin ja urheilun vuoksi.
Mr.Mystery

#13 • • Mr.Mystery Al Azar // OrgaNik
En kyllä ymmärrä... Satunnaisesti skippailevia levyjä on mullakin, mutta ikinä en ole saanut levyä soittokelvottomaan kuntoon (paitsi kerran kun sotkin yhteen liimaa mutta sekin oli ihan oma moka)...
Beliar

#14 • • Beliar
Step1: puhdista CD-soittimen lukupää
Step2: vaihda(tuta) CD-soittimen lukupää

Hyvällä CD soittimella levy saa olla aikas heikossa hapessa ennen, kun lakkaa soimasta.

--
Mikä **tun desibeliraja?!?!