Aisti - Soul Resource

14 posts, 1 page, 2,690 views

Avatar
#2 • • astaroth Guest
edellinen teos oli kyllä niin yliveto, että tää on pakko vetästä

palautteita voi odotella viikonlopun aikana :)
nomic

Posts: 4,120

#3 • • nomic Finrg / Hybridize / Paine / Nu-Energy / Kreatix
oon tainnut jo irkissä fanittaa tätä tarpeeksi, mutta on tää vieläkin hyvä, ja joka päivä soinut :P
akiapina

Posts: 2,729

#4 • • akiapina apinaki
Kokonaisuudessaan loistava setti, näitä on kiva kuunnella kun joka kerta löytyy jotain uusia tuttavuuksia, viime miksauksesta löysin Elliotin mihin ihastuin todella, ja siinä oli myös pari muuta
käsittämättömän kaunista biisiä, vimppaa muistan ainakin kelanneeni edestakaisin.

Tämä mix lähtee käyntiin juuri niillä äänimaisemilla mitä odotinkin, maalailevaa ja kaunista soundia. Morning dewdrops oli eka biisi mikä ei oikein auennut, mutta toi Orange onkin sit paras biisi mitä oon vähään aikaan kuullut, oon tässä soittanut sitä jo ~10 kertaa putkeen vaikka yleensä koitankin välttää biisien kuluttamista, on vain niin käsittämättömän kaunis. Harmi kun tuosta ei ole tehty mitään remixejä, Kirstyn hieno ääni ja tuon biisin tunnelma sopisivat loistavasti deepiin, tunnelmalliseen ja äänimaailmaaltaan yksinkertaiseen progeen.

Pari seuraavaa biisiä menivät ohi, Binna oli seuraava biisi mikä toimi. Ja jos en laskuissani seonnut niin A Turning oli myös yksinkertainen mutta todella toimiva, kuten myös kaksi vimppaa biisiä jotka lopettavat setin levollisiin tunnelmiin.

Sen verran haluisin udella vielä, että mistä sä näitä biisejä hankit? En ole löytänyt itse kuin pari nettikauppaa (myönnetään etten ole todellakaan aktiivisesti etsinyt), ja nuo "kiksu b-sides-chillit" eivät hirveästi sytytä.
Aisti

Posts: 402

#5 • • Aisti Turtiloparabellum
Kiitos palautteesta sekä mielenkiinnosta, domi, nomic, astaroth sekä Aki A!

Aki, hienoa jos nauhat ovat kelvanneet aikaisemminkin, kyllä sitä vähän yrittää muuntua joka setin myötä ettei kaikki olisi aina samaa vanhaa, ja tuosta palautteestasi:

Aki A., 27.3.2006 13:44:
Sen verran haluisin udella vielä, että mistä sä näitä biisejä hankit? En ole löytänyt itse kuin pari nettikauppaa (myönnetään etten ole todellakaan aktiivisesti etsinyt), ja nuo "kiksu b-sides-chillit" eivät hirveästi sytytä.



Kyllähän tältäkin mixiltä vielä yksi kiksu b-sideri löytyy :) nimittäin juuri tuo Matt Dareyn eternity, jossa kyllä oli suht onnistuneita chillimpiä versioita!

Kyllähän ambienttia ja downtempoa löytää, kun jaksaa antaa musiikkikauppojen hauille tilaisuuden, ja pitää korvansa auki ambientskupiireissä ;) Noh, ei vaan, täytyy tunnustaa että olen aktiivisesti nuuskinut CD-Babya, joka hehkuttaa olevansa independent-musiikin paras esilletuoja, eivät ole kaukana totuudesta, nimittäin:
http://cdbaby.com/style/43
Täällä olen saanut huomata sen, kuinka vaaratonta tuolta olisi ostaa, levyt kun pääsee kuuntelemaan parhaassa tapauksessa läpikotaisin 2 minuuttisina sampleina, jolloin pelkoa ylistävien arvosteluiden harhaanjohtavuudesta ei synny.

Ja mikä parasta, musiikki soi suht vaivattomasti suoraan winampissa winmedia-audiota ja rm:ää kavahtaville. Ja en minä kyllä mikään puhdas pulmunen ole, jos kuulen musiikista ylisanoja, eikä sampleja ole saatavilla, niin levyjä kyllä tarttuu p2p networkeista kokeilutarkoitukseen (mielelläni levyä en ostaisi yhden hitin takia, haamuraja taitaa kulkea neljässä, koska usein silloin loput kappaleista ovat enemmän tai vähemmän miellyttäviä).

Mitä taasen tulee "ylistäviin arvioihin", niin näitäkin löytyy kun nuuskii ympäri verkkoa, olen tottunut lukemaan arvostelut dusted-reviewseistä, joiden asioista törmäsin äärettömän loistavaan
Pianaan, sekä muihin ambient/idm-nimikkeisiin. Dusted löytyy täältä:
http://www.dustedmagazine.com/reviews/

Toivottavasti näitä seuraamalla pääsee ainakin alkuun, ja toivon mukaan olen tarjonnut jotain, joka ei jo ollut tiedossasi.

Ah niin ja Boomkat on myös loistava independent musiikin tarjoilija, pääasiassa juuri sen takia, ettei sampleja vailla tarvitse olla heidänkään tapauksessa.
http://www.boomkat.com/

Lopulta psyshopista poimin ne satunnaiset ambient-aktit jotka minua kiinnostavat, kuten Healer ja juurikin Side Liner joka ei harmi kyllä sinulle pudonnut.. >:) Samplet löytyvät heiltäkin, mutta kuten nimi saattaa jo vihjatakin, erikoistuvat he pääasiassa psykeen.
http://www.psyshop.com/

Toivottavasti näillä pääsee alkuun, jälleen kerran mitä nöyrin kiitos mielenkiinnosta. =)
Yrjösen Pirre

Posts: 718

#6 • • Yrjösen Pirre R A K S A
No kylläpäs vain on kauniita biisejä! Kuulaita ja raikkaita kuin nämä maaliskuun pakkaspäivät. 35minuuttia mennyt ja yhä paranee.

--
You can´t give me the dreams that are mine anyway

Optik

Posts: 1,691

#7 • • Optik Piikkisika/Outopallo
Uuh, ihkua petuli-settiä! *hihu*

Pakko laittaa valumaan *joo*

--
Tylsyys ei tapa, mutta joskus toivot, että tappaisi.

Avatar
#8 • • astaroth Guest
sain eilen kuunneltua kokonaan nukkumaan mennessääni - ja sitten en saanutkaan enää unta, kun jäi päähän pyörimään ajatus siitä, mitenkä tätä settiä ylistäisin

omaan korvaan siirtymiset tapahtuivat smoothimmin ja osuvammin, kuin phantom trainissa. kappaleet olivat lähestulkoon kaikki omaan makuun sellaisia "kimaletelevan äänimaailman" omaavia (synaa ja pianoa), joka allekirjoittaneen mieleisintä ambienttia - ei mitään torvien törähtelyjä

jos tähän joku atmosfääri pitäisi ympärille luoda, niin päässä pyöri setin aikana skenario: "sinistä valoa, paljon tyynyjä, nainen ja intiimiä koskettelua"

annan suoraan täydet pisteet, kun ei tästä mitään moitittavaa keksinyt :)
[Nuclear]

Posts: 5,855

#9 • • [Nuclear] el aprendiz
Edellinenkin oli jo päräyttävää settiä ja täytyy sanoa et tää jatkaa sitä samaa korvia hivelevää linjaa. Sen tyylistä musaiikkia et sopii nykyiseen elämäntilanteeseen kuin nenä päähän! Kiitos.

--
"Onnellisen miehen talossa asuu järjestys" - Kiinalainen sananlasku

Jinx

Posts: 2,615

#10 • • Jinx Superfeminine
Keväistä fiilistä on tässä setissä ja se on hyvä! *iloinen*

--
Pyllykkä

Aisti

Posts: 402

#11 • • Aisti Turtiloparabellum
Yeah! Hyvä kuulla että vieläkin on maistunut, kokonaisuus on onnistunut kuulostamaan omaankin korvaan vielä toistaiseksi hyvältä, siitä intoutuneena tein cue-tiedoston kaverille, ja ajattelin linkata tännekin siltä varalta että joku tahtoo poltella levyksi saakka. :]
http://koshiyoka.biz/petri/mp3/aisti-soul_resource.cue
Kiitos mielenkiinnosta!
domi

Posts: 7,069

#12 • • domi Työn sankari.
Pitänee bumpata ja sanoa, että tää on noiden aikasempien chill-settien jälkeen ainoa, joka on toiminut tähän asti.

Nytkin makaan sängyssä, kuuntelen tätä (tosin autenttisesta 9500sen kaiuttimesta), ja sade ropisee hiljaa ikkunaan....

Juuri näin *hihu*
AlexS

Posts: 1,389

#13 • • Edited AlexS kummasetä
Ihan missannu tän setin...eli lähtee NYT imuun.
Edelliset ollu sen verran rautaa *pepsodent* etenkin Digital Chillout II *slurps*

--
I hear songs that should never end...
in places I cant comprehend.

Viltsu

Posts: 2,010

#14 • • Viltsu noname
...jo se että ensimmäinen miksaus missä soi Indakasa riittää syyksi pistää imuun <3

uusi tuttavuus, mielenkiinnolla kuunnellen, palautetta peristä vaan sano..

--
teknoheput vaan hölisee bumbumbum ja sit tulee pläppläppläpböm, ihan jakomielitautista - Remu Aaltonen